11 Mart 2017 Cumartesi

Duyuru / Blogger Semtinin Dizin Blog Açıklaması

Blogger Semtinin Dizin Blog Açıklaması

D eğerli okuyucularım, öncelikle hoş geldiniz sefalar getirdiniz. dizin blog konusundaki yazmış olduğum paylaşımları okunmaya ve yorum yapmaya değer bulduğunuz için öncelikle şükranlarımı sunmak istiyorum.

Bu yazım da blog haritam kategorisinin konusu duyuru / blogger semtinin dizin blog açıklaması ? içeriğini değinmek istedim. Konu başlığından anladığımız gibi Blogger Semti Sahibi Teo blog sayfasında bir açıklama yapmış.

Şahsımı da gmail üzerinden blog sayfasında bir açıklama yaptığını bildirdi. Hemen açıklamış olduğu yazıyı okumak için blog sayfasına giriş yaptım. Blogger semtinin açıklamalarından haberleri olmayan okurlarım için kısaca bahsetmek istiyorum.


 Teo'ya Mesaj Yolladım ?

Blogger Semtinin Dizin Blog Açıklaması

1 ) Blogger Semti sahibi Teo bütün üyelerinden özür dilediğini açıklamış.
2 ) Blogger semti bundan sonra blog sayfalarının tanıtımını ve paylaşımları yapmayacağını açıklamış. ( Böylece dizin blog tartışmalarını son vermiş oldu. )
3 ) Ücretsiz hazır temalar konusunda blog sayfasında ve yautube sesli, görsel ve yazılı olarak paylaşımlar yapacağını açıklamış.
4 ) Blogger semti yeni bir bakış açısıyla sanki yeni bir amaç için yazılarını paylaşacağını kısaca bilgilendirmeye çalışmış.
5 ) Şahsıma ait bir konuda açıklık getirmiş. ( Onun içinde ayrıca teşekkür ederim. )
Dizin blog konusunda Blogger Semtinden bir açıklama bekleyen blog yazarı arkadaşlarımız varsa bu yazısını okumalarını öneririm.


 Ücretsiz Hazır Temaların Sorunları Neler ?

Teo'ya Mesaj Yolladım ?

Blogger Semtinde açıklama yazısını okuduktan sonra gmailden üzerinden ben de Teo'ya kısaca kararını saygı duyuyorum yolun açık olsun ve başarılar dilerim mesajını yolladım.

Özellikle de tema konusundaki düşüncelerimi dikkate aldığı için memnun olduğumu belirttim.

Çünkü Teo kardeşim ile iki saate yaklaşık bir telefon görüşmemiz olmuştu. Bu görüşmemizde dört farklı konuda düşüncelerimi belirtmiştim. Bu konulardan bir tanesi ücretsiz hazır temalar konusu idi.

Bu konuda yapılması gereken çok hususlar olduğunu yaşadığım olaylar ve tecrübeler eşliğinde anlatmaya çalıştım. Blogger veya blog yazarlarının bu konuya değinmeden teğet geçtiklerinden bahsettim.


  Blogger ve Hazır Tema Konusunda Paylaşım Yapan Bloggerlara Seslenmek İstiyorum.

Ücretsiz Hazır Temaların Sorunları Neler ?

Ücretsiz hazır tema konusunda sorun çıkaran yine blogger veya blog yazarları olduğunu düşünüyorum. Çünkü tema konusunda paylaşım yapan büyük bir çoğunluk konuları hep aynı şekilde ısıtıp ısıtıp okumamız, yorum ve paylaşımlar yapmamız için önümüze getiriyorlar.

Yoksa ki Sibel hanım, ücretsiz hazır tema konusunda beş tane post yazısını daha yeni yazdı. Teo kardeşim sizde biliyorsunuz ? İlgi ve alaka ne kadar bir kısır döndü içerisinde kalıp kendi kendine adeta hapsolup kaldı.

" Sibel hanımın, tema konusundaki paylaşımlarını bilgisi olan veya faal olarak blog yazan bütün arkadaşlarımız çok rahatlıkla bu konuyu paylaşabilirler değil mi ? dedim. " " Teo kardeşim bu konuda haklı olduğumu söyledi. "

" Bilgisi olmayan bütün blog yazarlarının bunları bilmesi öğrenmesi için Teo kardeşim bizler elimizden geleninin fazlasını hep beraber yapmak zorundayız dedim. " 

" Çünkü ben ne olduğunu bilmediğim bir şeyin var olduğunu biliyordum. " 

" Onun için de ben tema konusunu anlatmaya, araştırmaya, yaşadıklarımı ve tecrübelerimi aktarmak için paylaşımlar yapmaya devam edeceğime söyledim. "

" Teo kardeşim, yine haklısınız dedi. " Teo kardeşime de ücretsiz hazır temalar konusunda paylaşımlar yapmasını rica edip, tavsiyelerde bulundum.

" Teo kardeşimde bu konular bittikten sonra ücretsiz hazır tema konusunda paylaşımlar yapacağını belirtmişti. "

Sanırım geç de olsa hatasını anlamış yeni bir bakış ve amaç için farklı yollarla farklı yerlerde paylaşımlarını yapacağını dizin blog konusundaki açıklamasında tema konusuna değinmiş.

" Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu olarak bu davranışından dolayı tebrik ederim. Başarılar dilerim. Yolunun açık olmasını temenni ederim. "

Umarım bu sefer doğru adımlar atıp blog dünyası için bilgilendirici ve öğretici bilgiler verir. Bu yapmış olduğu davranış bütün blog yazarları için bir ders ve bir örnek olur.

Bu konuda açıklama bekleyen arkadaşlarımızın nezrin de kabul görüp... Saygı duyulur...


 Blogger ve Hazır Tema Konusunda Paylaşım Yapan Bloggerlara Seslenmek İstiyorum.

Blogger ve Hazır Tema Konusunda Paylaşım Yapan Bloggerlara Seslenmek İstiyorum.

1 ) İlk önceliğimiz ücretsiz hazır tema ile ücretli tema arasındaki farkı anlatmak olsun.
2) Sonra sıfırdan bir blog temasını yapan tasarımcıların genelde yabancı insanlar olduğunu anlatalım.
3 ) Daha sonrada blog sayfaları için temaları sıfırdan yapmak veya bir tasarımcıya yaptırmaya bir ihtiyaç var mı ? bunu konuşalım.
4) Yabancıların tasarlamış olduğu hazır temaları sanki kendileri yapmış gibi, görünüp ( düzenleyici, tasarımcı vb ) tanıtan blog yazarlarına karşı dikkatli olmamız gerektiğini vurgulayalım.
5 ) Bu konuda bilgisi olmayan bütün blog yazarları arkadaşlarımıza sanırım bu şekilde bilgilendirmiş oluruz. Umarım bütün bilgisi olan blog yazarları arkadaşlarımız ücretsiz hazır tema konusunda bilgilendirmek için paylaşımlar yapmaya başlarlar.

Bu konularda siz değerli okurlarım, takipçilerim. yorumcularım, düşüncelerinizi yorumlar bölümünde belirtirseniz memnun olurum. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.

Yola devam : Değerli okuyucularım, bir önceki dizin blog konusundaki soru ve cevaplar nelerdir ? ve bir sonraki anket sonuçları / blog'da anket nedir ? yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Sağlıklı kalın, hoş çakalın.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, paylaşımlarını her zaman ki gibi öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir.
1 ) Blogger hazır tema indirme resimli anlatım.
2 )Blogger hazır tema yükleme dikkat.
3 ) Blogger tema yükleme resimli anlatım.
4 ) Blogger tema sablon türkçe yapma.
5 ) Blogger tema şablon düzenleme.

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

14 yorum:

  1. İyi akşamlar Abdullah oğlum. Gelen kutuma düşer düşmez yeni post yayınladığını anladım, linki tıkladım, buradayım. Her şeyi detaylarıyla yazmışsın. Bizler için bunca emek sarf ettiğin için öncelikle teşekkür ederiz.
    Teo'nun yazısını okudum. Herkes böyle yapmaz, açık sözlülükle durumdan üzüntü duyduğunu belirtmesini takdir ettim. İşin başında bilgi verseydi, bu üzüntüleri yaşamazdı bence. Acele etmek iyi sonuç vermiyor.
    Blog düzeni konusunda çok sıkıntılar yaşadım, yaşadık.

    Bloggerlara yardım konularında da daha açık bir dil kullanılıp yardımcı olurken amacı aşan şeyler yaşanmasaydı bunca kişi üzülmezdi. Aslında ben bu yaşımda çok üzüntü yaşadım. Hakkımı helal etmiyorum.
    Şimdi bana yardımcı olan insandan Allah razı olsun. Kendisini tanıdım da. Allah nasip ederse yazmaya devam ederim. Şu çalkantılar da biterse içimiz rahatlayacak. Dostluklarımız pekişsin artık. Kimse kimseyi üzmesin. Ve herkes kendi niyetini biliyor zaten. Az çok çıkarıyoruz yorumlardan, kafamız işliyor, biz de her şeyi anladık.
    Şimdi bizleri düşünen, gayet etik ve güzel çalışan Sibel kızım var. Ben de bir yayın düşünüyorum ama derli toplu olsun istiyorum. İyice bilgi alıp öyle hazırlanmalıyım.
    Sana tekrar teşekkür ediyorum. Takip edeceğim sürekli. Hayırlı geceler dileklerimle gözlerinden öpüyorum oğlum. Sevgilerimle :) Ece teyzen :) Sağlıcakla kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi geceler Ece teyzem, öncelikle çok geç cevap verdiğim için özür dilerim. Hazır temayı öğrenmek için ona odaklandım. Bloga fazla ilgilenemedim. Yorumları geri dönüş yapamadım. Yorumları hemen cevaplamaya özen gösteriyorum. Bu sefer o özeni sağlayamadım. Elimden geldiğince bir şeyler yapmak istiyorum.

      Teo böyle uygun görmüş. Ben de saygı duyuyorum. Taktir onun nasıl istiyorsa öğle yapabilir. Ben de yeni öğrendim. Tabi ki, emek var zaman alıyor. Zaten emeksiz ekmek olur mu ? Olmaz ! Öğretmek için de hiç bir şekilde bir tutum sergilemiyorlar. Nedense bazıları açık bir dil kullanmıyor.

      Başkalarını düşünmeden üzüyorlar. Hep kendilerini düşünüyorlar. Ne yardımı sanki bizler hiç yardım görmedik, bilmiyoruz, yaşamadık sanıyorlar. Yardımcı yardım etmesini bilenden istemek en güzeli. Ece teyzem ne güzel size yardımcı olabilen bir arkadaşımız var. Benimde yardımcı olan ablam var.

      Sağ olsun bu konuyu öğretti. Tekrar teşekkür ederim kendisine. Ece teyzem hayatta neler bitmedi neler geçmedi. Neler tükendi bunlar mı ? Geçmeyecek yarın herkes bir şey olmamış gibi yazacaklar nasıl olsa. Onun için Ece teyzem siz yazın. Yazmaya devam anlayana kadar. Kendini bilen bunları yapmaz sanırım. Yorumlarda yazılarında hepsi belli oluyor. Kendi yazdıklarını neredeyse kendileri inkar edecekler utanmasalar. Sanırım bunları da böyle seveceğiz. Sibel hanımın yazdıkları çok vasat kaldı. Değeri ve önemini hala idrak edilemiyor blog yazarları tarafından çok yazık. Başka bir şey demiyorum. Paylaşım yapmışsınız okuma fırsatım olmadı.

      En kısa zaman da paylaşımı okumaya çalışacağım. Sibel hanımın paylaşımları her blog yazarları paylaşmaları aslında görevleri. Blog dünyası diye bir şey olduğunu inanıyorlarsa. İnanmıyorlarsa o da başka. Rica ederim Ece teyzem. Her zaman bekliyorum. Tekrar geç cevap verdiğim için özür dilerim. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.

      Blog konusunda yazılarım devam edecek. Ece teyzem hayırlı geceler dilerim. Elinizden öperim. Umarım ağrılarınız geçmiştir. Sağlıklı ve huzurlu ömürler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Blogger teması ile ilgili birkaç yazım var ve bu tür yazıları da ilgi ile takip ediyorum. Bahsettiğiniz blog paylaşım yapacak ise, bana da takip etmek düşer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semih kardeşim, öncelikle hoş geldin. Geç cevap verdiğim için kusura bakma. Evet bir ara sizi takip ediyordum. Sonra takibi bıraktım. Bu konuda istekli olduğunuzu biliyorum. Umarım isteklerinizi yapabilirsiniz. Sibel hanım, ücretsiz hazır tema konusunda paylaşımlar yaptı. Onları okumadıysan link olarak yazımın altında var oradan ulaşabilirsiniz. Şu anda yapıyor mu bilmiyorum. Umarım güzel paylaşımlarda bulunur. Aynen öyle bakalım neler okuyacağız. Yorumuna memnun oldum. Her zaman beklerim. Başarılar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Geç cevap vermeniz hiç sorun değil.Takip edip etmemeniz de sizin kararınız. Aynı paylaşımları zaten ben aylar öncesinden paylaşmıştım. Aynı konuda farklı kişiler ne kadar çok yazarsa, o kadar çok kişiye ulaşır. Bu arada yazıları daha önce görmüştüm, gayet faydalı.

      Sil
    3. Geri dönüş yapıp cevap verdiğiniz için ilgi ve anlayışlı olduğunuz için öncelikle teşekkür ederim. Daha önce takip ettiğim için sizin yorumunuzu okuyunca memnun olduğumu söylemek istemiştim. Tabi ki, takip etmemek benim kararım. Aynı konularda herkesin yazması için paylaşımlar yapıyorum. Böylece çok kişiye ulaşması daha kolay olur diye düşünüyorum. Yazıları daha önce okumuş olmanıza sevindim.
      Saygılarımla

      Sil
  3. Merhaba Abdullah bey.
    Teo ile sorunların çözülmesine sevindim.Ayrıca blogundan açıklama yapmış olması, hatasını anlaması herkesten özür dilemesi çok güzel.Son 1 yıldır hazır temaların dağıtılması,satılması oldukça fazlalaşmıştı.Dolayısıyla bu temaları kullanarak gelenler tarafından blog yazarları çok üzüldü,bir şekilde hep kandırıldılar.Dediğiniz gibi bloglarında Blogger konuları olmasına rağmen hep gizlediler bir şekilde.Anlatmaya yanaşmadılar...

    Sorularınıza cevap vereyim;
    "İlk önceliğimiz ücretsiz hazır tema ile ücretli tema arasındaki farkı anlatmak olsun."
    Ücretsiz hazır temayı herkes bilgisayarına indirebilir.Kendi blogunda kullanabilir.Kullanım ve lisans koşullarına göre temanın altında bulunan tasarımcıya ve indirilen siteye yer verilen linki kaldıramaz.Her usta yaptığı tasarımın altına imzasını atar.Başka biri gelip bu linki kaldırıp,kendi linkini ekleyemez.Bunu ticari amaçla,link almak veya dağıtmak için kullanmaz.Ücretsiz temaların çoğunda tasarımcının yazdığı kodlar dokunulmaması için şifrelenmiştir.

    Ücretli Hazır Temalar;
    Ücretli temalarda tasarımcı altında bulunan linki kaldırmanıza müsade eder.Ama sadece kişisel kullanım için müsade eder.Başkası ücret ödeyip bu hazır temaları dağıtamaz,backlink almak ve ticari anlamda kullanmaz.Şifrelenmiş kodlar şifresiz olarak size farklı bir indirme dosyası linki üzerinden verilir.

    Karşı taraf ticari anlamda kullanmak,dağıtmak,backlink için istiyorsa tasarımcıdan bu indirme dosysını komple satın alması gerekir.Bunun ücretleri de 1000$ ve üzeridir.Ödeme yapıldıktan sonra tasarımcı indirme dosyasını kaldırır ve size tamamen satmış olur.O temayı istediğiniz gibi şekillendirir,istediğiniz gibi linkleri kaldırır,istediğiniz gibi satabilirsiniz.

    "Sonra sıfırdan bir blog temasını yapan tasarımcılar olduğunu anlatmalıyız."

    Türkiye de maalesef sıfırdan tema kodlayanlar yok denecek kadar az.Blogger'ın bize vermiş olduğu temaları istediğimiz gibi değiştirebiliyoruz.Blogger'ın simple şablonunu ele aldığımızda bem beyaz bir sayfadır ilk açtığımızda.Tasarımcılar bu temaların responsive kodlamasını (biliyorsa),benzer yayınların gösterilmesini,yazı alanlarının devamını oku şekilde yapılmasını,header görsel tasarımını,sağ -sol gadget alanlarının düzeltilmesi,renk ,yazı fontu ,yorum formu,slider ve seo kodlamasını (biliyorsa)temaya eklenmesi ve daha kullanışlı hale gelmesi için tüm emeği veren kişidir.

    "Daha sonrada blog sayfaları için sıfırdan yapmak veya tasarımcılara yaptırmaya bir ihtiyaç var mı ? "

    Burada bu tercih karşı tarafa bağlıdır.Hazır temalar dünya çapında olduğu için mesala sizin kullandığınız temayı şuan Türkiye'de onlarca kişi,dünya da ise binlerce kişi kullanıyordur.Ben kendimden örnek vereyim Sosyal Medya Kafe'nin bundan önceki teması da bana özeldi ,şuan kullandığım tasarım da yine benim tasarladığım bana özel bir tasarım.Rengi,yazı fontu,logosu v.s
    Ben başka blogla aynı temayı kullanmayı hiç bir zaman istemedim.O yüzden hep kendime özel yaptım.Tanınmış firmaların bloglarına veya web sitelerine bakarsanız hep farklıdır.Kimse birbirin temasını veya web tasarımını kullanmaz.Tamamen karşı tarafın istediği ile kişiye özel tasarımlar yapılır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Burada dikkat edilmesi gereken kim neyi yapıyor?
      Hazır tema anlatımlarımı yaptıktan sonra tasarımcıyım diye geçinen kişilerin, karşı tarafa kişiye özel tasarlıyorum diyerek 250 TL-300 TL gibi fiyatlara birebir hazır temaları sattığını, blog yazarı arkadaşlarımdan duydum.Bu kişilerin karşı tarafı kandırdığı açıktır.Başka tasarımcının emeğini kullanarak,emek hırsızlığı yaptığı da yine açıktır.

      Kişiye özel tasarımlar farklıdır.Tamamen karşı tarafın istekleri doğrultusunda şekillenir.Header resmi ona özeldir.Temanın renkleri,kullanılan resimler,yazı fontu,kullanılan çizgiler,istiyorsa sosyal ağ simgeleri ona özel tasarlanır, hepsi karşı tarafın isteği ve beğenmesi ile ortaya çıkar.Elimde 3- 4 hazır tasarım var bunlardan beğen olayı yoktur.Yeri gelir bir çalışma 1 ay sürer.Çok emek vardır.Hazır tema indirip, yükleme ile asla bir tutulamaz.Tasarımcı yine eserinin altına imzasını link olarak atar.Ama bunlar karşı tarafla ilk başta konuşulur.Karşı taraf linki istemiyorum diyebilir,tasarımcı da linkim olmadan tasarım yapmıyorum diyebilir.Tasarımcının koyduğu link farklı amaçla koyulmuştur.Eseri ortaya çıkaran ,emeği veren kişi olarak imzasıdır.Her iki tarafın anlaşmasına bağlıdır.Her tasarımcının kendine özel çalışma prensipleri mutlaka vardır.

      Umarım aklınıza takılan konularda sizi aydınlatabilmişimdir.Hayırlı sabahlar diliyorum...

      Sil
    2. Merhaba Sibel hanım,
      Öncelikle çok geç cevap verdiğim için özür dilerim. Hazır temayı öğrenmek için ona odaklandım bilginiz üzerine.
      Teo böyle bir açıklama yaptı. Saygı duymak gerekiyor. Dediğiniz gibi hazır temaları bu kadar basit ve kolay şekilde satılıp dağıtılabilyor. Sanırım bunların üzerine mükafat olarak üzülüyor kandırılıyor. Anlatmaya kalkarlarsa incileri yere düşecek diye korkuyor olabilirler.

      Haklısınız önceliğimiz ücretsiz hazır tema ile ücretsiz tema arasındaki farkı anlatmak lazım. Sizin bilginiz ve paylaşmış olduğunuz yayınlar eşliğinde Bloggerlar ücretsiz hazır temaları kendileri seçip, indirip, bloguna ekleye bilir. Tasarımcı olmalarına gerek yok. Bu kadar basit.

      Ücretli Hazır Temalar;

      Konusunda gayet açık ve net cevaplar vermişsiniz umarım herkes anlıyordur.
      "Sonra sıfırdan bir blog temasını yapan tasarımcılar olduğunu anlatmalıyız."
      Kime anlatmalıyız. Tabi ki blog yazan blog yazarlarına bunu da öğretecek sizin gibi bilgili, yürekli blog yazarları olmalıdır.

      "Daha sonrada blog sayfaları için sıfırdan yapmak veya tasarımcılara yaptırmaya bir ihtiyaç var mı ? "

      Bu konuda herkes kendi blogunu tasarlamasını yapamayabilir. Sıfırdan bir tema yapamayan bir blog yazarı bir şekilde aynı temayı kullanabilme ihtimali var.

      Dediğiniz çok doğru ve ben onun için sordum. Blog yazarı ne tanınmış bir firmadır ne de önlü bir web sitesindir. Kendi halinde yazmaya çalışır. Burası farklı bir konum ve yer ticaret asıl yapılacaksa gidip kendini göstermelidir.

      Bilgisini ve yüreğini güveniyorsa. Burada yazı yazma arzusunda olan kişilerle hiç bir alakası olmamalıdır. Herkes konumunu ve yeri bilmelidir.
      Aslında bunu da ayırt etmemiz lazım. Ticaret yapılacaksa nerede ve kimlerle yapılacağını bilmeleri gerekir.

      Saygılarımla.

      Sil
    3. Sibel hanım, aslında herkes her şeyi gayet kılıfını uydurarak çok güzel yapıyor. Konuya zaten tasarım diye başlıyorlar. Çok güzelde götürüyorlar.

      Maalesef duyduğumuz gördüğümüz, yaşadıklarımızı para etmiyor. Üzerine bir bardak su içmek gerekiyor. Bu konuda suskunluğumuzu bozmadığımız takdirde daha bu köprünün altında daha çok sular akar durur. Ne hırsızlığı nede emek hırsızlığı hepsi sütten çıkmış ak kaşık. Bunu gel de bilgisi olmaya bir blog yazarına anlat. Yani demek istediğiniz şöyle ki, bir tasarımcıyla karşılaşırsanız elinize bir tane tema veremez.

      Sizin istekleriniz arzularınız dikkate alınır. Çalışmanın da ne zaman biteceği tam belli olmaz. Bir gün de iki günde olacak işler değil. Sıfırdan yapılan bir tema bilgisi olmayan blog yazarları arkadaşlarımız bu konuları iyi dikkat etsinler. Kişiye göre olacağı için temalar tasarımcı arasındaki ilişkiye bağlıdır.

      Evet tema konusunda vermiş olduğunuz bilgileri her blog yazarının okuması gerekir. Yoksa üzüntüler ve kandırılmalar hep devam eder. Yorumunuz açık ve anlaşılır bir şekilde net olarak algılanabiliyor kendi açımdan onun için teşekkür ederim. Benim aydınlandığım gibi umarım okuyan okuyucularımızda aydınlanmıştır. Hayırlı geceler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Şablon konusunda tek tavsiye edeceğim themeforest.net gibi sitelerden tema satın almak olacaktır. Blogger şablonları 22$ fiyattan satılıyor ve her şeyi ile eksiksiz geliyor. Ben de şu anki kullandığım şablonu lisanslı sürümle değiştireceğim. Fakat Blogger'da şablon güncellemek her şeyin sıfırlanması demek olduğundan erteliyorum.

    Özellikle "demo" ve "credit" linkli şablonları düzenleme bahanesi ile satanlar olduğunu ben de duydum, gerçekten çok berbat bir durum. Bahsettiğim gibi lisanslı bir şablon satın alıp, menüler, iletişim paneli ve bütün script/eklentiler ile dört dörtlük bir bloga sahip olmak kolay. Ne etraftan eklenti aramaya ne de güvenilir olmayan insanlardan yardım almaya gerek var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa kardeşim, hoş geldiniz. Geç cevap verdiğim için kusura bakma. Yorumları yapmış olduğunu sevindim. Bir şey daha öğrendik Mustafa kardeşim sayende bu da farklı bir alternatif bu konuda bilgi verdiğin için teşekkür ederim.

      Bunları nasıl yapabiliyorlar ben de anlamış değilim. Bugün tam anlamıyla bir demo blog açıp öğrendim. Bu işler çok zor değil. Bloggerlar ücretsiz hazır temaları kendileri seçip, indirip, bloguna ekleye bilir. Tasarımcı olmalarına gerek yok. Bunun önü açılması lazım. Elimizde Sibel hanımın, paylaştığı bilgiler var. Maalesef öyle. Bu konularda yazılanlar oldukça sanırım sizin öneriniz de fazla bir kabul görmeyecek. Ortada çok güzel bir algı operasyonu var. Bakalım bu işleri nereye kadar götürecekler. Mustafa kardeşim, yorumun bilgilerin için teşekkür ederim. Dediğim gibi ayağı alışmışken devamlı gel. Hep bekleyeceğim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Bütün gösterdiginiz çaba ićin tesekkürler. Bu son haftalarda sanirim bir ćok arkadas bilgilendi. Hazir tema yüklemeyi ögrendi. Bu durumlarin farkinda olmamayi ve yok saymayi tercih edenler için de bir sey yapamayiz. Teo yu da verdigi karardan dolayi tebrik ederim. Bizler bloglarimiza o kadar çok zaman ayirip emek veriyoruz ki emeksiz ben su ortada olan bloglardan bir faydalanayim diye düsünülmesine karsiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göstermiş olduğunuz ilgiden ve yorumdan dolayı asıl ben teşekkür ederim. Gerçekten hazır tema konusunda bir çok arkadaşımız bilgilendi ve öğrendi. Herkes tercihlerinde hür ve özgürdür. Tercihlerini o yönde kullananlara ben de yok sayıyorum onları ben de fark etmiyorum. Aslında yapabileceğimiz tek şey bu ve ben de bunu yapmaya çoktan başladım. Teo böyle bir bilgilendirmeye uygun görmüş. Yolu açık olsun. Sanırım karşı olmak yetmiyor. Mücadele etmek ve kendimizi kullandırmamak için elimizden gelenin fazlasını yapmamız gerekiyor. Kendi adıma ben yaptığımız düşünüyorum. Daha da fazlasını yapma için çalışıyorum. Bir kesim bu konuda usta olmuş. Çok güzel fayda sağlamasını ve kullanmasını iyi biliyorlar. Aslında günler ve haftalar geçtikçe ortada blog diye bir şey olmadığını net bir şekilde görmeye ve algılamaya başladım. Bir kesim emek verirken bir kesimde o emeğin kaymağını yiyor. Ortada çok büyük bir dengesizlik olduğu gün gibi aşikar. Demek ki, görmedim, duymadım, bilmiyorum demek görmezlikten gelmek sanırım en makbulü olanı bu. Ne iş yansın nede kebap ne ala memleket. Şimdilik sadece bunları yanıt olarak yazmak istedim. Çünkü bu konularda daha yazacak çok konu var.
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.