8 Mart 2017 Çarşamba

Dizin Blog Konusundaki Soru ve Cevaplar Nelerdir


 Zihnime takılan diğer soruları sormaya başladım.

D eğerli okuyucularım, blog haritam kategorisini takip eden okurlarım arasında yer alıyorsanız dizin blog konusunu ele alıp tek tek post yazıları yazdığımdan haberiniz vardır.

Bu yazımdan önce iki tane arka arkaya yayın yapma ihtiyacı hissettim. Blogger Semti  Teo'nun Blogundan Neden Ayrıldım ve Anket / Blogger Semti Bir Dizin Blogumudur ?
Bu yazılarımın yorumlar bölümüne dizin blog hakkında siz değerli takipçi ve okurlarımdan sorular geliyor.

Açıklanması gereken  dizin blog konusunun muhatabı ben değilim. Lakin dizin blog konusu bir anda engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun gündemine bomba gibi düştü.

Bu yorumlar üzerine ben de üzerime düşen görevi fazlasıyla yapmaya ve cevaplamaya karar verdim. Dizin blog konusundaki soru ve cevaplar nelerdir ? başlıklı içeriğin de zihinlerdeki soru işaretlerini ortadan kaldırmaya çalışacağım.

Hem dizin blog konusundaki düşüncelerimi hem de yeni gelişen blogger semti sahibi Teo ile olan telefon konuşmalarımızı siz okurlarımla paylaşacağım. Lafı fazla uzatmadan hemen konuya geçeyim.


Blogger Semti Sahibi Teo ile Telefon Görüşmemizde Neler Konuştuk ?

Blogger Semti Sahibi Teo ile Telefon Görüşmemizde Neler Konuştuk ?

Blogger semti Teo'nun blogundan neden ayrıldım yayınım da Teo kardeşime herhangi bir sorunu durumun da benimle konuşması için iletişime geçmesi için özel adres bilgilerimi vermiştim. 

Bunun üzerine 07.03. 2017 Salı günü saat sanırım 12.15'de Teo kardeşim, beni cep telefonundan aradı.

" Hemen konuyu başlamadan önce açık ve net bir şekilde Teo kardeşime benimle ilgili bir sorunun bir derdin var mı diye sordum. " " Abdullah kardeşim seninle hiç bir sorunum yok dedi. " " Tamam o zaman dedim. " 
Teo'nun Anlatımından Çıkardığım Sonuç Nedir ?

Blogger Semti Sahibi Teo'ya Zihnime Takılan Yedi Tane Soruyu Sordum.

1 ) Özellikle blog sayfanızda belli bir kesime hitaben yazmış olduğunuz yayınları ne için ve kimlere kast ederek yazdığını sordum. ( Şu anda blog sayfasından o post yayınlarını kaldırmış ve bu konu hakkında her hangi bir açıklamada bulunmadı. )

Teo adsız kişilerin blogger semti de hit konusunda yorumlarda bulunmasına hitaben yazdığını söyledi. Kendisi hakkında bir takım yorumlar da bulunmuşlar. Bu konu hakkında sanırım bir düşüncesi bir açıklaması olabilir.

2 ) Benimle Etik Olmayan Bire Bir Yaşamış Olduğumuz Davranışından Bahsettim.

Blogger semtinin bir çelişine katıldığımı ve o çekilişe kazandıktan sonra yaptığı etik olmayan uygulamasından bahsettim.

Benim bannerimi kendisi yaptığı için gerek duymadığını ve yapmış olduğu banneri blogger semtini eklediğini söyledi.

3 ) Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu yorum bölümüne yorumlarını yazmak yerine kendi blog sayfanızda zihinlerde kalan soru işaretlerini açıklık getirmek için paylaşımlarda bulunmasının daha uygun olabileceğini söyledim.

Teo kardeşim, bu konularda hatalı olduğunu kabul etti. Şahsımdan özür diledi.

" Blog sayfamla ilgili etik olmayan davranışlarını en kısa zaman da telafi etmek istediğini söyledi. " " Ben de kabul ettim. "

" Teo kardeşime dedim ki hayatta hiç bir şey için geç değildir. Her şeyin bir telafisi ve bir çaresi olabilir sadece ölümün çaresi yoktur dedim. "

" Benim ve sizin müsait olduğumuz bir zaman içerisinde kaldığımız yerden devam edip yapabileceklerimizi yaparız dedim. "

" Teo kardeşim, hatasını anlayıp şahsımdan  özür dileğini için ben de kendisine okurlarımın huzurunda tebrik ediyor ve teşekkürlerimi sunuyorum. "

4 ) Blogger Semti Sahibi Teo'ya Blog Sayfasında Üyelerinin Tanıtım Yazılarını Nasıl Paylaştığını Sordum.

Yani Blogger setinin dizin blog olmadığını savunuyorsun. " Bu konuda beni aydınlatır mısın kardeşim dedim. "

İlk başta Teo kardeşim pingback ve trackbackler terimilerini kullanarak anlatmaya çalıştı. " Bu şekilde anlamazsın dedi. " " Teo kardeşim, ben neden anlamayayım ki dedim. "

Teo kardeşim, pingback ve trackbackler terimlerini anlayamayacağımı düşündüğü için fazla üzerinde durmadan buraya hızlı geçti.

Blog sayfalarını blogrool üzerinde rss çekerek yaptığını söylemedi. " Benim anlayabileceğim tarz da anlatmak için bilgisayarımın açık olup olmadığını sordu. "

Bilgisayarım  o an da açıktı blogger kumanda paneline girmeme rica etti. Sanırım görsel ve canlı bir şekilde anlatmayı daha uygun gördü.

1 ) Önce blogger kontrol  paneline geliyoruz.
2 ) Sol tarafta bulunan yerleşim kategorisinin üzere tıklıyoruz.
3 ) Gadget eklentisini gördüğümüzde üzerine tıklıyoruz.
4) Açılan pencereden blog listemi bulup üzerine tıklıyoruz.
5 ) Karşımıza iki tane url kutucuğu çıkıyor.

Birinci kutucuk google indexlemsin mi diye soruyor. 
İkinci kutucuk varsayılan mı diye soruyor.

6 ) Ben google yazıları indexlemesine istemediğim için onu seçiyorum dedi.
7) Onun yerine varsayılanı seçiyorum sonra tanıtımını yapacağım blog sayfasının urlsini yazıyorum dedi. Bu şekilde google kardeş blog olarak göreceğini ve algılayacağını söyledi.

Arama motoruna Pingback kelimesini yazıp araştırmaya çalıştım. Pingback kelimesinin anlamanı bir vesile ile öğrendim. 

Teo'nun aydınlatmak için söyledikleriyle araştırmalarımı birleştirdiğimde dolaylı yoldan bir dizin blog olduğunu anladım.

5 ) Üye Yapmış Olduğu Blog Sayfalarından Bannerine Neden Kaldırdığını Sordum ?

Üyelerim kardeş blog olduğu için ben kendi bannerimi tanıtımını yapacağım üyelerimin blog sayfalarına eklemelerini istedim. Böylece karışılıklı paylaşımlar yapmış olacaktık.

Onuda yanlış anladılar. Sonradan kaldırmak zorunda kaldım. Bannerini üye yapmış olduğu blog sayfalarından neden kaldırdığını bu şekilde açıklık getirmeye çalıştı.

Teo'nun Anlatımından Çıkardığım Sonuç Nedir ?

Tanıtımını yaptığı blog sayfalarından bannerini kaldırması şu anda üyesi olan ve tanıtımını yaptığı blog sayfaları için negatif bir durum olmuş.

Çünkü blogger semti bannerlerini üyesi olmuş blog sayfalarından kaldırmış olmasından dolayı artık google kardeş blog olarak üyelerini algılamayacağı anlamına geliyor.

Yani şimdi blogger semti daha fazla index alacak üyeleri ve tanıtımını yaptığı blog sayfaları daha az index alacak. Bilmem anlatabiliyor muyum.

Ben bu konuda daha fazla bir şey demek istemiyorum. İsteyen istediği gibi yorumlayabilir.

6. Kendi Yazılarını Neden Kategoriye Ayırdığını Sordum ?

Kendi yazılarını kategorilere ayırması dizin blog sayfası olma ihtimalini azaltmış olsa da sonuç itibari ile bir dizin blog sayfası işlevinde açık ve net görülmekte.

Çünkü kardeş blog ve aile ortamı oluşturacağını iddia ediyorsunuz. Öyleyse kendi blog yazılarınızı kardeş ve aile ortamından neden ayırıyorsunuz ?

Nedeni yazılarınızın üye olan blog sayfaları paylaşımları ile karışmamasını istiyormuşsunuz. Karışın ne olacak ?

Google indexleri size kardeşlerin arasında veya aile ortamında olduğunu görmeyecek mi ?

Ben google indexlerinin her yerde, her türlü, her şekilde blog sayfalarını görüyor ve algılıyor diye biliyorum. Yanlış mı biliyorum acaba ?

Neden kendi paylaşımlarını ayırıyorsun ( kardeşlerinden, büyüklerinden, küçüklerinden, ) onu da anlamış değilim ?

Kendi yazılarını kategoriye ayırman ilk etapta dizin blog olmadığı izlenimini yaratmış olsan da dizin blog işlevini oluşturmuşsunuz.

Teo kardeşim, konuşmamız sırasında dediğim gibi siz kulağı sağ tarafından tutum sol tarafa çevirmek yerine sol kulaktan tutup sağ tarafa çevirmeye çalışıyorsunuz. 

Yani bir şekilde dizin blog sayfası oluşturuyorsunuz.

7. İkinci düşüncem neden yazılarımı google indexlemesini istemediğim için google indexletmedim diyorsunuz ?

Buradaki mantığı da şöyle yorumladım. Bilmiyorum yanlış mı yorumluyorum değerli okurlarım ?

Teo kardeşim, blogger semti olarak google diyorsun ki, benim sağ cebime indexleme ama sol cebim açık bak oraya indexlelerini doldur diyor.

Mümkün oldukça sen oraya indexlerini depola ben oradan nasıl olsa bir şekilde indexleri alır cebime koyarım.

Böylece tam anlamıyla bir dizin blog olmadığımı da söyleyebilirim.

Dizin blog sayfası olduğumu düşünen blog yazarları olursa kendimi bu şekilde savunabileceğini ön görmüş sanırım.

 Nasıl bir dizin blog sayfası olduğumu ispatlayın.

Teo Kardeşim bir yorumunda hatırlarsanız şöyle yazmışsınız nasıl bir dizin blog sayfası olduğumu ispatlayın.

Teo kardeşim, mantığım ancak şu şekilde ispatlamaya çalışıyor.

Dolaylı yoldan, azıcık ucundan, azıcık kenarından, azıcık, ortasından bandıra bandıra google'un indexlerini alıp tam bir dizin blog olmadan dizin blog görevini yapacak bir dizin blog sayfası kurmuş olduğunuzu söylemek istiyorum.


Ancak bu şekilde kendi adıma ispatlıyorum. Tabi bu konuda tecrübeli ve bilgi sahibi olan blog yazarları arkadaşlarımız dizin blog konusunda daha iyi bilgi verebileceklerini umut ediyorum. 

Onlar da bu suskunluklarını bozmaz isler bu konu bu şekilde muallakta kalır. Bunu da açık ve net belirtmeden edemeyeceğim.


Blogger Semti Sahibi Teo'ya Önerim Nedir ?

Blogger Semti Sahibi Teo'ya Önerim Nedir ?

İlk bakışta tam anlamıyla bir dizin blog olmadığı gibi görünse de dizin blog işlevinin mantığı ve uygulaması net bir şekilde görülebiliyor.

1. Teo kardeşim bu işler bu kadar kolaysa o zaman bütün blog yazarları rahatlıkla ikinci blog sayfalarını açıp yapamazlar mı ?
Teo kardeşim, söylediğim gibi telefon görüşmemiz sırasında beni dizin blog konusunda aydınlatamadınız.

Teo kardeşim bu konuda nasıl bir yol izlersin onu bilmiyorum. Dizin blog konusu tamamen senin tasarrufunuzda ve inisiyatifiniz de olmaktadır. O konuda ne akıl verebilirim. Nede suçlaya bilirim.

Bu konuda samimi ve içten seniz, amacın yazmak bilgilendirmek ise, şahsıma nasıl anlatmış iseniz, blog yazarlarının akıllarındaki soru işaretlerini ortadan kaldıracak bir yazı ile yaptığınız işlemi anlatabilirsiniz.

2. Blogger semtin de uyguladığın yöntem normal  bir blog sayfası ve blog dünyası için çok faydalı olacağını inanıyorsan lütfen düşüncelerini bizlerle paylaşır mısın ?
Şahsım adına faydalı ve öğretici bir şeyse elimden gelen katkıyı yapmak isterim. Bu konuda blog dünyası içerisinde bir ilk olursunuz.

Tıpkı Sibel hanım gibi, benim için Sibel hanım, ücretsiz hazır temaları nasıl yapacağımızı ve nasıl blog sayfalarımızı ekleyeceğimizi gösteren tek blog yazarıdır.

3. Teo kardeşim, siz de blogger semtinin bir dizin blog sayfası nasıl olmadığını bizlere gösterin ?
Bu konuda her türlü destek ve paylaşımlara yapmaya hazırım. Tıpkı Sibel hanımın, paylaşımlarını blog sayfamda paylaştığım gibi paylaşırım.

 Blogger Semtinin Yapması Gerekenler Nelerdir ?

Blogger Semtinin Yapması Gerekenler Nelerdir ?

1 ) Dizin blog olduğunuzu bir şekilde kabul etmesi.
2 ) Blogger Semti blog sayfasını kapatabilir.
3 ) Amacı yazmak ve bilgilendirmek ise, yeni bir blog sayfası açabilir. Yada bir tane daha blog sayfası zaten var. İsterse o blog sayfasında yazıp yoluna devam edebilir.
4 ) Dizin blog konusunda açıklayıcı ve aydınlatıcı post veya post yayınları yapabilir.
5 ) Sessiz kalmasının veya blog sayfasında bu konularda paylaşımlar yapmamanızın belki de bir sebebi vardır ?
6 ) Umarım sessizliğiniz uzun sürmez en kısa zaman da  bir yazı paylaşırsınız. Yoksa size günden güne güvenim azalmakta. Bilginize arz ederim.
6 ) Teo blog dünyasına samimi ve içten olduğunu bu şekilde gösterebilir.

Not : Teo kardeşim, telefon görüşmemiz sırasında iki medeni bir insan gibi konuşup düşüncelerimizi özgürce paylaştığımız için bütün okuyucularımın huzurunda size teşekkür ediyorum.

Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum. Hepimiz hata yapabiliriz insanız sonuçta. Hatamızı kabul etmiş olduktan sonra aynı hataları bir daha yapmamak gerekir.


Böyle yaparsanız şahsen ben size inanırım ve bu davranışlarınızdan dolayı tebrik ederim. Okuyucunuz, yorumcularınız ve takipçilerimiz arasında yerimi alırım.

Lakin aynı hataları hep yapmaya alışkanlık haline getirdiğimizde hatamızı kabul etmiş ol sakta bir süre sonra bir anlam ifade etmez.

Aynı şey amaçlarımız içinde geçerlidir. Amaçlarımızın dışına çıkacak bir yol ve yöntem seçmek bizim yanlış yollara gitmemize neden olur.

Değerli okurlarım, dizin blog konusunda zihinlerin de soru işareti olan değerli blog yazarı dostlarım ve Blogger Semti Sahibi Teo kardeşim dizin blog konusunda ben üzerime düşen görevi post yazılarımla fazlasına yaptığımı inanıyorum.

Dizin blog konusunun muhatabı sizsiniz. Benim adım hıdır elimden gelen budur. Gerisi sizin inisiyatifinize kalmıştır. Umarım en kısa zamanda sorularıma bir cevap verirsiniz.
Saygılarımla.

Yola devam : Değerli okuyucularım, bir önceki ve bir sonraki post yazılarımı okumanızı rica ediyorum. Dizin blog konusundaki diğer paylaşımları takipçilerim için aşağıya bıraktım.

1 ) Duyuru / Blogger Semtinin Dizin Blog Açıklaması

2 ) Anket Sonuçları / Blog'da Anket Nedir ?

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, paylaşımlarını her zaman ki gibi hazır tema konusunu öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir. Bir sonraki blog haritam kategorisinde görüşmek üzere hoş çakalın. Sağlıklı kalın.

1. Blogger hazir tema indirme-resimli-anlatim.html
2. Blogger-hazir-tema-yukleme-dikkat.html
3. Blogger tema yukleme resimli anlatim html
4. Blogger tema sablon turkce yapma html
5. Blogger-tema-sablon-duzenleme.html

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

14 yorum:

  1. baksanaa, bu yazını ve önceki yazını okudum. bilmediğim bir dil olduğu için elbette hiçbişi anlamadım sölediklerinden valla yani :) uzay dili gibi benim için. ama şunu söylesenee, dizin blogu dediğin şey, diğer bloglara ne zarar veriyor hı ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dep yorumunu ve blogunu görünce çok sevindim. O dizin blogu sizin referansımızla gittim. Sanırım anladığım kadarıyla da bundan da hiç hoşnut değilsiniz. Benim gibi belki kaç kişiye öneri de bulundunuz.

      Sizin de bu konuda mağdur oldunuz artık açık ve net. Sorunuza gelince sizinde bu konuda ne kadar bilgi sahibi olmadığınız ortaya çıkıyor. Aslında ilk başta anlamadığımız zaman uzay dili veya Çince gibi geliyor. Biraz araştırsak sorgulasak algılaya bileceğimiz ve anlaya bileceğimiz şeyler.

      Okumadan hemen inanıp, güveniyoruz. Sonra böyle sonuçları yaşamamız doğal haline geliyor. Lakin işin içinden çıkmak girdiğimiz kadar doğal, basit ve net olmuyor. Yani şu demek istiyorum. Tanıtımımızı yaptığını düşündüğüm blog bizim yazılarımızla ve bizim paylaşımlarımız la bir bütün oluyor. Bazılarına göre aile veya kardeş olarak bu bütünlüğün olduğunu söyleye bilir. Dizin blog yani bir havuz oluşturmuştur. Burada en fazla günlük yazı yazan blog yazarı her zaman ön plandadır. Çünkü google robotları senin yazılarının içeriğini ve sıklığına bakar. Ona göre değerlendirir.

      Sizin yazılarınız hem dizin blogu alarak düşündüğümüz yerde çıkacak hem de kendi blogunuz da yazdığınız blogu bakacak. İkisi arasında çok basit bir değerlenme yapacak. Dizin blogda giriş, kategoriler, yorumlar daha fazla olduğu için dizin blogunu seçecek.

      Sizin blogda yazdıklarınızı indexleyecek ama dizin blog kadar değil. Sizin kendi yazmış olduğunuz yazılar yine sizin yazmış olduğunuz yazılara engel olacak. Çünkü google robotları bütünlüğün çok olduğu yerlere bakar.

      Dizin blogda olmanızın blogunuzun yazılarını ve blogunuzla bir bütün olarak görünmez. Google botları bunları ayrı değerlendirir ve ayrı indexler.

      Yani en çok işlevlik neredeyse ona bakar ona göre hüküm verir. Ben anladığım ve algıladığım bu kadar. Umarım dep anlatabilmişimdir. Esenlikler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. ya şimdi bak şöyle, bu dediğin teknik ayrıntılardan anlamıyorum zaten de, yani ben şimdi olayı daha pek anlamadım ama şöyle anlatayım, blogger semtini ben blogçu arkadaşlarımı bir arada okumak açısından sevdim, oraya girip okuyordum arkadaşlarımı, evet bütün yeni blogçulara öğütledim, gelin birlikte olalım diye, hatta en son da iki gün önce çiğdemce tatlar arkadaşımızı yolladım semte, hey doğru seni de ben yollamıştım. yani ben hiçbişiyin farkında filan değilim. semtten kişisel bir şikayetim olmadı. bikaç blogçu arkadaşımız semtten çıktılar ya ben de bikaç blogda yazıları gördüm. senin yazını da bugün gördüm işte. şimdi ben nasıl mağdur olduğumu bilmiyorum ama şimdi sen dedikten sonra blog istatistiklerime baktım. bu hafta içinde okuma sayısında bir düşüş var gibi sanki. ama bu bahardan da olabilir, üniversite sınavından da olabilir. dizinden mi buna ben yanıt veremem ki. yani nerden bileyim. şimdi mesela, blogumuzu okuyan arkadaşlar zaten okuyor, bu dizin dediğin şey belki blog dışında bizi okuyan kişilerin blogumuza gelmeyip dizin bloguna gitmesini sağlıyordur. bunu bilemem elbette. peki bak sen ve teo teknik dil biliyorsunuz. bunu çözsenize. blogger semtini dizin blogu değil de yine bloglarımızın olduğu başka bir tür bloga çevirmek mümkün olmuyor mu? her şey aynı olup da dizin blogu niteliğinde olmayan bir blog. bunu diyorum yani, çünkü, hoşnut olmayan arkadaşlarımız oldu ya ondan diyorum, bütün blogçu arkadaşlarımızın hoşnut olacağı bir çözüm yok mu ki? sen ve teo bunu çözseniz ya birlikte :)

      Sil
    3. Sevgili deep bu is için bir bloga gerek yok ki. Zaten yazilarimizi paylastigimiz bir sürü blogger grubu var. Bir kisi bunu acti mi bizim insanimizin yapisi belli hemen bir furya baslar mantar gibi türer. Ben kendi adima artik bu tarz yerlere üye filan olmam. Okuma listelerimiz var blogger gruplari var bana yetiyor.

      Sil
    4. Dep öncelikle çok şaşkınım ve özgünüm ilk sorunda dizin blog konusunda biraz bilgin var sanıyordum. Meğersem sen merak ettiğin için söylemişsin. Benim de dizin blog konusunda dört gün önce haberim oldu.

      Siz bu sürecin nasıl dışında kaldınız anlayamadım. Yani çıkan arkadaşlar size söylemediler mi ve ya siz sormadınız mı ? Ne oluyor neden çıkmalar azalıyor diye. Sanırım altmışa yakın blog yazarı arka arkaya çıktı. Eğer siz şahsıma sormamış olsaydınız bu durumdan hala haberiniz olmayacaktı. Yada ben size açık ve net anlatmamış olsaydım. Yine haberiniz olmayacaktı sanırım.
      Dediğiniz gibi istatistiklere bakmışsınız bir düşüş olduğu açık ve net görülüyor.

      Size bu kadar takip eden ve yorum paylaşan kişilerin hiç bir şey söylememesini çok yadırgadım ve üzüldüm. Blog dünyasına giderek inancım ve güvenim azalıyor. Düşüncelerimizi bu kadar mı özgür bir şekilde dile getirip söyleyemiyoruz. Bir kişi mağdur olduğunu ve hangi durumda olduğunu bile bilmiyor.

      Ne deyiyim başka sözüm yok hiç bir blog yazarına.
      Dep size dizin blog konusunu söyle anlatmaya çalışacağım. Şimdi benim Blogger Semti'ni üye olmadan önce tavsiye etmiş olduğun facebook blog yazarları gruplarına üye oldu değil mi? Evet oldum. Facebook grupu olarak Teo'nun facebookta açmış olduğu sayfasında üye oldum. Biliyorsun.

      Sonra ben Blogger semtine de üye oldum. Dep demek istediğim. Teo'nun facabook sayfasıyla blogger semti aynı şeyler değil. Ben ilk başta aynı gibi anlatım.Lakin durum öyle deği. Bizler gerek sosyal ağlarda ve sosyal ağ gruplarda paylaşımlarınızı yapıyoruz.

      Ayrıca bir çoğumuz google + blog topluluk gruplarda devamlı olarak paylaşıyoruz. Anlatabiliyor muyum ? En sağlıklı paylaşacağımız yerler buralar ve buralarda paylaştıklarımız yazılar bizleri okuyacak olan okuyucumuzla buluşturuyor.

      Bizimle bir şekilde iletişime geçiyor. Bunu da google robotları çok iyi biliyor ve görüyor. Yani yazılarımızı sadece kendi yazdığımız blog sayfalarında paylaşmak en mantıklısı ve en sağlıklısı diye düşünüyorum.

      Bir blogu ne kadar çevirmeye evirmeye kalksanız o bir blog sayfasıdır. Açmış olduğumuz blog sayfalarında bizim için bir arabadır. Ancak bizi kendi arabamız gaza bastığımız zaman istediğimiz yere götürür.

      Emanet alınan veya emanet verilen araba ancak bir yere kadar götürür. Bir şekilde benzini biter. Sonra bizi yolda bırakır. Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. Umarım bilgi sahibi olmuşsunuzdur.

      Yorumun ve blog dünyası için yani bizler için yapmış olduğun katkılardan dolayı teşekkür ediyorum. Dep :)
      Saygılarımla.



      Sil
    5. Derya hanım, deep bilgi vermeye çalıştığınız için teşekkür ederim. Bence de blogtan başka yazmak için ne yer ne de yurt aramalıyız. Sanırım bu gidişle blog sayfalarımızın suyu çıkaracak. Blog yazarlığı hep geriye gitmeye mahkum olacak. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini geliştir öncelikle hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Paylaşmış olduğum bir post yazısı için müspet veya menfi bir şey demiş olsaydınız çok memnun olurdum. Davetiniz için de teşekkür ederim.

      Engelsiz renkler web yolculuğunu gelen bütün blog yazarlarının bloglarını en kısa zaman uğruyorum. Ona göre inceliyorum eğer ilgi alandım da paylaşımlar yapıyorsa takip ve yorum yapmaya çalışıyorum. Şimdiden blog sayfanızda başarılar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Abdullah oğlum. Anladığıma göre girdik ama zararla mı çıktık? Niyet, bir başka amaç taşıyorsa ve hiç bir şey bilmek , ya da anlamak zorunda olmayanlara zarar veriyorsa iyi niyet değildir zaten. Ticari bir zihniyette meta mıyız anlamadım ki... Yine anlayamadığım rüzgarlar fırtınalara dönüşmesin de.Zaten artık hiç bir şey düşünmeden yayın yapacağım. Ne varsa elimizde, o çıkar dilmizden ve kalemlerimizden. Ferdi çalışmak her zaman, ancak kendine vereceğin hesap kadar yorar insanı. Şimdi yazını tekrar okuyup anlayabildiklerimi yazacağım. Gündem çok meşgul edildi. Banner vs ve tasarım eğitimlerine mecburen kaydını yaptırmış mutsuz öğrenciler gibi hissettim kendimi. Sevgilerimle oğlum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, zararlı çıkılan bir şey yok. Biraz saman kaybettik hepsi bu. Hiç kimsenin niyetini sorgulayamayız. Çünkü niyetlere bilecek kudrete sahip varlıklar değiliz.

      Ticaret amaçlı bir güdümün için de olacağını düşünmüyorum. Yok ne de dönüşsün Ece teyzem doğru bir tanedir. Bilmediğimiz bir konu varsa öğreniriz. Ortada zor olan bir şey yok. Bir blog yazarı zaten ferdidir. Kalemi ve düşünceleri kendine aittir. Kendi sorgular kendi yapar şuan da büyük bir blog yazar topluluğu bunu anlamış değiller.

      Şimdi eğer okuyorsanız her şey açık ve net aslında. Bu konuda söz sahibi olan büyük bir çoğunluk sesiz. Bu sessizlik nereye kadar devam eder biliyorum. Belki de bizler kendimizi buralarda kandırıyor veya avutuyoruz. Her şeyi görmezden gelip yok sayarak nereye kadar gidebileceğiz bakalım. Bilgisiz olanlar kadar bilgisi olmayan kişiler de bu işten sorumludur.

      Her halde sorumluluklarının farkında olmayan blog yazarları var sanırım. Düşüncelerini bizlerle paylaşmış olsalar. Siz ve bizler bu şekilde hissetmez ve böyle şeyleri yaşamazdık. Ece teyzem yorumların ve düşüncelerin bizimle paylaştığın için teşekkür ederim :)
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Abdullah oğlum. Çektiğin acıların ve şanssızlıkların; seni adaletli ve vicdan sahibi olma erdemlerinde daha da yüksek yerlere getirdi ve Allah'ın bir çok hikmetlerini anlamakla hediyelendirdi. Ondandır bu cesur ve dürüst yazıların. Sen yazıyorsun, biz layıkıyla ve dikkatle okumak zorundayız. Teoyla konuşman, soruların ve değerlendirmelerin bile o kadar adaletli ki. Herkes her yaşta, her şeyi aynı şekilde öğrenme ve anlama durumunda olmayabilir. Her şeyi bilmenin imkânsızlığı bir yana, kafalarımızın karışması, tahminlerde bulunmamız doğaldır. Zira ortada açıklama bekleyen, ilk ağızdan ve daha bu işin başında yapılması gereken bilgi edinme hakkımız vardı ve biz bu hakkımızı kullanmadık.
      Şimdi ise, ayıkla pirincin taşını gibi oldu. Belki bir kaç taş olabilir içinde ya da pirinç zannedeceğimiz beyaz taşlar... Takılmış düşüncelerimiz ve doğruyu görme ve öğrenme ihtiyacımız konusu sanki gizemini koruyor. Araştırmadan, yorumlaşmadan bilmemizin ve bir yolda birleşmemizin imkânı yok. O nedenle okuyanların buraya düşüncelerini yazmaları iyi olur kanaatindeyim. Teo bize gereken bilgiyi verecektir. Bunu seninle kontak kurmasından giderek anlıyoruz.
      Şimdilik yayın hazırlamak için gitmek zorundayım oğlum :) Omuzum için fizik tedavime başladım, oğluma yazayım dedim :) Ben de iyileştiğim bir gün oğlumun sesini duymak için arayacağım. Heyecanlanmamak için tam iyi olmayı bekliyorum. Sevgiyle gözlerinden öpüyor, sağlıklı, huzurlu günler diliyorum Abdullah :) Tüm aile fertlerine selam ve sevgilerimle :)

      Sil
    3. Ece teyzem, beni ne çektiğim acılarım nede şanssızlıklarımı sizin düşündüğünüz gibi yapmadı. Benim her zamanki halim ve düşüncelerim böyle oldu hep. Okumasını ve yazmasını çok seven biri değildim. Bir şeyi karar verdim mi ondan geri dönüş olmadı hayatımda. Sadece yazmaya çalışıyorum.

      Ece teyzem, yazdıklarımı dikkate almak sizin erdemli olmasından kaynaklanıyor. Değer bulduğunuz için asıl ben teşekkür ediyorum.
      Teoyla konuşmalarımız olması gereken şekilde doğru bir şekilde oldu.

      Onun için kendi adıma memnunum. Bilmediğimiz şeyleri öğrenmek bizlerin elinde. Sormak yada öğrenme istediği her blog yazarının haklı ve sorumluluğundadır. Her türlü düşünceye ve öneriye saygı duyarım. Etik kuralları çerçevesinde yapılan her yorum benim gönlümün tacıdır.

      Ece teyzemi doğru anlamışsınız. Lakin geniş kapsamlı bir açıklama mı olur yoksa tek yönlü mü olur onu bilemem. Her türlü açıklamaya saygı duyarım.
      Ece teyzem sağlıklı ve mutlu günler ve geceler dilerim. Ece teyzem, ben de sizinle konuşmak iletişim kurmayı çok isterim.

      Umarım fizik tedavi süreci verimli olur. Omzunuzun ağrıları geçer. En kısa zamanda görüşmek dileğimle. Heyecana gerek yok Ece teyzem, ancak mutluluklar bizimle olur. Ece teyzem elinizde öperim. Güzel dilekleriniz ve aile fertlerini selam ve sevginiz için hürmetlerimi sunuyorum:)
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Teo'nun hatalı olduğu davranışları kabul etmesi,etik olmayan davranışlarını telafi etmek istemesi ve özür dilemesi gerçekten insanca duygular.Ben blog aleminde biliyorum ki sayfalar dolusu yazı da yazsanız,saatlerce karşı tarafla konuşsanız da anlaması kıt dediğim dedik insanlar da var.Bu açıdan baktığımda sizlerin adına sevindim.
    Yazınızda şöyle bir bölüm dikkatimi çekti ;
    "Oradan Blog listemi tıklıyoruz.
    Karşımıza url kutucuğu çıkan yere tanıtacağım blogun urlsini yazıyorum dedi.
    İki tane kutucuk çıkıyor.
    Birinci kutucuk google indexlemsin mi diye soruyor.
    İkinci kutucuk varsayılan mı diye soruyor."

    İki ayrı bölümde blog adı yazılıyor ve blog url'si yazılıyor.Google index v.s yazılar yok.
    Araştırmacı,sorgulayıcı dizin blog yazınızdan hepimiz öğrenmiş olduk.Bu tip bloglar çok geldi ,gitti.Hatta direk blogları tanıtım yazılarıyla tanıtan bloglar da çok oldu.Maalesef uzun süre sürdüremediler.Bizlerin zaten Blogger arkadaşlarla bir arada olduğumuz facebook kapalı gruplarımız,Google+ gruplarımız mevcut buralarda paylaşımlarımızı yaparak birbirimize destek olabiliyoruz.Blog yazarıysak blog yazılarımızla bir yerlere gelelim.Tüm üzüntüleri ve kalp kırıklıklarını geride bırakacağımız günleri umut ediyorum.Tabi ki sorgulayıcı,bilgilendirici ve yol gösterici yazılarımızla.
    Hayırlı geceler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım, öncelikle çok geç cevap verdiğim için özür dilerim. Teo ile güzel ve verimli bir konuşmamız oldu. Önemli olan iki tarafında çözüm odaklı konuşması gerekiyordu. Sanırım bizde başarabildik. Onun için ben de memnunum.
      Sanırım iki kutucuğu o şekilde anlatmak istedi. Elimden geldiğince araştırdıklarımı değerli okuyucularımızla paylaşmak istedim. Faydalı olmasına sevindim. Blog yazarları yazmış oldukları yazıları sosyala ağlarda ve goole + paylaşmaları en sağlıklısı sanırım. Yorumunuz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Diğer sorunuz için linkini verdiğim yazıyı okursanız bir bilgi alabilirsiniz.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/duyuru-blogger-semti-tekzip-hakkn.html
      Hayırlı Geceler
      Saygılarımla

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.