19 Mart 2017 Pazar

Anket Sonuçları / Blog'da Anket Nedir

D eğerli okurlarım, blog haritam kategorisinin konusu anket sonuçları / blog'da anket nedir ? 

Bir önceki yazında dizin blog hakkında gerekli açıklamalar muhatabı tarafından yapıldığını duyuru / blog semtinin dizin blog açıklaması  yazımda okurlarıma duyurmuştum.

Düzenlenmiş olduğum anket bu yazımda anket / blogger semti bir dizin blogumudur ? bu yazımda hem anket hakkında bilgi vereceğim hem de anketin istatistik sonuçlarını açıklayacağım.

Blog'da Anket Nedir ?

Blog'da Anket Nedir ?

Blog dünyasında belirsiz bir olayı araştırmak, sormak, soruşturmak ve bilgi sahibi olan kişiler tarafından aydınlatılan bir haberleşme aracıdır. En hızlı ve en doğru bilgileri bir arada toplayıp bilgi eksikliğinden doğan problemleri çözmesine denir ?

Blog Sayfamda Düzenlediğim Anketin Amacı Nedir ?

Blog Sayfamda Düzenlediğim Anketin Amacı Nedir ?

Dizin blog hakkında yanlış anlaşılmaları, fikir ayrılıklarından doğan sorunları ve açıklama bekleyen blog yazarlarını düzenlemiş olduğum anket çerçevesinde bilgi ve tecrübesi olan kişilerle buluşturmaktı.

Bilgisi olan blog yazarlarının görüş ve fikirlerini ankete oy vermesi üzerine katılmaları anketin amacını net bir şekilde ortaya koyacaktı. Anket süresince bir bilgi edinme, bir haberleşme, bir aydınlatma ve bir aydınlanma yaşanmasını amaçladım.

 Anketin Objektifliği

Anketin Objektifliği

Blog sayfamda anketi 07. 03 2017 ile 14. 03 2017 arasında yaptım. Yani bir haftalık bir anket düzenledim.
1 ) Anketin güvenirliği ve doğruluğu benim için çok önemli idi.
2 ) Bu konuda farklı bir sonuçların çıkması için ne bir uğraş verdim nede demokrasi anlayışına ters düşecek tutum ve davranışlarda bulundum.
3 ) Objektif olup açık, net bir bilgi edinme, sorunların çözümü odaklı olmasına dikkat ettim. 
4 ) Araştıran gözlemleyen, deneyimleyen bir anket doğrultusunda anketi noktaladım.

Lakin blog sayfamda düzenlemiş olduğum anket bir başarı sağlayamamıştır.

1 ) İlginin az olması bunun en önemli kanıtıdır. Bir birleşme bir bütünleşme sağlanamamıştır.
2 ) Halbuki herkesin bu konuda bir düşüncesi ve açıklama beklentisi olduğu halde ankette katılım ketum kalmıştır.
3 ) Tabi ki, ankete her kes katılabilir veya katılmaya bilir. Her blog yazarının ankete katılacak diye bir kaidesi veya zorunluluğu yoktur.
4 ) Blog sayfamda anketi düzenlemeden önce katılımın vasat olacağını üç aşağı beş yukarı tahmin etmiştim. ( Beklediğim gibi bir katılım oldu. )
5 ) Sorunlar karşısında düşüncelerimizi özgür ve hür irademizle ne sözlü nede yazılı yada oy kullanarak  hiç bir şekilde belirtemiyoruz.
6 ) Dijital ortamda oy kullanan kişileri ne kadar gör - me - sek - te bil - me - sek - te sorun çözmeye sıra geldiğinde bir ay tutulması gibi tutulma yaşıyoruz.
7 ) Deneyimlerim ve yapmış olduğum anketin sonuçları adeta bunu gösteriyor.

Blogda Anketin İstatistik Sonuçları Neler ?

Blogda Anketin İstatistik Sonuçları Neler ?

Aslında çok basit bir soru sormuştum. Bir tıkla hür ve özgür iradeleri ile oyları kullanmaları içten bile değildi. Çünkü okuyucu sayısı anket sonuçlarına göre kat ve kat yüksekti.

Anketin İstatistikleri Neler ?
Okunma sayısının 353 oy verme oranı 23 olan bir katılımdan söz ediyorum. Artık ikisi aradaki uçurumu varım siz düşünün.
Anketin Sonuçları Neler ?
Evet : 10
Hayır : 9
Bilmiyorum : 3
Hiç Bilgim Yok : 1

Ankete cevap veren bir kişi hiç bir bilgim yok dedi. O oyu kim kullanmış ise şükranlarımı sunuyorum. Teşekkür ediyorum. Özelden iletişime geçerse konuşup tebrik etmek istiyorum.

Yola Çıkmadan : Düzenlemiş olduğum ankete oy veren vermeyen herkese teşekkür ediyorum. Mümkün oldukça blog sayfamda anketler düzenlemeye çalışacağım. Toplumsal bir bütünlük ve birleşme için sormaya, soruşturmaya ve araştırmaya devam edeceğim.


Yola devam : Değerli okurlarım, blog dünyasından geri kalmamak için bir önceki duyuru /blogger semtinin dizin blog açıklaması ve bir sonraki arşiv sayfası ile yaşadığım maceram # 1 post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Sağlıklı ve mutlu okumalar dilerim.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, hazır tema paylaşımlarını her zaman ki gibi öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir.

Saygılarımla
Abdullah Tığ

1. Blogger hazir tema indirme-resimli-anlatim.html
2. Blogger-hazir-tema-yukleme-dikkat.html
3. Blogger tema yukleme resimli anlatim html
4. Blogger tema sablon turkce yapma html
5. Blogger-tema-sablon-duzenleme.html

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

6 yorum:

  1. Abdullah oğlum. Öncelikle araştırmaların, anket yapman, bizler için uğraş vermeni özellikle takdir ettiğimi yazmalıyım. O 'hiç bilmiyorum' diyen kişi bendim. Bilirsin ne düşünüyorsam aynen yazarım. İçim dışım bir dönemimi yaşıyorum. Açık sözlü olmam tepki almama neden olsa da, hiç sıkıntı yapmıyorum. Karşımdaki kişiye saygıdandır bu.
    Okunma sayısına göre ankete katılımın çok düşük olması düşündürücü. Bir seçeneğin işaretlenmesi bu kadar mı düşünülecek bir şey. Artık fahri olarak blog yazmalıyız. Bazı topluluklar olmalı. Ama bu tip kişilerin atılımları ve ani oluşumlar bizi düşündürmeli. Son olanlar hepimize tecrübe olmalı.
    Her gayretin için teşekkürler yavrum. Birlikte düşünmeye, amaçlarımızın ne olduğunu iyice düşünüp, biz ne istiyoruz? un cevabını bulup, karar vermeye başladığımızda özgür ve özgün paylaşımlar yapan blog yazarları olacağız. Birbirimize daima destek olacağız. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bunu fark etmenize mutlu oldum. Ece teyzem hiç bilmiyorum diyen kişiye merak etmiştim. Çünkü hiç bir şey bilmeyen çok şeyi bilmek ve söylemek ister diye düşünmüştüm. Sanırım yanılmamışım. Sizin olmanıza ve söylemenize sevindim.

      Dediğim gibi ayrıca teşekkür ederim. Canı gönülden tebrik ederim. Aynen öyle Ece teyzem, bu konuda paylaşımlarda bulunmadım. Çünkü takip eden okuyan kişilerin oranı ile oy veren kesime görmek istedim. Sıradan bir anket olabilir. Anketin amacı ve ne anlatmak istediği çok önemlidir. Bunu ilgi gösteren kişilere aktarmasında çok önemlidir. Sanırım ben bu konuda başarılı olamadım. Benim açımdan da sorun yok. Çünkü ben araştırdım, öğrendim, öğrendiklerimi yazdım ve bir anket yaptım. Öğrenmek istemeyenlere ve algılamak istemeyenlere benim yapabileceğim başka bir şey yok. Bilgilendiren, öğreten, sorgulayan, soruşturan, araştıran bir topluluk olması için elimden geleni yapıyorum. Bundan sonra daha fazlasını yapmak için çalışıyorum. Tecrübe kazanmak isteyenlere ve hatalarını anlayanlara her zaman kapım açık. Bu konuda harekete geçen maalesef fazla bir kimse yok. Rica ederim Ece teyzem. Bu konuda kendi adıma paylaşımlar değerlendirmeler bulunup kararımı çoktan verdim. Yoluma bu şekilde devam ediyorum. Birlikten kuvvet doğar. Sağlıklı ve güzel iletişimin ortamını sağlar diye düşünüyorum.
      Ece teyzem yorumunuz, ilginiz ve ankete vermiş olduğunuz oy için teşekkür ederim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Ben de bu ankete katılmış ve evet cevabı vermiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül ablamcığım, ankete katılım sağlayıp oy verdiğiniz için teşekkür ederim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Blogda anket uygulamasını çok güzel açıklamışsınız.Yorum ve paylaşımlarda bencil olduğumuz kadar anket sorularına da cevap vermede oldukça bencilmişiz.353 okunma sayısında 23 oy oldukça düşük kalmış.Oysa herkes düşüncesini bir tikla belirtebilirdi.Blog dünyası sanırım kendi çıkarları söz konusunda olduğu zaman birleşiyor.Gelinen nokta çok üzücü.Araştırmalarınız,sorgulamanız sonucunda bizlere paylaşarak yol gösterici olduğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir ankete cevap vermek en kolayı. Bir tıkla bir bilgi bir mesaj verebiliriz. Hiç bir paylaşım yapmadan 353 okunma sayısını ulaştı. Oy 23 olunca görünen köye kılavuz işlemeymiş. Kendi çıkarı olamadan yazı yazan çok nadir blog yazarları var. Şimdilik öyle gözüküyor. Geldiğimiz nokta üzücü de olsa ilerisi için bir umut ışığı bizlerin yüzlerine yansıyor. Bu yansımayı araştırarak, sorgulayarak, ışık saçmasını sağlayabiliriz. Asıl ben teşekkür ederim. Yorumunuz, ilginiz ve bu konuda yapmış olduğunuz paylaşımlar umut verici oluyor.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.