22 Şubat 2017 Çarşamba

Blog Yazarları Dikkatli Olun


Blog Yazarları Kime Karşı Neye Karşı Dikkatli Olmalı

B log haritam kategorisinin konusu blog yazarları dikkatli olun başlığı altında devam ediyor. Bir önceki yazım da arşiv sayfası ile yaşadığım maceram  içeriğini paylaştım. 

Blog Yazarları Dikkatli Olun


Değerli blog yazarları arkadaşlarım hevesli bir şekilde bir yemek, kitap, kozmetik, filim veya kişisel blog sayfası açtığınız nelere dikkat etmeniz konusunda bir bilginiz var mı ?

İlk blog dünyasına adım attığınızda sadece yazı yazmakla hedeflerinize ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz ?

Özellikle hazır tema ve şablon konusunda bilgisi olmayan blog yazarları arkadaşlarımıza aydınlatmak için böyle bir post yayını yazmak istedim.

Güvenilir Bir Kaynak Sibel Hanımın Post Paylaşımları

Blog Yazarları Kime Karşı Neye Karşı Dikkatli Olmalı

Ücretsiz hazır tema ve şablonu kullanıp bilgisi olmayan blog yazarlarının bilgisizliklerini yararlanıp sömürmeye çalışan bazı bloggerlara karşı dikkatli olun. 

Sözde emek hırsızı olmayan bazı bloggerlar kendilerince bir çok taktikler geliştirip ilgili ve yardım sever zırhına bürünüp bayan ve bilgisi olmayan blog yazarlarına mağdur ediyorlar dikkatli olun.

Blog dünyasında bayan ve bilgi sahibi olmayan blog yazarlarına değmeden, el atmadan duramıyorlar. Hiç ummadığınız bir şekilde sizlerle tanışıp temanızı tere yağından kıl çeker gibi biz yaptık, biz tasarladık, biz düzenledik diyebilirler dikkatli olun.

Önce blog dünyasındaki bu manteliteyi bu zihniyeti anlamanızı rica ediyorum. Güvenirliği olamayan bir bloggerın blog sayfanıza kalıcı ve geri dönüşümü zor durumlara sokup zarar verebileceğini sakın unutmayın.

Bilgisi olmayan blog yazarları tema ve şablon konusunda hiç bir şey bilmedikleri için ve gerekli araştırma ve alt yapıya sahip olmadıkları için karşı tarafa çok rahatlıkla güvenip söylemlerine inanıp blog sayfaları için verimli olacaklarını düşündükleri için blog sayfaları üzerinde işlem yapmalarına izin veriyorlar.

Yabancı tasarımcı tarafından hazırlanan temaları ve şablonlar seo uyumlu, responsive ( mobil, tablet, telefon ) uyumlu, gadgetleri ve eklentileri hazır hale getirildikten sonra blog kullanıcılarına sunuyorlar.

Bazı bloggerlar tasarımcı tarafından hazırlanan bu hazır tema ve şablonları sanki kendilerini düzenlemiş kendilerini tasarlamış gibi bir algı yaratıp bilgisi olmayan blog yazarlarına 200 ile 300 tl karşılında yapacaklarını söylüyor dikkatli olun.

Ayrıca bilgisi olmayan blog yazarlarının sayfalarına kendi blog sayfalarının isimlerini ve bannerleri düzenleyici olarak ekleme cüretinde bulunuyorlar dikkatli olun.

Hazır temaları Türkçeye çevirip bütün ayarlarını kendileri yaptıklarını söylüyorlar dikkatli olun.

Bilgisi olmayan blog yazarları ne kandırıldıklarının farkındalar nede blog sayfaları üzerinden rant sağlandığının ve nemalandığının bilincindeler.

Son üç ay içerisinde blog dünyasında öğrendiğim, deneyimlediğim, araştırdığım bir çok konuları okurlarımla paylaşıp yazmaya çalıştığım bu yazım sadece bir tanesi idi.

Çünkü bir blog yazarının öğrenmesi gereken ücretsiz hazır temanın içeriğini öğrenip nasıl blog sayfasına eklemesi konusunu kafaya taktım. Daha önce de blogger neden kafayı taktım post yazımda bu konuyu ele almaya çalıştım.

Blog sayfanızın temasını değiştirmek istiyorsanız bu bloggerları prim vermeden yapmaya çalışın. Çünkü ben yaptım sizlerde yapabilirsiniz.

Güvenilir Bir Kaynak Sibel Hanımın Post Paylaşımları

Sibel hanım, beş tane ücretli ve ücretsiz hazır tema ve şablon konusunda sorgulayıcı, bilgilendirici, öğretici paylaşımlar yaptı. 

Hazır temaları nasıl kullanıp, nasıl nemalandıklarını, nasıl rant sağlayıp hırsızlıklar yaptıklarını dile getirdi. Blog sayfanızda yeniliğe ve değişilikliğe gitmek istiyorsanız bu paylaşımları okumanızı tavsiye ederim.

Çünkü Sibel hanımın, blog dünyası için yapmış olduğu paylaşımları her yürek yapamaz ve kaldıramaz. Bunu yapmak için bir insanda mangal gibi yürek olması gerekir.

Sibel hanımın, ücretli ve ücretsiz hazır tema konusundaki yazmış olduğu post yayınlarını okumak istiyorsanız paylaşımlarını sırasıyla aşağıda bırakıyorum. Umarım ilgili duyan herkese faydalı olur.

Not : Derya hanım, eğer bir konuda bir paylaşım yapmak istersem ilk önce size söyleyeceğimi söylemiştim. Mümkünse, bu post yazımı kendi blog sayfanızda paylaşırsanız mutlu olurum. Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim.

Dip Not : Eğer blog dünyası diye bir şey olduğunu düşünüyorsanız bütün bloggerların yarına hazırlıklı olmaları için düne ve bu güne sorgulamaları gerekir. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.


Abdullah Tığ
Saygılarımla


Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

23 yorum:

  1. Kutlarım oğlumu. Sen aktif olduğun zamanki mutlu gülüşümü görmeni isterdim. Sibel bize hediye gibi geldi. Onu destekliyeceğiz hep. İş bilenin kılıç kuşananın. Değil mi benim akıllı oğlum? Gözlerinden sevgiyle öpüyorum Abdullah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, umarım gülüşünüzü görmek nasip olur. Sibel hanım, gerçekten hediyelerin ve mutlulukların en güzelini blog dünyası için verdi. Bizim de üzerimize düşen görev yapmış olduğu paylaşımları duyurmak paylaşmak olduğunu düşünüyorum.

      Onun için bu yazımdan itibaren ücretsiz hazır tema konusunda paylaşımlarda bulunup Sibel hanım, paylaşımlarını link olarak vereceğim. Umarım Sibel hanım, yapmış olduğu bilgilendirici, sorgulayıcı, öğretici paylaşımları ücretsiz hazır tema konusununda bilgileri olan diğer bloggerlarda kendi bloglarında ele alıp paylaşımlar yaparlar.

      Ece teyzem, bende hep sizin gibi düşündüm. Bir şeyi öğreneceksin işin ehlinden öğrenmek gerekiyor. Nedense blog dünyasında iletişime geçtiğim insanlar bir türlü ücretsiz hazır temayı öğretmek istemiyorlar. Sibel hanımın, paylaştığı gibi bilgi sahibi olan bloggerların paylaşımlar yapmaları çok mu zor diye kendi kendime soruyorum.

      Blog dünyası için bir çok faydalı bilgiler veriyorlar. O konularda samimi ve doğru bilgi verdikleri gibi neden ücretsiz hazır tema konusuna gelince aynı hassasiyeti gösteremiyorlar diye kendimce soruyorum. Yani işi bilen kişiler öğretmemek için bir çok yol çekip öyle anlatmak çabasına giriyorlar.Çok akıllı olduğumu düşünmüyorum. Lakin bulunduğum ortamı da düşünmeden edemiyorum.

      Ece teyzem, yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim. Umarım bu konuda bütün bloggar bu sürece katkı sağlarlar. Elinizden öpüyorum :)
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Abdullah oğlum. Hayırlı cumalar dileklerimle başlayayım. Çok güzel ve değerli bir destek veriyorsun. Biliyorsun bloglarımızın oluşma sürecinde bayağı sıkıntılar çektik. Olmasaydı iyiydi ama insanın bunları öğrenmesinin gerekliliğine de inanmış olduk. Yorumlara verdiğin cevaplara baktım da. Şu art arda yazdığın iki cümle zaten ana fikir gibi olmuş...
      'Bütün bloggarlar bu sıkıştırılmış, bastırılmış düzen için ortak bir paydada buluşur. Yapabileceğimiz bütün katkılar sağlıklı ve huzurlu bir ortamda yazılarımızı paylaşmamıza sebep olur' diye yazmışsın. İşte bütün sorunumuz bu ama bundan sonra o paydayı bulacağımızdan kuşkum yok. Sevgiyle gözlerinden öperim oğlum :)

      Sil
    3. Ece teyzem, geç cevapladığım için kusura bakmayın. Size de hayırlı cumalar olsun. Umarım bu sürece bir katkım olur.Evet böyle olayları duymadan, yaşamadan keşke herkes istediği gibi içeriğini yazmaya odaklansalardı. İyi olurdu. Bu durumun böyle olması her zaman aynı olacağı anlamına gelmez. Ece teyzem yorumuma beğendiğinize sevindim. Ben bu inanç doğrusunda yazılarımı yazmaya çalışıyorum.Yaşanmışlıkların, bilgimin, deneyimlerimin ve gözlemlediği ne varsa yazmaya çalışıyorum.Bu işin teknik konusunda bilgim yok.O konuda hiç kimseyle aşık atamam. Az çok mantığını anladığımı düşünüyorum.Önlem ve tedbir amaçlı anlatım bu rantın içinde üzülmelerine, yorulmalarını bu yolda enerjilerini tüketmemeleri için yazdım. Daha da yazacağım.İnancım o ki, bu paydada bütün blogger bulaşacaktır. Sibel hanım ışığında yürüyecektir.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Güzel yazınız için kutlarım sizi.. Faydalı ve bilgilendirici yazılarınız daim olsun.Ve elbette destekleriniz:) Emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okuyup, samimi bir yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Umarım ilgi duyan bloggerlara faydası olur :) Güzel dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Güzel bir paylaşım olmuş Güzel ve faydalı bilgileriniz için Çok teşekkürler Emeğine sağlık Sevgiler ...Sevgili Derya Hanım paylaşmış bende geldim :) takip deyim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefalar getirdiğiniz. Derya hanımın, paylaşımı okuyup geldiğiniz için teşekkür ederim. Kendisini sizin aracılığınızla tekrar şükranlarımı sunarım. Takibiniz, ilginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Umarım faydalı bilgiler sahiplerine ulaşır.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Bloggerların birbirine destek olması inanılmaz güzel bir şey tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz. Okuyup,yorum yapıp, takip ettiğiniz için teşekkür ederi. Umarım bütün bloggarlar bu sıkıştırılmış, bastırılmış düzen için ortak bir payda da buluşur. Yapabileceğimiz bütün katkılar sağlıklı ve huzurlu bir ortamda yazılarımızı paylaşmamıza sebep olur. Ben de ilginiz ve duyarlı yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emek veren emeğin kıymetini bilir.Yazılarımızı yeri geliyor 3-4 günde bitiriyoruz.Bu hazır temaları kodlayan asıl tasarımcılar o karmaşık kodları kimbilir kaç günde bitiriyordur.Yaptıkları temalardan ücretsiz bile dense karşı taraf bir para kazanıyor.En doğal hakkı.Başkalarının emeğini alıp, kendini zirveye taşımak isteyen ,ben düzenledim veya ben tasarladım diyen insanın iyi niyetinden her zaman şüphe duyarım.Ayrıca hazır tema ile gelip sana tasarım yapacağım diye mail atanların, özellikle bayan Blogger arkadaşlarımızı üzmelerine diyecek kelime bulamıyorum.
      Benim yazdıklarımı anlayanların da olacağını ama beni yıpratmaya çalışanların da olacağını tahmin etmiştim.Onlar yazılarıyla ve attıkları mesajlarla nasıl bir kişilikte olduklarını bana gösterdiler ,okuyanlar da mutlaka görmüştür.
      Bu yolda bana ve Blogger arkadaşlarımıza verdiğiniz destek için çok teşekkür ederim Abdullah bey.Herkese güzel bir kaynak olması dileklerimle...

      Sil
    2. Bilgi sahibi olmadan emek sahibi olunmaz. Bunu da en çok çalışıp, çabalayanlar bilir. Yerinde ve güzel bir tespit yapmışsınız. Aynı şekilde yazılarımı aylarca, haftalarca, günlerce yazdığım yazılar oluyor. Teknik konuda fazla bir bilgim yok. Lakin dediğiniz gibi bir yazıya yazmak için saatlerimizi veriyoruz. Onlar ne kadar zaman veriyorlardır. Düşünemiyorum. Konuları yeni yeni kavrayabiliyorum. Başkalarını emeğine alıp, zirveye çıkmak isteyenler bir gün hak ettikleri yere gelecektir. Bayan arkadaşlarımızın üzerlerine yoğunlaşmaları hiç etik değil.

      Öncelikle bir bayana ince, nazik davranmamız gerektiğini neden bilemiyorlar. Dikkatli, sorgulayıcı, bilgilendirici, öğretici, samimi olmanın bir bedeli var. Bunlara karşı savunulan politika da sizi yıpratmak, alabora edip, yıldırmak için uğraşıyorlar. Sibel hanım, bizler sabırlı ve inançlı oluğumuz sürecek göreceksiniz yarınlar dünden daha güzel olacak. En azından kendi adıma anladığımı düşünüyorum. Ayrıca anladığım konuları da anlatmaya çalışıyorum. Kendilerini gösterenlere kendileriyle baş başa bırakmak en güzeli. Asıl ben teşekkür ederim. Size ve bu konu hakkında duyarlı olup okuyan, yorum yapan, katkı sağlayan herkese. Bu yanan ışık hiç sönmeden yoluna devam edecek. Her bir paylaşımlar ilgi duyan her bloggere kaynak olacağını inanıyorum.
      Saygılarımla.

      Sil
  6. Sitenizi tanıtmak ve site yazılarınızı bildirmek için bir forum sitesi açtım. Ayrıca sosyal medya hesaplarınızı da tanıtmanız mümkün. Herkesi foruma davet ediyorum.
    http://WebCenneti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikler hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Açmış olduğunuz forum hayırlı olsun. Yazdığınızdan anladığım kadarıyla görünüşte güzel bir şey yapmışsınız. Bütün blog yazan kişiler yazdıklarının okunmasını yorumlanmasını isterler. Çünkü bir amaçları bilgi ve deneyimleri vardır. Onları öğrenmek ve ihtiyaç sahibi olan okuyucularını aktarmaya çalışırlar. Sizin amacınız nedir ? Tanıtımını yapacağınız bloggerlar size ne diye gelsin. Geldiklerinde ihtiyaçlarını ne ölçüde karşılayabileceksiniz. Bunun hakkında da bir bilgi verirseniz sevinirim. Böylelikle herkes aydınlanmış olur. Yine de formunuza en kısa zamanda uğrayıp bir bakmak isterim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Bloggerları ve site sahiplerini bir arada toplayıp, yeni yayınlanan yazıların bir arada olduğunu geniş bir platform sunuyorum. Sitem forum sitesi olduğu için, isteyen herkes dilediği gibi sitesinin tanıtımını yapma fırsatını yakalayacak. Yeni yayınlanan yazıları neden sizin sitenizde tekrar yayınlayayım diye bir soru gelmiş olabilir akıllara. Ama düşünüldüğü gibi değil. Sadece yeni yayınlarınızın olduğunu kısaca bildirip, konunun altına yazı linkinizi ekleyeceksiniz. Yani yayını okumak isteyenler her halükarda sitenize gelmek zorunda kalacak. Ve bunun bir artısı da backlink konusunda olacak.

      Sil
    3. Öncelikle yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim. Blogumun tanıtımını yaptığım bloglar var. Onun için sizin davetiniz benim için cazip gelmedi. Yani ilk defa duyduğum bir şey değil.

      Kendi backlinkliğinizi vermeden backlink alma fikri de güzelmiş. Başarılar dilerim. Bilgilendirip yorum yaptığınız için tekrar teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  7. Bazı bloglar başka bir blogun adını bile bloglarında geçirmeye korkarken sizin linkler vermeniz takdir edilesi. Üstelik blog camiasına destek amaçlı yapmış olduğunuz bu eylem için de sizi kutluyorum.
    Blogunuzu takibe aldım, takip etmeye devam edeceğim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzün Sarı öncelikle hoş geldiniz. İlgi ve sefa getirdiniz. Korkunun ecele faydası yok. Şimdiye kadar Allah'tan ve abimden başka kimseden korkmadım.

      İnandığım ve doğruluğunu kabul ettiğim her konuda. Düşüncelerimi bir şekilde söyledim. Blog camiasında eğer şimdi suskun kalırsa. Hep susmaya mahkum kalır. Susmaya mahkum olduğum bir ortamda da benim işim olmaz. Bu konuda bilgi sahibi olmaları için elimden gelenin fazlasıyla yapmaya çalışacağım. Hayatım boyunca kafamı ne koyduysam hep yapmışımdır. Hayatın engelleri tek tek açtım.

      Sıra blog dünyasının engellerine aşmaya gelmişse. Onuda aşar paşa paşa yaşarım. Aslında blog dünyasına yardım ve destek olan kişilere ihtiyacı yok. İnançlı, sabırlı, cesur kişilere ihtiyacı var. Yani bu işi yardım yapıyormuş gibi değil. Yürekten samimi ve bu süreci sorgulayıp konumunu belirleyecek bloggerlar ihtiyacı var. Boş lavlara benim karnım dok. Amacımız eyleme dönüştürüp farkında-lığı sağlamak olmalıdır.

      Bu konuyu dile getirdiğim sürece linkleri vermeye devam edeceğim. Bunları bütün bloggerların paylaşması teşviklerde bulunmaya devam edeceğim. İlginiz güzel tespitleriniz ve yorumunuz için teşekküre ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Paylaşım için teşekkürler, blog konularında öğrenilecek bilgiler asla bitmiyor. Özellikle deneyim eksikliği yaşayanlar için yol gösterici bir yayın paylasmisiniz. Tekrar teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz. Blog konularını öğrenmek için ayrı bir çalışma ve zaman gerektiriyor. Özellikle de nereden başlayacağınızı bilmediğiniz zaman deneyim ve bilgi eksikliği yaşayanlar için çok zor bir durum haline geliyor. En azından benim öyle oluyor. Beğenmiş olmanıza sevindim. İlgiyle okuyup yorum yaptığınız için asıl ben teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  9. bende bloğumda bu konuyla ilgili ufak ir yazı yazmıştım. Bu dünyaya ilk giriş yaptığım sıralarda bir blog tasarımcısından fiyat istedim. 200 tl gibi bir ücrete yapabileceğini söyledi yaptırmadım tabi araştırırken gördüm ki bana yapmayı teklif ettiği tasarım 8 dolara satın alınabiliyordu. Ne diyeceğimi bilemedim. Bu arada sizi blog keşif etkinliğinden buldum takipteyim bloğuma da beklerim sevgiler :)http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz. Bu konuda gerçekten bilgisi olmayan blog yazarlarını üzerinde bir hakimiyet kurulmuş. Aynı durumu bende yaşadım. O noktada insan ne diyeceğini şaşırıyor. Size öncelikle tebrik ederim. Araştırıp sorgulayıp, soruşturduğunuz için. Bende bu konularda yazmaya ve bilgisi olmayan blog yazarlarının öğrenmesi için elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıyorum. Uzun zaman oldu blog keşif etkinliğine katılmayalı. Takibe alıp cesur bir yorumda bulunduğunuz için teşekkür ederim. Blogunuzu gelip o yazınızı okumak istiyorum.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.