27 Şubat 2017 Pazartesi

Blog Ne İşe Yarar


Kendi Dünyana En Yakın Yer Neresidir


D eğerli blog yazarları ve saygı değer okurlarım blog haritam kategorisinin konusu blog ne işe yarar ? sorusu zihnimde yer etmeye başladığı için bu postu yazmak istedim. Bir önceki yazımda blog yazarları dikkatli olun önerisinde bulundum.

Şimdi de Blog ne işe yarar ? Kendi dünyana en yakın yer neresidir ? Blog dünyasının dijital ortamdaki önemi nedir ? Sorularına kendimce verdiğim cevaplar bulunmakta. Umarım faydalı ve keyifli bir yazı okursunuz. Hemen konuya girip düşüncelerimi aktarmaya çalışayım.


Kendi Dünyana En Yakın Yer Neresidir ?

Blog Ne İşe yarar ?

Düşündüklerini ve deneyimlerine  özgürce yazma amacında olan blog yazarları dijital ortamda ortak paydada toplanırlar. Yazılarını paylaştıkları veya toplandıkları yerlerde varlıklarını sürdürmeye çalışırlar.

Başta Google + blog toplulukları ve sosyal ağlar blog yazarları için velinimettir. Blog sayfaları aracılığı ile bir birlerini tanımadan iletişime geçip okuyucuları arasında fikir alışverişinde bulunmak isterler.

Blog yazarları için açmış oldukları blog sayfaları zamanla kendileri için küçük bir dünya olabilir. Yani bir blog sayfası artık blog yazarı için bir iletişim aracı olmuştur.

Düşüncelerini özgürce yazdığı ve konuştuğu bir mecraya hitap edebilir. Blog sayfasının asri görevlerinden bir tanesidir.

Blog Dünyasının Dijital Ortamdaki Önemi Nedir ?

Kendi Dünyana En Yakın Yer Neresidir ?

Kendi dünyamıza en yakın yer blog sayfasına yazdığın veya yazamadığın dijital konumdur. Bu konumda küçük bir parça olan yazılarımız ilk basamaktır. Çünkü yazılarımız bize yansıtır bizde yazılarımızı yansıtırız. Takipçilerimiz ve okuyucularımız bu yansımayı rahatlıkla görebilirler.

Böylece bir iletişim, bir titreşim meydana gelir. Hiç tanımadığımız bir kişiye bile kendimize en yakın buluruz. Artık kendi dünyamızın en yakın yerinde yerini almıştır. Bir hava gibi, bir su gibi, bir güneş gibi...

Blog Ne İşe Yarar ?

Blog Dünyasının Dijital Ortamdaki Önemi Nedir ?

İlk basamağın ardından merdivenleri çıkmak için bir çok basamaklar oluşturulmuştur. Blog dünyasının basamakları başka nelerdir ?

Dijital ortamda açılan blog sayfalarına yazılan, okunan, yorumlanan, takip edip, paylaşılan kimine göre sığınak kimine göre konumdur.

Bu saymış olduğum terimler bir merdivenin basamakları ile eş değerdir. İstediğimiz yere çıkmak veya gitmek için blog dünyasının basamaklarının önemini algılamalıyız.

Böylece umutlarımız ve amaçlarımız sekteye uğramaz. Ne yapacağımızı bildiğimiz sürece sabırla ve inançla yolumuza devam ederiz.

Ne yapacağını bilmeyen blog yazarları ilk önce temel olarak bunları bilmesi gerekir. Blog dünyasında dijital ortamda hüsrana uğramamak adına...

Son Bakış Açısı : Sibel hanımın, bakış açısına girip anlatmak istedikleri fikirleri anladığımı düşünüyorum. Onun için anladığım fikirleri farklı bir bakış açısıyla anlatmaya çalışıyorum.

Sibel hanımın, anlatmak istediği fikirleri bir tık daha ileri götürüp anlatmaya çabalıyorum. Umarım bu sürece bir katkım olur.

Sibel hanımın, bakış açısına sizlerinde ulaşmasını dilerim. Sibel hanımın, bakış açısına ulaşmanız için post yayınlarını aşağıya bırakıyorum. İsteyen istediği gibi okur anlar.

Saygı çerçevesinde özgürce yorumlar yapabilir. İsteyende elini, kolunu sallayarak geçip gider. Bir sonraki post yazımın konuları blogun işlevi nedir ? Neden blog yazıyorsunuz ? sorularına cevap bulma ümidiyle görüşmek üzere. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.


Abdullah Tığ
Saygılarımla.
Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

10 yorum:

  1. Uykuya geçmeden gelen kutusuna bir göz attığımda postunla karşılaştım. Abdullah oğlum yazmış dedim koşarak geldim. Ne güzel anlatmışsın oğlum. Gerçekten benim bloğum sığınağım gibidir. Aslında giren çıkanı biz görmeyiz ama dijital ortam sayesinde dolaşır dururuz. Yazmak bir tutku haline gelince, birbirimizin yazdıklarını da okuma ihtiyacı hissediyoruz. Sibel bu ortama canlılık getirdi. Sen de destek oluyor paylaşıyorsun, iyi yürekli oğlum. Sevgiyle gözlerinden öpüyorum. Ece teyzen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, öncelikle takibiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Hoş geldiniz mutluluklar getirdiniz. Kendimce bir şeyler anlatmaya çalışıyorum. Anlatmak istediklerimi okuyup anlayan kişileri gördükçe mutlu oluyorum.

      Dijital ortam da ne kadar birbirimize görme sekte sanırım gözlemleme, yorumlama ve okuma ile giren çıkanları az çok tanıyabiliriz. Yazmak ve okumak bir elmanın yarısı gibiler. Mümkün oldukça yazmaya ve okumaya çalışıyorum. Bu konuda da şimdilik tam bir muvaffak olduğumu söyleyemem. Zamanla ikisini aynı anda yapmaya başaracağıma inanıyorum.

      Sibel hanım, bu konuda bence örnek bir davranış sergiledi. Lakin bu sürece katkı sağlan kişilerin sayısı bir elin parmakları kadar az olduğunu gözlemledim. Benim amacım destek olmak değil. Çünkü normal hayatta ben çok destekçi ve yardım sever gördüm.

      Destekçiler hep köstekçi oluyor. Yardım severler de hem yaptıklarının fazlasını istiyorlar. Bu durumu sanal ortamda gördüm. Benim amacım katkı sağlamak, öğrenmeyi, sorgulamayı, bilinçlenmeyi, farkın dalık yaratmayı sağlamak. Şimdiye kadarda hep inançlarım ve amaçlarım doğrultusunda hareket ettim. Bundan sonrada öyle yapacağım. Ece teyzem, elinden öperim. Saygılarımı sunarım yorumun için tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bloglarimiz her birimiz için cok özel ve kutsal. Kötü niyetli insanlara hassasiyetimiz de ondandir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanım, blogların kutsal ve özel olduklarını farkında olmayan kişiler var. Duyarlı olmak, dikkatli olmak, hassas olmak, sorgulayıcı olmak, özel olan konular bazı kişilerin işine gelmiyor. Yorumunuz, takibiniz, ilginiz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Blog yazarlığı sadece yazmak değildir.Yerli ve yabancı başka blogları okumak her zaman ilk basamağı çıkmaya yardımcıdır.Okudukça ve uyguladıkça ikinci basamağa geçeriz.Blog üzerinde yaptığımız her ne ise bozuk olduysa bile pes etmemek geriyor yap-boz tahtası gibi.Kendimiz bozup düzelttikçe bir şeyleri öğrenebiliyoruz.2009 yılından bu yana blog dünyasının içindeyim.Bir blogum Google tarafından spam algılanıp kapatıldı.Eğer o gün ben pes etmiş olsaydım,bugün bu bilgileri size veren olamıyacaktım.Her zaman merdivenleri adım adım çıkarak en güzel yerlere gelmeniz dileğiyle...
    Hazır tema kullanımı hakkında yazılarımı Bloggerlara ulaştırma çabanız için teşekkür ediyorum.Keşke herkes bir şekilde taşın altına elini atabilse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım, sizin bu azminiz, bilgilendirici ve yol gösterici paylaşımlarınız için asıl ben teşekkür ederim. Aslında ücretsiz hazır tema konusunda herkesin elini taşın altına koyması lazım. Tabi ki tercih meselesi ve herkese saygı duymak lazım.

      Bu paylaşımlarınız için ben kendime verdiğim sözleri yaptığım için mutlu ve huzurluyum. Sizin vermiş olduğunuz bilgileri ulaşmak için özellikle son altı aydır ulaşmaya çalışıyordum. Blogumu takip eden okuyucuları bilirler. Başlangıç olarak doğru şeyler yapmışım.

      Lakin eksik bilgi ve yetersiz bilgiler ışında anca buraya kadar gelebildim. Ücretsiz hazır tema konusunda yeni bir demo blog açtım. Onunla yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum. Kendim yapabildiğim zaman tekrar bilgi vereceğim. Umarım sizin gibi ücretsiz tema konusunu değinen ve olayı sizin bakış açısından değerlendirip bakacak bloggerlar olur.

      Sizi örnek almaları dileğimle. Bu konuda yazacağım ve paylaşacağım bir çok konu var. Tekrar kendime verdiğim sözü yerine getirmemde vesile olduğunuz için ve bilgilendirici yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Çünkü yazmak istiyorum.Yazdıklarımın okunmasını ve hatta bircok arkadaşlarım olsunda istiyorum.Herkes sevsin sevilsin,gülsün eğlensin istiyorum. Bu yüzdende yazıyorum 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence herkes orada yanılıyor. Sorunlarda onlardan çıkıyor. Bizler yazmak için buradayız. Bizim bakış açımızı yazmak olurken. Ücretsiz hazır tema ve google üst seviyelere çıkmak arzusu yazma isteğimizi özgünlüğüne zarar veriyor.

      İkinci hatayı da burada yapıyoruz. Okunmak ve arkadaş olma arzusu yerine kalp kırıklığı ve üzülmeye bırakıyor. Saygı ve sevgi ortadan kalkınca insanlar nasıl gülsün eğlensin. Bu düşünceleriniz doğru, sade ve samimi lakin bu durumu farklı bir şekilde blog yazarlarını okudukça ve uyguladıkça değişiyor. Sonra yazmaktan ve blogdan soğuyorsunuz. Tamda bu konuyu değerlendirdiğim post yazısını bugün saat 16.00 yayınlayacağım.

      Takip ederseniz orada ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Ben zaten özgün yazılar yazıyorum.Robotlaşmış bilgilerden ziyade kendi fikirlerimi empati,eleştiri ve mizahi dillerde yorumluyorum.Bu sayede hedefime ulaşıyorum.Çünkü beni okuyanlar gülümsyebiliyorlar.Bilgilendirici yazıları her yerde bulabilirsiniz.Google,kitplar,uzmanları vs.ama ben kendi duygularımı,hayat bicimimi aktarmaya çalisiyorum.Amavım googlede üstlere çıkmak değil,çok çevre edinip okunmak,okumak,yorumlanmak ve yorumlamak 😃

      Söylediklerimde aksi bir durum kesinlikle görmüyorum.Asıl ben içtenlikle yazdığım sürece blog yazmaktan soğumam.Dediiniz gibi önemli olan saygi ve benimde belirttigim gibi SEVGİ.çok sükr simdilik bu şekilde devam ediyor.

      Sil
    3. Annesi'nin prenses'i öncelikle tekrar cevap vermek için gelmiş olmanız. Bu konuya ne kadar değer verdiğinizi gösteriyor. İlginiz, samimi ve doğru düşüncelerinizden dolayı tebrik ederim. Sizin gibi düşünüp uygulamaya çalışan ne yazık ki, az. Her blog yazarının düşünmesi ve uygulaması gereken şeyleri tam olarak yapamıyoruz. Söyledikleriniz hepsi doğru ve bende böyle düşündüğüm için bir post yayını düzenledim. Birazdan otomatik olarak yayınlanacak okursanız. Aynı şeyleri idrak ettiğimiz anlayabilirsiniz. Düşüncem ve yazılarım sizin gibi blog yazarlarının oluşması samimi, içten, eğlenceli, paylaşmayı ve yardımlaşmayı seven kişilerle beraber olmayı dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.