3 Aralık 2016 Cumartesi

Anketin Sonucu

Değerli okuyucularım, güzel ve anlamlı bir günde merhabalar, umarım herkes iyidir. Bugün  3 Aralık Engelliler günü. Bir hafta önce 3 Aralık Dünya Engelliler Gününe hitaben bir anket düzenledim. 17.32 saati itibaren anket oy verme süresi bitti. Düzenlemiş olduğum anketin sonucunu sizlerle paylaşıp, değerlendirmek istiyorum. Anketin istatistiğine baktığımda sayısal olarak bir verimlilik sağlayamadığım görünüyor.

İlk anketi düzenlediğim de fazla bir katılım olmayacağını tahmin ediyordum. Anketi düzenlediğim de için kıpır kıpır heyecan kaplıydı. Benim için oy kullanımı başlayıp bitene kadar. Kullanılan oyun anlamı kat ve kat büyüdü.  O güzel yorumlar yok mu? İçime dağlayıp sevgi yumağı oldular. Aslında beni en çok mutlu eden bir birinden güzel yorumlarıyla, destek olan değerli blogger dostlarım oldu.

Benim için bu kadar duygu yüklü bir anket olacağını tahmin etmemiştim. Sanki sosyal bir proje yaptım. Katılımcılar yüz binlerce hepsi farkındalık oluşturmak için bir olmuş. Üretime katkı sağlayıp, sevgi ve saygı bağını güçlendirip destek olmaya çalıştılar. Bir hafta boyunca sosyal dayanışma içerinde yaşadığımı hissettim. Sıcak samimi, içten duygularını benimle paylaştılar.

Engelli Bireylerin Yaşam Kalitesini 5378 Sayılı Özürlüler Yasasının, artırdığına inanıyor musunuz? Sorusuna koskoca Hayır deyip oylarını kullandılar. Yorumlarında dile getirdiler.

Kilometrelerce uzaklıktan bir tıkla yüreklerimize dokundular. Değerli okuyucularım sizlere 3 Aralık Dünya Engelliler gününe anlam katan değerli blogger dostlarıma tanıtmak istiyorum.

Hikaye Kalpli Kadın, Ece Evren, Kariyer Girişim, Zehra Ertuğru, Abdullah ÖZER, Deeptone, Calimero, Berika'nın Günlüğü, Makbule Abalı, Emre BEKTAŞ değerli blogger dostlarım o güzel yüreklerinizde sevgi dolu bakışlarınız, hayatlarınız dan hiç eksik olmamasını dilerim. Saygılarımı ve şükranlarımı sunuyorum.

Anketin tek engelli katılımcısı Fatma Karcı arkadaşım oldu. Kendisiyle kısa bir sohbet ettik. Engeller konusunda konuştuk. Bu vesile ile tanıştım. Kendi adıma memnun oldum. Desteği, yardımı, sohbeti için teşekkür ederim. Her şeyin gönlüne göre olmasını dilerim.

3 Aralık Dünya Engelliler Gününde bana en güzel hediyeyi oylarıyla ve yorumlarıyla veren katılımcılarıma beraber kutlamak istedim. Onun için ortalığa hareket katıp şenlendirmek güzel olacağını düşündüm. Umarım beğenirsiniz?



Şimdi anketin sonuçlarını açıklamak zamanı. :)

Engelli Bireylerin Yaşam Kalitesini 5378 Sayılı Özürlüler Yasasının, artırdığına İnanıyor musunuz? 

Sorusuna verilen oylar şunlar :

Evet seçeneğine : Hiç oy kullanılmadı.

Hayır seçeneğine : 14  kişi oy kullandı. ( % 93) oranına sahip oldu.

Kısmen seçeneğine : 1 kişi oy kullandı.  % 07 ) oranına sahip oldu.

Toplam kullanılan oy sayısı: 15 kişi oy kullandı. ( Bir tanesi benim oyum idi. Yani benim dışımda 14 kişi oy kullanmış oldu. )

Blogun ilk anketi olması okuma sayısı itibariyle diğer makalelerim okuma sayısına göre daha fazla okundu veya giriş yapıldı. Sayı olarak 492 okunma sayısına ulaştı.



Makalemi okuyup, oy kullanan ve bunu yorumlarıyla süsleyen katılımcılarıma bugünün değerini hep beraber yaşattığımız için saygılarımı, sevgilerimi sunuyorum. Her günümüz sağlıklı, huzurlu, farkındalıkla geçmesini dilerim.

3 Aralık Dünya Engelliler Günü Kutlu olsun.

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

12 yorum:

  1. Anket sorularını cevaplamaya çalıştım ama açamadım sorun oldu ve eğitimdeydim :( Üzgünüm katılamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi ve içten duygularınız katılmanızdan daha önemli. Ben sizi katılmış olarak kabul ediyorum. Umarım başka bir ankette beraber oluruz. Onun için üzülmeyin. Desteğiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bence çok yerinde bir oylama olmuş. En basit örneği vermek istiyorum. Resmi adını bilemiyorum ama kaldırımlarda ve kaldırımların son bulduğu yerlerde sarı bir şerit vardır. Bu şerit engelliler özgürce sokakta dolaşabilsin diye yapılır. Ama çok özür dileyerek söylüyorum, ayının biri gelir oraya arabasını park edip gider. Neden? Başka yer mi yok? Ne zaman bunu yapan birimi görsem arabayı boydan boya çizmek isterim. Sinir bozucu. Kimseye saygısı yoksa, benden de kendisine saygı beklemesin. Demem o ki, bu kadar basit bir konuda bile gereği yapılmıyorsa. Daha fazlasının yapıldığına da inanmamız beklenemez. Ben bu tür konularda biraz katıyımdır. Ağır tabirlerim için herkesten özür diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yollar ve kaldırımlar bizlere engel. Bazı yerlere görme engelliler için sarı şeritler düzenlendi. Tekerlekli sandalye ile bir yere gitmek isterken kaldırım rampasının önünde arabalardan tutunda her şey konuyor. Birde acil bir işimiz olur. Onları bekliyoruz gelip alacaklar diye. Sizinde söylediğiniz O şahıslarla muhatap oluyoruz. Kendilerinin de haklı olduklarını savunuyor birde. Ağır tabir kullanmakta nafile oluyor. Yorumunuz ve duyarlı olduğunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla :)

      Sil
  3. Ankete katılmıştım ve oradaki oylardan bir tanesi benim. İlk anket olmasına rağmen oldukça iyi sonuçlar elde etmişsiniz. Diğer anketlerde görüşmek üzere :)

    Bu arada bloğunu takipteyim. Benim bloğu takibe alıp ziyaretçi defterimize bir not bırakırsanız sevinirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankete katılıp oy verdiğiniz için teşekkür ederim. Ankete katıldığınız bilmiyordum. Bilgim olsaydı yazımda belirtirdim. Umarım diğer anketlerde beraber oluruz:) Takibiniz yorumunuz ve desteğiniz için tekrar teşekkür ederim. En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim :)
      Saygılarımla

      Sil
    2. Beklerim yazılarınızı ve anketlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum :)

      Sil
    3. İlginiz ve takibiniz için teşekkür ederim. Umarım nice makale ve anketlerde beraber oluruz :)
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Oğlum. Bugün yataktan kalkamadım, rahatsızdım. Geç vakte kalan teşekkürüm için beni mazur gör. Katılım çok olmamış, ama ancak seslerimizi duyurmaya başlıyoruz. Bu güzel, anlamlı yazın için sonsuz teşekkürler. Hep birlikte güzel sonuçlar alırız dilerim. Sevgiyle kucaklar, gözlerinden öperim oğlum. Görüşmek üzere. Hoşçakal şimdilik yavrum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem geçmiş olsun. Umarım şimdi iyisinizdir. Estağfurullah Ece teyzem siz iyi olun yeter. Katılımın çok olmayacağını tahmin ediyordum. Tanınan bir blog değilim sonuç da. Ben anketten gerçekten memnun kaldım. Yorumlar ve güzel dilekler her şeyin üstünde benim için. Yazımı beğendiğiniz sevindim. Hep birlikte bir sesimizi duyuracağımıza inanıyorum. Saygılarımı sunarım. Görüşmek üzere Ece teyzem. Sağlıklı, huzurlu nice günler dilerim :)

      Sil
  5. Engelsiz Renklerle dolu bir yaşam diliyorum hepimize. Daha öncede belirttiğim gibi bugün engelsiz olmamız yarın olmayacağımız anlamına gelmiyor. O yüzden herkes üzerine düşen görevi yerine getirmeli en çok da devlet bunu yapmalı. Sosyal devletin en asli görevlerinden biri bu olmalı diye düşünüyorum yaşadığınız zorlukların farkındayım ve farkındalık yaratabilnek için de ne yapmamız gerekiyorsa yapmalıyız. Sonucun hayır çıkması çok güzel ama keşke katılım daha fazla olabilseydi büyük ihtimalle ilk anket olmasından dolayı farkedilememiş olabilir. Yeni anketlerinizi bekliyorum :). Bu arada bütün iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim aynı dilekler sizin için de geçerli olsun teşekkürlerimle :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engelsiz Renklerle yaşamak hepimizin hakkı diye düşünüyorum. Başta Sosyal devlet olmak üzere bu toplumla herkesin görevi ve sorumluluğudur. Sizin gibi farkındalık yaratmak için farkında olan kişilerin olması ne güzel. Vicdan sahibi herkesin hayır demesi mümkün. Katılım az olması beklediğim bir sonucdu. İlk anketin olmasından ziyade fazla okunan bir blog değilim. Sonra kişisel bir blog ve herkes engelliler konusunda sizler gibi duyarlı olmaya biliyor. Normal hayatta nasıl teyet geçiyorlarsa. Okuma ve giriş sayısına göre ankete katılım arasında uçurumlar var. Belkide beni inandırıcı bulmamış olabilirler. Artık bilmiyorum. Yeni anketlerde neler olur hep beraber görürüz. Ben teşekkür ederim duyarlı ve ilgili olduğunuz için. Güzel dilekleriniz için sağ olun :)
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.