6 Kasım 2016 Pazar

Blog Sayfamda Neden Konuları Kategoriye Ayırdım

Yazılarımı Neden Kategoriye Ayırdım

D eğerli okurlarım, bu yazımda da blog haritam kategorisinin yeni içeriği ve değişimi hakkında bilgi vermek istiyorum. 

Blog haritam kategorisinin yeni içeriği blog sayfamda neden konuları kategoriye ayırdım konusunu değinmek istiyorum. Blog haritam kategorisinin bir önceki yazısı Blog'un ismi slagonu ve felsefesi nedir ? 

Zihnimde çizmiş olduğum blog haritam kategorisi teoride kalmaması için yazılarımı kategorilere ayırıp blog sayfamda uygulamak istedim.

Onun için gün bugündür dedim hemen eyleme dönüştürmeye başladım. Blogger'ın repsonsive olmayan temasında yapmış olduğum değişiklikleri ve nedenleri bu yazım da siz değerli okuyucularım aracılığı ile paylaşmayı hedefliyorum.

Blog Sayfamda Neden Konuları Kategoriye Ayırdım


Çünkü blog sayfamda konuları sayfa halinde bölümler içerisinde yazıyordum. Yeni bir içerik ekledikçe konular çoğalıyor ve zamanla sanki hepsi aynı kategoride yazılmış gibi algılanıyordu. Bu şekilde hata yaptığımı ve yanlış bir yolda olduğumu fark ettim. 

Önce yazmış olduğum konuları tek tek belirleyip kendi aralarında ayırdım. Konuları belirledikten sonra hepsini ayrı bir kategori ismi vererek blog sayfamda uygulamaya çalıştım.

Engelsiz Renklerin Kişisel Web Yolculuğunda Blog Haritamın Kategorileri Nelerdir ?

Engelsiz Renklerin Kişisel Web Yolculuğunda Blog Haritamın Kategorileri Nelerdir ?

1. Hakkımda Kategorisi : Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.


1980/4 tertip olarak askere gitmek üzereyken trafik kazası yaptım. Trafik kazası yapmam sonucunda omuriliğim zedelendi. T8 seviyesinde omurgamda meydana gelen bası dolayısıyla bir operasyon geçirdim. Daha geniş bir bilgi edinmek isterseniz hakkında yazımı okuyabilirsiniz.


2. Blog Haritam Kategorisi : Açmış olduğum blog sayfamda artık devamlı yazı yazıyorum. Günler, haftalar, aylar, yıllar geçtikçe blog sayfam hayatımın bir parçası olmaya başladı.

Blog yazarken yaşamış olduğum olayları, öğrenmiş olduğum bilgileri ve deneyimlerimi kategoriye ayırıp yazma ihtiyacı hissettiğim kategoriden bir tanesi olarak blog sayfamda yer alıyor. Blog haritam yazım.

3. Engele Giden Yol : Şahsımın trafik kazası yaptıktan sonra hastane de yatıp bir ameliyat olma süresiyle başladı. Omurilik felçli olarak hayatımı devam edeceğim güzergah ismi artık engele giden uzun yol olarak belli oldu. 


Engele giden yol bir fabrika görevi görür. Köprüler inşa eder. Var olan köprüleri yıkar, kırar, yok olmasını sağlar. 

Yaşamla, hisler arasındaki bağı hassasiyetle ve ivedilikle inceleyen bir yazı dizisinin kategorisini oluşturur. Engele giden yazım.

Engele giden uzun yol olarak düşündüğüm kategoriyi kendi aralarında dört kategoriye ayırdım.

  • İlk Yardım Kategorisi : Değerli okuyucularım hayat ilk yardımsız olmaz yardımsever siz hiç olmaz değil mi ? Böyle bir anlayışla ilk yardımı yapan kişilerin bir hayat kurtarabilecekleri bilmeleri gerektiğini anlatmak istedim. ( Kurtarılan her bir canın ancak doğru tedaviyle mutlu sona erilmesi mümkün oluyor. Onun için bu kategoriyi sizlere paylaşmak istedim. ) İlk yardım yazılarım.

  • Terapi Öyküsü Kategorisi : Psikiyatri ve psikologa gitme serüveniyle başlayan eylem kısa süre içerisinde öyküye dönüşen bir ahenkle blog sayfamda yoluna devam ediyor. Terapi öyküsü yazılarım.

  • Trafik Kazalarının Nedenleri Kategorisi : Trafik kurallarına uyulmadığı takdirde acı sonuçlarla karşılaşma ihtimalinin yüksek olduğunu hatırlatmaya çalıştım. ( Trafik kazalarında Türkiye diğer Avrupa Ülkelerine  göre geri kalmışlığı yaşamaktadır. Bu vahim tabloya baktığımızda bizim insana ve kendi canımıza verdiğimiz değerin farkında olmadığımızın bir göstergesi olarak değerlendirebiliriz diye düşünüyorum sizlerde aynı fikirde misiniz ? O zaman trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım. ) Trafik kazalarının nedenleri yazılarım.
  • FTR ( Fizik tedavi ve Rehabilitasyon) Kategorisi : Sağlık dünyası aslında tam bir karmaşa dünyası, mağduriyet bölgesi demek daha doğru olur sanırım. Hastaların mağduriyetleri sosyal devlet anlayışına hiç yakışmadığını vurgulamak istediğim bir kategori. ( Birebir yaşamış olduğum olayları anlatmak istediğim bir kategori. ) FTR yazılarım.

4. Engelli Haritam Kategorisi : Blog haritam başlığı altında ana fikirlerin üretime geçtiği, işlendiği hizmet ettiği bir yer olan Engellilerin bir yol haritası olması yazımı okuyan okuyucularım ne demek istediğimi daha iyi anlayacaklarını tahmin ediyorum.


Yani gonca ve tomurcuk olan düşüncelerim engelli haritam şemsiyesi altında şekillenir, biçimlenir siz değerli okuyucularıma en sade ve en doğal olarak sunulur.

5. Motivasyonun Gücü Kategorisi : Moral motivasyonumuzun yüksek olması bir işe odaklanmamız da ne kadar önemli bir etken olduğunu anlatmak istedim. ( Kararlılığın, azmin, sabrın, şükrün, inancıyla yaşamımızı sürdürerek hedeflerimizi başarıyla ulaşabileceğimiz kanaatindeyim. ) Motivasyonun gücü yazılarım.

6. Kendime Not Kategorisi : Blog sayfamda ve hayatımda kendime bir öz eleştiri niteliği taşımaktadır. (Hatalarımı, yanlışlarımı, eksiklerimi görüp ders aldığım bir nevi okuldur. Böylece öğrenmiş olduğum bilgilerle doğru adımlar atıp, doğru yolda ilerlemeye çalışıyorum.) Kendime not yazılarım.

7. Günün Güzel Renkler Kategorisi : Bu kategoride günlük yaşamış olduğum duygu ve hisler yatıyor. ( Birazda bugüne, şimdiye, o anı anlatmaya çalıştığım günün güzel renkleriyle anımsamak istediğim durumları mavi zincirler halkasıyla anlatmak istedim :)) Günün güzel renkleri yazılarım.

8. Mevsimler kategorisi : Biz engelliler için hep  mevsimlerin geçiş süreleri duygusal olur. (Özellikle yaz ayına hoş çakal kış ayına hoş geldin demesi ve kabullenmesi biraz zor olur. Bu tamamen benim kendi düşüncem katılmayanlara da saygı duyuyorum. ) Mevsimler yazılarım.

9. Özel Günler Kategorisi : Gönülden gönüle giden her an, her dakika aslında özel bir gündür. Sadece bu günlerde aramak, sormak bu devirde adet haline gelmeye başladı.

İnsanların bir birinden koptuğu dostlukların yerine menfaatin aldığı bu zaman da bu özel günleri hatırlamak amaçlı bir kategoriyi yer verdim. ( En azından bugünlerde bile hatırlamak, hal hatır sormak, iyi dilekler de bulunmak dostlukların unutulmamasına vesile olacağı ümit ediyorum. ) Özel günler yazılarım.

10. Özel ve Dini Günler Kategorisi : Manevi aleme yükseliş günleri temsil eden dini günler ve geceler kategorisini temsil ediyor. Özel ve Dini günler yazılarım.

11. Şiir kategorisi : Nasıl yazdım, nasıl bir şiir oldu, hiç bir fikrim yok. Bir duygu seli geldi o anda yazdım yazdım bir daha yazdım bir baktım nur topu gibi üç tane şiir yazmışım umarım beğenirsiniz. Şiir yazılarım.

12. Klasik Mim Köşesi : Sorulan sorulara karşı bir blog dostunun verdiği yanıtlar kategorisidir. İlk blog yazdığım zamanlar mim nedir ? diye merak edip katıldığım bir kategoridir. Bundan sonra mim etkinliğinin katılmama kararı aldım. Mim konusunu kendimce açıklık getirmiş oldum. Klasik mim köşesi yazılarım.

Not : Değerli okurlarım, blog sayfamda konuları ve kategorileri bu şekilde ayırıp sizlere sunmak istedim. Umarım blog sayfalarınız için kategoriler bölümü oluşturmanız adına bir fikir bir katkı sağlamışımdır.  

Yeni fikirlere, yeni oluşuma ben ve engelsiz renkler kişisel web yolcuğu her zaman hazır ve nazırdır.

Blog sayfanda şu çok güzel olabilir dediğiniz bir öneriniz, tavsiyeniz ve söyleminiz olursa dinlemekten memnuniyetlik duyarım.

Düşüncelerinize dikkate alır hassasiyetle yapmaya çalışırım. İlerleyen süre ve zaman içerisinde blog sayfamda yeni kategoriler ve değişimler olabilir.

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Takipte kalın, sağlıkla kalın, nice keyifli paylaşımlarda birlikte olmak ümidi ile görüşmek üzere saygılarımla.

                                         

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

33 yorum:

  1. Hepsine baktığımda tüm kategorilere gayet akılda kalıcı temayıda sevdim ben kendi adıma Üst kısımdan aşağıya doğru tekrar baktım Bloğunuza Hesaplarım kısmını yazı ile değilde logolu yapsanız daha güzel olur nacizhane benimkine bakarsanız logolu mesela Bunu Bloğda ara üst kısma gelirse hemen kolaylıkla aramak istediklerinde yazarlar arkadaşlarımız yine bakmaya devam edeceğim. Genel olarak güzel olmuş ellerinize sağlık .... Tebrik ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmanıza sevindim. Ben bir türlü logolu yapamadım. Onun için çözümü böyle buldum. Sanırım biraz daha araştırmam lazım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Her zaman beklerim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Mayıs hanım, tavsiyenizi yapabildim en sonunda. Yorumunuz için teşekkür ederim. Artık hesaplarım kısmı yazı ile değil logolu oldu. Yapmaya çalışırken başka şeyler öğrendim. Bloga yeni menü eklemiş oldum sayenizde tekrar teşekkür ederim :)
      Saygılarımla.

      Sil
    3. Ooooo Ne güzel tebrik ederim Çok güzel olmuş Ziyaretçi defteri koymayı unutmayın daha derli toplu olmuş çok sevindim :) Blog arşivi veya Kategoriden birini sil Çünkü üstteki sekme yanda eklenti Çok fazla olmuş birde haftanın en çok okunanı var o kısmı biraz ferahlat olmadı benim bloguma bak

      Sil
    4. Mayıs hanım, sizin tavsiyenize uymaya çalıştım. Tekrar teşekkür ederim. Hakkımdaki bilgileri giriş bölümünde yer veriyorum. Ziyaretçi defteri yapınca aynı içerik olacak sanırım. Onu nasıl yapayım. Beğendiğiniz sevindim. Blog arşivini kaldırabilirim. Haftanın en çok okunan kısmını ferahlatmaktan kastettiğinizi anlamadım. Toplam yedi tane var. 5 veya üçe mi indireceğim. Tavsiyeleriniz ve ilginiz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Sanırım 3 yorum olucak Şimdi Loğolu ya nasılsa onu tıkladığımızda profil çıkıyor üst bölümü sağ üst kısmı tamamen hakkımda veya ziyaretçi defteri yap olur mu ??? Hakkımda kısmını Sekmelerin yanına yerleştir yani ana sayfa giriş tarafında sona doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkımda kısmını kaldırdım. Üst bölümü de ana sayfa var. Yanında giriş var. Hakkımdaki bilgiler giriş bölümünün içinde sonrasını anlamadım. Ziyaretçi defteri yapsam aynı içerik olacak. Yorum yapan kişi sayısını mı azaltayım birde. İlginiz için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Benim giriş bölümdeki yazımı okudunuz mu? O zaman daha iyi anlatmış olurum sanırım.

      Sil
  4. Takipçi sayın varya onun üstüne ziyaretçi veya hakkımda yapabilirsin Hakkımda kısmı seninle ilgilidir kimsin nelerden hoşlanırsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkımda kısmı benim giriş bölümünde onu silip hakkımda mı yazacağım acaba.

      Sil
  5. Hakkımda kısmını kaldırdın ama zaten bir şey yazılmamıştı bak benimkine bir daha bak bloguma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hakkımda kısmında bir şey yazmıyordu. Baktım ziyaretçi ölümünüze kendi hakkınızda bilgi var. Bende onu diyorum. Benim giriş bölümü benim hakkındaki bilgileri veriyor. Onu silmem mi gerekiyor.

      Sil
    2. Tamam :) Benim kafam mercimek oldu ben bir arkadaşıma yönlendiricem mailini verirmisin yada nerede yazıyor mailin

      Sil
    3. Mailini alabilirmiyim birisine yönlendiricem sizi

      Sil
    4. Ben anlayamamışımdır :) Size de yordum kusura bakmayın ilginiz için teşekkür ederim. maili nasıl yazacağımı bilmediğim için onu bir yerde gösteremedim.

      Sil
  6. Tamam aldım ulaştığım anda durumunuzu anlatıp sizinle irtibat haline getiricek ama defalarca bakmama ragmen hakkımda kısmı yazınızı bulamadım benimde biraz kafam karıştı açıkçası yada bende size anlatamadım iletişimde bir sıkıntı mevcut :) şuanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En üstte ana sayfanın yanında idi. Giriş yazımın linkine atayım okuduğunuzda herhalde anlaşmış oluruz:)
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2015/04/giris.html

      Sil
  7. Sorun yok bende anlatamadım sanırım :) bir şekilde halletmeye çalışıcagız artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sorun yok :) Benimde fazla bir bilgim yok. Yeni yeni öğreniyorum sayenizde.

      Sil
    2. Olsun olsun yavaş yavaş hiç acelemiz yok :) Arkadaşıma mailinizi verdim. Oda size yarın gün içersinde yardımcı olmaya çalışıcak bakarım linkinizede

      Sil
    3. Arkadaşınız içinde teşekkür ederim. İlgi ve inceliğiniz için de tekrar sağ olun.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Sonunda bulduk Hatayı Giriş yazmayın o yüzden bulamadım sabahtan beri :) Hakkımda yazın onu olur mu ??? Olayı şimdi çözdüm çünkü ben hakkımda arıyorum sabahtan beri Giriş değil ismi Hakkımda olmalı siz detay veriyorsunuz çünkü yani hakkınızda oluyor Giriş değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yanlış anlatmışım:) Kusura bakmayın. Sorun çözüldü sanırım. Giriş yazısını hakkımda yazısına yazdım. Tekrar teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Siz anlatmışsınızda ben bir türlü görmemişim hata bende iki kere giriş kısmı yazmışınız asıl bende hata kusura bakmayın derim çok dikkatsızım iyi akşamlar

      Sil
    3. Olsun önemli değil. Sonunda güzel bir şey yapabildik. Estağfurullah ne demek. Asıl siz kusura bakmayın benim için bu saatlere kadar yoruldunuz ilgi gösterdiniz. Tekrar teşekkür ederim. Hayırlı geceler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  9. Blogger dünyasına hoşgeldiniz :) Uzun ömürlü bir blog olması dileğiyle...
    Nacizane önerim bir iletişim gadgeti veya sayfası eklemeniz okurlarınız açısından iyi olacaktır.Size özel sorular veya düşünceler için.

    YanıtlaSil
  10. Hoş buldum :) Siz de hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Güzel dilekleriniz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. İletişim sayfası nasıl eklenir bilmiyorum. Bu konu da yardımcı olursanız sevinirim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün gece sizin blogu gördükten sonra taslakta kayıtlı duran yazımı yayına vardim.Umarım yazılar işinize yarar.
      2 şekilde iletişim formu ekleyebilirsiniz ;
      1.Gadget olarak
      http://www.sosyalmedyakafe.com/2015/05/blogger-resmi-iletisim-gadgeti-ekleme.html
      2.Sayfa olarak iletişim formu
      http://www.sosyalmedyakafe.com/2016/12/blogger-resmi-iletisim-sayfasi-olusturma.html
      Bu yazılarımı inceleyin takıldığınız bir yer olursa yine yardımcı olurum.
      İyi günler diliyorum.

      Sil
    2. İlginiz ve yardımınız için teşekkür ederim. Hemen bakacağım inşallah.
      Saygılarımla.

      Sil
  11. Artık benimle daha rahat, iletişime geçebilirsiniz. Sormak istediğiniz özel bir sorularınızı olursa rahatlıkla sorabilirsiniz. İletişim sayfası Üst çubuğun en sonunda iletişim yazan yere yazdığınızda karşınızdaki bölüme gerekenlerin yazdığınızda rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Sibel hanıma, tekrar teşekkür ederim.
    Saygılarımı sunarım. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.