3 Kasım 2016 Perşembe

3 Kasım Dünya Engelliler Gününde Yüzüncü Yazım


 Sevgili okuyucuların bugünlerde neyi unutmuş olabiliriz diye bir soru sormak istiyorum. Belkide içimizden bugünün anlam ve önemini kavrayan bilen dostlarımız vardır. Evet daha fazla merak yaratamadan söyleyeyim. Bugün 3 Kasım Engelliler Dünya Günü. Ortalama dokuz kişiden bir kişi engellidir. Yaklaşık 75 milyonluk bir toplumun 8.5 milyon kişisi engellidir bunları da biliyor muydunuz? Yolda yürürken aniden önünüze bir engelli çıksa ne yaparsınız. Ona yardım etmek isteyen bir insanlardansanız. Ona elinizden geleni yaparsınız. Peki bir engelli evden dışarıya çıkamıyorsa ona nasıl yardım edebiliriz.

 Bir engelliyi yolda görme ihtimaliniz dokuz kişiden bir kişi engelli olması gerekirken maalesef bu rakamları ulaşmak mümkün olmuyor. Nedeni ise toplum olarak yardım etmeyi unutur hala gelmiş olmamızdır. Yoksa engelli olmuş olmamızdan değil. Yardım kelimesine farklı bir anlam katılmadan değerlendirilmelidir. Engelliler kendilerine yardım edilirken bir ayrımcılık, bir öncelik istemezler. Ne isterler eşitlik, özgürlük, adalet, insanca yaşamak isterler.

 Bir insan olarak engellilere önemsiyorsanız kendinize bir öz eleştiri getirebilirsiniz. Nasıl gücünüz yetiyorsa o şekilde destek olun. Bugün 3 Kasım Dünya Engelliler günüdür. Engelli insanlar toplumun yansımasıdır. Tohuma toprağa, engelli insanlar topluma emanettir. Umarım bu yazımdan toplumumuzun bütünü ilham alınır. Engelli insanlara destek olalım en iyisini yapsınlar.

 Daha dün gibiydi ilk yazımı yazalı şimdi yüzüncü yazımı yazmaya çalışıyorum. Güzel bir tevafuk oldu. Düşünüyorum da 3 Kasım Dünya Engelliler Günü gelecek içeriği yüzüncü yazıma denk gelecek. Ne kadar hesap, kitap yapsam bu içeriği her halde yazamazdım. İnsanın yapmış olduğu eylemleri, girişimleri böyle güzel anılarla birleşmesi enerjiyi çoğaltıyor parlatıyor. Özgürlük adına eşitlik adına küçükte olsa atılmış bir adım insana feyiz veriyor. Umarım nice güzel paylaşımlarla beraber oluruz.

Not: 3 Aralık Dünya Engelliler Gününü ben 3 Kasım Dünya Engelliler günü olarak kutlamak istedim. Belkide bir ay önceden farkındalığı artırıp her koşulda bir birimize destek olmaya çalışabiliriz. Umarım 3 Aralık Dünya Engelliler Gününe daha bilinçli yaşarız. Eğer bir yanlış anlamaya neden olduysam özür dilerim. Saygılarımla...

                                         

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

6 yorum:

  1. Hepimiz bir engelli adayıyız. Bunun bilincinde olmalı ve buna göre davranmalıyız. Yardımlaşmak güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımlaşmak birliktelikleri çoğaltır. Hayatımızı kolaylaştırır diye düşünüyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla...

      Sil
  2. Çok anlamlı bir gün gerçekten de bugün. Ama her özel gün gibi, bir güne indirgemeden, her günü engellilerin hayatını kolaylaştırmaya ve toplumda huzurla, güvenle bulunabilmelerine yardımcı olmaya adamamız lazım. Bugünün engellisi, yarının sağlıklısı olacaktır inşallah. Ama bugün herşey yolundaysa, yarın ne olacağını bilemiyoruz. Empati yapabilmek çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bunu anlatmaya çalıştım. Her günü engellilerin hayatını empati kurarak kolaylaştırmanın yollarını hep beraber yapmalıyız. Kimin ne zaman ne olacağı bilemiyoruz. Duyarlı davranışınızdan dolayı teşekkür ederim. Saygılarımla.

      Sil
  3. Abdullah oğlum. Hepimiz adayız diyoruz ama olmayanların unutabilmesi ise insan oğlunun doğasındandır. Genellikle hatırlamayız. Ateş düştüğü yakar zira. Çocuğumu kaybettiğim gün sağ omuz başım (onu kurtarmak için koşarken açık pencereye çarptım) paramparça olmuştu. Üstünden tam 25 sene geçti. Hâlâ belli bir açıya kadar kaldırabiliyorum. Sağ omzum olduğu için çok yazı yazınca, ya da iş yapmayı abarttığımda ağrır derinden. Eğer omzum yerine dizim, ya da kalça kemiğim kırılsaydı, görünür, anlaşılır bir engelim olacak ve yardımsız yürüyemeyecektim. Bugün hatırlasak da, ömür boyu bu yükü taşıyacak kişilere ancak hissettirmemeye ve onu incitmemeye çalışarak bir destek vermek zaten insanlık görevidir. Sitemde yayınını paylaştım Abdullah oğlum, farkındalık yaratmak adına. Yazın çok manalıydı. Gözlerinden öpüyorum oğlum. Sevgilerimle Abdullah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan oğluyuz maalesef bazı değerlerimizi çok çabuk unutuyoruz. Onun için bir ay önceden kaleme almak istedim. Belki haberi olanlar insanlar sağ duyu ile harekete geçerler. Güzel şeyler ortaya çıkar diye. Ateş düştüğü yeri yakıyor dediğiniz gibi ateşi alevlendirmek yerine sündürmeyi denemediğimden olabilir mi diye düşünüyorum. Ece teyzem yaşamış olduğunuz durum benide üzdü. Allah sabır versin kolay değil. Umarım açılarınız en kısa zamanda geçer. Destek her alanda her kesim için geçerli o kadar konular var ki el atılmaya bekleyen lakin bir yerden başlamamız gerekiyor. Yazımı beğenmiş olmanıza sevindim. Sistemde paylaştığınız ve destek verdiğiniz için teşekkür ederim. Bende saygılarımı sunuyor ellerinizden öperim.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.