2 Ekim 2016 Pazar

Mevsimlerden Ekim Ayı Hekim Ayı Olmasın Dikkat Edelim.


  Ekim ayı geldi. Sıkı giyinin sevgili okuyucularım. Ekim ayı hekim ayı olmasın. Ben ekim ayını beklemeden eylülde hasta oldum. Bir önceki yazılarımı takip edenler bilir. Bağların bozulduğu havaların yavaş yavaş soğudu şu günlerde kendimize iyi bakalım. Gündüzler kısalmaya geceler ise uzamaya başlıyor. Ağaçlar ise yavaş yavaş yapraklarını eskisi gibi dökmüyor. Hala güzel yeşilin canlılığını ve tazeliğini koruyor.



  Nerede o ekim ayları sanki bir söz söyleminde kayıp gitmiş gökyüzüne. Tıpkı eski büyüklerimiz, yaşlılarımız gibi. Mevsimler değişmeye başladıkça sanki insanlarda değişiyor. Bugün ekim ayının ilk günü aynı zamanda Dünya Yaşlılar günü olarak bütün dünyada kutlanıyor. Bu yazımda ne kadar onlara yaşlı demek istemesem de yer vermek istiyorum. Birer anne, baba olarak gördüğüm. Büyüklerimize saygı, sevgi, hürmet edip, ihtiyaçlarını karşılamayıp sevgimizden mahrum etmemeliyiz. Bizim kişi, kurum ve devlet olarak görevlerimiz arasında olmalıdır diye düşünüyorum. 


  Bu hafta içerisinde ilçemizde güzel bir uygulama başladı. 65 yaşı ve üzeri kişilerden şehir içi ulaşımda kimliklerini gösterildiği takdirde ücret alınmayacakmış. Devletimiz güzel bir uygulama imza atmış. Umarım daha fazla girişimlerde bulunurlar. Yaşlılarımıza daha iyi ve kaliteli bir yaşam sunmalıyız. Bu sadece ulaşımla sınırlı olmamalı. Özellikle sağlıkta önemli adımlar atmalıyız. Sosyal güvenlik hakları sahip olmaları gerekir. Çevreye, sosyal kültürel faaliyetlere aktif olarak katılmalarını sağlamalıyız. Bir diğer önemli bir hususunda söyleyemeden geçemeyeceğim. Aile hayatı içerisinde toplumun tüm yönleriyle entegre olmalıdırlar. Nüfusumuz giderek yaşlanıyor. Bu sebeple insanlarımızın yaşları ilerledikçe hastalanma oranlarında artışlar görülmeye başlıyor.


  Birde Beslenme düzenimizi gelişen teknoloji ile değiştirmeye başladık. Devamlı oturuyor fiziksel aktiviteler ve egzersiz yapmıyoruz. Akol ve sigaradan uzak durup sağlığımıza dikkat etmiyoruz. Bunun sonucundan hastalanma oranlarında artış oluyor. Son yıllarda bir çok yaşlılar huzur evine gidiyor veya çocukları tarafından bırakılıyor. Aslında onlar birer ulu bir çınardır. Bir asıra yaklaşan ömürlerinde nice fırtınalara, rüzgarlara, dalgalara meydan okumuşlardır. Gel gör ki yaş kemale erince biraz belleri eğilmiştir. Ama yürekleri dimdik ayaktadır dosta düşmana karşı. Onları sahip çıkalım yanımızdan yöremizden ayırmayalım. Huzur evlerinin soğukluğuna bırakmayalım diye düşünüyorum. Bütün büyüklerimin Bir Ekim Dünya Yaşlılar Gününü kutlarım. Tek tek ellerinden öperim.


 Yarın muharrem ayıdır. Peygamberimizin Mekke'i mükerremeden Medine'imünevvereye hicreti başlangıç olarak kabul edilmiştir. Aynı zamanda seneye "Hicri yıl" denir. İslam aleminin muharrem ayını kutlarım. Sağlık, bereket, inanç, sevgi, hoş görü, birlik, beraberlik içinde yaşamamızı dilerim.

                                             

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

4 yorum:

  1. Muharrem ayı, hayırlara, şifalara vesile olur inşaallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cümlemize hayırlara, şifalar vesile olur inşallah.

      Sil
  2. Çok güzel bir paylaşım olmuş Geçmiş olsun size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmanıza sevindim. Yorumlarınızla beni yazılarımla yalnız bırakmadığınız için ayrıca teşekkür ederim.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.