30 Eylül 2016 Cuma

Bardağın Dolu Tarafından Bakmak




  Sevgili okuyucularım, ilk defa bir yazımda yaşamış olduğum bir olaydan kendi adıma bir kıssa çıkardım. Umarım beğenirsiniz.

  Leyleği havada gördük deyimini söz öbeği olarak kullanmıştım bir önceki yazımda. Genel de halk arasında konuşulan bir söz olduğunu düşünüyorum. Bazılarına göre bir batıl inanç olarak da kabul edilebilir. Böyle düşüncesi olan okuyucularıma da saygı duyarım. Bir başka okuyucum bir seyahate işarettir söyleyebilir. Bende bardağı dolu tarafından bakmak istiyorum bu yazımda.Bir yolculuğa çıkmak. Bir geziye çıkmak olarak bakmak istiyorum.

  Zaten yaşamış olduğum durum böyle düşünmeme işaret ediyor. Yatağın içerisinde yatan bir kişi için ev ortamında olsa hadi bir yolculuktur. Tekerlekli sandalyelerden, yataklara geçip başka odalara gezip dolaşmak bile büyük bir nimettir. Sizler için leyleği havada gördüm deyimi belkide bir şey ifade etmeye bilir. O tamamen size kalmış. Dediğim gibi bardağın dolu tarafından bakacağım bu yazımda. Babama arı sokması olayına bir bakış atayım.:)

  Bakalım nasıl olacak. Bazı uzmanlar arı sokması vakası için vücut direncine faydalı  olduğunu söylüyorlar. Umarım doğru bir bilgidir. Benim zihnimden o an rahmetli boksör Muhammed Ali'nin şu sözleri bir ışık gibi parıldadı." Arı gibi sokar kelebek gibi uçarım.":)  Bakınız bir vidanın beni nelere düşünmeye sevk ettiğine. Evet vida çat diye ortadan ikiye ayrılıp kırıldı. Yatak oldu benim için bir tahterevalli bir kaç saniyede olsa o çocukluğumda gittim. Tahterevalliye binip geldim. Eğer vida kırılmasaydı yemeğimi yatağımda yiyecektim. Artık mutfakta  annemle birlikte yemek yemiş olduk. 

  Güneşle olan sohbeti unutmamak lazım ısısını ve sıcaklığına bana verdi. Erik ve asma ağaçlarının dallarını,yeşil yapraklarını seyretmek ruha ayrı bir lezzet kattı. Bu durum sıkılmadan, öfkelenmeden bir dua gibi beklememe sebep oldu diye düşünüyorum.  Böyle durumlarda başka bir yere gitmek gerçekten güzel oluyor. Öfkelenmek yerine sabredip beklemeyi tercih ettim. Sabrın sonu selamet demişler. Mükafat zamanı sanırım. Bir alo ve Deli Selim Abim bir cep telefonu mesafesi uzaklığından çıkıp geldi. Eğer bir yarım saat daha geç aramış olsaydı. Ben gece on ikiye kadar ikili koltukta yatacaktım. Selim abi gelip yatağıma kullanılabilir hale getirse de dahi ben abim gelmeden yatağımda yatamazdım.

  Dedim ya Selim abi ilaç gibi geldi. Bir vidanın yaptığı işe bakın. Havalı yatağımın motorunu bozdu. İki yatak arasındaki farkı hatırlattı. Bozulan havalı yatağım gerçekten bası yönünden ve yatış yönünden daha iyi olduğunu anlamış oldum. İki havalı yatağın arasındaki özellikleri anlatmaya başlarsam yazı uzayıp gidecek. Gidecek demişken Leyleği havada gördüm deyimi ev ortamında benimle nasıl öz deştiğini fark ettim. Umarım hayırlı yerlere yolculuk ederim. Güzel insanlarla tanışıp onlarla birlikte gezer dolaşırım.

  Artık benim bardakta boş bir yer kalmadı.:) Her yere doldu taştı. Umarım kendime ve sizlere güzel bir bakış açısı sunmuşum dur. Şimdilik benden bu kadar. Sizler bu duruma nasıl bakarsınız, nasıl düşünürsünüz tamamen sizlere kalmıştır. Kendi adıma her şeyde bir hayır vardır söyleyerek sizlerden şimdilik ayrılıyorum. Sağlıcakla kalın Sevgiyle kalın, Bardağın hep dolu tarafından bakmayı unutmayın, Hoş çakalın.

                                                

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

4 yorum:

  1. Bazen şükretmeyi bilmiyoruz, bazen dünyanın bir ucuna gidersek bir yere gitmiş olacağımızı sanıyoruz. Dediğin gibi belki de odalar arasında gezinebilmek bile bir lütuftur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaylara kendimize öyle bir kaptırıyoruz ki, ölümü unutuyoruz. Bize verilen sonsuz nimetlerin kıymetini bilmiyoruz. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Leyleği havada görmek deyimini batıl inanç olarak görüyordum. bir gün leyleği uçarken görünce gülüp hayırlısı dedim. Tam altı ay hafta içi her gün ya eşim ya da kızlar için hastanelerde dispanserlerde dolandım durdum. Bir daha leylek göreceğim diye gökyüzüne bakmamak için kendimle nasıl savaş verdim bilemezsin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Calimero size böyle bir şeye hatırlatmak istemezdim. Üzüldüm yaşamış olduklarınıza benim de üst üste böyle olaylar geçince aklıma bu deyim geldi. Tatsız olaylar bazen daha farkı savaşlar vermemize neden oluyor. Umarım her şey güzel olur. Sağlıklı, mutlu, huzurlu yaşarsınız.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.