21 Mart 2016 Pazartesi

Zaman Tünelinde Zaman Çizelgesine Gitmek İstermisin Sende

Hatırlarsanız bir tevafuk olayından bahsetmiştim. Kısaca bu süregelen durumu yazayım. Okumuş olduğum yazının konusu bir annenin bebeğinle çıkmış olduğu bir yolda neler yaşadığını neler hissettiklerini yazmış. 

İlk defa bebeğini arabasını bindirip 10 dakikalık mesafedeki bir yolu yürüyerek daha çabuk gelir giderim değmiş.

Ülkemizdeki ulaşılabilirliğin şartlarını göz önüne almadan daha doğrusu haberi olmadan yolla çıkmış. İşlerini bitirmiş  bu sefer aynı hengameyi bir daha evinin dönüş yolunda yaşamış. Şaşkınlığı ve yorgunluğu her bir metre karede daha fazla artmış. Bir an önce evine ulaşma isteği, arzusunu olmuş.

Eve giderken de sanki tabiatı doğayı fotoğraf çeken bir fotoğrafçı gibi fotoğrafları çekip belgelemiş kaleme almış ve bizlere göstermekte. Bu duyarlı davranışından dolayı kendisine tebrik ederim.

Bilgisayarımın mausu bir kaç dakika sonra istikamet yönünü okumuş olduğum yazının üzerine gitti tıkladı. Bir şarkıcının söylemiş olduğu bir şarkıyı yorumlamış. Bu şarkının sözlerini kaleme alan bir yazı sunmuş. Geçmişe giden bir zaman tünelinden bahsediyor. 

Eliniz de olsa geçmiş de neler yapmak isterdiniz sorusuna ben de kendimce bir şeyler yazmak istiyorum.

Bir saniye öncesi elimizde olmadığından bir geçmişe gitmeye gerek yok diye düşünüyorum. Hayatında sevgi, aşk varsa bir şeyleri yapmaya çalışmaya, başarmaya, çalışıyorsun. Tevafuk olarak bahsettiğim olay bir geçmişten kendine bir yer bulmamış mıydı?

Hayatıma hareketlilik kazandırmak yapabileceğim işleri yapmak adına adımlar atmamış mıydım? Bir sürecin başındayım. Heyecanlı, kıpır kıpır, öğrenmeye açık zaman çizelgesinden daha çok hayat çizelgesine giden bir yol.

Hayatı oku, her şeyi oku doğru alışkanlıklar kazan. Kazanmış olduğun alışkanlıklarla devamlı yap hayat devam ediyor.


  • Edinmiş olduğun alışkanlıkları çok dikkat et! 
  • Beynin programın hayatında rehber oluyor.
  • Hayatında hareketli ol. 
  • Blog yazmayı kafayı tak.
  • Kitap okumayı kafayı tak.
  • Bloggerın içeriğini öğrenmeyi kafayı tak. 
  • Güne iyi başla uykunu iyi al.
  • Kendi hayatında sosyalleş kendinin kahramanı kendin ol.
  • Kendi atına bin. Kendine felsefe oluştur. Hiç bir kişiden hiç bir şey isteme bekleme.
  • Sen başkalarına ver. 
  • Bak hayat o zaman başka güzel oluyor mu?
  • Kimlerin ne dediğine bakma sevdiğin şeyleri yapmaya çalış.
  • Sana ne yansıttıklarını kafanı takma hayat sevdikçe güzel.
  • Boşluklarını doldur.
  • Elinde kinleri şükret! Teşekkürü ve duayı hayatında eksik etme.
  • Böbürlenmeden, kibirlenmeden yaşa.
  • Hayatında güzel şeyleri çoğalt, parlat.
  • Yalnızlığını paylaş ama yalnızlığını kimseye verme.
  • Elbet bir gün tünel bitecek yaraların sarıp kalkacaksın.

İnternetten vermiş olduğum kitap siparişleri geldi. Hemen heyecanlı bir şekilde içerisinden  seçmiş olduğum bir kitap müzik eşliğinde okumaya başladım. 

Sanki bu zaman dilimini seçmiş benim okumam için koşullanmış. Güzel keyifli ve öğretici bir kitaptı. Özellikle kitabın ortalarına gelirken zaman tünelinde yapmış olduğum hataları gördüm.

Kitabı bitirdiğimde kendi hayatımdan bazı kesitler zihnimde belirledi. Biraz empati yaptıktan sonra başka bir kitabı okumaya başladım. Belki ileride bu okumuş olduğum kitaplardan bahsedebilirim.

Bir yandan da kitap okurken blog okuma alışkanlığı kazandım. Blog okurken hiç bilmediğim şeyleri öğrendim. Bir seneye yakın blog yazmaya çalışıyorum.

Blogger içeriğinden ve bilgisayar kullanması konusunda bir bilgi sahibi değilim. Şimdiye kadar hiç öğrenme gayreti içerisine girmedim. Sadece blogum da yazılarımı yazmaya gayret ediyordum.

Hissettiğim, düşündüğüm, yaptığım şeyleri paylaşmak istiyorum. Başka bir gayem yoktu.

Yazılarımla bu  doğrultuda bir şeyler aktarabilmeyi çalışıyorum. Bende yaşadıkça öğreniyorum.

Öğrendikçe paylaşmak istiyorum. Yazılarım bir ışık olabiliyorsa o mutluluk bana yeter diye düşünüyorum.

Teknolojinin biz engelliler için çok büyük bir nimet olduğunu düşünüyorum. Lakin ben bu konuda çok duyarsız kaldım. Bilgisayar konusunda kendimi geliştiremedim. Bilgisayar ne ayaktır kaç ayağı vardır girişi ve çıkışı nasıl olur diye bir merakım olmadı. 

Her halde benim çekim gücümle edsl çekim gücü arasındaki frekanslar uymuyor. Belki ileri ki günler uyabilir mi onuda bilmiyorum. Diyeceğim o ki  edsl antenlerinde zorun yok. Sen alıcılarını açmazsan antenler ne yapsın.

Benim gibi cahil insan internettin güzelliğini görmez, gider antenine takıldı mı? Tavuk mu yumurtadan çıkar yoksa yumurtamı tavuktan çıkar sorusunu sorar.

Siz siz olun benim yaptığım cahilliği yapmayın. Canınızı sıkmayın enerjinizi boş yere tüketmeyin.

Yaşamış olduğum bu tevafuk zincirinden bir şeyler aktarabildim mi bilmiyorum. Zaman tüneliniz de siz neredesiniz sorusuna kendinize sormak isterseniz buyurun videoyu izleyin.

Aşkla kalın, İnançla kalın, sevgiyle kalın, hoşça kalın...






Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.