20 Mart 2016 Pazar

Yenilenmek İçin Dik Dur!



    Bir insan psikiyatriye veya psikolog niye gider? Bizler hayatımızın her noktasında stresli durumlar yaşarız. Bunların iş, aile, arkadaş, ölüm, hastalık, hatalarımız, maddi ve manevi başarısızlıklarımız olduğunu düşündüğümüzde kaygılanmaya başlarız ve bir baskı altında olduğumuzu hissederiz. Bu baskılara karşı vermiş olduğumuz tepkilerimiz, davranışlarımız, düşüncelerimiz, inançlarımız ve fiziksel tepkilerimizle onları kontrol altına almaya çalışırız ve çoğu zamanda kontrol altına alamayız.

   Ne kadar kontrollü davranırsak ve bu baskıları en aza indirgeyebilir sek daha mutlu olabilmemiz mümkün. Çevrenize şöyle bir bakın, mutlu olmayı başaranlar her zaman baskı altında olduklarında sakin, sabırlı, olgun davranışlarda bulunan insanlardır.

 Kontrol altına alamadığımız davranışlarımızı öfke, sinir, kaygı gibi depresif tepkiler göstererek dışa dönük davranışlarda bulunuruz. Bu davranışlarımızı tekrar tekrar yaptığımızda hayatımız monotonlaşır. Hayal kurmamaya, hayattan zevk almamaya başlarız. Günlük yapmış olduğumuz işlerden ve arkadaşlardan kendimizi uzaklaştırmaya çalışırız.

 Kendi içimize çekilip kendimize yeni bir yaşam şekli oluşturmaya başladığımızda, daha da yalnızlaşırız. Başkalarıyla konuşmamaya ve yardım almadan paylaşmama oldukça ve bunu yaşadığımızda ruh halimizde değişiklikler olur. Kendi stres, kaygı, huzursuzluğumuz içerisinde yaşadıkça artık aklı selim düşünmeden hayatımıza bir şekilde devam ederiz.

 Bizim en yakınımızda her zaman ailemiz, eşimiz, arkadaşlarımız, dostlarımız vardır. Onlar hayatımızın bu noktasında yardım etmek isterlerse bile sorunlarımızı anlamadan çözmeye çalışırlar. Ama bazende çözüm çok kolaydır… Ufak bir dokunuş, küçük bir adım bize hayata yeniden bağlamamızı sağlayabilir.

 Ve bizler yeni ufuklara, yeni umutlara yelken açabiliriz. Bunun için kararlı, sabırlı ve cesur olarak küçük adımlarla yürümeliyiz. Bu noktada profesyonel bir yardım almak küçük adamlarımızı sağlamlaştırabilir. Toplum olarak önceleri profesyonel yardım alma talebinde bulunmak yanlış anlaşılabilirdi ama şimdilerde ise bunun biraz daha indirgendiğini düşünüyorum. Herkesin hayatında ruh halleri değişebilir ve kendini zorluklar ve güvensizlikler içinde hissedebilir. Önemli olan karar vermemiz ve kendimizi kontrol etmeyi öğrenip hayata yeniden devam etmek arzusunda olmamızdır. Benimde hayatımda ruh hallerimde inişlerim çıkışlarım fazlasıyla oldu…

 Önce bir trafik kazası sonucu engelli olarak yaşamaya başladım ve hayatım bir anda tekerlekli sandalye ve yatağa bağımlı oldu ve böylece tam 15 yıldır hayatımı sürdürmeye devam ettim. Öfkelendiğim, kızdığım, sinirlendiğim, kırıldığım ve kırdığım zamanlar oldu. Bunun yanında mutlu ve neşeli olduğum günlerde vardı. Profesyonel yardım almaya başladıktan sonra ise hayatım daha da değişmiş oldu. Bir engelli olarak neden psikiyartriye ve psikologa gittiğimi ve profesyonel yardım almaya karar verişimi bir sonraki yazımda detaylıca paylaşmak istiyorum.

                                                   


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.