20 Mart 2016 Pazar

Sevgili Kara Köpek







    Psikolog Merve Hanım yukarıdaki videoyu seyretmem için bana tavsiye bulunmuştu ve ilgimi çeken yerleri not etmemi istemişti. Aldığım bu notları buradan da paylaşmak istiyorum;Hislerimizi kağıda dökmek içimizi boşaltmamızı yardımcı oluyor ve kendimizi iyi hissetmemizi sağlıyor. Hatırlamamız gereken en önemli nokta ise, ne kadar kötü olursa olsun doğru adımlar atarsak ve doğru insanlarla konuşursak kara köpek günleri illa ki geride kalacaktır.

    Benim hayatımdaki kara köpek için şükranla dolu olduğunu söyleyemem ama yine de muhteşem bir öğretmen oldu ve hayatımı yeniden değerlendirmemi ve basitleştirmem sağladı.Sorunlarımdan kaçmaktansa onlarla kucaklaşmamı sağladı. Belki de kara köpek her zaman hayatımın bir parçası olarak kalacak ama bir daha asla eskiden olduğu gibi bir canavara dönüşmeyecek.

    Biz bir anlaşmaya vardık ve bilgi, sabır, disiplin ve mizah duygusunun yardımıyla en korkunç kara köpeğin bile eğitebileceğini öğrendim. Eğer sizde zorluk yaşıyorsanız yardım istemekten korkmayın. Bu durum utanılacak bir şey değil ve hayatı kaçırmayın.

    Hatırlamanız gereken en önemli nokta şu… Ne kadar kötü olursa olsun doğru adımlar atarsanız ve doğru insanlarla konuşursanız kara köpek günleri illa ki geride kalacaktır.

    Ben bu konuda biraz konuşmak istiyorum. İlk önce doğru adımlar atmak için kendime döndüm ve sahip olduklarıma baktım. Elde var neydi ve hangi alanlarda neye sahiptim? Daha önce ve kaza anından beri benim her daim yanımda olan abim vardı. Bir de, engelli olarak gidip gelebileceği yerler ve tekerlekli sandalye ile rahat edip bilebilmem için eskide olsa yüksek tavanlı bir minibüs.

    Kişisel gelişimim için araştırmalara da başlamıştım ve depresyon nedir`den başlayarak savunma mekanizmalarını, psikiyatri ile psikolog arasındaki farkları öğrenmiştim. Sonrasında psikologa gitmiştim. Psikologum önce terapiye benimle iletişime geçmeyi ve beni tanımayı istemişti ve de duygu ve düşüncelerimi anlamak ve yardım etmek için sorular sormuş ve sonrasında birçok testler çözmemi istemişti.

   Herkesin ruh halleri aynı değildir elbette…Yaşamış oldukları sorunlar farklıdır ve davranışlarına farklılık gösterir. Ben bir engelli birey olarak kendi ruh halimi açık ve net cümleler kurarak anlatmaya çalışmıştım. Ara sırada çok konuştuğum zamanlar da oldu. Aynı zamanda iyi bir dinleyici olarak, Merve hanımın söylediklerini dikkatli bir şekilde dinleyip onları uygulamaya da çalışmıştım.

  İlk terapiye gittiğim zaman öfkeliydim halbuki net kararlar almıştım. Neşeli ve mutlu günler yaşayarak yeni şeyler keşfediyordum. Aynı zamanda da, kendinden emin şekilde profesyonel bir yardım alacağım düşüncesine odaklanmıştım ve kendimi rahat hissediyordum… ta ki terapiye gideceğim bir gece öncesine kadar.

   O gece abimle fikir ayrılıkları yaşamıştık ve bu bende yeni bir öfke patlamasına sebep oldu. Terapide ve terapiden sonra da bu öfke patlamaları daha şiddetini artırmıştı. Terapiden çıkmıştım ve kendimi de çok kötü hissediyordum… Terapinin ilk gününü hiç böyle düşünmemiştim…

  Benim amacım, sadece küçük ve ya cesur adımlar atmak değildi…Doğru, güzel ve olumlu adımlarla ilerlemekti ve bunu sadece kendi başıma yapamadığımı fark ettiğim için profesyonel bir yardım alma ihtiyacını duymuştum. Elbette ki, psikiyatri veya psikologların ellerinde bir sihirli değneklerinin olmadığı bilinci içerisinde idim.

    Benim istek, arzu, ruh halim ve davranışlarımın geliştirilmesinde önemli rol oynayacağını ve de öfke patlamalarım olduğunda kendimi kontrol edebileceğime inanıyordum. Bu düşünce içerisinde, hiç psikiyatri ve psikolog arayışı içerisine girmemiştim. Kendimi kim olursa ona emanet edip buradan da mümkün olduğu kadar en iyi ruh halime ulaşmayı hedefliyorum.

    Geç olsa da terapiye doğru zamanda başladığımı düşünüyorum. Doğru terapisti buldum mu sorusuna gelince birçok ilerleme kat ettiğimi ve öfke patlamalarım olduğu zaman kendimi kontrol etmek için çalışmalarım devam ettiğini diyebilirim.


    Terapi süreci devam ettiği için net bir şey söylemek istemiyorum ama kendinizi emanet edecekseniz doğru düşünmelisiniz.İşi ehil birisine verilmesini düşünenlerdenim. Doğru zamanda doğru kişilere ulaşmak gerekir. Çünkü bunlardan biri eksik olduğunda, terapi seansların faydalı olmasını beklerken beklemediğimiz bir olumsuzlukla karşılaşabiliriz. 

 Terapiye giderken yanınızda sevginizi götürürseniz bir sihirli değneğe ihtiyacınız olmayacağı düşüncesindeyim.

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.