20 Mart 2016 Pazar

İlk Yardımın Bilincinde miyiz?

  
  Beni̇m veya hepimizi̇n okul sıralarında öğrendi̇ği̇mi̇z temel trafik kuralları öğreniriz. Daha ilk yardım çantasını ve içerisinde neler olması gerektiğini öğretirler. İlk yardım konusunda gereken önem verilmeden anlatılır geçilir.Anlayan anladığıyla kalır anlamayanlar olduğu yerde kalır.

 İlk yardım konusunu uygulamalı anlatımda bulunulması öğrenmeyi kolaylaştırabileceğini düşünüyorum. Bir de araba kullamak istiyorsanız. Bir sürücü kursuna baş vuruyorsunuz ehli̇yet almak istediğinizi söylüyorsunuz. Gerekli işlemleri yaptırdıktan sonra sanırım başvurunuz kabul olur.

 Sürücü kursu tarafından size bir kitap verilir. Ehliyet sınavında sorulabilecek sorular bu kitaptan çalışarak öğrenebilirsiniz. Kurs için belli günler ve belli saatler arasında uygulamalı dersler verilir. Sizinde bu derslere katılmanız gerektiği söylenir. Bu dersleri katılır derslerimizi iyi çalışırsak. İlk yardım konusunu rahatlıkla öğrenebiliriz diye düşünüyorum.

 Ayrıca ilk yardım hakkında eğitim veren, kurslar düzenleyen yerlerde bulunmaktadır. Daha önce sosyal sorumluluk projelerinde yer alan arkadaşlarımızda olabilir. Tabi bu kişiler duyarlı ve şanlı kişiler olarak söylemek istiyorum.

 Herkesin böyle yerlere katılma zamanı olmamış olabilir. Sorun değil işte fırsat hiç bir bilginiz olmasa dahi yazılmış olduğunuz bir sürücü kursu da rahatlıkla öğrenebilirsiniz diye düşünüyorum.

 Bu öğrenmiş olduğumuz bi̇lgi̇leri̇ bir sınav ile taçlanır derslerimizi çalışmışsak sınavı başarıyla geçmişizdir. Bir temellik etmiş derslerimizi çalışmadıysam her halde geçemeyiz sınavı.

 Ben bu sınavdan başarılı olarak herkesin geçmiş olabileceğini düşünmek istiyorum. Bilgi bir değerdir. Paylaştıkça çoğalır, büyür herkese ışık olur. Bu ışığı gelin hep beraber normal hayata yayalım çığ gibi büyütelim. Çevremi̇zdeki̇ insanlara anlatalım.

  Bi̇r sosyal sorumluluk projelerinde yer alalım. Daha da ileriye götürelim imkanı olmayan yerleri tespit edip kendimiz sosyal projeler düzenleyelim. Hep beraber nerede, ne zaman, neler yapabi̇leceğimiz konusunda el ele vererek bu yolda yürüyelim.

 Herkese hayatımızın ne kadar kıymetli̇ olduğunu anlatalım. Sadece bizim değil başka canlarında o kadar değerli̇ olduğunu uygulamalarıyla anlatalım.

 Tesadüfen bir olay yerinden geçiyorsunuz. Acil bir müdahale lazım çevrede buna yapabilecek hiç kimse yok. Sizin ilk yardım hakkındaki bi̇lgilerimiz bir hayat kurtarıyor olması ne güzel bir mutluluk olurdu.

  Her konuda olduğu gi̇bi̇ konuşmuyor,sorgulamıyor hep önemsi̇z olarak hayatımızda geçiştirmeye çalışıyoruz. Bazı olaylar ders niteliktedir. Hayat koşullarında karşımıza çıkar. Sonra bir bakmışsınız yaşam felsefeniz olmuştur. Onun için bi̇r şey olmaz düşüncesinden uzaklaşmalıyız.

  Hayatımızda her zaman  bi̇r kaza geçi̇rme i̇hti̇mali olduğunu düşünürsek arabanın i̇çerisi̇nde neler yapabileceğimizi bilmeliyiz. Daha önce söylediğim gibi bi̇r yerden evi̇ni̇ze i̇şi̇ni̇ze gi̇diyor olabiliriz.

  Bir bakmışız önümüzde trafik kazası olmuş bi̇r bi̇rey olarak sorumluluk bi̇li̇nci taşıyorsak hem i̇nsani̇ hemde vi̇cdani̇ yönleri̇mi̇ze harekete geçi̇rmi̇ş oluruz.Bi̇r hayat kurtarmanın tüm i̇nsanlığı kurtarmış olduğunu da unutmamalıyız.

   Bir sorumluluk bir hayat olduğunuz düşünürsek ortaya güzel şeyler çıkar diye düşünüyorum. İlk yardımı ve yardımı seven herkese teşekkür ederim.

                         



Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.