20 Mart 2016 Pazar

Fizik Tedavimin Sonlandırılması

  
  Fizik tedavi ve rehabilitasyonu tedavimi 23 Temmuz 2015 itibari ile noktalamak zorunda kaldım. Fizik tedavim 8 ay gibi kısa bir süre sürdü bu zaman dilimi içerisinde birçok gelişmeler ilerlemeler kat ettim.

  Tabi ki göstermiş olduğum performans çok önemli idi. Değerli fizyoterapist Berna Hanım olmasaydı bu tedavi sürecimde bu kadar ilerleme kat edemezdim.


  Berna Hanımın özverili bir şekilde beni fizik tedaviye motive etmesi takdiri şayandı. Beni bulunmuş olduğum ruh aleminden aldığı yetmez gibi fiziksel açıdan da yeteri kadar iyi olmadığım açıkça görülüyordu. Berna Hanım gerek tecrübesiyle gerekse bilgisiyle, şefkati ile benim fizik tedavimde bir öncülük oluşturdu.

 Fiziksel ve duygusal yaşam standartlarına ulaşmamı sağladı.Sekiz senedir hiç fizik tedavi görmemiş biri olarak beni aldı. Benimle çalışmayı kabul etti. Doktorumuzun ve diğer fizyoterapist meslektaşlarının tenkitlerini olumsuz düşüncelerine rağmen onlara karşı cesur bir adım atarak adeta tecrübesini konuşturdu.

 Buradan kendisine şükranlarımı, minnettarlığımı sunuyorum. Her şey gönlüne göre olması dilerim. Hastanede çalışan diğer fizyoterapist büyüklerimin de ilgi ve yardımlarından dolayı ayrıca teşekkür ederim. Onlarla da zaman zaman çalışma imkanı buldum. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Her şey gönüllerine göre olsun sevgi ve saygılarımı sunarım...

  Sekiz ay içerisinde ilerlemeler kaydetmek benim adıma çok güzel bir mutluluk sevindirici bir durumdu. Ne yazık ki bu durum fazla uzun sürmedi. Doğada her şeyin bir başlangıcı olduğu gibi bir de sonu vardır.

  Kişiye ve zamana göre farklılık gösterdiği muhakkaktır. Belki erken gelmiştir belki de geç gelmiştir. Belkide zamanında gerçeklenen sonlar herkesin yaşamımda olmuştur. Benim hayatım boyunca bu iki uç nokta arasında hep gidip gelmiştir.

  İlk adımı atalı sekiz ay olmuş bitiş düdüğü yine erken çalmıştı. Benim için hayat böyle bir şey güzel şeyler gelişirken birden nereden ne geleceğini, bilmeden yürüdüğün bir yola açılıyor. Sanki her şey zamanını bekliyor sen istediğin gibi çalış çabala farketmez hayat seni alır bir yerden hiç umulmadık bir yere  bırakır.

  Sende bu zaman içerisinde ya kendin olursun yada seni tanıyan seni sende bulamaz. Tabi ki bunu yaşayanlar bilir onlar hayatın içinde kendilerini bulurlar ya da bulmaya çalışırlar.

  Peki bu durum karşıdan bakanlar için aynı mıdır? Onlar sadece karşıdan bakıp acımasızca ön yargılarda bulunan kimseler için yaşamış olduğun o duygu seli onlar için çok kolaydır. Nedense bir ihtiyaç olduğunda yanınızda göremezsiniz herhalde çok kolay olduğundan hep karşıdan bakarlar size nasihatlarda bulunup akıl verirler selam olsun onlara buradan. :)

  Fizik tedavimin sonlanmış olması tabi ki beni biraz duygusal olarak hüzünlendirdi. Biraz mutlu olmakla birlikte aynı zamanda sevinçi de yaşamamı sebep oldu. Sizlere geldiğin nokta ile ilgili bir videomu paylaşacağız yazımın sonunda.

  Bu video anlatmak istediklerimi çok güzel ifade ediyor. Şimdi sizlere  fizik tedavi gören veya görecek engelli arkadaşlarımız, kardeşlerimiz için fizik tedaviye ve mücadeleye devam etmelerini söyleyebilirim.

  Sut kanunuyla bu ne kadar mümkün olur onu bilmiyorum. Ben uzun yıllar fizik tedavi gördüğüm için bundan sonraki aşamalarda neler yapmam gerektiğini bilincinde içerisindeyim. Fakat yeni omurilik zedelenmesi sonucunda bazı uzuvlarını hareket ettiremeyen kişiler için yaşamları boyunca fizik tedavi görmesi gerektiğini düşünmekteyim.

  Fizik tedaviyi sonlandırmak bir omurilik felçli kişinin ruhsal, fiziksel ve sosyal ilişkilerinden biraz yoksun yaşayacağını düşünüyorum. Tek taraflı düşünmek istemesem de bu böyledir. Fizik tedavi de aktif olmak hayatın içerisinde aktif olmayı kolaylaştırır onun için olmazsa olmazlardandır.

  Sut kanunu böyle demiyor onlar kimin tedavi gördüğüne bakmadan hangi koşullarda yaşayıp ne gibi ihtiyaçları olduğunda bir habersiz veya bilincinde olup işlerine gelmiyor. Ne gibi bir çıkar sağlıyorlarsa kendi adlarına ben buradan sormak istiyorum?

  Bir omurilik felci olan bir kişiye sen hadi evine git nasıl denir? Tedaviye ihtiyaçı olan tedavisinde gelişmeler ilerlemeler olurken belkide sağlığına kavuşabilecek bir kişiye hangi akla, hangi mantığa sığıyan bir düşünce ve yaklaşım içerisinde olunabilinir?

  Dünyanın içinde bulunan hiç bir devlet anlayışı bunu benimsememeli diye düşünüyorum. Bu düşünceden hareket ederek internetten bazı araştırmalarım sonucunda bir otuz seans daha rapor verilebileceği bilgisini ulaştım.

  Aldığı ilk rapordan başka bir rapor alamıyorsunuz diyenler bakalım bu sefer tıp fakültesi hastanesine gidip otuz seans daha alma hakkımız var dediğimizde fizik tedavi hocası ne söyleyecek? Bu durum hakkında böyle bir şeyden haberleri var mıdır yok mudur oda ayrı bir olay gidip sormadan bilemeyiz değil mi? En iyisi gidip sormak lazım bize bir 70 km daha yol görünüyor. :)



video








Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

2 yorum:

  1. Abdullah bey dilerim en kısa zaman da sağlığınıza kavuşursunuz.Bende kendi dikkatsizliğim sonucu fizik tedavi görmüş biri olarak yazılarınızın takipçisi olucağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. sizede geçmişler olsun. sevgilerimle.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.