21 Mart 2016 Pazartesi

Engelliler Hak Mı İster Vaad Mi İster

7 Haziran 2015'de ilk kez oy kullanan bir yurttaş ve engelli olarak çok basit ve bir o kadarda zorlukla oyumu kullandım. Şimdi yine önümüzde bir seçim var . Nasip olursa bir kez daha sandığa gidip oyumu kullanmayı düşünüyorum.

Ben ne kadar düşünsem de o sandığa görüp yanına kadar gidip oyumu kullanır mıyım bilmiyorum çünkü bu yol çok meşakkatli bir yol kendi imkanlarım olduğu için zor olsa da tek tek kaldırımları yolları, merdivenleri erişebilir hale getirip bütün olumsuzluklara rağmen engeller karşısında oyumu kullanıp muradıma ereceğiz inşallah.

Ama benim imkanlarımı sahip olmayan bir engelli nasıl oyunu kullanabilir ? Ben oyumu kullanmaya giderken beni taşıyacak araçtan tekerli sandalyeye transfer edebilecek kişi ve kişilerin olması benim için bir avantaj belkide aynı düşüncede olmayan engelli arkadaşlarımızda vardır.

Bir engelli olarak oy kullanmaya gitmeyeceğim diyenler bir oy için bu kadar zorlukları yaşamak istemeyenler veya bizimle beraber bu yolda yolculuk etmek isteyen kişileri de yormak istemeyen böyle olumsuzlukları yaşatmamak adına yataklarında, odalarında veya tekerlikli sandalyede oturarak günlük işlerini yapmaya seçebilirler.

Tabi ki onlara da saygım var şartlar ve koşulları imkansız olarak görenler için böyle düşünmeleri normal kendi sorunlarını bir oydan daha önemli görebilirler.

Benim anlamadığım bunu büyük bir çoğunluğun benimsemiş gibi  görünmeleri yani herkes hayat şartlarından koşullarından memnunlar, tıbbı ihtiyaçların alınması karşılanması konusunda sıkıntı çekmiyorlar ve ulaşılabilirlik konusunda bir engelli olarak istedikleri yere istedikleri gibi gidip gelebiliyor sanırım.
O zaman lafa ne hacet gerek herkes mutlu, mesut yaşamaya devam etsinler.
Saygılarımla.



Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.