20 Mart 2016 Pazar

Bir Kazanın Başka Kazalara Sebep Vermemesi İçin Alınması Gereken Önlemler


  Bi̇r kaza gördüğümüzde önce saki̇n ve soğuk kanlı olmalıyız. Hızlı düşünüp, doğru ve hızlı hareket etmemiz gerekir. Önceli̇kleri̇mi̇zi̇ beli̇rleyip yapacaklarımızı sırasıyla müdahalede bulunmalıyız. Evet kazayı gördük i̇lk yardımı yaptık. Vakit kaybetmeden kaza yerinde emniyet tedbirleri almamız lazım.

 Böylece hem kendi güvenliğimizi hemde kaza yapanların güvenliğini koruma altına almış oluruz. Ayrıca her hangi bir patlamaya sebep vermemek için kazaya uğrayan arabanın mümkünse kontağını kapatınca motorun durmasına sağlamış oluruz.

  Olay yerine kendi kullandığınız arabayla ulaşmış iseniz çevrenizdeki ve arkanızdaki  gelen araçları yönlendirip yolu kapatmamalarını sağlamalıyız. Araçlar yolun sağına park edilir, dörtlü lambalar yakılır. Kaza yeri 150 metreden görülecek şekilde konumlandırılmalı. Kaza yapan aracın önü ile arkasına birer reflektör konur. Bu tedbirlerle önden veya arkadan gelen diğer araçların kazaya karışmaları veya olayı daha da ağırlaştırmalarının önlemini aldık.



  Her şeyden önemlisi, kimsenin hayatı riske atılmamış olur, böylelikle olay yerinin güvenliğini almış oluruz. Kaza geçiren hastaya ilk yardım için ikinci aşamaya geçmeliyiz. Bazı kazalarda sürücüler emniyet kemerini kullanmazlar. Savrulan veya takla atan araç kazanın  hızıyla aracın kapısı açılabilir. Kapı kenarında oturan kişi yolun herhangi bir yerine düşebilir. Yol ve kazanın durumuna göre yolun ortasında veya yolun aşağılarına uçabilir, sürüklenebilir. Yolun ortasında yatan yaralılar varsa, tekniğine uygun bir şekilde yolun kenarına alınır.

 Mümkün olduğu kadar kaza yapan hastanın yarası varsa yaralarını görmesine izin vermemeli, onunla sohbet etmeliyiz. Diğer yandan ilk yardımı yapan kişinin kendi sağlığı için kan, salya gibi vücut sıvılarıyla temas etmemeli, son olarak hastanın vücut ısısını koruyacak önlemler almalıyız.

  Üzerimizde varsa kazazedenin üzerine ceketimizle örtelim. Birden fazla kazazedeler için çevrede oturanlar bulunuyorsa battaniye veya sıcak tutabilecek şeyler isteyip üzerlerine örtmeliyiz. Böylelikle hastanın şoka girmesini önlemiş oluruz.

  Olay yerinde 112 ambulans varsa görevlilere yardım etmeye devam edebiliriz. 112 ambulans görevlileri olay yerine gelmemişlerse artık onları beklemeye başlamalıyız. Biz vatandaşlık görevimizi yapalım gerisi taktiri ilahidir. Sevgiyle kalın hayatınıza renk katın.

                                           
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.