22 Haziran 2017 Perşembe

Sağlık Sorununun Blog Sayfası Üzerindeki 25 Önemli Etkisi Neler

Sağlık sorununuzdan dolayı yazmak için gerekli zaman ve enerji motivasyonunuz olmuyor.

B log haritam takipçilerim hoş geldiniz bu yazımda blog haritam kategorisinin konusu sağlık sorununun blog sayfası üzerindeki 25 önemli etkisi neler ? paylaşımını yer vermek istedim.

1 ) Sağlık sorununuzdan dolayı yazmak için gerekli zaman ve enerji motivasyonunuz olmadığı için blog sayfanıza güncel tutup içerik ekle yemiyorsunuz.
2 ) Sorumluluk ve vidan duygunuz blog sayfanızı güncel tutmanız için kulağınıza devamlı fısıldamaya başlıyor. Bu durum önce kendinize sonra okuyucularınıza karşı suçluluk duygusunu hissetmenize neden oluyor.
3 ) Zaman içerisinde konsantrasyon ve moral motivasyonunuz git gide zayıflatıyor ve güçsüzleştiriyor.
4 ) Blog dünyasının size verdiği önemi ve değeri görebiliyorsunuz.
5 ) Bir bilgi vermek için blog dünyasında yazmaya, araştırmaya, dostluğa, sadeliğe, önem verdiğinizde kendinize yıpratıp sağlık sorunları yaşamanıza neden olabiliyor.
6 ) Hayatınızın bir parçası olan blog sayfanız aile içerisinde veya yaşamış olduğunuz sağlık sorununuzdan dolayı ilk önceliğiniz arasından çıkıyor.
7 ) Her şeye rağmen blog sayfanızı, okurlarınızı, yazmayı hatırlıyor ve özlüyorsunuz.
8 ) Blog yazı paylaşımlarını okumanız ve kitap okuma alışkanlığınız sekteye uğruyor.
9 ) Düzenli ve seviyeli bilgi paylaşımı yaptığınız bir dönemde eğer blog yazmayı bir iş bir alışveriş olarak görüyorsanız bilgi vermekten ve bilgi almaktan yoksun oluyorsunuz.
10 ) Blog sayfanız üzerindeki eksikleri görüp neler yapabileceğiniz konusunda bolca düşünme ve sorgulama zamanınız oluyor.
11 ) Blog yazma konusundaki bakış acınız değişiyor, amaçlarınızın ve hedeflerinizin yönü double yol gibi genişleyip daha düz bir zeminde yol kat etmenize sağlıyor.
12 ) Blog yazamaya vaktiniz olmadığı için blog yazarken yaşamış olduğunuz üzüntüleri, sıkıntıları, sorunları, stresleri blog yazarları ile olan iletişiminizi, araştırmalarınızı, çabalarınızı, yıpranmışlığınızı kendinize sorduğunuzda ne kadar boş şeylere kafaya taktığınızı görüyor ve anlıyorsunuz.
13 ) Blog tutmayı veya yazmayı bir Arap yarış atından farksız hipodromda finiş noktasına koşacak bir Arap atı gibi çalışıp hazırlanmanız hayatınızın düzenini bozuyor.
14 ) Her şeyin fazlası zararlı olduğu gibi blog sayfanızda gerektiğinden fazla vakit geçirmeniz yaşam şeklinizi ve sağlığınızı yıpratıyor.
15 ) Blog sayfanızda kendinize zaman ayırmak, kendiniz için yazmak, kendiniz için o anı yaşamanız ve paylaşmanız ilgi duyan okurlarınızın da mutlu olmalarına keyifli paylaşımlar okumalarına ve sağlıklı bir ortamda hep beraber yaşamanıza sebep olabilir.
16 ) As olanın biz olduğumuzu ve direksiyonun başında biz mutlu olduğumuz sürece okurlarımıza faydalı olabileceğimizi unutuyoruz veya farkında olmadan unutturuluyor.
17 ) Sağlık sorunu yaşarken üretkenliğiniz artıyor konular ve yazılacak paylaşımlar çoğalıyor lakin zaman dilimi daraldığı ve azaldığı için duygularımız ve düşüncelerimiz içimizde hapsolup kalıyor.
18 ) Sağlık sorunları yaşarken zihninizdeki düşünceleri kaleme dökmesi için bir makine veya bir cihaz olsa bir çırpına alıp oraya aktarsa diye hayal edip düşünebiliyorsunuz.
19 ) Yazma gücünüz ve beceriniz zayıfladığı için video çekip sesli ekran görüntülü paylaşımlar yapmak için girişimlerde bulunuyorsunuz.  Lakin bu girişimi ilk defa denediğiniz için ortam ve ses sorunlarının olmasından dolayı yayına alamıyorsunuz.
20 ) Blog sayfanızın yeni bir takipçisi veya takipçileri olmuştur lakin sizin onların blog sayfalarına takip edip onları tanımak için zamanınız ve motivasyon gücünüz olmuyor.
21 ) Taslakta bekleyen paylaşımlarınızı  yayına aktarmak sizin için çok büyük bir sorun teşkil ediyor.
22 ) Bir blog sayfasında yanlış gördüğünüz bir olayı düzeltilmesi için uyarıda bulunup  düşüncelerinizi paylaşırsınız fakat sizin düşünceleriniz itibar ve kabul görmez daha fazla bir açıklama yapmanız istenir. Sizde o konu hakkında düşüncelerinizi ve deneyimlerinizi açıklamak için bir yazı taslağı hazırlamışsınızdır. 

Ancak  o an yaşamakta olduğunuz sağlık sorununuzdan dolayı bir türlü  gerekli zaman ve koşulları bulup yayına veremezsiniz. ( Bu durum yaşamış olduğunuz üzüntüyü iki kat daha artırır. )
23 ) Sinir, stres, şiddetli ağrılar, uyku halindeki düzensizlik,  moral motivasyon gücünüz, yeni bir yazı yazmanıza veya taslakta bekleyen yazılarınıza odaklanmanızı engel olur. Bugün, yarın paylaşacağım yapacağım derken, günler, haftalar, aylar geçmiş olur. Siz blog sayfanızda hala bir yazı paylaşımı yapamazsınız.
24 ) Blog sayfanızın okunma sayısı, yorum sayısı, takip sayısı ve paylaşım sayısının istatistik sonuçları blog yazarken sizin önem verdiğiniz bir değer olmasa da bir anda istatistik sonuçlarının denizin ortasında alaboraya tutulmuş bir gemi gibi dibe çakıldığını seyretmeniz moral motivasyonunuzu etkiler.
25 ) Blog sayfanız için günlerinizi, aylarınızı ve yıllarınızı geceye gündüze katıp, emek ve vakit harcayıp belli bir seviyeye getirdiğiniz blog sayfanız güncelliğini yitirdiği zaman ve sağlık sorunu yaşarken bir toz bezi kadar değeri olmadığını görebilirsiniz.

Sonuç : Blog sayfanızın varlığı + sağlık + başarı ile gelen başarısızlık = deneyim birikimini oluşturuyor.

Not : Blog takipçilerim tam 29 aydır blog yazmaya çalışıyorum zaman zaman sağlık sorunları yaşadığım için blog yazmaya ara verdiğim zamanlar oluyor.

Yine yaşadığım bir sağlık sorunlarımdan dolayı 86 gündür blog dünyasından uzak kaldım. Bu durum blog tutan veya yazan bir kişi için uzunca bir dönem oluyor.

Onun için bu suskunluğumu bozup, kendimi toparlayıp, duygularımı, deneyimlerimi ve yaşadıklarımı bu post yazısı ile paylaşıp kaldığım yerden yazılarımı dinlene dinlene yazmaya devam edeceğimi açıklamak istedim. 

Sizlerinde yaşamış olduğu, tecrübe ettiği durumlar var ise, yorumlar bölümünde paylaşmanızı rica ederim. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.

Yola devam : Blog haritam takipçilerim, blog dünyasında doğru bilinen yanlışlıkları öğrenmek istiyorsanız bir önceki hazır temaları tasarlayanlar kimler ? ve bir sonraki Ramazan bayramını bir elmanın iki yarısı gibi yaşıyorum post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

8 yorum:

  1. Yazını okurken son günlerde okuduğum bir blog yazısını düşündüm Abdullah.
    Gülsen Varol çok değerli, saygın bir öğretmenimiz. Bu ara hastalıklarla mücadele ediyor.Son yayını hastanede başına gelen kötü bir kaza ile ilgiliydi.
    Okumak hatta onayıyla yayınlamak istersen: yapraklar.blogspot.com
    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hocam, tavsiyeniz ve ilginiz için teşekkür ederim. Gülsen Varol hocamıza Allah şifa versin. En kısa zaman da yazısını okuyacağım. İsterse paylaşıp yayınlamak da isterim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Gülsen Öğretmenimizin bloğuna albumdekiler.blogspot.com adresinden de ulaşılabiliyor.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hocam, ince düşünceleriniz ve paylaşma isteğinizden dolayı teşekkür ederim. En kısa zamanda blog sayfasına giriş yapacağım.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. "Blog tutmayı veya yazmayı bir Arap yarış atından farksız hipodromda finiş noktasına koşacak bir Arap atı gibi çalışıp hazırlanmanız hayatınızın düzenini bozuyor."
    Üstteki cümlen o kadar doğru ki Abdullah oğlum. O kadar haklısın ki...

    Hoş geldin oğlum. Seni arayamadım, telefonum bozuldu, rehber yok oldu. Sibelden aldım, whatsaptan yanlışlıkla tüm mesajları silmişim. Yaşın etkileri ve yorgunluklar insan dalgınlıkla neler yapabiliyor.
    Yazını satırı satırına okudum. Duygularını çok iyi dile getirmişsin oğlum. Çok zor günler yaşamış olmalısın. Dilerim bir daha olmasın, hep güzel daha sağlıklı günlerin olsun. Zira yazmaya alıştın, hep yazarsın inşallah oğlum. Burası vefasız tabii. Ama unutmak sanki biraz hepimizin düştüğü bir gaflet durumu. Az ve öz blog takip etmeliyiz. Yoksa mümkün değil, bir de yayın yapacaksın, asla yetişilmez.

    Yeni yazılarını gözlüyor olacağım. Çok güzel maddelemişsin. Hepimizin zorlandığımız zamanlar olacaktır. Sevgiyle gözlerinden öperim oğlum. Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, gerçekten blog tutmak ve yazmak nereye gidiyor anlaşmış değilim. Bu cümlelerimi beğenmiş olmanıza sevindim.
      Hoş buldum Ece teyzem, Sibel hanım söyledi. Önemli değil Ece teyzem düşünmeniz yeter. İçimden gelenleri ve yaşadıklarımı birleştirmeye çalıştım. Kolay değildi lakin zoru kolaylaştırmaya çalıştım. İnşallah Ece teyzem Allah herkese şifa versin. Yazma arzum her zaman vardı. Fakat alışmak gerçekten çok zaman aldı.
      Elimden geldiğince yazmaya çalışacağım. Burası vefasız bu bir gerçek ben vefamı yaşayayım da kim nasıl yaşarsa yaşasın. Unutanları ben de unutum gidiyorum.
      Şimdiye kadar hep az ve öz blogları takip ettim. Bundan sonra daha sık eleyip daha sık dokuyup yapacağım. Ben ne yetişmek için takip ettim nede yayın yapıp yorumlar yazdım. Her yere yetişen blogları da helal olsun diyorum.
      Ara ara yazacağım inşallah. Belki bu maddeler çoğalabilir. Deneyim ve bilgisi olan blog arkadaşlarımız yorumlar bölümünde düşüncelerini paylaşırlarsa hep beraber bilgi sahibi olabiliriz. Hayatta kolay olan hiç bir şey daha görmedim, duymadım. Kolaylaştırmanın yollarını bulmak bizlerin elinde olduğunu düşünüyorum.
      Elinizden öperim Ece teyzem. Sizde Allah'a emanet olun.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Teşekkür ederim oğlum. Anne ve babanın, ağabeyinin hepinizin bayramı kutlu olsun ve hayırlara vesile olsun oğlum. Hepinize selam ve sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, şahsım ve ailem adına teşekkür ederim. Sizin ve ailenizin bayramını kutlarım ve bir arada nice mutlu, sağlıklı ömürler dilerim. Hepinize selam ve dua ile :)
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.