4 Mart 2017 Cumartesi

Blogun Kuruluş Amacı Neden Blogun İşlevini Belirler ?


 Blogun İşlevinin Yönü Ve Yöntemi Nasıl Değiştiriliyor

D eğerli okuyucularım, blog haritam kategorisinin konusu blogun kuruluş amacı neden blogun işlevini belirler ? Bir önceki yazımda blog sayfasının işlevi nedir ? sorusuna yanıt bulmaya çalıştım.

Bu yazımda da blogun kuruluş amacı neden blogun işlevini belirler ?  Blogun işlevinin yönü ve yöntemi nasıl değiştiriliyor ?

Sorularına kendimce yanıt bulamaya çalışacağım. İsterseniz değerli okuyucularım sizlerde yorumlar bölümüne düşüncelerinizi yazarak katılım sağlayabilirsiniz. Lafı uzatmadan hemen konuya geçeyim.


Blogun Kuruluş Amacı Neden Blogun İşlevini Belirler ?

Blogun işlevliği yazıların ve düşüncelerin paylaşmasıyla süreklilik kazanır. Zamanla koca bir kaynak ve bilgi birikimini meydana gelir.

Bu işlevliği baltalamak isteyen bloggerlar olduğu blog dünyası içerisinde bilinmekte. Lakin bu durumu hiç kimse dile getirmek, söylemek istemiyor.

O kırılacak sus. Bu üzülecek sus. Her şeyi içine at. Sanki insan değil elektrik sü pür ge si yiz.

Baho

Blogun kuruluş amacı yüreğinin sesini, kaleminin sesini, kişiselliğini ve özgürlüğünü etik kuralları ile paylaşmak değil midir ?
Neden farklı yöntemlerle, farklı amaçlarla kullanmaya çalışıyorlar ? Blog sahibi olan yazarın kişilik haklarına, amacına dikkate almadan davranışlar sergiliyorlar.

Bu durum blog sayfasının kuruluş amacına ve işlevliğini zedelediğini yoksa hala farkında değil misiniz ?

Kendilerine özgü taktikler oluşturanlara bir cevap vermeye hakkımız yok mu ? Bu sömürüye boyun mu eğeceğiz.

Bir yerde herkes birbirine benziyorsa; orada kimse yok demektir.

Michel Foucault

Blog dünyasının yok olma veya var olma sürecini yaşadığını görmüyor musunuz ?

Kendi mantıklarını kendi, düşüncelerini sessiz, sedasız açmış oldukları blog sayfası üzerinden yaymaya başlıyorlar.

Blog sayfalarında özellikle tema konusunda sözde bilgilendirici paylaşımlar yapıyorlar.

Bilgisi olmayan blog yazarlarıyla özelden yani sosyal ağ hesaplarına veya gmail üzerinden iletişime geçiyorlar. Blog sayfalarımızın yorum bölümleri ne işe yarıyor anlamış değilim.

Bu tip yön ve yöntem değiştiriciler iletişime geçtiklerinden kısa bir süre sonra kırıcı ve üzücü hadiseler yaşanmaları doğal hale geliyor.

Bu durum blog yazan kişinin amacına ve işlevliğini uzaktan veya yakından zarar veriyor. Susturulmuş ve bastırılmış bir blog yazarı haline geliyor.

Bilgisi olmayan blog yazarının üzerinde çoktan hakimiyet kuruluyor. Bilgisi olmayan blog yazarı araştırdıkça, okudukça, iletişime geçtikçe farkına varıyor.

Lakin çoktan iş işten geçiyor. Atı alan Üsküdar'a geçmiş oluyor.

Blogunuzun bir kuruluş amacı varsa sekteye uğratmadan işlevliğini bozmadan yolunuza devam ettirmek bizlerin en doğal hakkı.

"İnsanların ışığını söndürmelerine izin verme. Parla! Işığında kör olsun hepsi.."

Lady Gaga

Blogun İşlevinin Yönü Ve Yöntemi Nasıl Değiştiriliyor

Blogun İşlevinin Yönü Ve Yöntemi Nasıl Değiştiriliyor
  • Blogun işlevinin yönünü ve yöntemini değiştirenler önce blog dünyasında kendilerini blog sayfası açıyorlar.
  • Merkez üstlerini daima blog sayfası olduğu için bütün işleri buradan çok rahatlıkla yapabiliyorlar.
  • Blogun işlevinin yönünü ve yöntemini değiştirmek için yazmaktan başka bir şey düşünmeyen blog yazarlarının üzerinden harekete geçip yapıyorlar.
  • Özellikle gözlerini bayanların ve bilgisi olmayan blog yazarlarının üzerlerine dikiyorlar. Açmış oldukları blog sayfalarında rahatsızlıklar veriyorlar.
  • Bu yön ve yöntem değiştiriciler bayanları ve bilgisi olmayan blog yazarlarını bir mıknatıs edasında kendilerine çekiyorlar.
  • Hazır temayı bir mıknatıs aracı olarak kullanıyorlar. Metali de bayan veya bilgisi olmayan blog yazarları olarak görüyorlar.
  • Blog dünyasında da blog yazan bayanların bir üstünlüğü olduğu aşikar. Bunu da çok iyi biliyorlar.
  • Durum böyle olunca sağda, solda, kenarda, köşede, orta da etraflarında gördükleri ne kadar bayan ve bilgisiz blog yazarları var ise, hepsini bir metal gibi üzerlerine çekmeye başarıyorlar.
  • Google doğrulama, yandex doğrulama, alexa doğrulamalarını bloglarını ekliyorlar. Bu uygulama hem kendi blogları hem de takip ettikleri bloglar için bir rehber görevi görüyor. Yani bu uygulamayı amacından farklı bir şekilde yararlanıyorlar.
  • Önce mercek altına almış oldukları blogları sorgulama yapıyorlar. Dünya'da veya Türkiye'de sıralamanızı bakıyorlar. Ona göre yorum veya yorum yapmama kararı veriyorlar.
  • Bayanların ve bilgisi olmayan blog yazarlarının yazıları eğer özgün, samimi, içtense hemen mercek altına tekrar alıyorlar. Hemen işe koyuluyorlar.
  • Bakıyorlar muhabbeti, sohbeti iyi, okuyucusu ve yorumcusu bol hemen kendilerini gösteriyorlar. Bu fırsatı hiç kaçırmıyor ve affetmiyorlar.
  • Hemen taarruza geçiyorlar. Daha yardım sever, sempatik ve ilgili, olup çıkıyorlar.
  • Nedense de hep üzülen, kırılan, yıpratılan, ağlatılan bayan ve bilgisi olamayan blog yazarları oluyor.
  • Değerli okuyucularım burada sizce de bir anormallik yok mu ? Ben var olduğunu düşündüğüm için sizlere böyle bir paylaşımda bulunmak istedim. Gerisi sizin takdirinize ve düşüncelerinize kalıyor.
  • Onun için bu süreci iyi analiz edip doğru hareket etmemiz lazım. Ayrıca kendimize de kontrol etmeliyiz. Sakin ve sabırlı olmalıyız.
  • Çünkü süreçten yara almadan, kırılmadan, üzülmeden, yıpranmadan atlatmamız mümkün değil. Bizlerin düşündüğü gibi düşünmüyor ve hareket etmiyorlar. Daha bencil ve acımasızlar.
  • Doğru insanlarla iletişime geçmeye önem vermeliyiz.  Böylece en az hasarla veya hiç hasar almadan yolumuza devam edebilelim.
"Önemli olan seni tamamlayacak ruhu bulmandır. Her peygamberin verdiği öğüt aynıdır: Sana ayna olacak insanı bul!"

Elif Şafak

Yola devam : Değerli okurlarım, blog dünyasından geri kalmamak için bir önceki veya bir sonraki yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Bir sonraki yayınım Neden blog yazıyorsunuz ? Esinlenme ve sorgulayıcı bir paylaşım olacağını düşünüyorum. Algıyı bilgiyle artırmak için çağdaş medeniyete ancak bu şekilde ulaşırız. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Umarım katkım oluyordur.

Yolda kalmadan : Sibel hanım, kendi blog sayfanızı nasıl açıp kullanabileceğiniz konusunda altın değerinde paylaşımlar yaptı. İlgi duyan veya öğrenmek isteyenler için paylaşımlarını aşağıya her zamanki gibi bırakıyorum. 

1. Blogger hazir tema indirme-resimli-anlatim.html

2. Blogger-hazir-tema-yukleme-dikkat.html
3. Blogger tema yukleme resimli anlatim html
4. Blogger tema sablon turkce yapma html
5. Blogger-tema-sablon-duzenleme.html

Abdullah Tığ

Saygılarımla.

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

42 yorum:

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş emeğinize sağlık, iş yerinde çok kafamı verip okuyamadım ama akşama not ala ala okuyacağım bir yazı olmuş. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir katkım olduysa ne mutlu bana. Asıl ben teşekkür ederim.Yorumunuz ilginiz ve bilinçli bir okuyucu olduğunuz için tebrik ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Yani yardım edelim, tema tasarımlarına yardımcı olalım, blogunda bunlar da olması gerekiyor diyor ve aynı zamanda maddi çıkar da elde etmek istiyorlar mı demek istiyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sapla sabanı ayırmak lazım demek istiyorum. Üç tane soru sormuşsunuz. Benim anlatmak istediğim karda yürüyüp izini belli etmeyenlerin olduğunu söylüyorum.

      Bunlar ne para isteyebilir nede doğrudan temanızı tasarım yaparım veya blogunda şunlar eksik diye söylemlerde bulunabilirler. Olay bize patlamasın kim ne ederse etsin düşünceleri hakimdir. Etraflarında ve ortalıkla neler döndüğünü bizlerden bin kat daha fazlasını bilirler. Lakin cesaretleri olmadığı için suskun kalıp beklerler.

      Ancak rüştlerini ispat ederlerse cesaretlerini toplarlar. Şimdi yapamadıklarını, söyleyemediklerini, isteyemediklerini çok rahatlıkla yaparlar. Sadece bu konuyu en derinden ele alıp paylaşmak istedim.

      Diğer konuları da tek tek ele alıp önümüzdeki yayınlarda paylaşacağım. Yorumunuz, ilginiz ve sorularınız için teşekkür ederim. Umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Kusura bakmayin şu an Fransız oldugumu ilan etmek istiyorum. Bekleyip izleyip anlayabilirim sanirim ileride.

      Sil
    3. Derya hanım, şimdi duyduklarım karşısında ben de Fransız kaldım. Araştırıp, okuyup, bilgisi olan arkadaşlarımıza sorup öğrenmeye çalışacağız. Yoksa bu cendereden çıkmamız imkansız. Yorumunuz ve öğrenme isteğiniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Derya Hanım sanırım Abdullah beyin takip ettiği bir çok blog arkadaşımıza yardımcı olacak bir yol var isterim ki biraz daha takipte kalalım okuyalım bilinçlenelim ben gerek duyulursa fikrimi söylemeye hazırım keşke bi faydam dokunsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değmesin yağlı boya blog arkadaşlarımıza elimden geldiğim katar bilinçlendirmeye ve neyin nasıl olduğunu, gösterip ona göre davranmaları için paylaşımlarda bulunuyorum. Gerisi uygulamak isteyenlere ve uygulamak istemeyenlere kalmış.

      Hiç bir kimseye zorla bir şey yapamayız. Sadece düşüncelerimizi paylaşırız. Kendilerine uygun ve doğru bulurlarsa yaparlar veya yapmazlar. Bu şekilde özgürce hiç kimsenin kişisel özelliklerine dokunmadan paylaşmaya çalışıyorum.

      Aslında münacat edilirse veya gerek duyulursa bende fikrimi söylerim söylemini kabul etmiyorum. Herkes kendinden sorumludur. Eğer biz bu platformda özgürce yazıp konuşamayacaksak o zaman ne işimiz var. Blog dünyasında olmanın bir anlamı ve bir önemi kalmıyor. Naçizane tavsiyem düşüncelerinizi özgürce belirtin.

      En azından ben kendi adıma gerek duyduğumu ifade etmek istiyorum. Yorumunuz ve sağ duyunuz için teşekkür ediyorum. İnanıyorum ki, suskunluğunuzu bozarak bir çok konuyu aydınlatacaksınız.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Hayırlı pazarlar Abdullah bey bir önceki yorumumu silip daha açıklayıcı yorumunuza da daha da değer katacağını düşündüğüm bir yorum eklemek istedim izninizle bu daha açıklayıcı olacaktır.

      Sevgili hanım blogdaşlarımın evvela bir şablon kullanmanın veya bloglarının görünümü anlamına gelen tema kurmanın pek de zor olmadığını söylemek istiyorum.
      Şahane temalar bulmak ve bunları kullanmak mümkün sadece birazcık ama gerçekten birazcık okumak lazım ziyade bilgiye gerek duyana yardım edebiliriz gerek ben gerek Blog Hocam veya Sibel hanım ben bu şahıslar dışında başka hiç kimseye blog arkadaşlarımı yönlendirmem..

      Şablon meselesi son zamanlarda almış başını gidiyor ve biz bayanlar sanal alemde insanlara daha samimi olduklarını düşünerek sebepsiz(!)bir güven gösteriyoruz..

      Lütfen her kim blogunu yenilemek istiyorsa kesinlikle giriş bilgilerini kimseye vermesin.
      Yönetici ataması yapılacaksa bu yöneticiye bütün kalbi ve aklıyla güvensin güvendiği biri olsun.

      Son oalrak da şunu söylemek istiyorum ki TEMA HERŞEY DEĞİLDİR evet görünüm önemli ama içeriğin kalitesi onu hazırlayanın kalitesi bloglar arası muhabbet ve ilişki bunlardan çok önce gelir...

      Çok dikkatli olalım..

      Kusura bakmayın uzun oldu ama ümit ediyorum ki daha açıklayıcı olmuştur..iyi pazarlar.

      Sil
    3. Sevgi hanım, öncelikle çok memnun oldum. Böyle daha açıklayıcı olduğunuz düşünüyorum. Çünkü aynı şeyler hep düşündüm. Düşündüğüm şeyleri tek tek paylaşmaya çalışıyorum. Tema konusu gerçekten almış başını gidiyor. Küçük yardımlar yapıp büyük işler peşin de olanlarda var.

      Blog hocam konusunda bir şey diyemem çünkü kendisiyle hiç iletişime geçmedim. Kendisini de tanımıyorum. Bazı yazılarını okudum. O kadar.

      Sibel hanımı, gerçekten ben de tavsiye ederim. Onun içinde her hazır tema konusunda paylaşım yaparken yazılarını paylaşıyorum. Sadece 5 post yazısı ile öğrenilen bir şeyi niye her tema konusunda paylaşım yapanlar yazmıyorlar.

      Ben burada bir samimiyetsizlik bir kullanılmışlık olduğunu düşünürüm. Burada nasıl bir yardım anlayışı var ki, ben hala anlamış değilim. Temamı iki yılda ancak değiştirdim. Temanın her şey olduğunu hiç bir zaman düşünmedim.

      Yazılarımla da belirtim. Sadece tema olmazsa olmaz gibi algı oluşturulup yazılıyor. Onun yerine temayı içeriği nasıl bloga ekleyebileceğimizi paylaşsalar herkes için iyi olur.

      Nedense böyle paylaşımlar yapamıyorlar. Samimiyetli yazılar yazanlar bunları da savunuyorlar. Yazmadıkları veya söylemedikleri şeylerden sanki muaflar. Çok güzel bizlere yutturuyorlar. Doğru ve samimi paylaşımlar yapıyoruz diye. Asıl konuyu yer vermeden değinmeden teğet geçiyorlar.

      Gerçekten çok dikkatli olmalıyız.

      Estağfurullah ancak bizleri aydınlatıyorsunuz. Yorumlarınız açık yüreklilikle paylaştığınız için teşekkür ederim. Size de iyi pazarlar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül hanım, öncelikle tasarım hakkında bir bilgim yok. Bilgi, deneyim ve tecrübelerinizin muhakkak vardır. Siz bu kadar işin içindeyken üzülüyor, çalıp çırpıyorlar sa bilmeyenler ne yapsın.

      Bizim bildiklerimiz deve de kulak kalıyor. Gül hanım, açık yüreklikle söylüyorsunuz. 4 yıl şablon yaptığınızı ve bu konuda küçük yemler atılıp yardım ediliyor gibi gösterilip yöntemler yapıyorlar.

      Onları durdurmak zor lakin bir çoğu olayın bu kadar kolay işleyemeyeceğini anlayacaklar. Benim bayan bloggerlar da tavsiyem öğrenmek istediklerini söylesinler.Neyi, nasıl yapabiliriz, nasıl öğrenebiliriz diye sorular sorsunlar.

      Sibel hanım, 5 tane post yazısı paylaştı. Sanırım yardım sever olanlara 5 tane soru sorsalar. Zaten kendi temalarını yapmış olurlar. Bakalım bir daha onların yanına yaklaşabiliyorlar mı. Yoksa gerçekten zor. Kendileri öğrenmek istemedikleri sürece veya sormadıkları sürece zor işler bunlar. Bu konu hakkında da paylaşılacak çok şeyler var. Yorumlar bölümünde konuşulması en doğrusu ve en mantıklısı gibi geliyor.

      Gül hanım, sizi o yüzden tebrik ederim. Bu konu hakkında paylaşımlarda bulunuyorsunuz. Benim de okuma şansı elde ettim.

      Umarım herkes bilgi, deneyim ve tecrübelerini paylaşır. Bu konuda ne kadar düzelirler o da muamma. Düzeleceklerini de hiç sanmıyorum. Yorumunuz, açık yüreklikle paylaştığınız için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Abdullah bey yazdiklarinizin her satirina katiliyorum. Ancak sunu eklemek istiyorum ki siz de bir dizin blogunda sponsor olarak yer aliyorsunuz. Daha önce dizin bloglarinin diger bloglars verdigi zarar konusunda hem blog hocam blogunda yazilar var hem de ben bilgilendirici bir yazi yazdim. Bu tarz bloglar da üye olun sizi yükseltelim sizin tarafinizdayiz dostuz deyip kendilerine fayda sagliyor. Bunlara da dikkat etmemiz gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanıma katılıyorum blog linkleri depolayan bloglara güvenmek gelmiyor içimden birine üye olmuştum tekrarı da olmadı.

      Sil
    2. Derya hanım, hayırlı geceleri dilerim. Dizin blog hakkında bir bilgim yok. Şimdi Blog hocam ve sizin blogunuzda da yazıyı bulamadım. Linkleri verirseniz sevinirim. Sanırım Teo'nun oradaki sponsorluğumu kast ettiniz. Teo çekiliş yapmıştı. Çekiliş sonucunda bir ay bancklik kazandığımı blogunda açıkladı. Ben banclik kazandım. Yani bir ay benim blogumu tanıtım yapacak sanıyordum. Benimle iletişime geçmeden yaptı. Yani bu konuda bilgi vermedi.

      Sonra orada sponsor olarak gösterdi. İkisi aynı şey mi onu bilmiyorum. Sponsorluğunda başka bir anlamı var mı ? Ben tavsiye üzerine Teo'ya üye oldum. Bu konuda her hangi bir bilgim yok. Linkleri verirseniz okuyup bilgi sahibi olabilirim. Bu konu hakkında bilmem gereken başka bir şeyler varsa söylerseniz memnun olurum. Yorumunuz, ilginiz ve uyarınız için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    3. Gül hanım, blog linklerini nasıl depoluyorlar. Benim şuanda iki tane yerde tanıtım amaçlı paylaştıklarım yer alıyor. Bu konuda gerçekten bilgim yok. Yeni yeni terimler duymaya başlıyorum. Muhakkak benim gibi bilgisi olmayanlar açıklamalarınız sonucunda bilgi sahibi olacaklardır. Gerçekten bilgilerinizi, düşüncelerinizi, bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    4. Bu yazılanları henüz yeni gördüm. Şu şekilde bir açıklama yapmak istiyorum buraya. Çünkü tamamen bana karşı bir silahlanma olmuşsunuz.

      Öncelikle Blogger Semti dizin sitesi değildir. Dizin sitesi diyerek benim yolumu kapattınız. Bu yazdıklarınıza da gerçekten üzüldüm. Ben takipçiye önem vermiyorum neden diyeceksiniz onuda açıklayayım. Benim blogger semtini açma sebebim yeni başlayan bloglarla ileri düzeye gelmiş blogları bir araya getirmekti.

      Şimdi sizin yayınlarınız benim bloğumda yayınlanıyor. Bana dizin sitesi dedinizya abla bana 1 tane çok cidiyim bana 1 tane Google gibi yada farklı bir arama motoru üzerinde yayınlanmış bir index getirin.

      Ben konularımı ve yazdığım yayınlarımı sadece blogda listeliyorum. Blogger Semtinin amacını da farklı yönlerde anlatan kişiler oldu. Onun içinde hakkımızda sayfasını okuyun.

      Benim orada blogları eklememin amacı yeni bloggerları bilinçlendirmek bilgilendirmek sizlerin yayınlarınıda orada rss üzerinden çekiyorum ve gösteriyorum. Bu nedenle yeni bir blog adresi veya bir kişi bizi keşfettiğinde sizin bloglarıda keşfediyor. Bu sayede bizlerle ve sizlerle bilinçleniyor.

      Benim konu yazmadığımı düşünüyorsunuz... Bakın ben asla bloggerlara engel olmadım veya ben kendi bloğum için bir talepte bulunmadım. Burada bana çok fazla silahlanma alıyorsunuz.

      Siz değilmisiniz yeni bloglara destek olalım ve onlarda bilinçlensin diyen. Ben onlar için buradayım. Yeni başlayan bir blogger ben okunmuyorum diyerek kendini üzmesin diye.

      Abdullah kardeşim. Senin logonu ben düzenlediğim için senin bende bannerin zaten mevcut. Ayrıca Etkinlik Bitti, Kazananlar Bu Yayında başlıklı yayınımda belirttim kazananlar benimle iletişime geçsinler diye.

      Son paylaştığım yayınımda ise sizlere blog hakkında bahsettim. Dilerseniz okuyun. Bu projeyi ben emeğimle kurdum emeğimle yaptım. Ama sizler bana benim yükseldiğimi sandınız.

      Son olarak şunu söylemek istiyorum. Blogger Semti üzerinden hiçbir gelir sağlamıyorum ve sağlamayacağım. Çünkü orası sadece bloggerların olduğu bir yer ve asla reklam göremeyeceksiniz.

      Sil
    5. Teo kardeşim, soru ve sorunlarınız için yorum bölümde yazmam mümkün değildi. Onun için post yayınları yazdım. Diğer sorularınız ve yorumlarınız içinde post yayınları ile yanıt vereceğim.Bu linklere giriş yaptığınız zaman sorun ve sorularınızın cevaplarını alabileceğiniz düşünüyorum.
      Saygılarımla.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/anket-blogger-semti-bir-dizin-blogmudur.html
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/blogger-semti-teonun-blogundan-neden.html

      Sil
  6. https://delikizinbohcs.blogspot.co.at/2017/02/dizin-sitelerinin-bize-faydasi-var-mi.html?m=1

    Bu yazim ve içinde verdigim blog hocam in yazi linki var. Blog hocam blogunda bu konuda daha baska yazilar da var. Neden iyilik olsun diye bloglar link toplayip bunlar için ayri blog olustursun? Bir düsünmekte yarar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanım, bilgi için teşekkür ederim. Hemen okuyup sonra düşüncelerimi burada paylaşacağım.

      Link toplamak o zaman bizim paylaştığımız konuların linkleri mi oluyor. Sanırım anlatmak istediğiniz bu link toplama iş böyle oluyor. Buradan nasıl fayda sağlanıyor. Onuda okuyunca anlayacağım sanırım.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Derya hanım, hem sizin hem de blog hocamın paylaşımlarını okudum. Uyarınız ve bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Üyeliklerimi sildireceğim. Bir daha bu konuda üye olmayacağım. Bu konuda bilgisi olmayanlar Derya hanımın linkinde ulaşıp okuyabilirler.
      Saygılarımla.

      Sil
    3. Derya abla yukarıdaki yorumumda belirttim şimdide belirtmek istiyorum. Bu herkes için geçerli bana Google üzerinde sizlerin linki ve sizlerin konuları ile index almış bir tane Google linki gösterin. O zaman ben bu bloğu tüm herkesin gözü içerisinde kapatırım.

      Bu tüm herkes için geçerli herhangi birisi bana 1 tane sizin yayınınız ile ilgili link getirsin o zaman bu bloğu kapatırım.

      Sil
    4. Teo kardeşim, soru ve sorunlarınız için yorum bölümde yazmam mümkün değildi. Onun için post yayınları yazdım. Diğer sorularınız ve yorumlarınız içinde post yayınları ile yanıt vereceğim.Bu linklere giriş yaptığınız zaman sorun ve sorularınızın cevaplarını alabileceğiniz düşünüyorum.
      Saygılarımla.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/anket-blogger-semti-bir-dizin-blogmudur.html
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/blogger-semti-teonun-blogundan-neden.html

      Sil
  7. Trafiklerini artırmak için ve blog kaynağı gibi bir alan oluşturmak aslında öyle güzel bir fikir ki ama bize diyorlar ki gel sen bak benim atıyorum 35 İzleyicim var blogunu bloguma ekle bir tane de zorunlu logoyu blogunda bulundur ki güya başka bloglar da istifade etsin böylece bir çok kişi blogunu bu kendini kaynak gibi gösteren okuyucu kitlesi bile henüz oluşmamış bloglara üye oluyor bloglarinda logolarini ekliyorlar şimdi ben çok düz bir mantıkla sorsam ki sana neden gelip ben blogumu kayıt ettirelim henüz kimseyle ilgin alakan olmamış kimseyi en az zahmet edip bir ay bile tanımamış kendini tanıtmamışsın benden daha küçük bir okuyucu kitleye sahip olmana rağmen bana ne gibi getirin olacaktır?
    Bunlar çok basit sorular demek istediğim gerçekten bloglardan haberler kıymetli yardımlar içeren yayınlar güncellemeler içeren ortak bir blogumuz olsun bu çok güzel olur ama bunu yapacak olan şahıs hem en azından blog aleminde bilinsin hem güven duyulsun hem de destek karşılıklı olsun.
    Kendi bünyelerinde içerik üretmek yerine başka blogları barındırarak yol almaya çalışanların tek niyeti Googleda zahmetsizce yükselmek gibi geliyor bana.
    Bu arada ismim Sevgi Abdullah bey..hayırlı geceleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Sevgi hanım, özür dilerim. İsminiz o şekilde anımsadım. Hem Derya hanımın hemde Sevgi hanım sizin açıklamalarınızdan çok şeyler öğrendim. Trafik artırmanın da farklı yöntemleri varmış. Umarım bu açıklamalarınız bloggerlar için faydalı olur. Aslında ben iki yere de tavsiye üzerine üye olmuştum. Tavsiye ederken de çok dikkatli olmamız gerekiyormuş. Bu durumda bunu çok iyi anladım.

      Tanınan bilinen bloggerlar paylaşımcı, öğretici olsa sanırım sorunların büyük bir bölüm çözülür. Bu kadar sorunlar hiç kimse yaşamaz. Bilgileriniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Çok haklisiniz Sevgi hanim. Ben bu sorulari sordum ancak blog sahibi tarafindan olmasa bile yorum yazanlar tarafindan o kadar saldiriya maruz kaldim ki süphelerim daha da artti. Sorgulamamizdan tedirgin olunuyorsa ben o isin dogruluguna inanmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanım, size katılıyorum. Bir kişiye sorduğunuz sorularınızdan tedirgin olduğu bir şekilde belli ediyorum. Yorumlarınız ve bilgileriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Yazdıklarını ve tüm yorumları okudum Abdullah oğlum. Senin böyle paylaşımcı, her düşündüğünü cesaretle yazan, faal olman ve bu konuda çok bilgiye sahip olmaya iyice baş koyman ve azmin öyle mutlu ediyor ki beni bilemezsin. Elim rahatsız sol elimle yazıyorum, bazen de kızım yardımcı oluyor yazmama.
      Bloğunu düzenleyeyim deyip beni üzenler çok oldu. Ama şimdi bir oğlum bana çok yardımcı, o nedenle huzurla yazıyorum.
      O dizin sitesinden ben de ayrıldım. Hiç gerek yok, artık güvenim de kalmadı açıkçası.
      Güzel bir gece ve hayırlı pazarlar dileyerek gözlerinden sevgiyle öpüyorum oğlum :)

      Sil
    3. Ece teyzem, birileri bir şey yapmazsa diğerleri her şeyi yapabilir. Ben de blog dünyasının platformunu seçtim. Burada bir şeyler yapabileceğimi düşünüyorum. Onun için çalışıp, öğrenmek için bilgi sahibi olmak gerekiyor. Bilgi de hemen öğrenilen bir şey değil. Sabretmek, çalışmak, inanmak, istemek gerekiyor.

      Bunları da yaparken herkesimin özlük haklarını zarar vermeden yapmak gerekiyor. Ece teyzem, geçmiş olsun umarım en kısa zamanda iyi olur eliniz. Umarım doktora göstermişinizdir. Bir bakıp muayene etse iyi olur.

      Yazı yazan bir kişinin parmakları ne kadar önemli olduğunu her an hissediyorum. Nasıl zorluklarla o yazıları yazdığınızı tahmin edebiliyorum. Ece teyzem, çok şükür öğle şeyler yaşamadım.

      Sadece ben öğrenmek istiyorum dediğim de bir anda kapı duvar oldular. Bir anda hepsinin işleri çıktı. Güven duyacağınız bir kişi olmadan bir şeyleri yapmak gerçekten zor. Bende ayrılma kararı aldım. Ben güven duygumu yitirmedim.

      Zaman zaman sormaktan çekindiğim günler oldu. Bu sefer daha netim en azında neyi, nasıl, yapabileceğim konusunda fikir sahibi oldum. Gerisinin de geleceğini inanıyorum. Hayırlı bir gece ve hayırlı pazarlar dilerim, Elinizden öperim. Ece teyzem, her zaman takip edip yorumlarda bulunduğunuz için ayrıca teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    4. Rica ederim yavrum, takip ediyorum seni, seviniyorum hep postlarını gördükçe. İşleyen kalemin durmasın, aklına sağlık oğlum.
      Benim çok seneler evvel sağ omuz başım kırılmıştı. Bir çivi ile sabitlenmişti. Zaten kısıtlı kullanırdım ama bu sene ağrısı elime vurdu. Fizik tedaviye gideceğim. Çok teşekkür ederim önerin için. Maalesef bazen ihmal ediyoruz Abdullah... Sevgiler oğluma :) Allah'a emanetsin.

      Sil
    5. Ece teyzem, öncelikle güzel dileklerin için teşekkür ederim. Ece teyzem, daha önce de bir kaç kez söylemiştiniz. Ece teyzem, kendinizi çok ihmal ediyorsunuz. Fizik tedavi gitmeyi geciktiriyorsunuz.

      Olası bir tedavi süresini saf dışı bırakıyorsunuz. Ağrıların ne zaman nüksedeceği bilinmiyor. Bir de sağ omuzun stabil hale geldiğini belirtiyorsunuz. Hiç vakit kaybetmeden fizik tedavi sürecini başladın.

      Ece teyzem, sağlığı hiç göz ardı etmeye gelmiyor. En küçük şeyler bir anda büyük şeylere yol açıyor. Saygılarımla Ece teyzem :) Allah'a emanet olun.

      Sil
  9. Sağ ol oğlum. Yarın gidiyoruz hastahaneye :) Huzur dolu bir akşam dilerim oğluma. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, yarın gideceğinizi gerçekten sevindim :) Sağlık bu ihmale gelmiyor. Ece teyzem, sağlıklı, huzurlu dolu dolu günler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  10. Gerçekçi ve açıklayıcı olmuş zaman ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz. Elimden geldiğince gerçek, açıklayıcı bilgiler vermeye çalışıyorum. Asıl ben teşekkür ederim.

      Bilgiyi doğru bir şekilde aldığınız için. Yorumunuz ve ilginiz için tekrar teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  11. Bazı insanlar kendi çıkarları söz konusu olduğunda empati yeteneğini kaybediyor.Durum böyle olunca insanları sömürme,kullanma arzularına ve egolarına yenik düşüyorlar.Özellikle bayan Bloggerların bu sorunları yaşamaları çok üzücü.Bir farklı olay ise bunları yaşayan bayan Bloggerların ben polemiğe girmek istemiyorum diyerek ve hakaret,korkutulma ,bastırılma yöntemi ile sessiz kalmaları.Bugün bu olayları 10 Blogger arkadaşımız yaşamışsa bundan 1 yıl sonra bu rakamın 100 olması kaçınılmaz.Her Blogger yazıları ile biryerlere gelmeye çalışsın.Farklı yollardan zirveye gidiyorsa orada suistimalin olduğu açıktır.Sevgi hanım yorumunda benim yazmak istediğim uyarıları Blogger arkadaşlarımıza yazmış.Biraz sorgulama,empati yeteneği olan kişiler bu olayları hemen farkedebiliyor.Ne yazık ki üç maymunu oynayan Bloggerlara sayfalar dolusu yazmış olsakta,saatlerce konuşsakta işlerine gelmediği için anlamıyorlar.Kelimeleri cımbızla seçip kendi üzerlerine alıp ,sadece bir kelimeden sayfalar dolusu hakaret yapabiliyorlar özellikle bayan Bloggerlara.Son olarak özellikle yüksek takipçili Bloggerların farklı bir blog yazarını tanıtırken çok dikkatli olmaları gerekiyor ki insanlar üzülmesin.Blog kurmanın bir çok hedefi olabilir ama başlıcaları araştırmak,yazmak,okumak,yorumlamak olmalı.
    Herkesin kendisine ayna olacak insanı bulması dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Sibel hanım, öyle konulara değinmişsiniz ve ne güzel yorumlamışsınız. Onun için teşekkür etmek istedim. Bazı insanlar çıkarları ile bir yere geldikleri için empati yeteneğini kullanmak istemezler.

      Hep bu böyle olacak sanırlar. Durum böyle olunca da egolarını yenik düşüyorlar. Bayan blog yazarlarının çok olması ilgiyi artırıyor. Lakin sorunlarla baş etmeleri daha zor oluyor.

      Polemiğe girmemek için içlerinde olayları yaşamaya kalkıyorlar. Bu durum da meydan bastırmış, korkutmuş bazı insanlara kalıyor. Böyle olan insanların azalma göstermesi gerekirken daha fazla çoğalıyorlar daha fazla olayların yaşanmasına sebep oluyor.

      Maalesef herkes yazıları üzerinde bir yere gelmeye düşünmüyorlar. Farklı yollarla farklı işler yapma yoluna giriyorlar. Sevgi hanımın, yorumunda bazı sorular sormuştum. Açık yüreklikle cevapladı.

      Herkesin bildiği konuları dile net bir şekilde dile getirdi. Ben sanmıyorum bir olayın farkında olmayan bir blog yazarı olsun. Biraz öncede dediğimiz gibi polemiğe girmek istemiyor hiç bir blog yazarı.

      Kim ne ederse etsin diyor. Doğruluğunu sorulamadan düşünmeden kendi çıkarı için uğraşıyor. Yarın aynı şeyler kendi başına gelebileceğini hiç düşünmüyor. Gerçekten bende bir ay içerisinde üç maymunu oynayan insanları gördüm.

      Bu kadar olduğunu düşünmüyordum. Artık usta olmuşlar. Kendilerini o konuda empati kurmaya teşvik ediyorlar sanırım. Bayan blog yazarları başı çekse de bu konuda bütün bilmeyen blog yazarları aynı durumları yaşıyorlar.

      Bu konu gerçekten çok önemli bir kişiye tavsiye ederken üzülme olaylarının başında gelebiliyor. Her blogun bir kuruluş amacı vardır. Araştırmayan, okumayan, yazmayan, yorumlarda bulunmayan ve ayrıca düşüncelerini özgürce etik kuralları çerçevesinde paylaşmayan bir blog yazarı hedeflerinde çoktan uzaklaşmış demektir.

      Benimde dileğim bütün blog yazarları için dileğim budur. Sibel hanım, ilginiz, yorumunuz, bir ayna görevi gördüğünüz için teşekkür ederim. Güzel ayna olabilecek dostluklara. Yoruma geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Esenlikler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  12. Aslinda bu konu fazla uzadi ama yorumlarda ve bloggersemti blogunda ikide bir adim gectigi için yanitlayayim. Ben kimseyi ne blogumds ne de baska bir yerde isim vererek karalamadim. Sadece normal olarak bazi aklima yatmayan durumlari sorgulama hakkimi kullandim. Arastirip blogumda da düsüncelerimi yazdim. Kendi adima blogum ve yazi paylastigim gruplar disinda yazilarimin yayinlanmasini istemiyorum. Bunun bana fayda getirecegine inanmadigim gibi o tarzda blog acan insanlars ne yarari var anlamiyorum. Burada sanki yeni açilan bloglar magdur ve zavalli gibi gösteriliyor ama ben iki yildir bu ortamda yeni açilan bir blogu dislayan tek bir arkadasimi görmedim. Bundan sonra olur olmaz yerde adimin gectigine sahit olursam Istanbuldaki avukatima yasal islem yapmasi için vekalet gönderecegim. Adimin geçtigi bloglarda piskin piskin aleyhime yorum yazip sonra bloguma ugrayip dost gibi davranan bloglara da bundan sonra tavrim farkli olacak.son kez söylüyorum isim kullanarak degil emeginizle bir yere gelmeye çalisin.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Abdullah Bey,

    Blog dünyasının kirli yüzünü, olanı biteni o kadar doğru ve içten anlatmışsınız ki bu yazı dizisini bitirdiğinizde linklerini toplu olarak kendi blogumda paylaşacağım.

    İyi bloglar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serdar bey,
      Öncelikle hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Yorumunuz görünce çok şaşırdım. Bir o kadar da sevindim, memnun oldum. Geç yanıt verdiğim için kusura bakmayın. Normalde iki veya üç saat içerisinde cevap verirdim. Hala blog yazıyorum. Blog yazma işlerim yeni bitti. Sıra yorumlara geldi. Serdar bey, sizin tarafınızdan beğenilmek gerçekten benim için bir enerji kaynağı oldu. Yorumunuz ilginiz ve yardımcı olma isteğinizden dolayı teşekkür ederim. Serdar bey, size de iyi bloglar !
      Saygılarımla.

      Sil
  14. Serdar bey yorumunuzu gördügüme o kadar sevindim ki anlatamam. Biz bazi terslikleri farkeden ama teknik yetersizliklerimizden tam da adini koyamayan birkaç kisi el yordamiyla bazi gerceklere ulasmaya çalisiyoruz. Tabii bu ugurda aman yazim birkac kez okunuyor iste karistirma etrafi tavrinda olan arkadaslarin tepkileriyle de karsilasiyoruz. Siz Abdullah beyr yazdiniz ama desteginiz icin ben de tesekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanım, Serdar beye, yardımlarından dolayı teşekkür de bulunduğunuz için teşekkür ederim. Ben hep blog yazmakla uğraştım bu saate kadar. Derya hanım, ilginiz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil

Okumadan yazmaya çalıştım. Yazdıkça okumaya alıştım.

Hayatı engelsiz Renklerle aştım. Ben üzerime düşen görevi yapıyorum.

Peki siz hayatlarınızda farkındalık için neler yapıyorsunuz?