7 Mart 2017 Salı

Anket / Blogger Semti Bir Dizin Blogumudur

  1. Dizin Blog Nedir ?

D eğerli blog haritam takipçilerim bugünlerde blog sayfama içerik eklemek için neredeyse gece gündüz yazıyorum.

Nedeni de Blogger Semti Sahibi Teo'nun Blogun Kuruluş Amacı Neden Blogun İşlevini Belirler ? makalemin yorumlar bölümüne sorular sorup, yorumlarda bulunmasından dolayı.

Bir önceki makalemde Blogger Semti Teo'nun Blogundan Neden Ayrıldığım sorusuna geniş kapsamlı bir şekilde kendi adıma yanıt verdim. Dizin blog konusu blog haritam kategorisinin konusu anket / blogger semti bir dizin blogumudur ? içeriği oldu.

Bu içeriği yazmadan ve anketi düzenlemeden önce dizin blog konusundaki sorulara ve yorumlara sağlıklı bir yanıt verebilmem için kendimce biraz araştırma yaptım.

Dizin blog hakkındaki paylaşımlardan, soruşturmalardan ve araştırmalarımdan öğrenmiş olduğum bilgileri sıcağı sıcağına kısaca sizlerle paylaşmak istiyorum.


 1. Dizin Blog Nedir ?

 1. Dizin Blog Nedir ?

Bloggeların blog paylaşımlarını kategoriler halinde toplayan, listeleyen, sıralayan blog sayfalarına dizin blog denir. Yani siz blog sayfanız da yazmış olduğunuz yazılarınızla birlikte blog sayfanızın tanıtımı yapılacağını inanıyorsunuz.

Hiç düşünmeden dizin blog sayfasının üye olma şartlarını kabul edip üye oluyorsunuz. Eğer dizin blog sayfasının istedikleri şartları yerine getirmezseniz üye olamıyorsunuz. 


Buraya kadar her şey normal çünkü kaliteli bir siteye veya blog sayfasına üye oldunuz hitiniz yükselecek blog sayfanızın tanıtımını yapan blog için saygı ve sevgi besleyip umut ışığında yanıyorsunuz. Görünüşte gerçekten kulağa hoş ve güzel geliyor değil mi ?

Bu durum diğer blog sayfalara karşı blog sayfanıza bir artı bir avantaj kazanacağına dair bir algı ve kendince bir teori üretildiğinin bilginiz olmadığı için ilk başta fark edemiyorsunuz. Blog sayfanız için avantaj olarak gördüğünüz olay bir andan tez avantaj haline dönüşüyor.


2. Dizin Blog Nasıl Avantaj ve Tez Avantaj Haline Dönüşüyor ?

2. Dizin Blog Nasıl Avantaj ve Tez Avantaj Haline Dönüşüyor ?


1 ) Dizin blog sayfasından bancklik yani okuyucu gelecek hitiniz yükselecek diye bekliyorsunuz. O arada sizin tanıtımını yapan dizin blogun girişi ve konu paylaşımları daha fazla oluyor. Siz hala okuyucu gelecek diye sabırla bekliyorsunuz.
2 ) Google hep sizden önce dizin blog sayfasını indexleyecek ona artı puan verecek. Siz google bizi indexleyecek blog sayfamın girişleri artacak diye beklemede kalacaksınız.
3 ) Ne yazık ki google kendi yazılarınızı kendi blog sayfanızda indexlediği gibi görmeyecek algılamayacak yazmış olduğunuz makaleler dizin blogun avantajı olacak.
4 ) Onun için kendi blog sayfanız hep alt sıralarda kalacak. Sizin blog sayfanızın tanıtımını yaptığını düşündüğünüz dizin blog her zaman google gözünde sizden üstün ve özgün içerik olarak algılayacak.
5 ) Yani siz kendi yazmış olduklarınız yazılarla dizin bloga avantaj sağlıyorsunuz hitini yükseltiyorsunuz, okuyucusunu yükseltiyorsunuz, google bu dizin blog değil özün içerikli paylaşım yapan blog sayfası algısı yaratıyorsunuz, reklamını blog dünyasında yapıyorsunuz.
6 ) Dizin blog avantaj sağlarken siz kendi yazılarınızla tez avantaj sağlıyorsunuz. Belki şimdi paylaştığınız bir yazı ileride okuyucusu ve hiti yüksek bir içerik olacak google tarafından algılanacak. 
7 ) Lakin dizin bloga üye olmanız ve orada aynı paylaşımlar yapmanız kendi bindiğiniz dalı kesmek anlamına geliyor. 
8 ) Teo kardeşim benim anladığım bu kadar. Biraz internette araştırmaya yaparken aslında senin gözün dmoz da olduğunu anladım.
9 ) Bunu nasıl düşündün oraya nasıl geçerim diye hedefledin bilmiyorum. Gerçekten güzel düşünmüşsün. Lakin insanları hafife almakla en büyük hatayı yapmışsın. Şimdi neden bu kadar serzenişte bulunduğunu biraz daha iyi anladım.

3. Anket / Blogger Semti Bir Dizin Blogumudur ?

3. Anket / Blogger Semti Bir Dizin Blogumudur ?

Sağ en üst köşeye blogger semti dizin blogumudur ? sorusuna yanıt bulmak için yedi günlük bir anket düzenledim. Ankete bütün okurlarıma davet ediyorum.

1 ) Ankete katılıp istediği gibi oyunuzu kullanmakta özgür ve hürsünüz hiç bir şekilde dışarından bir müdahale olmadan sonuçlanması için elimden geleni yapacağım. Bilgilerinize arz ederim.
2 ) Ayrıca dizin blog konusunda bilgisi ve tecrübeli olan blogger arkadaşlarımız yorumlar bölümü düşüncelerini rahatlıkla paylaşabilir.
3 ) Ya da anket sonuçlarını açıklamaya gerek kalmadan Blogger Semti Sahibi Teo bir post yazısı paylaşımı yapıp zihinlerdeki soru işaretlerini ortadan kaldırabilir.
4 ) Bu konuda açıklama bekleyen bütün blog yazarları dostlarımızı böylece aydınlatmış olur. Sanırım en iyi cevapları anket sonuçları vereceğini düşünüyorum.


 4. Blogger Semti Sahibi Teo'ya Bir Silahlanma Var mıdır ?

4. Blogger Semti Sahibi Teo'ya Bir Silahlanma Var mıdır ?

Blogger Semti Sahibi Teo karşı bir silahlama olduğunu bilmiyorum. Benim bu post yazılarımdan sonra sanırım beni de silahlanmış olanların içerisine rahatlıkla almış olabilir.

1 ) Şunu çok iyi bilmesi istiyorum Engelsiz renkler kişisel web yolcuğu ve sahibi Abdullah Tığ Blogger Semti Sahibi Teo'nun düşündüğü gibi bir oluşumun içinde olmamıştır.
2 ) Teo'ya karşı  şimdiye kadar bir silahlanma içerisine girmemiştir. Aksine Teo'ya tanıdığı günden itibaren destek olmak için  hep yazılarını okudum. Devamlı takipçisi oldum. Yorumlarda bulundum. Çekilişine katıldım.
3 ) Blogger semtinin blog sayfasından ayrılmak istediğimden itibaren kendisi benimle de kendi deyimi ile bir silahlanma içerisine girmiş olabilir.
4 ) Bu saatten sonra nasıl düşünüyor nasıl hareket etmek istiyorsa saygı duyarım. Benim için sorun değil. Blog sayfamda sormuş olduğu soruları beni de içine katarak sordu.
5 ) O sorularına bilgim doğrultusunda tek tek post yayınları ile cevap vereceğimi söylemiştim. 
Dizin blog konusunda bilgi sahibi olmak isteyen okurlarım için diğer yayınlarımı aşağıya bırakıyorum.
1.Dizin Blog Konusundaki Soru ve Cevaplar Nelerdir ?
2. Duyuru / Blogger Semtinin Dizin Blog Açıklaması
3. Anket Sonuçları / Blog'da Anket Nedir ?

Yola devam : Her zaman dediğim gibi değerli okuyucularım bir önceki ve bir sonraki yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, hazır tema konusundaki paylaşımlarını okumadan geçmeyin. Görüşmek dileğimle. Sağlıcakla kalın.


Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

16 yorum:

  1. Hayırlı sabahlar diliyorum.
    Çoğunlukla Türkçe blog dışında yabancı bloglar okurum(Amerika/İngiltere/Pakistan/Yunamistan)blogları özellikle Hindistanlıların Blogger ve Google üzerindeki etki ve katkısını blog ile içiçe olanlar bilir bunların çoğu google'ın bünyesinde çalışmaktadır her birinin de bilgilendirici blogları mevcut öyle böyle bloglar da değil mail listelerinde kayıtlı 200-500 binden fazla okuyucusu olan bloglar bu güne dek hiç bir yerde dizin bloguna rastlamadım eğer ki bu dizin blogu fikri gerçekten iyi bir şey olsaydı sanıyorum ki bunu ilk bu şahıslar yapacaktı.Değerli bilgiler paylaşıp çok anlamlı postlar hazırlayıp paylaşmak yerine dizin blogu tutabilirlerdi.
    Bloglara gerçekten katkı sağlamak isteyen araştırıp kendini geliştirip anlamlı yayınlar blog yazılarıyla katkıda bulunabilir. Sürekli aynı şeyleri yazıp yazıp paylaşarak değil bu şekilde bir arpa boyu yol alamayız.
    Açık olsunlar saf bilgi versinler,örneğin yüzlerce makale var konuları bize hiç de yabancı olmayan;
    1-Google'da yükselmek
    2-Adsense'dan para kazanmak
    3-SEO ile ilgili yayınlar
    4-Blog'a şunu ekle şunu böyle böyle yap.

    Bu konulardan hep aynı konulardan yüzlerce yayın var neden hep aynı konular hep aynı bilgiler verilip duruyor?
    Ama kimse demiyor ki ben önerdiğim gibi yaptım ve işte elde ettiğim sonuç bu.
    Ben dediğim gibi yaptığım ve işte kàrım bu.
    Ben dediğim gibi yaptığım ve istatistiklerim böyle.
    Bu konular dönüp durur yazılıp duru durmadan ancak çok çok az kişi gerçek bilgi verir çoğunu kendilerine saklar.
    Türk blogları bu mantıkla anca yabancıları kopyalamaya devam eder..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Sevgi hanım, çok geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Bugünler de benimde ilgimi çekiyor. Yabancı blogları okumayı bende hedefliyorum. Dizin blog kavramını yeni tanıdım. Birazda araştırma şansı buldum.

      Bu günde daha net bir bilgi öğrendim. Sizin söylediklerinizi doğrular nitelikte. Nasıl ve hangi yöntemle yaparsanız yapın. Biraz bilgi sahibi olan dizin blogu uzaktan tanır. Sanırım faydalı, öğretici bir şey olsa herkes dizin blog olarak açar. Demek ki onlarında bildiği bir şey var ki böyle bir şeylere yapmaya ihtiyaç duymamışlar.

      Bugün bir daha anladım. Bizim mantık düz mantık. Sorgulamadan, araştırmadan, blog yazarı olmaya kalkıyoruz. İlk başta hiç bir bilgimiz olmaya bilir blog konusunda.

      Okudukça, araştırdıkça, zaman harcadıkça, çalıştıkça çok şeyler öğrenebiliriz. Lakin bunu bırakın öğretmeye ve paylaşmaya meyilli bir toplum değiliz. Blog dünyası sürekli aynı şeyleri yazıp aynı şeyleri konuşup duruyor.

      Lakin bir icraat bir eylem gerçekleştirmiyor. Öyle yada böyle bir şekilde blog yazarı olmak isteyenler veya bilgi ve tecrübelerini paylaşmak isteyenler var. Şu anda gördüğüm kadarıyla blog dünya şeffaf ve sağlıklı bir ortamı oluşturmuyor.

      Bu süreç içerisinde eğer açık olunmazsa, saf bilgi verilip , öğretici bilgiler verilmezse herkes kendini suçlamalı hiç bir kişiye suçlamamalı hiç bir mazeretin arkasına saklanmamalı.

      Blog yazarlarını yarışmaktan ve savaşmaktan uzak olan yazılar yazılmalı.
      Yazmanın önemini blog yazarlarının arasındaki, iletişimi kuvvetlendirmeli. Güçlünün yanında değil doğrunun yayınla olmalı.

      Yani okuyucusu, takipçisi çok olan değil. Az.çok, orta diye ayırmadan her blog yazarına aynı özeni gösterilecek yazıların paylaşılması gerekiyor. Ben en azında kendi adıma bunları yapıyorum. Hala da yapamaya devam edeceğim.

      İnancı şu ki, eğer 10 tane blog yazarı böyle bir şeyleri yazmaya başlasın bütün blog yazarları seve seve yazmaya başlayacaklardır. Önemli olan bu zinciri bir yerden kırmak lazım. Yoksa ne desek ne yapsak boş. Herkes bildiğini yapacak. Blog yazarlığı ve blog dünyası her zaman geriye gitmeye mahkum olacak.
      Yorumunuz bu güzel açık saf bilgileriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Sevgi hanım yorumunuza sonuna kadar katılıyorum.Ben de yabancı blogları çok okur ve takip ederim.Bloglar üzerinden dizin sitelerine hiç rastlamadım.Dizin sitesi olarak sadece rss kayıtları ile içerikleri çeken web sayfaları mevcut.Yabancı ülkelerdeki bloglara hep özenerek bakacağız sanırım.Türkiye de iyi niyeti suistimal olduğu sürece bir adım öte gidemeyeceğiz gibi...

      Sil
    3. Sibel hanım, dizin blogu konusu hakkında soru ve sorunlarımız için bir post yazısı paylaştım. Yorumlarımızı ve düşüncelerimizi orada rahatlıkla paylaşabilirsiniz. Umarım yeterli bilgi ve aydınlatıcı bir post yayını olmuştur. Hep beraber buyurun okuyalım tekrar yorumlayalım. Linkten ulaşabilirsiniz.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/acklama-blog-dizin-konusuna-hitaben.html
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Sevgi hanim aydinlatici yorumlariniz için kendi sahsima tesekkür ederim. Dediginiz gibi kim çok fazla ortada iyilik yapiyorum çigliklariyla dolasiyorsa süphe duymak lazim. Ayrica o beliettiginiz sözde bilgi yazilarindan bana da gina geldi. 2 yildir blog yaziyorum çoj sükür okunma oranlarim da iyi ama bahsettikleri kolay yoldan para kazanma diye bir sey olmadigini hepimiz biliyoruz. Istiyorlar ki açalim hemen zengin olalim. Insan kullanmak bunu saglayacaksa bundan da kaçinilmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum bunlar pek bilinmeyen şeyler değil ancak gerçekten çok basit bir yol takip etseler faydasını ilk kendileri görür yani yükselme ve kolay peşinde olduklarında harcadıkları enerji ve okudukları şeyler yerine evvela kendilerine bir şeyler katacak bir şey yapsınlar nasılsa o vakti bu amaç üzere harcıyorsun ya bari gerçekten istifade et,diye düşünüyorum.

      Sil
    2. dizin blogu konusu hakkında soru ve sorunlarımız için bir post yazısı paylaştım. Yorumlarımızı ve düşüncelerimizi orada rahatlıkla paylaşabilirsiniz. Umarım yeterli bilgi ve aydınlatıcı bir post yayını olmuştur. Hep beraber buyurun okuyalım tekrar yorumlayalım. Linkten ulaşabilirsiniz.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/acklama-blog-dizin-konusuna-hitaben.html
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Abdullah kardeşim,çok önemli bir konuya değindin.Gerçekten dizin bloglarının faydası olmadığını biz de öğrendik.Ne kadar üç kağıt yaparsanız ve yalan söylerseniz söyleyin eninde sonunda ortaya çıkacaktır.Senin yanımdayım ve sana bu konuda sonuna kadar destekçiyim.Dizin bloglarına sorduğumuz sorulara aldığımız yanıtlar da gerçekten hiç mantıklı değildi.Bloglarımız için o kadar emek verirken bizim sırtımıza basmaları gerçekten hiç etik değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül ablacığım, hoş geldiniz. Bu konuyu yeni öğrendim. Bir sonraki yazım daha açıklayacağını ümit ediyorum. Araştırmalarımın sonucunda ben de dizin blog olduğunu emin.

      Nasıl bir yolla yapıldığı konusunda bir fikir sahibi oldum. Blogumun tanıtımı yapılıyor derken blog yazarının yazmış oldukları altta kalıyor. Bu bir gerçek kim ne derse desin. Emek verdiğimiz yazılar başkalarına referans oluyor.

      Bir şekilde basamak görevi görüyoruz. Etik olmadığını ben de katılıyorum. Yurdagül ablacığım, açık yüreklikle yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Okudum, bir daha okudum, hangi dilde yazdığını çözemedim :D Şaka bir yana konu bilgisayarda teknik konular olunca hiç bir şey anlamıyorum. ta ki biri beni karşısına alıp sabırla defalarca göstere göstere anlatsın. Zekanızı kıskandım desem yalan olmaz hani :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal ablacığım, umarım bu postumu okursan daha iyi anlayabilirsin. Dizin blogu konusu hakkında soru ve sorunlarımız için bir post yazısı paylaştım. Yorumlarımızı ve düşüncelerimizi orada rahatlıkla paylaşabilirsiniz. Umarım yeterli bilgi ve aydınlatıcı bir post yayını olmuştur. Hep beraber buyurun okuyalım tekrar yorumlayalım. Linkten ulaşabilirsiniz.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/acklama-blog-dizin-konusuna-hitaben.html
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin özgürce,karşı tarafa hakaret etmeden düşüncelerini yazmasını bir silahlanma olarak görmüyorum.Blog yazarıysak düşüncelerimizi özgürce yazamıyorsak orada bir sıkıntı vardır.Eğer bu şekilde insanlarda dizin blogu düşüncesi oluşmuş ise Blogger Semtinin herkesin anlayacağı şekilde açıklaması gerekir.Benim fikrime gelince açıkca yazayım bu konuda kararsızım.Eğer sadece rss kayıtlarını çeken ve paylaşım yapmayan bir blog olsaydı kesinlikle dizin blogu derdim.Blogger semtine baktığımda hem rss ile blogların kayıtları çekiliyor hem de kendi yazılarını paylaşıyor.İşte burada kararsız kalıyorum.%50 blog %50 dizin blogu gibi bir düşünce çıkıyor :))Bu konuda tecrübeli kişilerin cevaplarını ben de merakla bekliyorum.
      Dizin sitelerini ben kendi adıma faydalı bulmuyorum.DMOZ vardı o da kapanıyor artık.
      Yazılarınızı her zaman takipte olacağım.Sorgulayıcı,araştırmacı yazılarınız için tebrik ederim.

      Sil
    2. dizin blogu konusu hakkında soru ve sorunlarımız için bir post yazısı paylaştım. Yorumlarımızı ve düşüncelerimizi orada rahatlıkla paylaşabilirsiniz. Umarım yeterli bilgi ve aydınlatıcı bir post yayını olmuştur. Hep beraber buyurun okuyalım tekrar yorumlayalım. Linkten ulaşabilirsiniz.
      http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/03/acklama-blog-dizin-konusuna-hitaben.html
      Saygılarımla.

      Sil
  6. Dizin sitelerinin faydalı olduğunu düşünmüyorum. Zaten kimse kimsenin blgunu okumuyor, "benim blogum tık alsın gerisi önemsiz" gibi bir düşünce var. Diğeri ise, dizin sitelerine girmek için bir sürü kural var. Yok şöyle yazmayacaksın, yok şu konuya değinmeyeceksin, yok blogu beğeneceksin gibi... Özgünlük ve kişisellik ortadan kalkacak, kimse ne yazdığımıza karışamaz. Düşünün Google diyor ki "şu şu konuyu yazarsanız sizi dizinden atarım ha!" bu da onun gibi bir şey... Gereksiz olduğunu düşünüyorum dizinlerin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa kardeşim, öncelikle çok geç cevap verdiğim için özür dilerim. Yorumunu okuyunca çok sevindim. Hazır temayı öğrenmek için ona odaklandım. Bloga fazla ilgilenemedim.

      Dizin blog sitesi için ben de aynı şeyleri düşünüyorum. Aynen öyle herkes kendini düşünüyor. Ben de bu konuyu yeni muvaffak oldum.
      Mustafa kardeşim çok güzel bir konuya parmak basmışsın. Algı operasyonları böyle devam ediyor.

      Google öyle bir dayatma olarak gösteriliyor ki, blog yazarları havadan nem kapacak hale geliyor. Sanırım gerekli bir şey olsaydı. Şimdiye kadar önemi ve değeri çoktan bir şekilde göstere göstere öğretirlerdi.

      Mustafa kardeşim yorumun için teşekkür ederim. Ayağın alışmışken umarım hep gelirsin:)
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.