29 Mart 2017 Çarşamba

Hazır Temaları Tasarlayanlar Kimler

Neden Türk Blog Yazarları Ücretli ve Ücretsiz Hazır Tema Tasarlamıyorlar

B log haritam takipçilerim, hazır tema ve tasarım konusunda bu yazımdan önce iki tane içerik paylaştım. İlgili duyan okurlarım için bu post yazılarımı aşağıya bırakıyorum.

1. Blog Tema Tasarımı Nedir ?

2. Hazır Tema Bir Tasarım Ürüdür

Bu yazımda ücretli ve ücretsiz hazır temaları tasarlayanlar kimler ? Neden Türk blog yazarları ücretli ve ücretsiz hazır tema tasarlamıyorlar ? konu başlıkları ile tema ve tasarım konusunda zihinlerde bir soru işareti kalmamasını umut ederek kendimce açıklamalarda bulunduğum post yazılarımı devam ediyorum. 


Ücretli ve Ücretsiz Hazır Temaları Tasarlayan Kimler ?

Ücretli ve ücretsiz hazır temaları yapan ve tasarlayan kişilerin büyük bir çoğunluğu yabancı ülkelerde yaşayan yabancı tasarımcılar tarafından tasarlanıyor. 

  • Yabancı tasarımcılar hazır temaları sanırım şu gözle bakıyorlar. Arz talep meselesi olarak görüyorlar. Tasarlamış oldukları temalarda ne kadar benzerlik olsa da talep olduğu için üretmeye ve tasarlamaya devam ediyorlar.
  • Yabancılar her konuda işlerini iyi bildikleri için hazır tema konusunda da çok ilerdeler. Yeni bir tema düzenlendiği zaman bir önceki temanın modası veya özellikleri bir zaman dilimi içerisinde hemen geçiyor.
  • Yabancılar teknolojiyi ve internet dünyasını çok güzel kullanıyor ve yönetiyorlar. Kişiye özel bir tema tasarımı yapmadıkları halde rahatlıkla bir gelir elde edebiliyorlar.

Yabancı ülkede yaşayan, yabancı insanlar  internet üzerinden açmış oldukları sitelerde blog tema tasarım konusunda başa hep önde çekmeye devam ediyorlar.

Tasarlamış oldukları temaları internet üzerinden açmış oldukları sitelerde çok kolaylıkla satabiliyorlar. Bu şekilde tasarımcı olduklarını meyan etmiş oluyorlar. Böylece bu sektörde ön planda olabiliyorlar.

  • İyi tasarım, dünyanın eksik olduğunun farkında olmadığı bir şey üretmek üzere teknoloji, bilimsel bilgi, insan gereksinimi ve güzelliği birleştiren Rönesans tavrıdır.  Paolo Antonelli
  Neden Türk Blog Yazarları Ücretli ve Ücretsiz Hazır Tema Tasarlamıyorlar

Neden Türk Blog Yazarları Ücretli ve Ücretsiz Hazır Tema Tasarlamıyorlar ?

Aslında Türk blog yazarları da ücretli ve ücretsiz hazır tema tasarlıyorlar. Sadece yabancıların yapmış oldukları temalar karşısında yer bulamıyorlar ve itibar görmüyorlar.
  • İnternet üzerinden bir site açıp yapmış oldukları tema tasarımlarını satışa sunmaları, pazarlamaları sadece yabancılar kadar bu işi kolay yapamıyorlar.
  • Rekabete ve pazara uyum sağlayamıyorlar. Arz ve talebin olmaması iş gücünü ve zaman kaybına neden oluyor. 
Türk tema tasarımcılar daha çok kişiye özel yapmaya çalışıyorlar. Süreklilik ve emek isteyen bir iş olduğu için yapmış oldukları işin karşılığını alamıyorlar.
  • Tasarlamış oldukları temanın karşılığı almaya kalktıkları zaman ortaya cari fiyatlar ( 200 - 300 tl ) çıkıyor. Bu şekilde emek vererek yapmış oldukları tema tasarımları ilgi ve rehavet görmüyor.
Durum böyle olunca internet üzerin bir site açıp ne ücretsiz hazır tema satabiliyorlar nede ücret karşılığında bir tema yapıp satabiliyorlar.
  • Oysa ki, yabancı tasarımcılar daha çok geniş kitlelere ve dünyanın diğer ucundaki blog yazmayı düşünen insanlar için tasarlıyorlar. 
  • Temalarını internet üzerinden açmış oldukları sitelerinden satışa sunabiliyorlar.
  • Yabancıların tasarlamış olduğu temaları internet üzerinden seçip, beğenip bilgisayarın masa üstüne indirdiğimizde yabancı tasarımcı 5 dolar kazanıyor.
  • Yine yabancılar ücretli olarak sattıkları hazır temaları sitelerinden 8 dolar veya 18 dolar gibi bir ücret karşılığında satış yapabiliyorlar.
  • Bu aradaki bakış açısı tasarımcının pazarını belirliyor. Türk tema tasarımcılarının kodlarının çalınma durumunun olması sıfırdan bir tema tasarlamanın cazibesini ortadan kaldırıyor.
  • Yabancılar iş dünyasında da oldukça etkili tasarımlar yapıyorlar. Çıtayı her daim yukarıya çekmeye başarıyorlar.
  • Türk tasarımcılarının iş dünyası için yapmış oldukları tasarımlar da genelde cılız ve etkisiz kalıyor.
  • Türk tasarımcılar bu rekabetin için de hep yukarıya çıkmak için çırpınıp duruyorlar. Lakin pek başarılı oldukları söylenemez.
  • Durum böyle olunca Türk tema tasarımcıları da bu iş kolunda fazla bir varlık gösteremiyorlar.
Türk tema tasarımcıları şapkalarını önlerine koyup bu konuyu ivedilikle incelemeli kendilerini sorgulamalı, çağdaş ve gelişmiş toplumlarda yerimizi nasıl alabiliriz diye geniş kapsamlı bir araştırma ve çalışma yapmalarını dilerim. 

Yola devam : Blog haritam takipçilerim, blog dünyasında doğru bilinen yanlışlıkları öğrenmek istiyorsanız bir önceki hazır tema bir tasarım ürünüdür ve bir sonraki sağlık sorunun blog sayfası üzerindeki 25 önemli etkisi neler ? post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum. 

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Bilgelikle, sağlıklı, keyifli okumalar dilerim. Naçizane yorumlarınızı umarım bizlerden esirgemezsiniz.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, paylaşımlarını her zaman ki gibi öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir.

Abdullah Tığ
Saygılarımla

1. Blogger hazir tema indirme-resimli-anlatim.html
2. Blogger-hazir-tema-yukleme-dikkat.html
3. Blogger tema yukleme resimli anlatim html
4. Blogger tema sablon turkce yapma html
5. Blogger-tema-sablon-duzenleme.html

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

10 yorum:

  1. çok güzel yazı olmuş emeğinize sağlık sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmanıza sevindim. Bir türlü nasip olmadı blogunuza gelmek aklım dasınız ilk fırsatta uğramaya çalışacağım. İlginize ve yorumunuza teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Temalarla ilgili tüm paylaşımlarını okuyorum Abdullah. Yararlanıyorum da tabii.
    Sibel hanımın yazılarına da baktım. Ancak bazen insan teknik konularda kendini yetersiz hissediyor, hata yapma korkusuyla pek çalışmaya girişemiyor.
    Gadget lar konusunda bilgilenmek isterdim doğrusu.İleti gönderme, G+ ile ilgili yerleştirme ve özellikle video eklemeyi öğrenmek isterdim.
    Ne çok şey değil mi?
    Çok teşekkür ederim.
    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hocam, takibiniz için teşekkür ederim. Faydam oluyorsa ne mutlu. Sibel hanımın, yazılarının sayesinde bir çok bilgi edindim. Deneme amaçlı bir blog açıp öğrendim.Dikkatli ve birazda zaman ayırdığımız zaman yapabileceğimiz inanıyorum. Bilgisi olmayan blog yazarları temaları bilgisayarlarının masa üstüne indirip deneme amaçlı açmış oldukları blog'dan öğrendikten sonra bloglarına ekleyebilir diye düşünüyorum. Teknik konu kodlarla ilgili o konuyu bende bilmiyorum. Hata yapmış olsanız da deneme amaçlı bir blog açacağınız için bir zararı olmaz. Gadgetleri blogger kontrol panelinde ekleyebiliyoruz.

      İlk adapta öğrenilmesi gereken şeyler. Aslında çok şey değil.

      Öğrenmeye ve araştırmaya başlayınca gerisi geliyor. Tema konusunda konu bitmiyor.

      Bu konuda yapabileceğim bir şey olursa seve seve yapmak isterim.

      İlginiz, sorularınız ve yorumunuz için ben de teşekkür ederim. Esenlikler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Bir ara bende bozdumbu tema işiyle kafayı. Hatta dur bir de ben deneyim dedim. Nasıl oluyormuş bu tema işi diye araştırma yapınca. Deneme kısmında bıraktım. Yapabilene helal olsun. 😄
    Güzel ve etkili yazı oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temayla gerçekten kafa bozulmayacak gibi değil. Meraklanma dürtüsü başlayınca denemeye çalışıyorsunuz. Tema işi ile aslında bir şey olmasını beklememek gerekir. İçerik her zaman ön planda olmalı diye düşünüyorum. Lakin tema konusunda farklı senaryolar yazıldığı için insanlar meraklandırılmaya çalışılıyor. Bu da yetmezmiş gibi bloggerların kendileri yapmaları için teşvik etmiyorlar. Kendileri yapıp kendileri kaymağını yiyorlar. Bilgisi olmayan blog yazarları da karşıdan bakıyor. İşi öğreninceye kadar çoktan iş işten geçiyor. Bıraktığınız yerden başlamak isterseniz. Yazımın en sonunda Sibel hanımın, hazır tema konusunda paylaşımları var. Okuyup rahatlıkla kendiniz yapabileceğinizi inanıyorum.

      Bu konuda yapabileceğim bir şey olursa seve seve bilgim doğrultusunda yardımcı olmaya çalışırım. Ben de size katılıyorum. Kendi başına yapabilene helal olsun. İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. elinize sağlık Sibelciğimi de yakından takip ediyorum sevgiler kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım, öncelikle hoş geldiniz. İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Size de başarılar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Abdullah Bey elinize sağlık, gayet bilgilendirici bir yazı olmuş, özellikle dediğiniz gibi biz Türk bloggerlar neden yapmıyoruz bunu, paylaştığınız kaynaklar için tekrar çok teşekkürler, yeni yazılarınızı bekliyoruz, sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın sağlık sorunlarımdan dolayı biraz geç cevap vermek zorunda kaldım. Bilgi alabildiğiniz için mutlu oldum. Türk bloggerların bu konuda bir çok şeyler yapabileceğini umut ediyorum. Okuyup yorum yaptığını için ben teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.