27 Mart 2017 Pazartesi

Hazır Tema Bir Tasarım Ürünüdür

Tasarımcılar Hazır Temaları Yazma Arzusu Olan İnsanlar İçin Düzenliyorlar

B log haritam takipçilerim, bir önceki yazımdan blog tema tasarımı nedir  ? konulu bir paylaşım yapmıştım. Bu yazında ise hazır tema bir tasarım ürünüdür ve tasarımcılar hazır temaları yazma arzusu olan insanlar için düzenliyorlar konusundaki düşüncelerimi siz gönül dostlarımla paylaşmak istiyorum.

Hazır Tema Bir Tasarım Ürünüdür

Hazır tema tasarımı yapanlar zaten bir tasarımcı değil mi ? Tasarımı yapan kişiye tasarımcı dediğimize göre hazır temaları yapan kişilerde bir tasarımcıdır.

Yazmış oldukları kodlarla sıfırdan bir tema oluşturmaktadırlar. Böylece kendilerine dijital ortamda bir iş olanağı konseptini hazırlayıp satışını yapabiliyorlar.

Serbest piyasanın sunulduğu her ortamda ticaret yapılabilir. Hazır temaları sıfırdan tasarladıkları için bir gelir kaynağı elde edip bir iş olanağı sağlayabiliyorlar.

Ücretsiz hazır temaları 
internet üzerinden satıyorlar. Kullanıcıları yani blog yazarları isterlerse Dünyanın diğer ucunda olsalar bile hiç fark etmiyor.

Bir bilgisayarınız ve inernet bağlantınız var ise bilgisayarınızın masa üste indirip kullanabiliyorsunuz.

Hiç bir ödeme yapmadan hazır temaları kullanabilme imkanınız oluyor. Hazır tema tasarımcısı bizim bilgisayarımızın masa üstüne indirdiğimiz temalar üzerinden 5 dolar bir kazancı oluyor.

Tasarlamış oldukları hazır temalar ne kadar bilgisayarların masa üstüne indirilirse o kadar kazanç elde ediyorlar.

Yaratıcı insanlar satıcı olmalıdırlar, çünkü tasarım bir satış işidir.
Duan Coetzee

 Bloggerlar ücretsiz hazır temaları kendileri seçip, indirip, bloguna ekleye bilir.

Tasarımcılar Hazır Temaları Yazma Arzusu Olan İnsanlar İçin Düzenliyorlar

Tasarımcılar hazır temaları tasarlarken her ayrıntıyı düşünüp ince eleyip sık dokuyorlar. Tasarımcılar blog yazarının kullanabileceği ( Seo uyumlu, responsive uyumlu, gadget ve eklentileri vb. ) bir tema tasarlıyorlar.

Blog yazarıları ile iletişime geçmedikleri için kişiye özel tasarlamıyorlar. Geniş bir perspektiften bütün blog yazarlarına hitap eden temalar yapmaya arzu ediyorlar. 

Tasarımcılar tasarlamış oldukları temaları blog yazarlarının tema ile kendilerini doldurmalarını ve tema ile bir bütünlük içerisinde olmalarını arzu etmişlerdir.

Çünkü kişiye özel bir tasarım yapmaya ilke edinmemişlerdir. Genele ve bütün dünyada bulunan blog yazarlarına göre yapmaya daha uygun olduğunu benimsemişlerdir.

Böylece internet üzerinden kolaylıkla kullanıcılarını ulaşıyorlar. Blog yazarları da bu şekilde kendi kombinasyonlarını çok rahatlıkla yapma imkanları buluyorlar. Tıpkı benim gibi öğrenme amaçlı yeni bir blog sayfası açabilirsiniz.

Sanatçının rolü, izleyicinin gerçekliğini daha derin bir biçimde algılayabilmesi için ritmler ve formlar keşfetmektir.
Leland Bell

Tıpkı benim gibi öğrenme amaçlı yeni bir blog sayfası açabilirsiniz.

Tıpkı Benim Gibi Öğrenme Amaçlı Yeni Bir Blog Sayfası Açabilirsiniz.

Bloggerlar ücretsiz hazır temaları kendileri seçip, indirip, bloguna ekleye bilir. Tasarımcı olmalarına gerek yok.

Ben yabancıların ücretsiz yaptığı hazır temaları bir kaç kelime değişikliği ile kullanım ve lisans koşullarına uyarak çok rahatlıkla blog sayfama ekleyebiliyorum. Benim blog sayfama tema eklemem benim tasarımcı olduğumu göstermez.

Çünkü ben bir tasarım yapmadım. Var olan bir temayı aktif hale geçirip uyguladım.

Öğrenmek için deneme amaçlı kendime Engelsizalgi blog sayfasını  açtım. Son şeklini görmek, öğrenmek ve anlamak isterseniz bir tık uzaklığında giriş yapmanız yeterli.

Tema ve tasarım konusunda zihinlerde bir soru işareti kalmamasını umut ederek kendimce açıklamaya çalıştım. Umarım bir bilgelik bir farkın dalık ve bir fayda sağlayabiliyorumdur.

Yola devam : Blog haritam takipçilerim, blog dünyasında doğru bilinen yanlışlıkları öğrenmek istiyorsanız bir önceki blog tema tasarımı nedir ? ve bir sonraki hazır temaları tasarlayanlar kimler ? post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Bilgelikle, sağlıklı, keyifli okumalar dilerim.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, paylaşımlarını her zaman ki gibi öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir.

Abdullah Tığ
Saygılarımla

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.