21 Mart 2017 Salı

Arşiv Sayfası İle Yaşadığım Maceram # 1

Arşiv Sayfasını Öğrenme Süreci Nasıl Başladı

B log haritam kategorisinin konusu olan  arşiv sayfası ile yaşadığım maceram yayını uzun bir yazı olmuştu. Daha kısa yazılar yazmam için tavsiyeler ve öneriler gelmişti. Ben de tavsiyelere kulak verdim. Arşiv sayfası ile yaşadığım maceram yayınını üç ayrı yazı ile sunmaya karar verdim.

Konu ve olayların üst üste gelmesi neticesinde bu yazımı ayırıp paylaşamamıştım. Arşivin benimle bir alıp veremediği olduğunu düşünüyorum 😃 Çünkü blog sayfama ne zaman arşiv eklemeye kalksan ya konu başka yere gidiyor. Yada bir aksaklıklar oluyor.

Bu yazımı yazmadan önce yine böyle bir sorunla karşılaştım. Ney seki Sibel hanımdan almış olduğum yardım sayesinde sorun çözüldü. Lafı daha fazla uzatmadan hemen sadede geleyim.
Arşiv Sayfasını Bloguma Nasıl Ekleyemedim

Arşiv Sayfasını Öğrenme Süreci Nasıl Başladı ?

Arşiv maceramın ilk etabını okumuş olduğum bir post yazısı ile anlatmaya çalışacağım. Bilgileriniz üzere blogger ve tema konusunda kişisel blog olarak paylaşımlarda bulunan bir çok bloggerlar bulunmakta. 

Ben de arşiv sayfasını nasıl blog sayfamıza ekleyeceğimizi anlatan bir paylaşım okudum. Teknik açıdan bir bilgi sahibi değildim. 

Bloggerın vermiş olduğu bilgiler eşliğinde kodları kopyala yapıştır yapıp blog sayfama eklemek istedim.

Bloggerın yazmış olduğu bütün bilgileri blog sayfamda uygulamaya çalıştım. Lakin başarılı olamadım. Bu durum arşiv sayfası ile macera yaşamama ve öğrenme sürecimin başlamasının sebebi oldu. 
Arşiv Sayfası Engelsiz Renkler Web Yolcuğunda Hizmete Girmiştir

Arşiv Sayfasını Blog Sayfama Nasıl Ekleyemedim ?

Bu yazıyı yazmadan önce ve bu yazıyı yazarken yaşadığım ve yaşadıklarımı doğrulayan bazı tespitleri sizlere anlatmak istiyorum. 

1 ) Arşiv sayfasını blog sayfama eklemek için başka bloggerların paylaşmış oldukları yazıları da araştırıp nerede yanlış yaptığımı öğrenmek için paylaşımlarını okudum.
2 ) Bloggerların paylaşmış oldukları kodları kopyala yapıştır yaparak blog sayfama eklemek istediğim de yukarıdaki görselde gördünüz üzere yine uyarı olarak o kırmızı hata yazısı çıktı.
3 ) Her denemem de aynı kırmızı hata var yazısı çıkıyordu. Böylece o kodları da blog sayfama ekleyemedim.
4 ) Bu konuda bilgi sahibi olmayınca uyarı veren kırmızı hatanın ne olduğunu anım sayamıyorsunuz. Yanlış bir şeyler mi yaptım diye tedirgin olmaya başlıyorsunuz.
5 ) Blog sayfanıza arşiv sayfasına bir türlü ekleyememiş olmanız zamanınızı, gücünüzü, enerjinizi, motivasyonunuzu boş yere harcamanıza neden oluyor. 
6 ) Durum böyle olunca paylaşım yapan blog yazarı ile yorum bölümünden iletişme geçtim. Durumu kendisine izah etmeye çalıştım. Kendisi yardımcı olacağım derken tema konusunda yardımcı olmaya çalıştı.
7 ) Blog sayfasının yorum bölümüne cevap olarak bazen paylaşılan kodlar her şablon veya tema için uyumlu olmadığını yazdı.
8 ) Konuyu başka mecralara çekip yardımcı olmak için gmailden iletişime geçmemi rica etti. ( Bu konuyu ayrı bir post yayını ile yazacağım. )
9 ) Sanırım bloggerlar çözülebilen ve aşılabilen bir durumu yapmış oldukları paylaşımlar da es geçmeden daha hassas bir şekilde anlatabilirler. 
10 ) Tabi bu konu hakkınızda bir bilgi ve tecrübe sahibi iseniz belki ihtiyaç duymaya bilirsiniz.
11 ) Lakin bilgisi olmayan blog yazarları için açıklayıcı ve uyarıcı paylaşımlar yapmak pekte zor olmasa gerek. Çünkü herkesin algılaması ve anlaması aynı olmayabiliyor.
12 ) Paylaşımda blog sayfamıza kodları eklerken karşımıza kırmızı bir yazı ile hata vereceği uyarısında bulunulmuş olsaydı.
13 ) Ben blog sayfama arşiv sayfası eklemeye çalışırken blogger da iki gün önce içi boş bir arşiv yayını paylaşmamış olabilirdim. ( İki gün önce yapmış olduğum hatadan dolayı özür dilerim. ) Ayrıca stres yapıp bu post yazılarını yazmayacaktım.
14 ) Araştırmalarımın sonucunda Sibel hanımdan, öğrendiğim ki kırmızı yazı ile hata veren kelimelerin içerisinde " yok say kelimesi var. " " Oradan yok say değip " " tekrar yayınla  " dediğimizde arşiv sayfasına çok rahatlıkla blog sayfamıza ekli yormuşuz.
Arşiv Sayfası Engelsiz Renkler Web Yolcuğunda Hizmete Girmiştir

Arşiv Sayfası Engelsiz Renkler Kişisel Web Yolculuğunda Hizmete Girmiştir

Israrlı ve kararlı olmam arşiv sayfasını blog sayfama nasıl ekleyebileceğimi Sibel hanımdan aldığım yardım sonucunda öğrendim. Şimdi çok rahatlıkla arşiv sayfasını blog sayfama ekleyebiliyorum.

Sibel hanım daha önce de iletişim sayfası oluşturmamda yardımlarını benden esirgememişti. Buradan kendisine şükranlarımı sunuyorum. Umarım bütün bloggerlar Sibel hanım gibi blogger ve tema konusunda açıklayıcı ve hassas davranarak yardımcı olurlar.

Tekrar karşılaşmış oldukları bu durumdan dolayı bütün değerli okuyucularımdan özür dilerim. Diğer arşiv sayfası yazımda görüşmek üzere sağlıcakla kalın...

Yola devam : Blog haritam takipçilerim, blog dünyasından geri kalmamak için bir önceki anket sonuçları / blog'da anket nedir ? ve bir sonraki arşiv sayfası nedir ? post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, hazır tema paylaşımlarını her zaman ki gibi öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.

Abdullah Tığ
Saygılarımla

1. Blogger hazir tema indirme-resimli-anlatim.html
2. Blogger-hazir-tema-yukleme-dikkat.html
3. Blogger tema yukleme resimli anlatim html
4. Blogger tema sablon turkce yapma html
5. Blogger-tema-sablon-duzenleme.html

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

4 yorum:

  1. Azminizi ve gayretinizi takdir ettim her zaman. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halil amcam, kendimce bir şeyler yapmak için çalışıyorum. Güzel yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. İşin içine kod filan girince ortalık karışıyor. Ama sorunu çözmeniz güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oldu. Kodlarla olan sorunu kendi başıma çözemedim. Yardımlar sayesinde güzel bir arşiv sayfam oldu. Böylece sorunu da çözmüş olduk. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.