22 Mart 2017 Çarşamba

Arşiv Sayfası Nedir

Arşiv Sayfasının Önemi Nedir ?


B log haritam takipçilerim arşiv sayfası ile yaşadığım maceram ve arşiv sayfası ile yaşadığım maceram # 1 paylaşımından sonra arşiv sayfası nedir ? Arşiv sayfasının önemi nedir ? Arşiv sayfası ne işimize yarar ? sorularına cevap veren bir paylaşım sunmaya karar verdim.

Arşiv Sayfası Ne İşimize Yarar ?

Arşiv Sayfası Nedir ?
  • Zaman ayırıp emek harcadığımız bütün post yazılarımızın hepsini sırasıyla bir yere toplandığı sayfaya denir. Bir nevi depo görevi görür.
  • Şimdi, geçmişte ve gelecekte yazdığımız post yazılarımızı değerli okuyucularımızın hizmetine sunar.
  • Post yazılarımızı yazdıkça çoğalır ve birikir.  Günler, haftalar, yıllar bile arşiv sayfasına hizmet eder.
  • Özellikle yeni okuyucularının bilgi alma, dinlenme ve keyif alma yeri de diyebiliriz.
Arşiv Sayfası Ne İşimize Yarar ?

Arşiv sayfasına ulaşmak bir tık mesafesi uzaklığında yer alır. Buraya nasıl gideriz. Tabi ki, blog sayfamıza bir arşiv sayfası eklemiş isek üzerine tıkladığımız da ulaşırız. Bakın ben bir tıkla üst çubukta yer alan arşive tıkladım yukarıdaki görsele ulaştım.😄

Arşiv Sayfasının Önemi Nedir ?

Arşiv Sayfasının Önemi Nedir ?

Arşiv sayfasının üzerine gelip mausela tıkladığınız zaman bütün yazılar yeni sayfanın erkanın da görünür.

Sizin blog sayfanıza gelen okuyucularınız sırasıyla yazmış olduğunuz postları şimdi arşiv de gördü. Maus yardımıyla aşağıya doğru indikçe bilgi edinmek isteyen okuyucularınız için güzel bir kılavuz oldu.

Dolaşırken ilgisini çeken yazıları eliyle koymuş gibi buldukları için hemen okuma ihtiyacı duyan okurlarınızın ihtiyaçlarını karşılamış oldunuz.
  • Belki de yıllar önce yazmış olduğunuz bir post yazınız gün yüzüne çıkarken okuma sayınızı, hitini yükseltebilir. Ne toz vardır nede karanlık.
  • Okuyucunun nezdinde öğrenmek istedikleri konu hakkında bilgi sahibi oldukları için ancak ışık olur.
  • Blog sayfanız hala aktifse her an ve her gün yeni okuyucular gelebilir.
  • Hatta sıkı bir takipçiniz bile olabilir. Bu yüzden arşiv sayfasının önemli olduğunu düşünüyorum.

Arşiv Sayfası Ne İşimize Yarar ?

Arşiv Sayfası Ne İşimize Yarar ?
  • Okuyucunuza en hızlı bilgiyi sunar.
  • Blog sayfamıza ve post yazılarımıza rehberi olur.
  • Zaman zaman iletişim ve bağ kurma konumunda olabilir.
  • Okuyucunuz blog sayfanız da ne istediğini  biliyorsa yıllar önce emek harcayarak yazdığınız içerikler kaynak olabilir.
  • Böylece yıllar geçse de arşiv sayfası her zaman kaynak görevini üstlenir.
  • Okunan, yorumlanan ve paylaşılan her makale google da üst seviyelere çıkmak için bir basamak olabilir.
  • Unutmayın her bir post yazınız ileride bir arşiv sayfasına tekamül edecektir.
  • Arşiv sayfasının önemini bilmedikleri için blog sayfalarında arşiv sayfasını eklememiş blog yazarları olabilirler. Umarım bu paylaşımından sonra bilgi sahibi olurlar ve blog sayfalarına eklemek isterler.
Yola devam : Blog haritam takipçilerim, blog dünyasından geri kalmamak için bir önceki arşiv sayfası ile yaşadığım maceram # 1 ve bir sonraki blog tema tasarımı nedir ? post yazılarımı takip ettiğiniz sürece daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğiniz umut ediyorum. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.

Yolda kalmadan : Sibel hanımın, hazır tema paylaşımlarını her zaman ki gibi öğrenmek isteyenler için paylaşıyorum. Umarım bir katkı olabilir.

Abdullah Tığ
Saygılarımla

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

8 yorum:

  1. Arşiv konusunu ne güzel anlatmışsın Abdullah. Ben biraz dinleniyorum. Ama bloglarda da sanki durgunluk var. İnşallah hareketleniriz. Sevgiler sana oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, arşiv konusundaki paylaşımımı beğenmenizi sevindim :) En iyisini ediyorsunuz. Evet bloglar da durgunluk olduğunu ben de fark ettim. Bu da normal aslında. Yazmak amacında olan blog yazarlarına gereken önem ve değer verilmediği bir mecrada düşüncelerimizi yazma yoluyla paylaşıyoruz. Lakin pek ilgi ve rağbet görmüyor. Çünkü reklam almak, para kazanmak, google botlarına yaranmak ilk önceliklerimiz arasında olmuyor. Durum böyle olunca başarılı olma sansımız azalıyor. Blog yazarları reklam veya para kazanabilir lakin ilk öncelik bir blog yazarının bu olmaması gerekir. Şimdi sanırım yeni bir tirent başlatılmak üzere reklam ve para kazanmak için çeşitli yollara başvurup empoze etmek için uğraşan bazı blog yazarları baş göstermeye başladı. Blog yazmak günden güne zamanımızı boş yere harcamaya başladığımız bir mecra olma yolunda gitmeye başlıyor bilmem farkında mısınız ? Farkında olanların çoğunlukta olduğunu inanıyorum. Çünkü durumun farkında olanlar o zaman zamanımızı niye yazı yazarak harcayayım düşüncesinin olduğu an ve beyan görünüyor. Durgunluğun sebebinin ilk nedeni bu olduğunu düşünüyorum. Benim zamanımı daha iyi değerlendirebileceğim ve düşüncelerimi daha hızlı paylaşabileceğim bir mecra olsa burada yazı yazmak istemem. Sanırım böyle bir yer de yok. Hareketlenme olsa olsa ancak saman alevi gibi olur gelip geçer. Umudumuzu besleyecek adımlar atmadığımız taktirde ancak kendimize kandırmaya devam edeceğiz. Bilmem yanlış mı ? düşünüyorum.
      Saygılarımla Ece teyzem :)

      Sil
  2. Çok doğru düşünüyorsun Abdullah oğlum. Bir düşündüm, bir yığın profil adı geldi aklıma, yoklar artık, göremiyorum. Üzülüyorum. Belli başlı kişiler yazıyor ve okuyor. Ne güzeldi daha evvel, yetişemezdim yorum bırakmaya. Gerçi bugünlerde ben evimden uzaktayım, şartlarım değişince ben tutuluyorum. Ama yazmaya hazırlık yapıyorum tabii ki. Eskiden mimler olurdu, o da yok epeydir. Mimlesen herkes yapmıyor.
    Birine alışıyorsun, belli bir süre sonra yok oluyor. Bu para kazanma işini ben de senin gibi anlayamıyorum. Sırf reklam vermek gerekiyor diye Bumerangdan vazgeçtim ben. Dilerim eski hareketlilik başlar. Bir varmış bir yokmuşa döndü blog alemi. Açıkçası bugünlerde çok takılıyorum bu duruma.
    Sen yazmana devam et oğlum. Ben de yazacağım. Sevgilerimle Abdullah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortam ve şartların eşit olmadığı belli bir zaman dilimi geçtikçe ve yazı yazdıkça anlaşılıyor. Üç maymunu oynayıp blog yazamaya çalışanların var olduğu aşikar. Bu sıralarda tek düşündüğüm blog yazmakta boş bir iş olma yolunu çoktan geçip yolu yarılamış olması.

      Bir ara gerçekten güzeldi. Çünkü yeni blog yazan arkadaşlar oluyordu. Evet şartlar değince bir tutukluk oluyor. Yazma isteğiniz bu tutukluğun fazla uzun sürmesine izin vermez.

      Benim için mim önemli değil olsa da olur olmasa da. Mimi ben de yapmak istemeyen kişilerdenim sanırım :)

      Bizim anlamadığımızı çok güzel ifade edip anlatmaya çalışıyorlar. Sanırım anlatırken bazı önemli şeyleri unutuyorlar. Herkese saygı duymak gerekiyor.

      Reklam almamakla en iyisini yapmışsınız. İnşallah hareketlenme olur. Lakin benim umudum hareketlenme olsa da fazla ve kalıcı olmaz. Blog aleminde olmak kalıcı olamak sadece blog yazarın elinde değil. Onun içinde blog alemi bütünlük olarak yok olmaya mahkum bırakılıyor.

      Tabi kalıcı olanlar zaten işlerini ve çıkarlarını iyi bilenler oluyor. Bende bir çok konuya takılıyorum bugünlerde. Lakin yapacaklarım sınırlı ve yapabileceğim şeyler ancak beni bağlıyor.
      Dediğim gibi Ece teyzem, daha iyi yapabileceğim bir şeyin olduğunu bilsem hiç buralar da yazı yazıp zaman zaman vaktimi boş yere geçirmem.

      Ayrıca bir şeyler yapabileceğime olan inancım olmasa yine blog alemin de olmam. Umarım yapabileceklerimi yapa biliyorumdur. Onun için yazmaya devam edeceğim. Yazın Ece teyzem, yazın çünkü yazılacak ve konuşulacak daha çok şeyler var : )
      Saygılarımla Ece teyzem :)

      Sil
    2. Ortalıkta in cin top oynuyor değil mi oğlum? Anlam veremiyorum ben hiç. Sen de durdun haliyle. Ne yazasın ki? Neden aynı düzeyde gitmez ki birşey. Neden geçiciliğe teslim oluşumuz. Neden vefasızız bizler böyle? Şurada iki-üç hafta evvel yorumlar uçuşmuyor muydu. Kapıldık gidiyorduk. Samimi bir ortam vardı. Abdullah, gözlerinden sevgiyle öpüyorum yavrum. Yazmanı bekliyorum .

      Sil
    3. Ece teyzem, blog yazan kişiler hep aynı kişiler aynı konuları aynı şekilde anlatıp yazıyorlar. Aslında anlaşılmayacak bir şey yok. Blog yazdığınız da veya blog yazanları biraz takip dikkat ettiğiniz zaman çok şeyin yazılarda kaldığını görülmekte olduğunu gözlemledim. O kişilere de kendimiz birim veriyoruz. Yani hakkı hak edene değil hak etmeyene veriyoruz. Ben bu şekilde görüyorum ve anlıyorum. Bu artık kalıplaşmış blog yazarları içerisinde. Benim durmamın sebebi blog dünyasında yaşanan olaylardan dolayı değil. Ailece art arda gelen sağlık sorunlarımızdan dolayı yazamıyorum. Sıhhatim ve zamanın el verse yazacağım daha bir çok konu var. Buna rağmen blog sayfamdan kopmadım. Küçük değişlikler yapıyorum. Daha da yapacağım. Yazı yazarken yoruluyorum ve zihnimi toparlayıp konuları yazamıyorum. Onun için dinlenmem lazım kendimi bir an önce toparlayıp kaldığım yerden devam etmeyi ümit ediyorum. Diğer sormuş olduğunuz cevapları da şu şekilde vermek istiyorum. Aynı şeyleri ben de düşündüm. Tam yazılarımı odaklanmış yazıyordum. Sağlık sorunları yaşamaya başladım. Teslim olmasak da durum ve şartlar her zaman istediğimiz gibi gitmiyor. Vefa, vefasızlık ve ahde veda bu kelimeleri unutalı uzun zaman oldu. Bu devir de çıkar ve menfaat vefasızlığı temsil ediyor bu kadar basit. Kendi adıma söylemem gerekirse gelişi güzel yorumlar ve yorum için yorum yapanlar blogum da hiç yorum yapmasınlar daha iyi. Bu konuda çok dikkatli ve hassas davranıyorum. Bu kişilerde kendilerini belli ediyorlar zaten. Onun için genel olarak samimi bir ortam da bulunmadığımızı düşünüyorum. Kapıldığımız rüzgar, uçtuğumuz kanatlarımız bir arpa yol bile kat etmediğimizi gösteriyor. Ece teyzem yorumunuz, sorunuz ve ilginiz için teşekkür ederim. Elinizden öperim. Kendimi iyi hissettiğim zaman yazılarımı yazmaya devam edeceğim inşallah.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Güzel bakış açına teşekkürler oğlum. Sağlık sorunlarından dilerim bir an önce kurtulursunuz. Hayat böyle , bir misafir olmaya görsün hastalıklar...
    İçim rahatladı yavrum. Yazdığında nasılsa bildirim geliyor. Hemen bakarım oğlum. Sağlığınıza ailecek kavuşmanızı dilerim. Sevgiyle gözlerinden öperim yavrum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, güzel dilekleriniz, takibiniz ve yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.