9 Şubat 2017 Perşembe

Hasta Olmamanın Sırları Neler


Yirmi Gün Boyunca Aile Eş rafımızda Kimler Hasta Oldu


Sevgili okuyucularım, yazmam gereken yazılar vardı. Aniden yaşamış olduğum durumları sebebi ile onları yazmak istemedim. Çünkü yirmi bir gündür. Bloga içerik eklemeye ne halim vardı. Ne de mecalim vardı.

Daha sık içerik yazmaya düşündüğüm bir dönemde hastalıkların kucağına düştüm. Neyse lafı fazla uzatmadan konuya geçeyim. 

19 Ocak 2017 Perşembe saat 13.17 itibariyle annemi abim apar topar hastaneye götürdü. Aniden hastalanması sonucu on iki gün boyunca hastanede yatılı olarak kaldı. Ciddi ve tehlikeli bir durumu çok şükür atlattık. 

Annem 31 Ocak 2017 Salı günü itibaren evimize döndü. Benim de hasta olduğumu gördü. On bir gündür bende boğaz enfeksiyonu ile grip nezle, balgam çıkartan kuru öksürükle birlikte hasta oldum.

Yirmi Bir Gün Boyunca Aile Eş rafımızda Kimler Hasta Oldu

Önce ablamın telefonda  diş enfeksiyonu sebebi ile hasta olduğunu öğrendim. Arkasında annemi apar topar hastaneye kaldırdık. Abim annemin başında kaldığı dönem de boğaz ve grip enfeksiyonu hastası olarak evi geldi. Benim rutin işlerim devamlı abim yaptığı için benim odama gelmek zorunda kaldı.

Abim bakterileri babama ve beni ulaşmaması için devamlı ev içinde maske takıp dolaştı. Ne kadar dikkat etmiş olsa da. Benimle aynı ortamı teneffüs etti. Boğaz enfeksiyonu ve grip bakterileri kolayca bulaşan bir hastalık olduğu için babama ve beni bir şekilde bulaştı.

İki gün sonra sabah uyandığımda boğazlarım da yanma şişme ve ağrı olduğunu fark ettim. Artık şifayı kapmış bulunmaktaydım. Hemen ilaç kullandım. Arkasından grip ve nezle başladı.

Vücudumda halsizlik, direnç eksikliği oldu. Çok şükür ateş olmadı. Göz kapaklarımı açamadan devamlı uyudum. Kuru öksürükle beraber balgam gelmeye başladı. Burnum bir yerden akıyordu. Gözlerim de bir yerden akıyordu. Devamlı kullandığım ilaçları kullandım.

Bol sıvı aldım. Bitki çayları, çorbalar, yemekler, meyveler yedim. Şimdi bütün hastalıkların hepsi geçti. Bu seferde halsizlik ve yorgunluk tavan yapıyor. Gündüzleri  devamlı uyuyorum. Sanki vücudumda tonlarca yük var. Abim de bu arada iyileşmiş oldu.

Evin İçi Neden Acil Servis Odası Gibi Oldu


Hasta Olmamanın Sırları Neler

Bağışıklık sistemim anlaşılan çok çalışmaktan yorulmuş.

Blog şablonunu öğrenme süreci beni hayli yormuş. Sabahlara kadar yazılar okuyup, videolar seyrettim.

Sorduğum sorulara karşılık gelişi güzel cevaplar almak beni hayli yıpratmış.

Bir de annemin apar topar hastalanması beni üzdü.

Stres, yorgunluk, üzüntü, yemek ve uyku düzeninde olan değişiklikler başlıca hasta olmama sebep olduğunu düşünüyorum.

Vücudun bu şekilde yorulması abimin hastaneden getirdiği bakterilere ne kadar dayanabilir ki, sonuçta hasta oldum. Hasta olmamak için bir çok dikkat edilmesi gereken hususlar var. Ben sadece bu dönem için kendim de yaşadığım olayları anlatmak için açıklamak istedim.
  
Devamlı evde babamla beraber yaşadık. Benim bakımımı devamlı babam üstlendi. Abim ve benden sonra babamda grib enfeksiyonu kaptı. Bakteri bu durduğu yerde durmuyor.

Hasta olduğum zaman devamlı babam beni baktığı için bir şekilde bakterilerin hücumuna uğradı. Abim babama sağlık ocağına götürdü. Doktor ilaçlar vermiş. Anlayacağınız babamda şuan hasta.

Evin İçi Neden Acil Servis Odası Gibi Oldu

Ailecek sanki anlaşmış gibi hepimiz hasta olduk. Herkes bir oda da yatıyor. Ablam annemi evi getirdiğimizden beri bir haftadır başımızda kalıyor. Abim ve ablam bir anneme bir babama bir de beni bakıyorlar. Adeta odalar arasında mekik dokurlar. Babam biraz daha iyi olunca. Ablam dün evine gitme durumda kaldı.

Benim zihnim bozuk plak gibi dönüp duruyor. Kendime hala gelemedim. Kafam yerine gelir diye kitap okumaya çalışıyorum. Kitap mı beni okuyor yoksa ben mi kitap okuyorum bilmiyorum. 😃Annemin tedavi sürecini evde yapmaya çalışıyoruz. Bu yazımdan önce bir mim postu yazmıştım. Orada bir soru vardı.

Hayatınızın dönüm noktası olduğuna inandığın bir gün, an ya da yıl var mı?

Orada da bahsetmiştim. Ailecek yeni bir dönüm noktasıyla baş başayız. Dönüm noktasının kapısından dönmekle kalmak arasında  gidip geliyoruz. Üzerimize gelen akın akın dalgalardan Allah'ın izniyle çıktık. Bunda da vardır bir hayır diyorum. Mim postumu okumayanlar için postu aşağıda paylaştığım linkten okuyabilirsiniz.

http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2017/01/satr-aras-mim 3.html


Takip edip, yorumlarda bulunan, paylaşan bütün okuyucularıma şükranlarımı sunuyorum.

Saygılarımla.

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

18 yorum:

  1. Gecmis olsun. Bazen boyle olur. Allah sifalar versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Bu yılın gribi çok ağır geçiriliyor. Bir tatlı kaşığı toz zencefil biraz balla karıştırarak yenebilir. Bağışıklık sistemini de güçlendiriyor.
    Sağlıklı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Makbule hocam teşekkür ederim. Hastalık geçti. Hala halsizlik ve yorgunluk devam ediyor. Uzun süren bir grip böyle yaşamadım. Zencefil yerine limonu balla karıştırıp içtim. Zencefil denemedim. Zencefil evde vardı. Onun yerini nerede olduğunu bilmiyorum şuanda. Bir aralar çok içtim. En kısa zamanda içeceğim inşallah. Tavsiyeleriniz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla

      Sil
  6. Geçmis olsun hepinize biz de bu kis ailece nasibimizi aldik hastaliklardan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Size de geçmiş olsun. Gerçekten ailece hastalanmak zor oluyor. Ne demek istediğimi rahatlıkla anlamışsınızdır. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  7. Geçmiş olsun. Hastalık gerçekten çekilmez bir durum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hoş geldiniz. Hastalanma durumu ailece olunca atlatması da zor oluyor. Hala hastalığın etkisi devam ediyor.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Evde yaşayan biri hastalandı mı hastalık ailenin tüm fertlerini geziyor zaten. Hem size hem de ailenize geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım gerçekten öyle ailenin tüm fertlerine gezdi. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  9. Ailecek hepinize geçmiş olsun .Allah acil şifalar versin hepinize.En kısa zamanda toparlanmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım, güzel dilekleriniz ve sıcak yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  10. sana ve herkese geçmiş olsuuun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep ilgin ve yorumun için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.