18 Şubat 2017 Cumartesi

Arşiv Sayfası İle Yaşadığım Maceram

 Boş Arşiv Sayfası Yayınladığım İçin Bütün Okuyucularımdan Özür Dilerim.

D eğerli okuyucularım merhaba, bir blog haritam kategorisinin konu başlığı olan arşiv sayfası ile yaşadığım maceram ile sizlerle birlikteyim.  Bir önceki post yayınım Şefik Balın yetenekleri neler ? içeriği yer almakta.

Arşiv Sayfası İle Yaşadığım Maceram


Benim arşiv sayfası eklentisiyle yaşadığım bir çok olumsuz anım ve maceralarım var. Bu yazımda sadece arşiv sayfası ile yaşadığım maceralarımdan bir tanesini anlatmak istiyorum. 

Blog sayfama arşiv, son yorumlar ve popüler yayınlar gadget eklentilerinin üçünü bir arada eklemeyi düşündüm. Araştırdıkça yeni şeyler öğrendikçe zihnimde  arşiv sayfasının tek başına üst çubukta yer almasının daha iyi olabileceğini kanatına vardım. Blog sayfama bu üç gadget eklentisini eklemekten vazgeçtim.

Bir çok blog kullanıcısının sayfasında sanırım bir tane arşiv sayfası vardır. Blog sayfama yakından takip eden değerli okurlarım aslında bilirler blog sayfam da klasik arşiv eklentisini vardı.

O klasik arşiv eklentisini yer ve görünüş açısından güzel bulmadığım için yakın zaman içerisinde blog sayfamdan kaldırdım. Her şey de tam da bu nokta da ateşi harlamaya başladı.

 O Anda Neler Yaptım Neler Yaşadım ?














Boş Arşiv Sayfası Yayınladığım İçin Bütün Okuyucularımdan Özür Dilerim.

Blog sayfamda yer kaplamayan ve en hızlı bir şekilde bilgi verebilecek bir arşiv sayfası eklentisini eklemek için araştırmalarda bulunmaya başladım. 

Bir kaç blogger arkadaşımdan arşiv sayfası için bilgi aldım. Bir blogger arkadaşımızın blog sayfasında paylaşmış olduğu arşiv eklenti kodlarını beğendim ve blog sayfama eklemek istedim. Onuda elime, yüzüme, gözüme bulaştırdım.

Yani arşiv sayfası eklentisini blog sayfama ekleyemedim. Blogger paneline bir baktım içi boş bir post başlıklı arşiv kelimesi sanki şahsıma el sallıyor boy gösteriyor ve okurları tarafından da okunmayı bekliyordu.

İki gün önce blog sayfamda istemeden de olsa böyle bir hata yaptım. Bu durumdan dolayı mahcubun ve bütün okuyucularımdan özür diliyorum.
Öneri ve Yardımlarda Bulunan Blogger Dostlarıma Teşekkür Ederim.
O Anda Neler Yaptım Neler Yaşadım ?

Kısaca o anki duygularımı anlatmak istiyorum. Blog sayfama arşiv sayfasını bir çok denemelerim sonucunda ekleyemedim. Bir şeylerin ters gittiğini blogger kumanda panelime baktığımda hissettim.

Blogger paylaşım paneline girdiğimde yukarıdaki görselle karşılaştım. Sizlerinde gördüğünüz üzere arşiv yazan kelimenin üzerine biraz çekinerek tıkladım.


 Öneri ve Yardımlarda Bulunan Blogger Dostlarıma Teşekkür Ederim.

Blog sayfama girdiğimde yukarıdaki hata veren içerikle karşılaştım. Tabi, ilk anda ben şok oldum. Şaşkın şaşkın nasıl böyle yaptığımı düşündüm durdum. Ekranın önünde kendi kendime güleyim mi ağlayayım mı bilemedim. 😊 Şimdiye kadar böyle bir boş yayın hiç paylaşmamıştım. Yaşamamıştım. Ancak bu kadar olur dedim.

Benim ki de akıl işte. Kendi çapınca aklınca bir şeyler yapmak istiyorsun. Lakin bir işe de doğru dürüst yapamıyorsun. Blog dünyasında neyi, nasıl, nerede yapacağımı bir türlü öğrenemedim gittim. Bir şeyler yapmak bu kadar zor mu diye kendi kendime telkinlerde bulundum durdum.


 O Anda Neler Yaptım Neler Yaşadım ?

Bir süre sonra tekrar blogger paneline geri dönüp engelsiz renkler linkine tıkladığım zaman blog sayfama normal seyrinde giriş yapabiliyordum. En azından hata vermeden blog sayfama giriş yapabildiğim için mutlu oldum.

Bazen diyorum ki, senin neyine post yazmak. Bir kodu alıp bir blog sayfasına ekle yemiyorsun. Sonra inandığım bir şeyden kolay kolay vazgeçen birisi olmadığım aklıma geliyor.

Aslında blog dünyasın da olmamın sebebi bir şeyler yapabileceğime olan inancım değil miydi ?
 
Yoksa bu kadar yorgunluğa, üzüntüye, sıkıntıya, uykusuz kalmaya ve gereksiz yere boş konuşma diyaloglarına girmeye neden göze alıyorum.

Değerli okuyucularım boş bir paylaşımda bulunduğum için tekrar sizlerden özür dilerim.

Not : Bu yazımı sonuna kadar okuyan tüm okuyucularımı şükranlarımı sunarım. Şimdiden acemiliğime ışık olacak ilgili ve sıcak yorumlarınızı bekliyorum. Arşiv sayfası eklentisi konusunda öneri ve tavsiyelerinizi dikkate alıp blog sayfamda uygulamaya çalışacağım.

Saygılarımla

Öneri ve Yardımlarda Bulunan Blogger Dostlarıma Teşekkür Ederim.

Arşiv sayfası ile yaşadığım maceram post yayımın sonuna not olarak değerli okuyucularımdan yaşamış olduğum durum hakkında öneri ve yardımlarda bulunmaları rica etmiştim.

Yardım ve önerilerinde bulunmak isteyen blogger dostlarım sağ olsunlar yorumlar bölümünde düşüncelerini paylaştılar.

Önce yorumlar bölümde Yurdagül ablacığım önerisine dikkate alıp bu yazımdan itibaren hemen uygulamak istedim.

Onun için uzun olan bu post yazımı mümkün oldukça kısaltmaya çalıştım. Artık yazılarımın uzun olmaması için konulara ve kategorilere ayırıp paylaşmaya dikkat edeceğim.

Sibel hanımda, blog sayfama arşiv sayfasını nasıl ekleyeceğim konusunda yardım ve önerilerde bulundu. Yurdagül ablacığım ve Sibel hanıma acemiliğime ışık olan ilgili ve sıcak önerilerinden dolayı teşekkür ederim.

Arşiv sayfası ile yaşadığım maceramlarım bir tanesini daha okumak isterseniz arşiv sayfası ile yaşadığım maceralarım # 1 paylaşımım da görüşmek üzere sağlıcakla kalın... Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.


Saygılarımla

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

20 yorum:

  1. Canım benim güzel yazıyorsun ama azıcık kısa yazmayı denesen diyorum.Keyifle okuyoruz ama nacizane önerim :) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül ablacığım, öneriniz her zaman benim için kıymetli ve değerlidir. Bu konu hakkında kendime telkinler de de hep bulunuyorum. Kısa yazı yazma konusunda size katılıyorum. Umarım bundan sonra biraz daha kısa yazmaya çalışırım. Yorumunuz ve öneriniz için teşekkür ederim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Abdullah oğlum. Kendin başarmaya çalışıyorsun canım oğlum. Sana yardım eden, etmek isteyen tüm arkadaşlar sağ olsunlar. Ben hiç anlamıyorum bu konularda, ancak bozmayı bilirim :) Cansın sen. Kutluyorum seni. Sürekli yazıyorsun, daha da başarılı olacaksın. Gözlerinden öperim oğlum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, hem kendim için hem de bu konularda bilgileri ve fazla ilgileri olmayan bloggerlar için bir şeyler yapmak istiyorum. Gerçekten bu platformda doğru insanı bulmak samanlıkta iğne aramaktan daha zor. Ece teyzem, bunu sanırım sen de iyi biliyorsundur.

      Ben yeni yeni yapmaya anlamaya, uygulamaya çalışıyorum. Sağ olsun Sibel hanım, iki seferdir yardımıma koşuyor. Yurdagül ablacığımda ilgisi ve bilgisiyle yardımcı olmaya çalışıyor. Ben ne boza biliyorum ne de yapabiliyorum :) İnancınız ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Mümkün oldukça yazmaya çalışıyorum. Yazmaya devam ettiğim sürece daha çok şeyler yapacağımı inanıyorum.

      Çünkü daha düşüncelerimi daha eyleme geçiremedim. Nasib olursa bu yıl içerisinde bir çok değişiklikler ve yenilikler yapmayı arzuluyorum. Bende elinizden öperim. Saygılarımla :)

      Sil
    2. Güzel yürekli oğlum. Mutlu ol dilerim. Seni çok seviyoruz ve seviyorum. Bir oğlum, hatta en değerli oğlum sensin. Allah iki tane aldı ama sizleri verdi. Her zaman kalbim seninle oğlum. Benim yapabileceğim şeyleri de düşünmem gerekiyor. Bir makale borcum var sana. Ama kaliteli ve farkındalık yaratsın isterim. Hazırlık yapmam gerekir, konuyu iyice araştırmam lazım. Sevgiyle gözlerinden öperim oğlum. Hayırlı akşamlar dilerim oğlum.

      Sil
    3. Ece teyzem, sevginize her daim layık olmaya çalışacağım. Üzülecek çok şeyler var. Bende mutlu olmaya yapacağım şeyleri yapmaya çalışıyorum. Bunlardan bir tanesi blogla iletişim halinde olmaya çalışıyorum. Ben de size ilk tanıdığımdan beri hep Ece teyzem diye hitap ediyorum.

      Hem bir teyze gibi gördüm. Hem de bir teyze anne yarısıdır sözünü benimsediğim için söylüyorum ve görüyorum. Bir oğlunuz olarak görmeniz benim için onurdur. Allah oğlunuzun mekanını cennet eylesin. Benimde her zaman dualarımda ve kalbimdesiniz. Ece teyzem, ne gibi yapabileceğiniz şeyler düşünmeniz gereken şeyler ne olduğu konusunu tam anlamadım. Ece teyzem, daha önce de dediğim gibi hikaye, öyküleme, betimleme vs. gibi değil. Engellerin sorunları, hakları, toplumun engelliye bakış açısı olarak farklı bir konularda yazıldığı takdirde.

      Sadece benim için değil. Bütün engelli dünyasına karşıladığı için faydalı olacağını düşünüyorum. Böyle bir şey yapmanız tabi ki, memnun olur, mutlu olurum. Çünkü hikaye yada aynı tür makale yazmak için en az on sene gibi bir araştırma, gözlemleme ve tecrübe gerektiğini düşünüyorum. Umarım anlatabilmişimdir. Saygılarımla elinizden öperim Ece teyzem. Ben de hayırlı geceler dilerim.

      Sil
    4. Ben de ondan bahsettim Abdullah oğlum. Enine boyuna inceleyip, duyuru niteliğinde ve çare olacak bir makale yazmam lazım. Ama iyice inceleyeceğim, bugüne kadar ne yapılmış, yapılmamış hepsini. O kadar süreye ömrüm yetmeyebilir ama vicdanları uyandırmayı becerebilirim sanıyorum Abdullah. Sevgilerimle oğlum.

      Sil
    5. Ece teyzem,ilginiz ve güzel düşüncelerinizden dolayı tebrik ederim. Farkındalık yaratmak için yapılan her paylaşım çok önemli ve değerli olduğunu düşünüyorum. Şahsım ve bütün Engelliler adına şimdiden teşekkür ederim.

      Ece teyzem saygılarımla.

      Sil
  3. Oluyor böyle şeyler bende çok karıştırdım bloğumu. Ama bozmadan öğrenemiyoruz. Benimde blogda yapmam gereken bir sürü şey var ama şu ara pek vaktim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten karıştırılıyor. Bazen bir tek ben mi karıştırıyorum diye düşünüyordum. Sanırım ilk başlarda hepimizde oluyor. Ben bir türlü bozmaya da beceremiyorum. Sanırım sorun orada benim. Umarım düşüncelerinizi en kısa zamanda blogunuzda gerçekleştirirsiniz. Ben de mümkün oldukça sizi takip etmeye çalışıyorum. Vakim konusu sanırım bütün bloggerlar için yeterli gelmiyor. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Adaşım öğrenme aşaması böyle oluyor. Bir şey yapayım derken tüm blog bozuluyor, sonra sil baştan başlıyorsun, aynı noktaya gelene kadar bir sürü zamanın boşa gidiyor ama öğreniyorsun da... Yerinde olsam yine denerdim yine bozardım yine yapardım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım çok doğru güzel tespitlerde ve öneriler de bulunduğunuz için tebrik ediyorum. Birazda sorun ben de sanırım. Bir türlü bozamıyorum. Bu yorumunuzda sonra söyle düşündüm. Ben yapmaya değilde bu sefer bozmaya çalışsam yapabilirmiyim acaba diye bir fikir oluştu. Kod yada başka bir öğrenme sürecinde her şeyi doğru yapıyorum. Bir yerde hata yada gerçekleşmedi diyor. Yardımcı olmaya çalışan arkadaşlarımız aynı yolu yapıyorlar onlarda da aynı şekilde hata veriyor. Ama onlar o hatayı bir şekilde yapıyorlar. Sorunu çözüyorlar. Ben de ondan sonra öğreniyorum. Adaşım dediğiniz tavsiyelere uymaya çalışacağım. Boşa giden bir vakit diyorsun çok doğru öğrenmek için bu aralar hep sabahlıyorum. Uyku düzenim değişti. O kadar zaman ayırmasam bu sefer hiç öğrenemeyeceğim. Bu durumu nereye kadar sürdürürüm bilmiyorum. Dediğiniz gibi deneyip,bozup, yeniden yapmak için çalışacağım. Adaşım yorumunuz ve güzel tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  5. İnanın hepimizin yaptığı şey aslında, ben de kurcalamayı severim ve kendi blogum için birşeyler yapmaya çalışırken bozuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başlarda ben mi yapamıyorum diyordum. Okudukça ve yorumlarda bulunan arkadaşlarımız sayesinde sadece benim yaptığım bir şey olmadığını anladım :) Ben de bir şeyleri yapmaya çalışıyorum kendi çapımda. Umarım başarılı olursunuz hep. Bu konuda aydınlatıp yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Bir şeyler yapmaya devam o zaman:)
      Saygılarımla

      Sil
  6. Hiç merak etmeyin çogumuz yapiyoruz ayni seyleri. Hala bilmediklerimiz var ögreniyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş. Aynen öğreneceğimiz gerçekten daha çok şeyler var. Yorumunuz ve ilginiz için teşekküre ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  7. Gerçekten de şu kod işleri biraz farklı bir dil gibi. Yazınızda kendimi okumuş gibi oldum ve yazı tam bitti diyorum bir dipnot tam bitti diyorum bir başlık falan =)
    Yazılarınızı takipteyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle kodların algılan ve dilini anlamak gerekiyor. Yazıda kendinizi bulmanıza sevindim :) Aslında bu postumu ilk yayınladığım da bu postumun üç katı idi. Sonra sadece bu kadar kısalta bildim. İyi ki, o zaman okumadığınız :) Bu yazımın devamı var. O yazılarımı da en kısa zamanda paylaşmayı çalışacağım. Takipte olursanız okuyabilirsiniz. Takibiniz ve yorumunuz için teşekküre ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Keyfili bu blogu takibe aldım, bana da beklerim

    https://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hep keyifle okur takip edersiniz. Her zaman beklerim. Ben de sizi tanımak için gelirim. Link vermeden de gelebilirdim :) En kısa zamanda uğrayacağım.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.