25 Ocak 2017 Çarşamba

Şefik Bal'ın Yetenekleri Neler

 Şefik Bal İle Nasıl Tanıştım ?

S evgili okuyucularım merhaba, bir önceki yazımda blogger'da ikinci yılımı sürprizlerle kutluyorum içeriği ile sizlerle birlikte olmuştuk. Bu yazımda blog haritam kategorisinin yeni konusu Şefik Bal'ın yetenekleri neler ? Şefik Bal ile nasıl tanıştım ? Şefik Bal'ın yeteneklerini ne zaman fark ettim ? Şefik Bal abimin facebook sayfasını tanıtmaya çalıştım. Konusu hakkında bilgi vermek istiyorum.

Şefik Bal'ın Yetenekleri Ne Zaman Fark Ettim ?

Şefik Bal İle Nasıl Tanıştım ?

Şefik Bal abimle sanırım iki buçuk yıl önce internet üzerinde bir sitede iş konusunda bir profil resmimi görmesiyle tanıştık. Şefik abim engelli bir birey olduğumu tahmin etmiş.

Yakından tanımak için bir kaç gün sonra benimle iletişime geçmek istemiş. İlk önce o site üzerindeki hesabımdan yazarak bir kaç sorular sordu.

" Şefik Bal abiciğim daha sonra sözlü olarak konuşmak istediğini söyledi. "
" Ben de tabi, konuşabiliriz abi dedim. "
" Cep telefonu numaramın olup olmadığını sordu. "
" Ben de  bir cep telefonum olduğunu söyledim. "
" Benim cep telefonu numaramı istedi. "
" Bende cep telefonumun numarasını verdim. " " Beni aradı. "
" Sohbetimiz arasında kendisinin de bir engelli olduğunu söyledi. "

Gecenin 22.30 başlayan telefon görüşmemizle başlayan dostluğumuz hala devam etmektedir.

Şefik Bal abiciğimle tanıştığımız zaman benim blog sayfam yoktu. İlerleyen zaman içerisinde şahsıma ait blogger da bir blog sayfası açtım. Yavaş yavaş blog  yazıları yazmaya çalışıyordum.

Şefik abiciğim de facebook hesabımdan engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun paylaşımlarını takip ettiğini söyledi. Yazılarımı da beğenerek okuyup takip ettiğini ekledi.

Post yazılarımı devamlı takip ettiğini biliyorum. Muhtemelen bu postumu da okuyacaktır. Buradan Şefik abime saygılarımı, sevgilerimi yolluyorum.


 Şefik Bal Abimden Davet Ne Zaman Geldi.

Şefik Bal'ın Yeteneklerini Ne Zaman Fark Ettim ?

Bende zaman içerisinde Şefik Bal abime tanıdıkça bazı yetenekleri olduğunu facebook hesabından çizmiş olduğu resimleri ve yazmış olduğu şiirleri paylaştıkça fark ettim.

Şefik abimle telefon görüşmemiz sırasında ben de çizim konusundaki yeteneğini beğendiğimi söyledim. Bir kurs alması dahilinde yeteneğini geliştirip profesyonel bir şekilde resimler çizebileceği konusunda önerilerde bulundum.


Şefik Bal Abimden Davet Ne Zaman Geldi.

Şefik abimin açmış olduğu facebook sayfası hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. 29 Aralık Perşembe 2016 yılında bir facebook sayfası açıp beni de davet etmişti. Yapmış olduğu davetin bir kıvılcımdan daha etkili olduğunu o an bilmem mümkün değildi.

Lakin davetini kabul ettikten sonra Şefik Bal abiciğimin facebook sayfasına girdiğimde zihnimde bu güzel resimlerin bir blog sayfasında yer almasının güzel olabileceğini düşündüm. Ayrıca blog sayfamda bu güzel resimleri yer verip bütün okuyucularıma tanıtmaya karar verdim.

Şefik Bal abiciğimin facebook sayfasında kısa bir inceleme yaptım. Facebook sayfasını yeni açmış olması sebebiyle fazla bir resimleri yoktu. Hoşuma giden resimlerin altına yorum yazıp tebrik edip başarılar diledim. Sonra facebook sayfasından çıktım.

Facebook Sayfasının İsmi ve İçerik Konusu Nedir ?

Facebook Sayfasının İsmi : Şefik BAL/Şiirlerim/Resimlerim/Çalışmalarım.

Facebook sayfasının içeriği : Sonradan öğrendiğime göre üç arkadaş facebookta bir sayfa açmışlar. Cep telefonu üzerinde bir birinden güzel kuş resimleri, tabiat resimleri kişiye özel resimler çizip paylaşımlar yapıyorlar.

Bende vakim olduğu zaman çizmiş oldukları resimleri hayranlıkla bakıyorum. Bu hayranlığıma gizlemeyip duygularımı sizlerle paylaşmak istedim.

Şefik Bal Abimin Facebook Sayfasını Tanıtmaya Çalıştım.

Şefik Bal Abimin Facebook Sayfasını Tanıtmaya Çalıştım.

Şefik Bal abiciğime senin telefonunda çizmiş olduğun resimleri engelsiz renkler kişisel web yolculuğunda bir tanıtım yazısı yazıp bu yeteneğini görmelerine sağlamak istediğimi söyledim.

Bu yazımla hep sözümü tutup hem de düşüncelerimi okurlarımla paylaşmak istedim. Umarım bu post yazımla Şefik abime bir katkım olur.

Son Bir Bakış Açısı : İnsanların kendilerine göre bir çok yetenekleri olduklarını düşünen bir bakış açısına sahibim. Özellikle de yetenek konusunda engellilerin daha çok yetenekleri olduğunu inandığımı söyleye bilirim.

Çünkü engellilere imkanlar sunulduğu zaman kendi ihtiyaçlarını ve düşüncelerini özgürce söyleyip yapabilirler.

Eğer onların istek ve düşüncelerini karşısında yardımcı olamıyorsak engeller koymayalım. Toplum arasında ayrışmadan, ötekileşmeden yaşamaya hep beraber deneyelim.

Unutmayalım ki, engelliler istediği sürece istediklerini rahatlıkla ulaşabilir, iletişim kurabilir, bir birlerine ışık tutup yardımcı olabilirler. Bu postumun diğer bir amacıda budur.

Algıyı bilgiyle artırıp farkındalığımızı her platformda ve her mecrada ortaya koyup neler yapabileceğimizi gösterebilmektir.

Sevgili okuyucularım sanata, resme, doğaya bir ilginiz olsun yada olmasın  Şefik Bal abiciğim, Şefik Bal/Şiirlerim/Resimlerim/Çalışmalarım facebook sayfasına bir ziyaret etmenizi rica ederim. 

Umarım sizlerde o yeteneğini görürsünüz. Bir sonraki blog haritam kategorisinde görüşmek üzere. Bu postu beğendiyseniz paylaşmanızı ve yorum yapınızı rica ederim.

Saygılarımla.

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

14 yorum:

  1. Şefik Bal'ın gerçekten önemli katkısı olmuş sana.Uzun yazını azimle okudum.Uygun zamanda da facebook sayfasını inceleyeceğim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şefik abiciğim gerçekten katkısı oldu. Yurdagül ablacığım uzun yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Ben kısa yazı yazamıyorum. Çok denedim kısa bir post yazabilmeyi bir türlü gerçekleştiremedim.

      Tek kelime ile sonuca gidemiyorum. Bu konuda da çok yol kat etmem gerekiyor. Umarım okurken sıkıcı gelmiyordur. Ben yazarken keyif alarak yazıyorum.

      Yazı yazamaya başladığım zaman vaktin nasıl geçtiğini anlamıyorum. Şefik abiciğimin facebook sayfasını bakmak istediğiniz için teşekkür ederim.

      Ben yetenekli olduğunu düşünüyorum. Umarım yeteneğini siz de görürsünüz.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Merhaba, Sevgili Abdullahcığım,
    e postama bakınca yazını gördüm, hakkımdaki yazıyı görünce şaşırmadım desem yalan olur, benim için süpriz oldu gerçekten... çok teşekkür ederim... beni biraz fazla övmüşsün, benim çızdiklerim, yazdığım şiirler sıradan ve az biraz yeteneği olan herkesin yapabileceği şeyler...
    İnsan kendinin içindeki cevheri keşfettiği zaman yapamayacağı şey yok... herkezin yeteneği ayrı ayrı... Senin yazı yazma azmine hayranım... ben de onu yapamıyorum mesela, ama; takibi bırakmıyorum kalemin susmasın inşallah...
    Rabbim herkesin içindeki azmi yitirmesin.. Her şey için teşekkür ediyorum... sayfamı ziyaret edecek arkadaşlara da şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum....
    Allah'a emanet olmanız dileğimle...
    Şefik BAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şefik abiciğim merhaba,

      sevindiğine mutlu olduğuna gerçekten sevindim. Rica ederim Şefik abiciğim ne demek. Şefik abiciğim çok mütevazi sin, ben yeteneğini gördüm. Gerçekten güzel resimler çiziyorsun.

      Biraz yeteneği olan herkes yapabilir. Lakin onu görmek ve yapmak farklı şeyler. Demek istediğim de o sen kendi içindeki cevheri keşfetmişsin inanıyorum daha iyilerinde yaparsın.

      Şefik abiciğim benim de yazma konusunda daha çok yol kat etmek gerekiyor. Çok eksiklerim var. Mesela resim çiz deseler ben de yapamam.

      İnşallah Şefik abiciğim yazmaya devam etmeye çalışıyorum. Amin. Rabbim herkese gönlüne göre versin. Rica ederim abi.

      Ayrıca yorum yapabildiğin için mutlu oldum. Önceki şablonda yorumda bulunamıyordun. Seninde şablon konusunda katkın çok oldu. Ben de teşekkür ederim. Umarım bir katkım olur.

      Allah razı olsun abi. Selametler dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Hayata küsmek yerine mücadeleyi seçtiginiz için ikinizi de alkisliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanım, sizin bakış açınız bizim mücadelemizden daha önemli ve değerli olduğuna söyleyebilir.

      Çünkü bunu görmek, anlamak için güzel bir yüreğe sahip olmak gerekir. Ben de sizi alkışlıyorum. Sağ duyunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Ne güzel bir yazı olmuş bende kendi şablonumda değişiklikler yapmak istiyorum. Dediklerinizi de inşallah ekleyeceğim. İnsanı ileriye taşıyan umutları oluyor.
    Eğer bir şeylerde yol alabikiyorsak Rabbim nasip etmiş bizlerinde çok olmasa bile yeteneği var demektir. Her ikinizinde yolu açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım istediğiniz gibi bir şablonunuz olur. Dediğiniz gibi umutlarımızı canlı ve diri tutuğumuz sürece ilerleyebiliriz.

      Rabbim herkese Yeteneklerini keşfetmesini nasip etsin. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Ne güzel bir yazı olmuş. Blogu açtığında da linkini paylaşırsanız eğer takip edebiliriz. Hem belki Şefik Bey'de blog dünyasını bizler kadar sever.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Beğenmiş olmanıza sevindim. Şefik abiciğim, blog açarsa tabi ki linkini paylaşırım. Umarım blog dünyasına giriş yapar ve beğenir. Yorumunuz için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  7. Şefik ağabeyime başarılar dilerim herşey gönlünce olsun. Yazının içeriği her tele dokunmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şefik abiciğime güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Tekrar başarılar dilerim. Anlaşıla bilmek ne güzel teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Yazınızı keyifle okudum keşke internet ortamında hep böyle güzel dostlukları okusak.Şefik bey'e ve size başarılar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım, keyifli post yazıma okuduğunuz için mutlu oldum. İnternet ortamın da ve blogum da güzel dostluklar oluşması için bütün samimiyetimle kendi çapımda bir şeyler yapamaya çalışıyorum.

      Şefik abiciğim de değerli dostlarımın arasında yer alıyor. Güzel dilekleriniz için hem kendi adıma hemde Şefik abiciğim için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.