19 Ocak 2017 Perşembe

Blogger'da İkinci Yılımı Sürprizlerle Kutluyorum

Blog dünyasında birinci ve ikinci yılım nasıl geçti ?


D eğerli okurlarım merhabalar,
Bir önceki post yazımda Yeni Yılın Sürprizleri Neler ? yayınında bu ay içerisinde sürprizler, açıklamalar ve duyurular olacağını söylemiştim. Blog haritam kategorisinin konusu blogger'da ikinci yılımı sürprizlerle kutluyorum başlığı altında devam ediyor. Blog dünyasında birinci ve ikinci yılım nasıl geçti ? Blog sayfamın iki yıllık işlevliği nedir ? Blog sayfamın iki yıllık işlevinin istatistik sonuçlarını açıklıyorum içeriğine keyifli okumalar dilerim.
Blog sayfamın iki yıllık işlevliği nedir ?

Blogger'da İkinci Yılımı Sürprizlerle Kutluyorum

1 ) Başlıktan da anlaşıldığı üzere blogger'da ikinci yılıma ulaştım. 19 Ocak 2015 yılında blogger ile tanıştım. Post yayınlarımı iki senedir blogger'da yazmaya çalışıyorum. Blogger'da ikinci yılıma hitaben böyle bir yayın yapmak istedim. Umarım ilk sürprizi beğenmiş sinizdir.
2 ) İkinci yılıma hitaben blog sayfamın temasını ve şablonunu bu yazım itibari ile değiştirdim. 
3 ) Benim içinde blog sayfamın şablonu ve temasının değişmesi ve yenilenmesi güzel bir sürpriz oldu. Blog sayfamın yeni şablonunu nasıl buldunuz ?
4 ) Blog sayfamın kapak resmini ve logosunu da değiştirdim ve sembollerle birleştirip yeniliğe gittim.
5 ) Engelsiz renkler kişisel web yolcuğunun paylaşımlarının kim tarafından yazıldığını okurlarının da bilmesinin en doğal hakları olduğunu düşündüğüm. Böylece blog sayfamın sağ üst köşesine ilk defa kendi profil resmimi ekledim.
6 ) En altta bir blog yazarının paylaşımlarının kendisine ait olduğunu belirten imzasını kod olarak ekleyerek değiştirdim. Artık her postumun  en altına imzamı eklemek zorunda kalmayacağım.

Bir Açıklama : Blogger'da iki yılımın sonunda engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun işlevliğini yazılı ve görsel olarak istatistiklerini açıklıyorum.
Bir Duyuru : Blog sayfamda kendi görselleri mi kendim hazırlamaya çalışıyorum. Umarım yapmış olduğum görselleri beğenirsiniz. Blog sayfamda sıhhatim ve zamanım el verdikçe her zaman sürprizler, değişikliler ve yenilikler yapmaya devam edeceğim.


Blog Dünyasında Birinci ve İkinci Yılım Nasıl Geçti ?

Blog dünyasında ilk yılım nasıl geçti : Teknolojiden uzak olunca ilgi ve bilgi alanınız dahilinde olmuyor. Bilgi yönünden zayıf olduğunuz bir ortamda ne kadar ilerleye bilirseniz ben de blog dünyasında o kadar ilerleye bildim. Yazılarımı uzun araklıklarla bir deftere yazar gibi yazdım. Ne blog topluluklarından, nede blogger'dan, tema ve şablonlardan bir haberdim. Adeta kendi kendime blog dünyasında yazdım ve okudum.

Blog dünyasında ilk yılım fiziki ve psikolojik olarak zorluklar içinde adaptasyon sorunları dahilinde, verimsiz, vasat, bilgi yoksunu, okuyucusu, takipçisi, yorumcusu az olup deneyim ve tecrübesiz bir şekilde kendi halinde, kendi başına sesini duyurmaya çalışan sıradan bir blog yazarı olarak geçti gitti.

Blog dünyasında ikinci yılım : Blogger' da ikinci yılım 2016 yılı idi. Aslında engelsiz renkler kişisel web yolcuğunun birinci yılına göre daha verimli bir yıl oldu. Bir blog yazarının öğrenebileceği ve yapabileceği ne kadar konu varsa onları öğrenip blog sayfamda uygulamak için çalışmalarda ve girişimlerde bulundum.

Bu girişimlerim sonucunda blog dünyasına girer girmez ayak bastı parası olarak bir çok şeyler öğrendim. İki yılda iki tane de olumsuz tecrübeler ve deneyimler yaşadım. Her zaman bir şeyleri öğrenimin ağır bir bedeli olur.

Benim de payıma yeni blog yazarları tanıdıkça blog hakkında yeni bilgilere ulaştıkça bolca düşünmeyle birlikte yorgunluk, hüzün ve üzgünlük düştü. Lakin hedeflerimde de hiç bir zaman vazgeçmeye niyetim yoktu. Her şeye rağmen Engelsiz renkler kişisel web yolcuğun da yoluma devam edecektim.

Bu kararım doğrultusunda 2016 yılı içerisinde çizmiş olduğum hedeflerimin bir çoğunu yapmaya başardım. İlerleyen post yazılarımda inşallah bu iki  yıl içerisinde blog sayfam için neler yaptığımı ayrıntılı bir şekilde yazmaya çalışacağım.

Blog sayfamın iki yıllık işlevinin istatistik sonuçlarını açıklıyorum

Blog Sayfamın İki Yıllık İşlevinin Sonucu Nedir ?

Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun iki yıllık işlevliğini yazılı ve görsel olarak istatistikler eşliğinde elde ettiğim sonuçları siz değerli okurlarımla paylaşmak istiyorum.

Bu paylaştığım rakamları belki bir çok blog yazarları için günlük, haftalık, aylık olarak ulaştıkları sonuçlardır. Bu başarısızlığı blog dünyası içerisinde blog sayfam adına okyanusta bir damla olarak görüyorum. Çünkü yapmadığım o kadar çok şey varken başarılı olmayı beklemiyorum. Her gün blog sayfamın istatistiklerine takip ediyorum. Günlük rakamları gördüğümde doğru yolda olduğumu düşünüyorum.

Bu düşüncemi nedenini de şu şekilde açıklamak istiyorum. Makbule Abalı Hocamın bir tavsiyesi üzerine benim dünyam filimini izlemiştim. Ela karakteriyle engelli bir kızı canlandıran oyuncunun şu sözleri hafızamın bir kenarında duruyor.

" Sizlerin yirmi yılda yaptığınız işleri ben kırk yılda yapabildim. " " Yani sizin yaptıklarınızı yapmam için benim daha kırk yıl daha çalışmam lazım. "

Blog Sayfamın İkİ Yıllık İşlevinin İstatistik Sonuçlarını Açıklıyorum.

1 ) İki yıl boyunca 113 post yayını yazabildim.
2 ) Seksen altı tane takipçim oldu.
3 ) 23. 491 Kişi postlarımı ya okudu yada giriş yaptı.
4 ) Yüzlerce yorumlarda bulunuldu.
5 ) Başta Türkiye olmak üzere,  Amerika Birleşik Devletlerinde, Rusya'da, Almanya'da, Ukrayna'da, Fransa'da, Brezilya'da, Avusturya'da, Singapur'da, Hollanda'da okuyucuları ile buluşmuştur.
Lakin yorumların istatistikleri nasıl bakıldığını bilmediğim için gösteremiyorum.

Blog sayfamda benim yaptıklarım ve yapamadıklarım şimdilik bu kadar. Şablonun oluşma serüvenini ve blogger'da yaşamış olduğum iki yıllık deneyim ve tecrübelerimi ilerine neler yapabildiğim veya yapamadığım konusunda paylaşımlar yapacağım. Blog haritam kategorisini takipte kaldığınız sürece hep beraber bilgileneceğimizi ümit ediyorum.


Not : Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunda sanal ortamda katkısı olan değerli blogger dostlarımı sırasıyla tanıtmak istiyorum.

Vişneli kiraz, Ruhsuz atmaca, Ece evren, NK (Kankim ), Calimero, Deeptone, Makbule Abalı, Daha Mutlu Daha İyi Bir Hayat Mümkün, Mayıs yağmuru, Sosyal medya kafe, Blog tecrübem, Blogger semti.

Blog dünyasında blog sayfama katkı sağlayan blogger dostlarımıza saygıyla ve sevgiyle kucaklayıp teşekkür etmek istiyorum.

Ayrıca kaleme aldığım ve bu topluluk sayfasında paylaşmış olduğum postlarımı okuyup, yorum yapan, paylaşımlarda bulunan bütün okuyucularıma göstermiş olduğunuz ilgi ve teveccühten dolayı şükranlarımı sunuyorum. Umarım nice güzel paylaşımlarda beraber oluruz.

Bütün blogger dostlarıma ve okurlarıma iki yılın anısına bir video hediye ederek yazımı burada noktalamak istiyorum. Bir sonraki blog haritam yazısında görüşmek üzere hoş çakalın.

Gerçekten postu beğendiyseniz yorum yapmanızı, paylaşmanızı, takipte kalmanıza rica ederim.

Saygılarımla.

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsizler Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

30 yorum:

  1. Nice yıllara nice faydalı yayınlara... Yaptığınız çok faydalı, farkındalık oluşturmak yol gösterici olmak adına çok önemli. Artık dijital platformlar ses duyurmak ya da kendine bir yol haritası arayışında olanlar için ilk akla gelen yerler. Emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. İnternet cağında dediğiniz gibi farkındalık oluşturma adını bir şeyler yapmak istiyorum. Sizin gibi duyarlı insanların yorumlarını okudukça moral ve motivasyonum artıyor. Umarım faydalı olabiliyorumdur. Yorumunuz için tekrar teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Abdullah oğlum. Bu saate kadar işler vardı, torunum hasta biraz. Ancak girdim ve postunu gördüm. Çok duygulandım...
    Ece teyzen tek parmakla yazıyor hâlâ biliyor musun? Bende neden sağ elim ve tek parmağım ağrıyor diyorum. Klavye üzerinde koşturmaktan tabii ki:))
    Yeni şablonunu çok beğendim. Güle güle kullan oğlum. Seni kutluyorum. Zira devam ettirmeye azimlisin. Sevgiyle gözlerinden öperim. Güzel bir gece dilerim Abdullah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem torununuz için üzüldüm. Umarım en kısa zamanda iyileşir. Bir haftadır ailecek bizde sağlık sorunları yaşıyoruz. Bu sebepten dolayı şablonumu fazla sevinemedim bile. Ece teyzem tek parmakla yazı yazmak çok zor oluyor.

      Ben aylarca ekran klavyesi ve tek parmakla yazmaya çalıştım. Allah güç, kuvvet versin. Ayrıca hayırlı cumalar dilerim. Şablonu beğendiğinize sevindim.

      İnşallah güzel günlerde kullanırım. Ömrüm sıhhatim ve zamanım oldukça yazmaya çalışacağım. Bende elinizden öperim.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. İnşallah Abdullah, sağlık sorunlarınız düzelir dilerim. Sevgilerimle oğlum :)

      Sil
    3. Ece teyzem, dilekleriniz için teşekkür ederim:)
      Saygılarımla.

      Sil
  3. İyi ki blog dünyasına adım atmışsınız. Yazmaya devam edin ki sesiniz daha çok kişiye ulaşsın. Blog yazmak emek istiyor. Diğer sosyal medya ortamlarından farklı, güzel bir dünya burası. Ben de tam olarak çözmüş sayılmam buraları ki 2012'den beri buralardayım. Şablonum pek iyi değil ve halen on parmak yazamıyorum:) Emekleriniz gönülden tebrik ediyorum. Daha nice uzun bloglu yıllara... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten blog yazmak emek istiyor. Sorumluk istiyor. Sabır istiyor. Daha bir çok şey istiyor. Diğer sosyal ortamlarda blogumun dışında fazla yayın yapmıyorum.

      Buraları dediğiniz gibi güzel ama tam çözülmesi zor bir yer. Sizin tecrübeleriniz daha fazladır. Size göre ben daha yeniyim. Şablon gerçekten blog kullanıcıları için sorun teşkil ettiğini düşünüyorum. Bu sıkıntıları çok yaşadım. On parmakla yazmayı denemenizi gerçekten tavsiye ederim.

      Zor değil. Postumun altında nasıl on parmak öğrendiğime dair bir link bıraktım. Okursanız belki bir faydası olabilir. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Ne güzel şeyler yapmışsın :) Nice nice yıllara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül ablacığım, güzel dileklerin için teşekkür ederim:)
      Saygılarımla.

      Sil
  5. abdullah Bey, nice 2 si bol yıllara olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medine hanım, umarım ikisi nice bol yıllar olur. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  6. Abdullah bey ne güzel şeyler yapmışsınız tebrik ederim nice yıllar dilerim. Blog keşif etkinliğinde buldum sizi bende beklerim. Sevgiler http://masalzehra.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra hanım, öncelikle hoş geldiniz. Kendimce bir şeyler yapmak istiyorum. Umarım faydalı olabiliyorumdur. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Müsait olduğum zaman gelmeye çalışacağım.
      Saygılarımla.

      Sil
  7. Nice yillara umarim hep yazarsiniz. Bizler de ilk yilimizda hep acemilikler yasadik yasiyoruz. Ben kendimi hala emekleme döneminde görüyorum. Yazmak disinda bir cok sey ögrenmeye calisiyoruz. Bu arada duyurmak istediginiz herhangi bir sey olursa blogumda severek duyururum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmayı hep düşünüyorum. Umarım nice güzel yıllarda hep yazarım. Sanırım bu herkesin ilk yılları hep acemilik dönemi oluyor. Aynen hala acemi olarak görüyorum. Mutlaka yazmak insana çok şeyler katıyor.

      Yazmayı rutin hale getirdiğimiz zaman fark ediyor insan. Duyarlı ve nazik düşünceniz için teşekkür ederim. Şu an da herhangi bir duyurum bulunmuyor.

      Tamam bir şekil de ihtiyacım olursa ilk aklımda siz olacaksınız.
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Yazını ancak şimdi okuyabildim Abdullah.-Adınla hitap etmemde bir sakınca yoktur sanırım.- Mutlaka tekrar dönüp ikinci kez okuyacağım. Dikkatle, not alarak okunması gereken yazılardan. Bloğunda şimdiye kadar gerçekleştirdiğin başarılı çalışmalardan ötürü seni yürekten kutluyorum. Ve inan, hiç abartmadan söylüyorum; bizim senden öğreneceğimiz çok şey var. Blogda ne çok şeyi araştırıp öğrenmişsin. Bilgisayarda yazarken ben hala 2 veya 3 parmağımı kullanıyorum. 10 parmakla yazmayı hala bilmiyorum.
    Blogda video yayınlamayı hala bilmiyorum. Sağ olsunlar yardımcı olmak isteyen arkadaşlar oldu. Ama ah o kodlar yok mu? Çok karmaşık geliyor.
    Engelsiz renkler'i rengarenk yapmışsın. Öyle bir "farkındalık" yaratmışsın ki, örnek alınacak bir model oluşturmuşsun. Tebrikler.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hocam, estağfurullah ne demek ismimle hitap etmeniz gerçekten memnun olurum. Makbule hocam inan sizin samimiyetinizden hiç bir zaman şüphe etmedim.

      Ayrıca her yorumunuz engelsiz renkler web yolcuğunda inancımı daha da artırıyor. Motife ediyor. Sizden çok şeyler öğrendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Daha çok şeyler öğreneceğimi inanıyorum. Makbule hocam aslında bazı şeyleri rahatlıkla yapabiliriz. Biraz inansak, araştırsak ve isteğimiz olsa her şeyi yapabiliriz. İnanıyorum Makbule hocam sizde rahatlıkla yapabilirsiniz. Ben de bazı şeyleri yeni yeni öğreniyorum.

      Bir blog kullanıcısının bilmesi gereken neler varsa öğrenmek istiyorum. Çünkü her blogger kendi blogunu rahatlıkla yönetmeli ve kullanmalı diye düşünüyorum. Böylece motivasyonumuzun artacağını ve daha güzel paylaşımlarda bulunacağımız inanıyorum. Umarım bütün blog kullanıcıları kendi bloglarını kendileri yönetir ve kullanır.

      Makbule hocam yapmış olduğum şeylerin sizin nezdiniz de beğenilmesi gerçekten beni mutlu etti. Güzel bir örnek model olabildiğim ise, ne mutlu bana. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  9. Çok verimli bir 2 yıl olmuş diye düşündüm ben okurken. Dediğiniz gibi, bence de her olumsuzluk - yavaş ilerleyiş - ilerlemeyiş, geri dönüş vs. vs. hepsi aslında birer kazanım bizler için. Tecrübe olumlu da olsa, olumsuz da çok önemli. Bu nedenle ben blogdaki 2 yılınızı koskocaman bir tecrübe olarak okudum ve algıladım.
    Sürprizler ve yenilikleriniz de çok güzel. Sizin adınıza çok sevindim. Dilerim daha nice yıllar paylaşımlarınızı bizimle buluşturursunuz.
    Ayrıca 10 parmak klavye yazınızı da çok merak ettim. Şimdi bakacağım.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar yaşadıkça tecrübe kazanıyor. Gerçekten güzel tespitler de bulunmuşsunuz. Sürprizleri ve yenilikleri beğendiğinize sevindim.

      On parmakla yazımı okuyunca ne demek istediğimiz daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  10. Abdullah oğlum. Seni mimledim. Emre Bektaş tanıyorsun. Onun mimi. Uzun değil, seni yormaz canım. Sevgiyle kucaklıyorum oğlumu. İyi geceler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, mim için teşekkür ederim. Emre Bektaş'ın ismini duymuştum. Mim uzunluğu önemli değil. Ece teyzem senin hatırın için yapıyorum.

      Yoksa mim etkinliklerini katılma ihtiyacı duymuyorum. Yazmam gereken bir postum var onu yayınladıktan sonra yapacağım inşallah :)
      Saygılarımla.

      Sil
  11. Nice yıllara diyorum Abdullah yayınlarınız hiç kesilmez İnşALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamdi kardeşim, güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. İnşallah yayınlarım devam edecek.
      Saygılarımla.

      Sil
  12. Sade ve güzel anlatımınız ile bir yılın özetini aktarmışsınız. Nice daha başarılı yıllara elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlere o hissi verebiliyorsam ne mutlu. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  13. Abdullah Bey, muhteşemsiniz gerçekten, sizi yürekten kutluyorum, sizin gibi bir insan kafasına koyduğu her şeyi başarır, hepimize örnek oluyorsunuz, blogda ikinci yılınızı kutlarım, daha nice yıllar güzel yazılarınızı okuyacağımıza ve yapmak istediklerinize adım adım ulaşacağınıza eminim, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren kardeşim öncelikle çok geç cevap verdiğim için özür dilerim.. Yoğun boğaz yolu enfeksiyonuyla birlikte kuru öksürük ve grip geçiriyorum. Kendime biraz iyi hissedince blogu girdim. Hala enfeksiyon devam ediyor.

      Eren kardeşim, diye hitap ediyorum umarım mahsuru yoktur. Eğer ben o hissi size verebildiysem benim için en büyük mutluluk budur. Güzel dilekleriniz, şahsıma olan inancınız ve destekleriniz için teşekkür ederim. Ben de inanıyorum. Bu yolda daha çok iki yılları beraber kutlayacağız inşallah. Samimi Yorumlarınız için teşekkür ederim.

      Samimi yorumlarından bizleri mahrum bırakmayın. Her zaman bekliyorum :)

      Saygılarımla.

      Sil
  14. Azim diye bu çalışmalara derim ben. okuyunca hayran kaldım, ve de imrendim doğrusu. Ben yıllardır on parmak öğreneceğim ama bir türlü istikrar sağlayıp da başaramadım. Sizi okuyunca kendime kızdım ve bir güzel pataklayacağım kendimi. Başarılarınızın devamını diler, hoşça kalın derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halil amca, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. O hissi size verebildiysem ne mutlu bana. Halil amca gerçekten yapabilirsiniz. Teknik olarak bir şey gerektirmiyor. Sadece istek, azim, kararlılık bir de o dersleri düzenli çalışmaktan geçiyor. Bir kere denemeye başlayınca gerisi geliyor. Sonra dediğiniz gibi kendinize boş yere kızdığınız kalıyor. Umarım sizde on parmağı en kısa zaman da öğrenirsiniz. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Size de başarılar dilerim.
      Saygılarımla

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.