1 Ocak 2017 Pazar

2017 'ye İki Kala

2017 'ye iki gün kala bir mesaj geldi. Mesaj Necla teyzemden idi.

Vatzap üzerinde yollamış. Yollamış olduğu mesajı geçmeden. Kısaca Necla teyzemden bahsetmek istiyorum.

Necla Teyzem kimdir?

Sekibağ Mah. Sok. 19 B Blog Yangın evlerinde beraber aynı katta oturduğumuz komşumuzdu. Oğlu Remzi ile çocukluk yıllarımızda beraber oynardık. Benim çocukluğumda tek başıma kaldığım dönemlere oldu.

O zamanlar ortaokula gidiyorum.  Eğitim öğretim sistemi zorunlu sekiz yıl olmuştu. Bende orta birinci sınıfa yeni okuyacağım. Ortaokulun ilk günlerinden itibaren evde tek başıma kalmaya başladım. Okulda öğle arası olurdu. Köyden gelen arkadaşlarımın haricinde...

Bütün arkadaşlarım evlerine gidiyordu. Ben de evimize giderdim. Evimize giderken yolumuz üzerinde mahalle bakkalı vardı. Bakkala fırından ekmek saat 11.30 gelirdi. Ekmek dolabına yaklaştığımda ekmeklerin sıcaklığı camı buharlarla kaplardı. Türüm türüm kokardı.

Nerede o ekmeklerin tadı, lezzeti nerede şimdiki ekmekler. Evimizin kapısını açtığımda. Hemen mutfağa girerdim. Yumurtayı da ayrıca çok seviyordum. Hemen iki veya üç tane tereyağlı bir yumurta yapardım.

Yanına zeytin, peynir, reçel, köy tere yası ve sıcak sıcak ekmek. Öyle güzel olurdu. Bir de üzerine de bir çay demler öğle yemeğimi yemiş olurdum.

Bugünlerin haricinde çoğu zaman Sema teyzemde de yerdim. Sonra Necla teyzemde öğle yemeğine davet ederlerdi. Ben çoğu zaman gitmek istemezdim. Lakin onlar beni bazen zorla evlerine götürür misafir ederlerdi.

Öyle yemeğimi ev yemeği olarak yememi sağlarlardı. Hem Sema teyzemden hem de Necla teyzemden Allah razı olsun. Çok emekleri hakları geçti. Yani, Necla teyzem çocukluk yıllarımdan kalan nadide insanlardan bir tanesidir.

2014 yılında bir vesile ile tekrar konuşmaya başladık. Vatvap üzerinden başta cuma mesajları ve diğer özel günlerde hep mesajlaşır veya telefonla konuşuruz. Bu özel mesajlardan bir tanesini daha yollamış.

Nasıl duygulandığım, nasıl sevindim, geçmişim o an bir filim şeridi gibi zihnimden geçti. Neydi görsel olarak yollamış olduğu özel mesaj hemen paylaşayım.  Ondan önce bir görsel de ben paylaşmak istiyorum. Umarım görselimi beğenirsiniz.



                                                                              Bu
                                                                           yılbaşı
                                                                         ağacımı
                                                                       donatmak
                                                                yerine, her dalını
                                                             bir dostumun adı ile
                                                              süslemek istedim...
                                                        Yakın dostlar, uzakta olan
                                                       arkadaşlar. Eski arkadaşlar,
                                                 yeni dostlar. Her gün gördüklerim
                                                ve ara sıra görüşebildkiklerim. Hep
                                              aklımda olanlar ve sıkça unttuklarım...
                                        Her zaman yanımda olanlar ile olamayanlar
                                  Kötü gün dostlarım, hep destek olanlar... İstemden
                          üzdüğüm dostlar ve istemeden beni üzenler. Çok yakınımda
                      olanlar, ulaşamadıklarım, yıllardır görmediklerim, özlediklerim...
               Vefa borcu oluklarım. Bir telefon uzaklığında olanlar. Alçak gönüllüler,
                                 gönülden sevenler. Az ya da çok hayatıma girmiş
                                                           Tüm isimler... Bu
                                                             ağaçta hepsinin
                                                             kökleri sağlam,
                                                            dalları uzun ve
                                                             güçlü olacak.
                                                           İsimleri daima
                                                            asılı kalacak...
                              Her yeni yıl, eskilerinin yanına yenileri eklenecek.
                            Zor anlarda ağacımın gölgesi dostları ve dostlukları
                                Bir nefes serinletecek. Yeni yılla gelen tüm yeni
                        Yeni umutların, yeni başlangıçların, dostların, bütün yeni
                              Günleriniz aydınlatması ve sizlere daha güzel anlar
                                                    Paylaşmak dileğimle... 
                                                    İYİ Kİ VARSINIZ...

Tek tek bu özel anlamlı mesajı yazdım.

Her kelimesinin anlamı, duygusu, hissettirdikleri, dokunuşu, tadı, gördüklerim, tecrübe ettiklerim ve yaşadıklarım farklı oldu. Şimdi paylaştığım hayat ağacımın altında adeta toplandı.


Toprağına sabır... Köküne güç... Gövdesine azim... Dallarına cesaret... Yapraklarına renk... Düşünce güneşine  kararlılık... Suyuna bereket... Görselliğine şükür kattı... 

Bloga 2017 için kar efekti yükledim.
Blog tecrübem yeni yılda blogunu karla donatmak isteyenler olabilir demiş. Güzel bir paylaşımla bizlere sunmuş. Bende yeni yılda blogumda sunmak istedim.


Aslında hiç böyle bir yazı yazmayı düşünmüyordum. İki gün içinde yaşadığım duygu seline biraz akışına bırakmak istedim.


Üst üste gelen mesajlar, videolar paylaşımlar, benim böyle bir post yazmama sağladı. Umarım kar efektini beğenirsiniz.

Bir sonraki postuma kadar blogun kar efektesini kaldırmayı düşünmüyorum.
Değerli okuyucularım postu akışına bıraktım. Böyle kombine olan bir postun son halkasını olduğunu düşündüğüm bir paylaşım daha yapmak istiyorum.

Kar efekti ne güzel bir kardan adamın görselini zemin hazırladı. 

2016 yılını ulaşmamıza saatler kala bir video içerikli bir mesaj aldım.  Mesaj  kimden idi.

Mesaj Banu ablacığımdan idi. Onu anlatmaya çalışmayacağım yoksa post bir kitapçığa dönüşür. Onu anlatmaya bir post yetmez. Banu ablamcığım için özel bir bölüm, özel bir post yazacağım inşallah.

Banu ablacığım 2016 yılı için yollamış olduğu video içerikli mesajın aynısını bu sefer kankim 2017 yılı için vaztap aracılığı ile şahsıma yollamış.

2017 yılı için güzel temennilerini şarkı sözleriyle ulaşmak istemiş. Bazı üzücü olaylar yaşamış ol samda. Benim için 2016 yılı hedeflerimin tohumunu attığım bir yıl oldu.

Şimdi de aynı videoyu kankim 2017 yılı için yollamış. Neler mi konuştuk.


Kankime bu video hakkındaki düşüncelerimi paylaştım. 2017 yılı için sağlıklı, güzel, mutlu, huzurlu, bir yıl olacağını inandığımı söyledim. Onun içinde bu videoyu bu postun içinde paylaşmak istedim.


Başta Sema ve Necla teyzelerime şükranlarımı yolluyorum. Esenlikler diliyorum.

Banu ablacığıma, kankime ve blog tecrübeme hem hayatıma hemde bloga renk kattıkları için teşekkür ederim. Allah her şeyi gönüllerine göre versin.

Son bir kaç ayda blogda ve yüreğimde yer eden değerli blog dostlarım sizler için sağlıklı, huzurlu, başarılı bir yıl olmasını temenni ederim. Saygılarımı sunarım.

Ayrıca 2017 yılı ülkemiz ve cümlemiz için hayırlı günlere vesile olmasını dilerim.


Postu sonlandırma zamanı yoksa 2017 yılı da gelip geçecek benim post yine bitmeyecek.

Neden böyle söylüyorum biliyor musunuz?


Bu postumu yazmaya 2016 yılında başladım. 2017 yılına ulaştık. Ben hala postu yayımlayamadım. Onun için bu post 2016 yılının son yazısı 2017 yılının ilk yazısı oldu. Postun yarısı 2016 yılında yazdım.

Malum zaman ve sıhhat ömürden hızlı geçiyor.


Bir yıl daha gitti ömürden acısıyla, tatlısıyla, üzücü olaylarıyla, savaşla, barış ile... Hüzün ile...Kalp kırıkları ile...

Hayatın içinde ne varsa yaşanacak veya yaşadığımız imtihan dünyasında...


Allah cümlemiz için her şeyin hayırlısını versin. Artık 2016 yılını video ile nokta koyalım. 2017 yılı için bu güzel videoyla yeni bir başlangıç yapalım. Umarım benim için umut olan video sizler içinde umut olur.

Artık sizlere video ile baş başa bırakma zamanı geldi.



Saat olmuş. 05.09 yeni yılın ilk saatlerinde hala yazıyorum. Sağlıcakla kalın bir sonraki postlarda görüşmek üzere.

Saygılarımla.
01.01.2017


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

16 yorum:

  1. Uzun ama hoş bir post olmuş :) Mutlu yıllar canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül ablacığım, son zamanlarda yazdıkça yazıyorum. Ne kadar kısa yazmak istesem de olmuyor. Umarım ileride daha kısa yazarım. Post okuduğunuz ve hoş bulduğunuza sevindim. Amin. Size de mutlu yıllar dilerim :)

      Sil
  2. Uzun bir post. Ilk okukdayken bende öğle saatlerinde eve giderdim. Annem yemek yaptığı için hazır olurdu herşey. Eve gitmediğim zamanlar fırından ekmeğin çeyreğini alır okulun karşısında duran bakkaldan da içine çikolata ya da o an ne istersek koydurur o ekmeği okulda değil grup arkadaşlarla yolda aşağı yukarı giderken yerdik. Okurken bu anım geldi aklıma ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun bir post okuduğunuz için teşekkür ederim. Arkadaşlarınızla yaşamış olduğunuz duyguları bizlerle paylaşmanız ne güzel olmuş. Çocukluk döneminde yaşadığımız duyguların yerini tutmuyor. Beni anlamış olduğunuza sevindim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. En güzel birikim, biriktirdiğin dostlardır. Ne kadar zenginsin böyle koca yürek? Dostlarınla mutlu bir ömür senin olsun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostlarımız sayesinde varız. Calimero ablacığım sizin dostluğunuzu kazanmakta benim için bir onurdur. Güzel dilekleriniz gerçekleşir inşallah. Sizde ailenizle birlikte sağlıklı, mutlu ömürler dilerim.)))
      Saygılarımla

      Sil
  4. nefis bir yazı yaaaa içten duygulu sevimli yaaa. iyi yıllar mademsiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone duygularıma size aktarabilmek ne güzel. Teşekkür ederim. Size de iyi yıllar dilerim. :)

      Sil
  5. Abdullah kardeşim 2016 bize istediklerimizin bir çoğunu verdi. Heee bazılarını vermemiş olabilir ama hayırlısı olsun... Sağ selamet 2016 atlatıp 2017 yılına geçiş yaptık. Bu kar efekti de bayağı güzel olmuş değişiklik katmış. Umarım 2017 yılı hepimiz için hayırlısı olur. Yeni yılını kutlarım kardeşim. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teo kardeşim aslında benim hedeflerim doğrultusunda istediklerimi aldım. Lakin durumlar öğle arka arkasına geldi. Tam bir soluk aldım diyorum. Toparlanıyorum bir şey meydana geldi. Dediğin gibi hep hayırlısı dedim. Kar efekti böyle bir yazıyı uygun olabileceğini düşünmüştüm. Beğendiğinize sevindim. Canı gönülden dileğinize katılıyorum. Umarım hepimiz için hayırlara vesile olur. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Teo kardeşim yeni yılını ben de kutlarım.
      Saygılarımla.

      Sil
  6. Sevgili oğlum. Senin ne kadar güzel bir yüreğin olduğunu biliyorum. Minnet duygun çok gelişmiş. Kıymet biliyorsun. O çam ağacı resminin üst ucundan aşağıya kadar düzenle yazdığın şeylerin tümünü okudum. Azimlisin. Bu postu yazdığın süre içinde kim bilir ne duygular ve yerine göre ağrı, ya da zorluklar çektin ama duygularını çok güzel ifade ettin. Sana bir şey yazmak istiyorum. Bloğumda bir hikaye vardı biliyorsun. 'Fırat'ın Engeli' başlığıyla. Hatta sen makale olsa daha iyi olur demiştin. Aslında ben aşk hikayesi yazmak niyetinde değildim. Sana da yazmıştım. Hikayemdeki kahramanın adı Fırat'tı. Hepsini okuyamasan da onun son bölümünü okursan neyi hedeflediğimi anlayacaksın yavrum.
    Çok güzel bir yazıydı. Sana ve ailene yeni yılda sağlıklı, mutlu ve huzurlu geçmesini diler gözlerinden öperim yavrum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem böyle düşünmenize gerçekten sevindim. Ben mutlu oluyorum. Çünkü dostluklar kolay kazanılmıyor. Bugün varız yarın yokuz. Geçen zamanı da geriye alma şansımızda yok. Öyleyse her şeye rağmen önümüze bakmamız gerektiğini düşünüyorum. On gündür blog için yazılar için sabahlıyorum. Bir şeyler üretmeye blogda yeni değişiklikler yapmak için bir araştırmanın içindeyim. Bu durumda sıhhatimi de etkiledi. Malum havalar soğuk kar da var. İlk bölümü okumuştum. Sonrası için hem fırsatım olmadı hem de dediğim gibi aşk hikayesi olarak güzel olabileceğini düşündüm. Sonrası için bilmiyorum. Okuma şansım olmadı. Sizin için son bölümü okuyayım ona göre fikrimi söyleyeyim. Belki ben yanlış algılamışımdır. Keşke Ece teyzem devam etseydiniz. Güzel olduğuna da inanıyorsan yazabilirsiniz. Ece teyzem güzel dileklerim için teşekkür ederim. Ben de elinizden öperim. Yeni yılınız da her şey gönlünüze göre olsun.
      Saygılarımla.

      Sil
  7. Merhaba oğlum. O yazı zaten üç bölüm olacaktı fakat sığdıramadım ve dörtte sonlandırdım. Zaten o kadar olacaktı. 1.ci bölümün birinci paragrafı olayın sonucuydu. 4. ve son bölüm başın özetiydi. Sen bilirsin çocuğum.
    Senin için hep güzel dileklerim var oğlum. Sevgiyle gözlerinden öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem, sen o kadar olacaktı diyorsan doğrudur. 1.ci bölümün birinci paragrafını fark etmiştim. Ben de ondan dedim.

      Farkındaysanız tek bir makale olarak olsaydı güzel olurdu. Şimdi diğer bölümleri okumadığım için bir şey söylemek istemiyorum. Postların hepsini okuyacağım yine de belki benim kaçırmış olduğum bir yer olabilir.

      Gün gece ve bugün sabah okumayı düşünüyordum. Hep bir şeyler çıktı. Nasip olursa bu gece okumayı düşünüyorum. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Ece teyzem esenlikle dilerim. Elinizden öperim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  8. Ne güzel sevilmek, hatırlanmak. Siz de anladığım kadarıyla güzel insanlar biriktirmişsiniz yaşantınızda. Umarım yeni yıl yeni umutları, mutlulukları getirir beraberinde hepimize.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgimizi herkesle paylaşıp çoğaltmalıyız diye düşünüyorum. Çok şükür güzel insanları karşılaştım. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım hepimiz için hayırlara vesile olur.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.