5 Aralık 2016 Pazartesi

Yüreklerine Sevgiyle Isıtan Büyüklerime

Sevgili okuyucularım, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü bir özür dileme günü değildir. Bu günde  nedense herkes ön plana çıkar. Süslü içi boş kelimelerle önce kendilerini kandırırlar. Sonra engellileri ve ailelerini kandırdık sanırlar. Bende bir gün değil her gün hatırlanması için bir ay önceden harekete geçtim. Karınca kararınca blog dünyasında bir şeyler yapmaya çalıştım. Önce 3 Kasım'da Dünya Engelliler Günü için bir makale yazdım.  Bununla da yetinmedim bir hafta önce anket düzenledim. İyi yapıp bir anket düzenlemişim. Benim için farklı bir bakış açısı, farklı bir deneyim oldu.

Bu zaman diliminde yeni kişilerle tanıştım. Hep birlikte empati kurarak fikir alış verişin de bulunduğumuzu düşünüyorum.  Blog dünyasında engellilerin sorunları ve yaşam standartlarına değinen bir birinden güzel üç tane makale yazısı okudum. 3 Aralık  Dünya Engelliler Günün de kendi blogların da pencere açıp engellilerin sorunlarına misafir etmişler. Sorunların çözüm yollarını kendi düşünceleriyle seslendirmek istemişler.Değerli blogger büyüklerime engelliler için yapmış oldukları yürekten paylaşımları için teşekkür ederim.

Değerli okuyucularım vaktiniz varsa  bu güzel makale yazılarını okumadan geçmeyin derim. Yinede siz bilirsiniz. Yüreklerindeki, zihinlerindeki düşünceleri ortaya koymuşlar böyle güzel bir içerik yazmışlar. Sözde değil özde katılım sağlamaya çalışmışlar. Sadece bizlere okumak, hayatlarımızda tatbik etmek kalıyor. Ne dersiniz ?  Artık sadede gelip okumak isteyenler için bu güzel blog dostlarımla sizleri baş başa bırakayım.



İlk önce okuduğum makale Ece Evren Teyzemin yazısı oldu. Biz engellilerle toplum arasında bir köprü oluşturmaya çalışmış. Yüreğinin güzelliklerini her makalesinde görebileceğiniz düşünüyorum. Ece Evren'in Kişisel bloguna buradan okuyabilirsiniz.

İkinci okuduğum makale yazısı Makbule Abalı hocamın yazısı idi. Kendisini yeni tanışmış olmama rağmen blogunu mümkün oldukça gidip yazılarını okumak istiyorum. Yaşlılar, engelliler ve diğer sosyal etkinliklere önem veren bu projelerde yer alan duyarlı emekli bir öğretmen. Uçun Kuşlar blogu ile bizlerle birlikte paylaşımlarda bulunuyor. Makale yazısını buradan okuyabilirsiniz.

Daha Mutlu Daha İyi Bir Hayat Mümkün sloganıyla bizlerle olan sağlık sektöründe çalışan Yurdagül Çelik ablamın engellilerin sorunları ve çözümleri makalesini buradan okuyabilirsiniz. Yurdagül Çelik ablamla da yeni tanıştım.

Bu tanıtmış olduğum blog büyüklerimden her hangi bir beklendim yok. Sadece engelliler için güzel bir makale yazıp bizlerin sesleri olmaya çalıştıklarını düşündüğüm için yer vermek istedim.



Makalemin sonuna gelirken sosyal devletimize seslenmek istiyorum. Ben bir engelli değilim. Bir bireyim T.C vatandaşıyım. İsmim Abdullah. Soy ismim Tığ. Türkiye'de yaşamaktayım. Kanun bize engelli olarak hitap ediyor. Bizlere gösterdiği ilgide yetersiz kalıyor. Tüzel olan görevine yerine getiremiyor. Bizlere de yetersiz sanıyor. Onun için gerekli olan adımları iki ileri bir geri olarak atıyor. Ben kendi adıma engelli kavramına kabul etmiyorum. Ben engelli olmayı seçmedim. Bizlere engelli olmayı zorunlu haline getirmeyin. Demek istediğim şu engelleri birlikte aşalım paşa paşa yaşayalım. 

Yüreklerimizi sevgiyle sımsıcak ısıtıp güzel anlar yaşamamızı temenni ediyorum. Hoş çakalın.



Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

24 yorum:

  1. Ne kadar nazik ve incesin.Duygulandım ya :) Yaş ilerledikçe duygusal mı oluyor insan bilemiyorum.İnşallah hep beraber farklılıklarımızı kabul ederek empati yaparak daha mutlu ve keyifli günler yaşarız.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünün anısına sizin yüreklerinizin iç güzelliğine yansımasını olduğunu düşündüm. Benimle alakası yok. Yaşla ilgisi olmadığını düşünüyorum. Vicdan sahibi olmanız duygulanmanıza neden olabilir:) Umarım hep beraber farklılıklarımız empati kurarak hayatı paylaşabiliriz. Ben teşekkür ederim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Bir vefa ve incelik örneği. Yorum yapmışken tekrar bir geriye dönüşle teşekkür edip güzel duygularını bildirmek. Özellikle gençlerde bu tür davranışlar beni çok mutlu ediyor. Gelecek adına umutlanıyorum.
    Belki hepimiz bir gün bir kaza, bir hastalık sonucu "engelli" olmaya adayız. Birbirimizi anlamak, tanımak, varlığını kabul etmek zorundayız.
    Blogda fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum. Şener Şen ile Beren Saat'in baş rolde oynadıkları bir film vardı. Blogda da yazmıştım. Harika bir filmdi. Keşke herkes izleyebilseydi.
    İnanıyorum ki "önce insan" olarak hepimizin görevi birbirimizi kırmadan, incitmeden iyi ve güzel işler yapmak...
    Çabanı,mücadeleni çok takdir ediyorum.Çok güzel işler başarmış engelli kardeşlerimiz var. Yaşları bizlerden küçük belki ama saygı duyuyorum.
    Sağlıklı, güzel günler diliyor, tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hocam, ben makalelerden çok yorumları önem veriyorum. Toplum içinde yaşıyoruz. Bir birimizle etkileşim ve iletişim için de olduğumuzu düşünüyorum. Onun için bu konuda dikkat etmeye çalışıyorum. Bizler bizden büyüklerimize saygı duymazsak bizden küçüklerinde bizlere saygı duymasını beklememiz gerektiğini düşünüyorum. Gençlere örnek olmamız için bizim yapmamız gerekli. 'Engelli olmak"zor değil her an herkes olabilir. Bazı kişiler zaten anlamadıkları, tanımadıkları için görmezden geliyor. Vaktim oldukça yazılarınızı okumaya çalışıyorum. Filim izlemedim. En kısa zamanda izlerim inşallah. Bizler kırmak incitmek için mutlaka bir şeyler bulduğumuz için güzel işlere sıra gelmiyor diye düşünüyorum. Umarım güzel işlerde herkesim bir olur bir amaç için mücadele eder. Küçük dünyamda elimden ne geliyorsa onu yapmaya çalışıyorum. Güzel işler yapan Engelli arkadaşlarımı gördüğüm zaman ben de feyiz alıyorum. Mücadelemize katkı sağlamak için çaba gösteriyorum. Asıl ben teşekkür ederim,sağlıklı, güzel günler dilerim.

      Sil
  3. Pardon, yorumdaki filmin adını hatırlayamamıştım.O yüzden yeni bir yorum yazıyorum. "Benim Dünyam". Beren Saat- Uğur Yücel filmi. 5 Aralık 2013'de blogda "Ayrı Dünyalar" başlığıyla yazmışım.
    3 Aralık 2013'de "Engellenen Hayatlar" var.
    Sağlıklı günler.

    YanıtlaSil
  4. Makbule hocam, siz yorumu yazarken ben benim dünyamı izliyordum. Blogu bir bakayım dedim sizi bilgilendirici yorumunuzu gördüğüm. Filimi izlemek isteyenler için bilgilendirmeniz güzel olmuş. Ben de izledim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Kendi yaşamış olduğum durumların daha ötesine gittim. Kendimle empati kurdum. Belki filimi izlemekler isteyenler olabilir. Filim hakkında fazla bir şey anlatmak istemiyorum. Lakin hepimizin bir alfabesi olduğu katılıyorum. Düşlerimizi gerçekleştirirken imkansız kavramının öğrenmemek lazım. Hayatımızda iyilikler yapmak için fazla bir zamanımız gerçekten olmayabiliyor. Aydınlıklara hep beraber yürüyebilmek ümidiyle. Tekrar teşekkür ederim. Saygılarımı sunarım. Her şey gönlünüze göre olması dileğimle.

    YanıtlaSil
  5. Oğlum benim. Bugün bir defa girdim bloğuma. Hikaye yazdım. Bir engelli hikayesi. Hani sana bahsetmiştim ya.
    Biraz rahatsızım bugün. Uyuyamadım, gmailime yayının gelmiş. Çok teşekkür ederiz. Aslında insanlık görevi, daha neler yapmak ister gönül... Yazın çok duygulu olmuş. Hayırlı geceler. Sevgiyle kucaklıyorum seni oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun Ece teyzem umarım daha iyisindir. Yavaş yavaş her şey olacağını ümit ediyorum. Mücadelemize devam ediyorum. Biraz duygulanınca duygulu bir yazı oldu. Beğenmiş olmanıza sevindim. Ece teyzem size de hayırlı geceler. Saygılarımı sunuyorum.

      Sil
  6. bloguma koydum blogunu son yazımdaaaa bikaç arkadaş daha tanısın seniiii diyeeee görüşürüüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz ve desteğiniz için teşekkür ederim. Allah gönlünüze göre versin. Görüşmek üzere :)
      Saygılarımla.

      Sil
  7. Deep bahsetmiş blogunuzdan o vesileyle sizi de tanımış oldum... Emeğinize, çabanıza sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Deeptone tekrar teşekkür ederim sizinle tanışmamıza vesile olduğu için. Sağ olun.
      Saygılarımla...

      Sil
  8. Merhaba, ben de blogunuza Deep sayesinde geldim, artık ben de sizi takip ediyorum, sizi engelilerin sorunlarının göstermek, çözmek adına yaptıklarınızdan dolayı tebrik ederim, inşallah daha nice güzel yazılarınızı okuruz, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefa getirdiniz. Takibiniz ilginiz için teşekkür ederim. Deeptonenin tanıtımı sayesinde yeni blog arkadaşları tanımak ne güzel. Umarım toplumsal uyum dayanışma sağlayabilirim. Asıl ben teşekkür ederim. İnşallah nice güzel günler de, güzel yazılarla beraber oluruz.
      Saygılarımla..

      Sil
  9. Merhabalar,Deep sayesinde tanıdım sizi.Takip edeceğim,gerçekten engelliler için yaptıklarınız çok güzel,sizi tebrik ederim.İnşallah daha güzel yazılarınızla içimizi ısıtırsınız.Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım hoş geldiniz. Bugün benim için Deeptone günü oldu. Kendi halinde fazla okuyucusu ve yorumcusu olmayan bir blog kullanıcıyım. Deeptonenin hediyesi sizler oldunuz. Umarım hem deeptone'yi hemde sizleri utandırmam. Sağlıklı güzel birlikteliklerimiz olur. Böyle güzel destekleri yaşadıkça moral oluyor. İnşallah içimiz hep sıcak sevgilerle dolar. Saygılarımı sunarım desteğiniz için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Merhabaaa :) Ben de Deeptone sayesinde buradayım ve çok mutluyum. Takipteyim, artık bol bol buralarda olacağım gibi gözüküyor. Çok memnun oldumm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa:) Hoş geldiniz. Deeptonecilere misafir etmekten ben de çok mutluyum. Her zaman beklerim. Sizleri tanımak için bende müsait olduğum zaman uğramak istiyorum. Sevgi ve ilgileriniz için teşekkür ederim.:)
      Saygılarımla.

      Sil
  11. Güzel yürekli dostum... İnsanlığın kalıp değil yürek işi olduğunu her fırsatta gösteriyorsun ya, senin gibi birinr dostum diyebildiğim için mutluyum, gururluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin dostluğunuz nail olmak benim için de gurur ve mutluluk kaynağı oluyor. Mevlit kandiliniz mübarek olsun her şey gönlünüz göre olsun. Bütün dostlarımın ve okuyucularımın da Mevlit kandili kutlu olsun. Ne muratları var ise kabul olsun.
      Saygılarımla

      Sil
    2. Özel mesajını aldım oğlum. Allah razı olsun. Lakin benim gönderdiğimin gittiğinden emin olamadım. Oğlumun bloğu en doğru yer dedim. Mevlit kandilinin ailene ve sana hayırlar getirmesini, vatanımızı selamete kavuşturmaya vesile olmasını niyaz eder, sevgiyle gözlerinden öperim oğlum. Hayırlı bir gece diliyorum.Ece teyzen.

      Sil
    3. Ece teyzem Allah senden de razı olsun. Posta kutuma baktım mesajın gelmemiş. Güzel dileklerinizi olması dilerim. Ece teyzem elinizden öperim hayırlı geceler dilerim. Her şey gönlünüze göre olsun.
      Saygılarımla

      Sil
  12. Merhaba, yazılarınızı takipteyim, bize de bekleriz...

    http://hedefbodrum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz. Takibiniz için teşekkür ederim. Umarım memnun olursunuz. Müsait olduğum zaman ziyaret edip.

      Size takip edip edemeyeceğim konusunda bilgi vermeye çalışırım. Şimdiden başarılar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.