26 Kasım 2016 Cumartesi

Şimdi Anket Zamanı

Bir ay önce 3 Aralık Dünya Engelliler Gününün yaklaşması sebebi ile farkın dalık oluşturmak amaçlıyla bir içerik yazdım.

3 Kasım Dünya Engelliler günü kutlu olsun içerikli yazımı okumak isteyenler olursa buradan ulaşabilirler.

3 Aralık Dünya Engelliler gününü kutlamaya bir hafta kaldı. Bir değişiklik daha yapmak istedim.

Blog dünyasında ve sanal ortamda kamu oyu yoklaması yapmak istiyorum.

Engelli bireylerle bu toplumda birlikte yaşıyor olduklarını ne kadar kavramış olan bir ülkeyiz.

Engelliler için bir yasa var. Bilmiyorum bu yasadan kaç kişinin haberi var.  Bu yasa engelliler haklarını ne ölçüde hitap ediyor öğrenmek istedim.

Engellilere hitap eden sözde 5378 Sayılı Özürlüler Yasası engellilerin yaşam kalitesini artırıyormuş.

Nedense ben 16 yıllar engelli olarak bu ülke de yaşıyorum. Yaşam standartlarım ailemin bana sunduğu imkanların önüne geçemedi.

Kendimi bildiğim bileli yaşam kalitem hep aynı. Belki de bu yasanın içeriğini ben anlamamış olabilirim. Yaşamım içerisine dahil edememiş olabilirim.

İlk günkü yaşam kalitem neyse şimdide aynı hiç bir değişiklik olmadığını düşünüyorum. Sadece bir kaç kuruş para hariç.

O da ihtiyaçlarımı karşılamada deve de kulak kalıyor. Neyse lafı fazla uzatmayayım.

3 Aralık Dünya Engelliler Gününe özel  bir anket yapmak istiyorum.

Blogun ilk anketini düzenleyeceğim için bir içim kıpır kıpır heyecanlı. Anketin içeriğini hemen açıklayayım.



Engelli Bireylerin Yaşam Kalitesini 5378 Sayılı Özürlüler  Yasasının, artırdığına inanıyor musunuz?

Eğer inanıyorsanız evet seçeneğini tıklayın.

Yok inanmıyorsanız hayır seçeneğini tıklayın.

Kısmen yani üç beş kuruş sizin neyinize yetmiyor diyorsanız kısmen seçeneğinizi tıklamanızı rica ediyorum.

Amacım çevremizde engelli kişilerin yaşadığını ne kadar farkındayız.

Engellilerin İhtiyaçları karşılayabiliyor muyuz ?

Düzenlenmiş yasaların yetersizliğini karşısında neler yapmalıyız.

Düşündüren, sorgulayan, haklarımız konusunda birlik olmamızı sağlayan bir anket düzenlemeye çalıştım.

Engelli olarak yaşamak zor olsa bile ben hayata engelsiz renklerden bakmaya çalışıyorum.

Hayatımı bir nebze dahi olsa kolaylaştırmaya ve engellere aşmaya hedefliyorum.

Bu çorbada benimde tuzum olsun diyorsanız. Buyurun hep beraber ankete katılım sağlayalım.

Ankete katılmak istemeyenleri de saygı duyuyorum.

Şimdiden katılanlara şükranlarımı sunarım.

Bir hafta sonra sonuçları açıklayan bir yazı yazıp siz değerli okuyucularımla paylaşmak istiyorum.

Saygılarımla.

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

22 yorum:

  1. Güzel düşünmüşsünüz. Oyumu kullanıdım. Sonucu bekliyorum şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğiniz ve oyunuz için teşekkür ederim. Sonucu ben de sabırsızlıkla bekliyorum. İnşallah katılım çok olur.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Sevgili oğlum ateş düştüğü yeri yakar. Tabii ki insanların hayatları zaman zaman zor geçer, fakirlik çekebilir, ya da geçici rahatsızlıklara yakalanabilirler. Dertlenirler. Ama genelde bu geçici şeyleri yaşarken belki sürekli bir engeli olanlar akıllarına bile gelmez, düşünmemek kolay gelir. Görünce üzülürler belki, ama sanki hepsi o kadardır ne yazık ki. Geçici olarak ilgi gösterseler de gereken desteği hiç kimse istese dahi veremez. Bizim ise, kaderine razı gelmiş ve yazarak bizlerin aramızda saygıyla dolaşan ve farkındalık yaratmak isteyen sana destek olmamız gerekir. 5378 Sayılı Özürlüler Yasasının içeriğini bilmiyorum. Ama birazdan internetten araştıracağım. Burada senin bunu birebir yaşaman, gözlemlerin ve yeterli görmemen bizim için referanstır. Duyarsızca yaşamak, öylesine yaşamak ve etrafa gözlerini kapatmak vicdanlı birinin yapacağı bir şey olamaz.
    Hiç bir şeyde neredeyse, organize olamayan bir yapımız var.Engelli işe gidemezse yapabileceği iş ona gidemez mi? İstense her şey olur. Ama devrimizde o kadar çok birikmiş ve halen üst üste biriken sorunlar oldu ki, sonuca ulaşabilmek gerçekten zor. Öyle bir bilince sahip değiliz maalesef.

    1-O nedenle oylama yapmama rağmen en sağlıklı cevabı bu yasanın maddelerini okuduktan sonra verebilirim. Engellilerin bazı yerlerde kamplarını vs bazı uygulamaları arada bir görsem de demek ki genele hitap etmiyor düşüncesine kapıldım şimdi. Zira haklarınız nasıl ve kimlerce ve yeterince veriliyor mu? Maddi yardımda neler göz önüne alınıyor? Tek tek maddi durumlar araştırılıyor mu? Bu ve bunun gibi eksiklerin bilgisine en çok senin sahip olduğuna inanarak yola çıkarım.
    Hastahanelerde önceliğiniz var mı meselâ ?ki ben bir yayınını hatırlıyorum. Sanırım bu konuda önceliğiniz sağlanamıyor.
    Bu konuyu anlamaya çalışacağım, ama toplumumuzda bir gün hatırlanıp unutmak adet haline gelmiş.
    "Hayatımı bir nebze dahi olsa kolaylaştırmaya ve engellere aşmaya hedefliyorum." demişsin. Azmetmek başarmaktır. Bu konuda yazacaklarını paylaşırım ve arkadaşlarımız da paylaşırlarsa bir farkındalık yaratabiliriz.Ben yasaya bakacağım. Anketi de kısmen olarak cevaplamama rağmen bilgisizlik kaynaklı olduğunu bilmeni isterim.
    Dilerim bu girişiminde başarılı olursun. Engelliler Gününde bir yazı hazırlarım zaten. Bol katılımlı olması dileklerimle oğlum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem ateş düştüğü yeri yakıyor. Dediğiniz gibi sizi yakan başkalarının karşıdan bakmasına seyirci kalıp sadece o an sizle oluyorlar sonrası yok. Engelli olup bende daha iyisini yapan arkadaşlarımda mutlaka vardır. Ben de blog dünyasıyla yeni sayılırım. Bazı şeyler zihnimde yeni yeni oluşuyor. Umarım engelli dostlarımı da faydam oluyordur. 5378 Sayılı Özürlüler yasasının içeriği bir kumbaranın içerisinde üç beş tane bozuk paradan başka yok diyebilirim. Referans olarak görmenize sevindim. Haklarımız konusunda umarım o bilince sahip oluruz. Araştırarak oyunuzu kullanmanız en sağlıklısı olmuş. Araştırdıkça ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. Maddi konuya gelince tek tek araştırılıyor. Aynı hassasiyeti diğer konularda yapsalar ortada sorun kalacağını zannetmiyorum. Artık hastanelerde önceliğimiz o da sözde kaldı. Randevu olayı çıkınca sıraya tabi tutuluyoruz. Yazılarımı kaynağı bu yoksa başka türlü yazabileceğimi düşünmüyorum. Ece teyzem rastgele oyunu kullanmadığın için teşekkür ederim. Gönlünüz ne diyorsa onu kullanın. Benim de istediğim katılımın bol olması yönünde. Katılım ne kadar çok olursa başarı oranına da belirleyeceğini düşünüyorum. Engelliler gününe bir yazı yazmanız engelli dostlarımız için bir destek niteliği taşıdığını söyleyebilirim. Destekleriniz ve dilekleriniz için teşekkür ederim. Ece teyzem Saygılarımla:)

      Sil
  3. Güzel bir fikir düşünmüşsünüz gerçekten. Anketinize katıldım ve sonuçları merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikrimi beğendiğinize sevindim. Anketin katılım ve sonuçlarını bilgilendiren bir içerik yazacağım. Umarım katılımı bol olur. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Hepimiz bir engelli adayıyız bunun aksini düşünmek zaten mümkün değil. Sizin de dediğiniz gibi verilen üç beş kuruşun ne kadar önemi var ki Devlet tüm engelli vatandaşlarına daha kaliteli bir yaşam sunmak zorunda. Bütün söylediklerinize yürekten katılıyorum. Anketinize katıldım. Ve bu yazınızı daha çok çevrelere duyurmak için de ayrıca paylaşıyorum. Engelsiz renkler diliyorum saygıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce görüşleriniz için teşekkür ederim. Kaliteli yaşam sosyal bir devletin ve sosyal bir milletin eseri olarak ortaya çıkar. Makalemi okuyup ankete katılmış ve aynı zamanda paylaşımda bulunmuşsunuz. Desteğiniz beni mutlu etti. Zehra hanım saygılarımı sunuyorum. Dilekleriniz ve desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı yazıp farkındalık oluşturmuşsunuz Abdullah bey. Keşke engelliler için belediyeler, toplum ve birey neler yapılabilir gibi bir yazı da kaleme alsanız. Bir çoğumuz engelli arkadaşlarımıza nasıl davranmamız gerektiğini bile bilmiyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Güzel destekleri duymak beni mutlu ediyor. Abdullah bey engellilere nasıl davranılması konusunda bir yazı yazdım. Daha geniş bir yazı yazmayı da düşünüyorum ilerleyen zaman içerisinde.
    Sen olabilirsin makalemi okumak isterseniz linkini aşağıya bırakıyorum.Sanırım bu isteğinizi yerine getirmiş olabilirim.
    http://engelsizrenkler.blogspot.com.tr/2016/03/sen-olabilirsin.html

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun yaa bir de aramıza tekrar hoşgeldin. bir de bu anketi ben yayınlayım daha çok kişi duysun olur de miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum.Sizde hoş geldiniz. Tabi ki yayınlayabilirsiniz desteğiniz ve ilginiz için teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Bilgisayarım bozuk telefon yeni acemiyim katılmayı beceremedim. Ama hayır diye avaz avaz bağırıyorum. Değil üç beş kuruş, müdür maaşı verseler ne olacak? Sadece maddi yardımla mı bitiyor? Bir tanıdığımın trafik kazasında t8 omuru kırıldı. Uygun ev bulamıyorlar, sokaklarda doğru rüst gezemiyor, mağazalara giremiyor daha neler var neler. HAYIR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır seçeneğini tıklıyorsunuz. Sonra hemen aşağısında Vote var onu da tıklıyoruz. Yan tarafında verdiğiniz oy hemen çıkması lazım. Telefonla öğrenme sürecinden kaynaklanıyorsa onu bir şey diyemem. Maddi yardımlarla iş bitse ne güzel olurdu. Tanıdığınızla aynı seviyede ve aynı durumları yaşıyoruz. Ulaşabilirlik sorunu kendi başına bir konu. Umarım en kısa zamanda yetkililer sesimizi duyarlar. Gerekli düzenlemeleri yaparlar.

      Sil
  9. Hayat engeli olmayanlar için bile zorken engelli bireylerimiz için tabii ki çok daha zor. Ankete katılmayı beceremedim ama koskoca bir HAYIR diyorum. Sadece maddi destekle bitmiyor ki. Uygun ev bulmaktan tut da mağazalara, marketlere kadar girmenin zor olduğu yerler o kadar çok ki. Bir tanıdığımın trafik kazasında t8 omru kırıldı. Neler yaşadığına birinci elden şahidim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engelliler zorluktan yılmazlar zorlukları hep ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlar. Zorluklar işte o noktadan sonra başlıyor. Hayır diye haykırmanız bile oyu kullanmışsınız demektir. İsterseniz tekrar deneyin olmuyorsa kendinizi yormayın. Hayır seçeneğini tıkladıktan sonra Vote var onuda tıkladınız mı oy verme işlemini yapmış olursunuz sanırım. Benim seviyem de t8 tanıdığını kişiyle aynı bölgeden hasar almışız. Geçmiş olsun. Bir yerden bir yere gitmek için bile etrafımızda iki kişi olması gerekiyor. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Oyumu kullandım ve açıkça belirtmeliyim ki o yasanın engelli kardeşlerimizin hayat standartlarını yukselttigini düşünmüyorum ya da bu ülkede kimse işini doğru düzgün yapmadığı için engelli kardeşlerimize gerektiği gibi ulaşılamıyor. Herkese insan olarak bakabildigimiz bir dünya temennisiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunuz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Evet haklısınız engelliler kendi küçük dünyalarını bırakılıyor. Her bireyin kendi üzerine düşeni yapsa toplumsal bir sorun diye bir şey kalmaz sanırım. Güzel temenninizin olması dileğimle.
      Saygılarımla.

      Sil
  11. Oyumu kullandım. Daha önce de kullanmış ama yorum yazamamıştım.
    Şafak Pavey'in mecliste bulunmasının engelliler için şans olduğuna inanıyorum.
    Ülkemizde engelliler için çok şey yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bu durumu blog yayınlarımda da dile getirmeye çalışıyorum.
    Yarın "3Aralık Dünya Engelliler Günü"nde de bir yazım olacak.
    Hak ettiğiniz bir dünyada yaşamanızı diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hocam kullanmış olduğunuz oy ve yorumunuz için teşekkür ederim. Şafak Pavey'in mecliste olması bir şans ama yeterli olduğuna inanmıyorum. Şafak Paveylerin çoğalmasıyla gerektiğine inanıyorum. Orada da bürokrasi engelline takılıyoruz. Lokman Ayva gibi bir engelli büyüğümüz meclisten geçti. Kendi başına kaldı. Mecliste istediği şeylerin belkide onda birine bile gerçekleştirmediğini düşünüyorum. Buna rağmen güzel şeylere imza attı. Ülkemizde engellilerin için bir şeyler yapılmasını ne kadar istiyoruz. Asıl çözülmesi gereken sorun bu böyle bir istek oluşmadığı sürece kim olursa statüsü ne olursa ne mevkide olursa olsun hiç bir şey değişmiyor. Blog yayınlarınız da dile getirmeniz ne güzel. Karşılıklı yazılar yazıldığı zaman daha geniş bir kitleye hitap edebileceğimizi düşünüyorum. Ayrıca tebrik ederim. Yazınızı mutlaka okumaya çalışacağım. Böylece bir toplumsal bir projeye de blog dünyasında gerçekleştirmiş oluruz. Dilekleriniz, yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  12. Umarım farkındalık oluşur. Ne diyeyim.. Kullandım oyumu. Sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hak ve özgürlüklerini gerçek anlamda dile getirebilmesi adına umarım farkındalığı hep birlikte yapabiliriz. Yorumunuz ve farkındalık için kullanmış olduğunuz oy için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.