21 Kasım 2016 Pazartesi

Ders 2 16 Kasım'dan Neler Öğrendim

Konu : Sevgili okuyucularım ders 2 16 Kasım' dan neler öğrendim içeriğe hoş geldiniz.

Arkadaşımla o ıssız ay ışığı gecesinde arabayla geziyorduk.

Seher vakti saatlerine yaklaşırken arabayla trafik kazası yaptım.

Taklalar ata ata telefon direğini çarptım.

Yolun son istikameti telefon direği ve bahçe duvarı oldu.

Babam, abim ve komşu taksici arabayla kaza ettiğim yere geldiler.

Abimgiller arkadaşımla beni eks olan araçtan çıkarttılar.

Gün ışımasına dakikalar kalmıştı.

Abimgiller gördükleri durum karşısında ilk yardım kurallarına dikkate almadan hareket ettiler.

Abimgiller geldikleri arabaya arkadaşımla beni taşıyarak arabaya koydular dosdoğru hastaneye götürdüler.

Hastaneye geldiğimiz de arkadaşımın kazadan en ufak bir yara bile almadan çıktığını öğrendik.

Arkadaşım normal hayatını kaldığı yerden devam ediyor.

Benim için aynı şey söz konusu olmadı.

Omurgadaki kemiklerim kırılmış.

Kırılan kemikler omuriliğime baskı etmesi sonucunda omurilik felçli olmaya aday gösterilmeme sebep oldu.

Benim yolum o noktadan sonra ayrıldı. Gidişatın yolu değişti.

Hayat yolunda aldığım ilk önemli yaranın ardı sırası devam etti durdu.

Kendi Not : Değerli okuyucularım sizlere trafik yönetmeliğinden ve kanun da belirtilen kurallar, şartlar, hak ve yükümlülüklerden  bahsetmek istemiyorum.

Bu konuda bilgi sahibi olmak isteyenler linke tıklayarak kısa kısa içerikler de bulunduğum trafik kazaları nedenleri yazımı okuyabilirler.

Sadece benim dikkat etmediğim, önemsemediğim durumları açıklık getirmek istiyorum.

 Aslında çok basit günlük hayatta hepimizin uygulayabileceği hususlardan bahsediyorum kendime.

Herhangi bir kaza durumda ambulans başta olmak üzere itfaiye, polise aramanın ne kadar önemli olduğu anladım, öğrendim.


Ne ben nede abimgiller ambulansa aramamıştı.

Ben alkollüyken araç kullandım. Aynı zamanda emniyet kemerini kullanmaya ihmal ettim.


Hatalarımın ilk başlangıç noktası oldu.

Sizlere naçizane tavsiyem eğer alkol kullandıysanız yanınızda hiç alkol almayan birinin araç kullanması aklı selim bir tutumdur diye düşünüyorum.

Daha sağlıklı karar vermemiz gerekirse bir ticari taksi tutup istediğimiz yere bırakmasını söylememiz gerektiğini öğrendim.

Yolun durumunu dikkate almadan oraya gitmeye kalktım.

Dar ve ıssız bir yol. Diyorum şimdi göreceğim yol çekeceğim imtihan varmış.

Alkollüydüm. Yorgundum. Uykusuzdum. Seher vaktine kadar göz kapaklarım açıktı.

Göz kapaklarımın bir anda saniyeler içinde kapanıp açılıncaya kadar uyumam kaza yapmama sebep oldu.


Aklı selim olmak lazım sağlığımızın kıymetini bilmez lazım. Ötesi yok.

Dikkati, tedbiri hayatımızın hiçbir alanında bırakmamak gerektiğini öğrendim.

Hayatımızda zorunlu dün dersi yok, artık yaşadıklarım kendime bir not bir ders olarak yerini almakta.

İsterseniz sizler de kendinize bir not alın ne olur ne olmaz. Dünya hali bu...

İki kişilik çıktığım yolculukta.

İmkansızlıklar imkanım oldu.

Bu durumun tersi de olabilirdi. Arkadaşım da engelli olabilir. Hatta ölebilirdi.

Her şerde bir hayır, her hayırda bir şer vardır diyorum.

Unutmadan da kendime söyle seslenmek istiyorum.

Geleceğimiz bugün ne yaptıklarımızla şekilleniyor; yarın neler yapacağımızla ilgilenmiyor.

Ders 2 16 Kasım'dan neler öğrendim içerik yazımın sonuna geldim.

Ders 3 16 Kasım'dan neler öğrendim yazımda görüşmek üzere.


Saygılarımla.

                                  


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

10 yorum:

  1. İnanın ne diyeceğimi bilemiyorum. Hatalarınızı kabul edip başkalarına ışık olmak istemeniz, gerçekten takdire şayan. Keşke bu kadar ağır bir bedel ödeyerek öğrenmek zorunda kalmadaydınız. İnanın üzüldüm. Ama sizin de dediğiniz gibi, her şerde bir hayır, her hayırda bir şer vardır. Kaleminiz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur hanım, yorumda bulunmuş olmanız bile inanın bir çok şeyleri öncelik ediyor. Evet insan hatalarını kolay kabul edemiyor. Hayatın gerçekleriyle çelişkiler arasında ayrıntılar var ve bizlerin de durup düşünmesi gerekiyor. Hatalarım umarım başkalarının hatalar yapmasının önüne geçer diye zaman zaman yazma ihtiyacı duyuyorum. Hayat usta bir öğretici benimde nasibimde yaşayarak öğrenmek düştü. İnanıyorum size bana sorarsanız üzülmeyin derim. Çünkü hayat devam ediyor. Yazdıklarım ışık olsun ümidiyle yazmaya çalışıyorum. Her şeyin hayırlısı dilemek en güzeli diye düşünüyorum. Umarım bu yazma isteğim hem daim olur.
      Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.
      Saygılarımı sunarım.

      Sil
  2. Keşke bu kadar ağır bir bedel ödeyerek öğrenmeseydiniz ama olmuş bi kere olmuşla ölmüşe çare yok. Bu dünya bir imtihan dünyası ve sizin de sınavınız buymuş. Tedbir bizim takdir Allah'ın sözünü çok severim. Takdir böyle imiş. Allah sabırlar versin. Umarım başarıyla geçersiniz bu imtihanı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle olmuşla ölmüşe çare yok. Takdiri ilahi ne desek boş. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Canım oğlum. Ne düzenli anlatmışsın başına geleni. Gözyaşlarım zaten hep hazır , bu defa da senin için aksınlar. Ne kadar doğru yazdıkların. Aynı arabadaki iki arkadaş ve kötü piyango sana vuruyor. Senin yüreğin öyle bütün ve sağlam ki, yazarak çok başarılar elde edeceksin, inanıyorum. Sayfana gelen güzel yürekli kızlarımı, oğullarımı da takdir ediyorum. Siz gençler, ve sen özellikle bu başına geleni anlayışla karşılayana kadar geçtiğin dar boğazları tahmin etmemek imkansız. Hep beraber yolumuza devam ediyoruz Abdullah. Yazdıkça yüklerimizin hafiflediğini hissedeceğiz. Gözlerinden öpüyorum oğlum...Selam ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiği kadar bir şeyler aktarmaya çalışıyorum. Göz gülsün Ece teyzem saydam olmasın. Takdiri ilahi böyleymiş. Yazmak güzel oluyor. Lakin zamanım çoğu yazmaya gidiyor. Sağ olsunlar gelip destek olmaya çalışıyorlar. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. 16 yıl sonra yazmak yazmak dar boğazlardan geçip bir daha yazmak kolay olmuyor. Ben bir kıyıya beklerken hayat hep devam etti. Geçen yıllar bir daha geri gelmiyor. Yazılarımı onun için yazmaya çalışıyorum. Artık hafifler mi ne olur onu bilmiyorum. Ece teyzem ben de elinizden öperim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Öncelikle yasadiginiz talihsizlik icin cok üzüldügümü söylemek istiyorum. Ama baskalarina dogrulari gösterme cabaniz gercekten takdir edilecek bir davranis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasibimde böyle bir imtihandan geçmek varmış. Dökülen süte ağlanılmazmış ben böyle düşüyorum. Mümkün oldukça önüme bakmaya çalışıyor. Bir nebzede olsa yardımcı olmaya çalışıyorum. Umarım küçük adımlarımda her kesime hitap edebiliyorumdur. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  5. Dünden ders çıkaran akıllı insandır, başkalarının tecrübelerinden ders çıkaran ise zekidir. Rabbim başka imtihanlarda kolaylık versin sevgili dost.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Rabbim imtihanın da hayırlısını versin.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.