7 Ekim 2016 Cuma

Cep Telefonu Hikayesi



  2000 yılında bir trafik kazası yaptım. Abim  trafik kazası yapmadan önce akşamüstü cep telefonunu bana vermişti. Abimin cep telefonunu almak istemesem de abim ısrarla almamı söylemişti. Ne olur ne olmaz yanında bulunsun demişti. Yapmış olduğum trafik kazasını abimin bana vermiş olduğu cep telefonu yardımıyla haber verdim.  Abimin o gün içine mi doğdu bilmiyorum. Trafik kazası yaptığım gecenin 00.15'de beni aradı. Hadi̇ gel demi̇şti̇. Arkadaşlarla Çorbacıda çorba içiyoruz yarım saate kadar geli̇ri̇m demiştim. Gecenin karanlığında neler yaşayacağımdan bir habersiz arkadaşımla arabayla dolaşıyorduk. Gece yerine sabahın serinliklerine bırakmaya başlıyordu. Arkadaşımla ben karanlığın ıssızlığında çıkıp şehir merkezine doğru gitmeye karar verdik.


  Kum saati sanki benim için kader ağlarını örmüştü. Buradan sonrasına geçit yoktu. Bir kırmızı çizgi çizilmiş bir milim bile yol alınamaz olmuştu. Zaman artık gelmiş umutların, mutsuzlukların yerine bırakma saati olmuş.


  Aramayla bir kar topu gibi takla atmışız. Durma noktamız telefon direği. Çizilen çizgi telefon direği olmuş. Cep telefonu ortalarda yok. Daha doğrusu ceketimin cebine ulaşmak mümkün değil. Almak istemediğim cep telefonu bir anda nimet olmuş. Kazayı abime haber vermeme vesile olacak. Lakin bulunamıyor ulaşılamıyor. Arkadaşım benim altımda duruyor. Gövdelerimizde sanki bir olduk yapışık ikizler olduk.

  Ben arkadaşıma yer açma çabalarım sonucunda nasıl aldığını hala bilmediğim o ceketimin cebinde cep telefonunu almayı başarmış. Bende kendisinden bir şekilde cep telefonunu aldım evimize aradım. Cep telefonu bizimle sanki kediyle farenin oynadığı gibi oynadı. Sonrada bir anda ortaya çıktı. Kum taneleri bitti. Alın cep telefonunuzu dere tepe konuşun der gibiydi. Yordun be cep telefonu hayat kadar.

     Hayırlı konuşmalar dilerim. Sevgilerimle...

                                                    

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

10 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, Rabbim sizi ailenize, sevdiklerinize bağışlamış.
    Cep telefonu eskiden hayat kurtarırken, şimdi adeta trafik kazalarının en önemli sebeplerinden biri olmuş. Yolda kimi görsem, direksiyon başında elinde, kulağında telefon. SOnra sağdan soldan geleni görmüyorlar, bir sürü büyük-küçük kaza meydana geliyor.
    Allah korusun. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükürler olsun ailemle hayattayım bugünlerime şükrediyorum. Cep telefonu benim için hayatım için dönüm noktası oldu. O zamanlar herkes de yoktu. Şimdilerde bir aksesuar oldu. Konuşmasını çok seven bir millet olduğumuz için elimize aldığımızda bir daha bırakamıyoruz sanırım. Allah'ım herkesi kazalardan, belalardan uzak eylesin. Aleykümselam. Yazılarımı devamlı okuyan blogger dostlarımı gördükçe seviniyorum. Takip eden o ince görüşlerini benden esirgemeyenlere tek tek teşekkür ederim. Saygılarımla...

      Sil
  2. Öncelikle tekrardan geçmiş olsun. Keşke sadece mutlu, umutlu haberleri verebilseydik ama acı haberleri daha çok alır verir olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medine hanım, dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım herkes mutlu, umutlu haberler alırlar. Kendimce böyle haberleri güvensizlikten, bilinçsizlikten, önemli şeyleri atlayıp, boş mu veriyoruz ki, acı haberleri alıyoruz diye düşünmeden duramıyorum. Yorumunuz ve takibiniz için ayrıca teşekkür ederim.Saygılarımla...

      Sil
  3. On altı sene geçmiş aradan ama yine de geçmiş olsun. Hayat herkese bir sürpriz sunuyor. Bazen tatlı, bazen acı. Rabbim bir daha öyle günler yaşatmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yıllar su gibi akıp geçti sağ olun. Sürprizler hayatın içinde hep var. Amin cümlemize. Celimero her yazımda o ince görüşlerinizi yorumlar bölümler belirtiğiniz için ayrıca teşekkür ederim. Üst üst içerik yazmaya çalışıyorsam şu anda sizin destek sayesin de olduğunu söylemek istedim. Her şey gönlünüze göre olsun. Saygılarımla...

      Sil
  4. Hayatta ne zaman ne ile karşılaşacağımızı bilseydik yolumuzu değiştirirdik. Yaşanması gerekiyormuş deyip kadercilik ayağına yatmak da istemiyorum ama yazmışsa ilahi kalem bozmak olmaz... Rabbim bundan sonraki yaşamını kolaylaştırsın, seni ailene, aileni sana bağışlasın.

    YanıtlaSil
  5. Aynen öyle lakin doğru yerde ve doğra zamanda bulunmaya çalışmakta gerekir. Kaza yaptığım geçmiş olsun için gelen bir teyzemin sözünü anımsadı şuan her şeyi bildim de anlıma yazılan yazıyı bilemedim demişti. Bundan sonra sabret, şükret demişti. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Yorulma Hayat Bizleri neler getirir neler götürür Hiç bilmiyoruz. Bir bakmışsın Buradayız Bir Bakmışız başka yerde Sağlıklı dolanıp hoplayıp zıplarken Sadece Günlerden hangi gün belirsiz yere kapaklanma süreciyle başka başka Durumlara geldim mesela Hepimizin İmtihanı farklı Hepimiz başka şekillerde sınıyor Rabbim Tabiki anlayamam durumunu tabiki çare olamam ama Bunu düşün veren o alan o Hepimiz için daha bitmedi Yolun sonunu görene kadar daha neler yaşayacağız Teyzen doğru söylemiş Birde İnsan İlişkileri ve Ben yazımı okumanı isterim Hani soruyordun ya Dostluk diye orada anlatmıştım Onu söylemeyi unutmuşum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi ve içten ince görüşleriniz için teşekkür ederim. Hayat hepimize farklı sürprizler sunuyor. Herkesin acısı ve yükü farklı anlamanızı beklemek değil benim kisi farklı bir hayat yaşayan engelli kişilerle tanışıp hayatınıza renk katabilmenin yolu sağ duyudan geçtiğini söylemek istiyorum. Sizinde samimi olduğunuzu inanıyorum. Teyzemin demiş olduğu sözü zaman içerisinde daha iyi kavradım. O yazınızı okuyacağım. Dost herkes oluyor can yoldaşı olamıyor bu devirde saygı ve sevgi daha başlamadan herkes dost, kardeş, kanka oluveriyor bir anda.
      Saygılarımla.

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.