20 Eylül 2016 Salı

Mevsimlerden Eylül



   Merhaba blog okurlarım, sevgili dostlarım, bildiğiniz üzere Isparta'nın Eğirdir İlçesinde yaşamaktayım. Eğirdir'imize has olan bir kelimeden yola çıkarak eylül ayını anlatmak istiyorum. "Eğirdir... Eğirdir, adamı acı acı geğirtir." Soğuğu serttir insanı merttir. Bu kelimeyi söyleme nedenimin bir tanesini açıklamak istiyorum. Havalar serinlemeye bulutlar kendini göstermeye başladı. Ağustosun sıcaklığı yerine eylülün serinliğine bırakmış durumda.

  Bendeniz iki gün önce eylül ayına hoş geldin dedim. Bir anda için karıştı. Midem bulandı. Rengim soldu. Bembeyaz kesilmişim. Kendimden geçiyordum. Bütün vücudum sanki taarruza geçti. Sancı iliğime kemiğime sarmıştı. Hasta oldum dostlar :) hasta. Eylül ayı ben geldim diyor. Sanki bu yazımı doğrular gibi şu anda dışarıda tufan olurcasına hareketlenme oldu. Fırtına bir yandan yağmur bir yandan ortalığı alt üst etti. Balkondaki perdemiz önündeki pencerenin üzerinden bir uçurma misali süzüle süzüle uçarak geçti. Açık olan kapılar pencereler çarpılıyor.

  Aşağıda bulunan bidonların sesleri takla atarak trampet çalarcasına duyuluyor. Ağaçların yaprakları, dalları bir oyana bir bu yana sallanıyor. Sependen yağan yağmur pencerenin camını küçük küçük su damlacıkları yapıyor. Bazı su damlacıklarının sanki acelesi var mış gibi kendine bir yol çizip hızlıca aşağıya iniyor. Bir yandan da yağmurun yağışını seyredip yazımı devam etmek istiyorum. Yağmurla birlikte ilham geldi.

  Sizlere başka bir konuyu  aktarmaya çalışacağım. Eylül ayı Eğirdir'imizin elma mahsullerinin toplama zamanıdır. Bütün çiftçilerimize bereketli ve kazançlı mahsuller dilerim. Bu güne dair yaşananları bir sonraki yazımda bahsetmek istiyorum.

  Eylül ayının diğer bir özelliği de öğrencilerin, velilerin ve değerli öğretmenlerimizin eğitim ve öğretim yılının başlamasına vesile olan bir aydır. Okul hayatına yeni başlayacak olan minik çocuklarımız ve ailelerinin heyecanını, mutluluklarını katılıyor en içten dileklerimle başarılar diliyorum. Öğretmenlerimizin ve velilerin birbirleriyle iletişim halinde olmalarını rica ederim. Geleceğimiz olan bu çocuklarımızın kendilerine, ailelerine, toplumumuza, ülkemize katkılar sağlamalarını temenni ederim. Umarım herkes için güzel bir yıl olur. Sevgiyle kalın, muhabbetle kalın.





Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

13 yorum:

  1. Abdullah, internete yeni girdim yayınını gördüm ve çok sevindim. Yazmak istemen çok iyi. Yalnız ağrılarım var deyince içim sızladı inan. Yazı çok güzel olmuş. Sevgiler oğluma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem teşekkür ederim. Yeni içerik ekleyemedim. Bununla birlikte değer vermiş olduğum ve takipte olduğum blog dostlarımla da iletişim kuramadım. Bu konuda gerçekten mahcubun. Umarım bu konuda daha hassas olmaya çalışırım. Biraz daha iyiyim biraz kırıklık var üzerimde.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Pencereleri döven yağmur ne güzel seyredilir... ama elmalar toplandıktan sonra. trampet çalan bidonlar oldukça müzikal takılıyorlar desene. aman sağlığa dikkat, bulantı için nane limonu evden eksik etme. Hatta keyif için bile iç, içerken de yeni yazıları kaleme al, keyifle okuyalım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Yağmur bir yandan sesler bir yandan ne oluyoruz dedim. Biraz karıştı ortalık şükürler olsun bu günümüze bahçemizden annem nane koparım getirmiş yedim. Genelde tüketirim teşekkür ederim naneyi bende severim. İnşallah yeni yazıları keyifle okursun.:)))
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Geçmiş olsun, eylül ayı hastalık ayı hem okullar açılınca çocukların hastalıkları birbirine bulaşıyor hem de bir ılık bir soguk derken hastalık geliyor. Allahbşifa versin size de. Burda da yol boyunca elma ağaçları Elmalı çürüyüp çürüyüp dökülüyor toplayanı yok kı :( elma mevsimi bol bol Ç vitamini aslında Rabbim meyvesini de iklimine göre veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Biraz daha iyiyim. Elmanın çok faydaları var lakin değeri hala bilinmiyor maalesef üreticiler hep sıkıntı halinde kalıyorlar.

      Sil
  4. Abdullah yorumumu göremedim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Teyzem yorumları yeni yayına alabildim kusura bakma. Mümkün olduğu kadar hızlı yayınlamak istesem de bazı geç kalabiliyorum.

      Sil
  5. Sonbahar soğuğunu hissettiğimiz yağmurlarla gelen Eylül <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz yorumunuz için teşekkür ederim. Dün ilk defa kalorifer yaktık soğuklar başladı. Bende hala kırgınlık defam ediyor. Bu havalar dikkatli olmak gerekiyor. Yoksa hastalığa davetiye çıkarıyoruz.
      Saygılarımla.

      Sil
  6. Biz de aksamlari biraz yakiyoruz kalöriferi. Yine de sonbahar çok sevdigim bir mevsimdir doganin güzelliginden dolayi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbaharı önceleri fazla sevmezdim. Beni yazdan ayırdığı için.:) Soğuk olmasa süper olacak böylede güzel tedbirli olduğum sürece:)

      Sil

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.