27 Eylül 2016 Salı

Mevsimlerden Eylül Elma Bozumu


Merhaba değerli okuyucularım, güle güle Eylül ayının son haftası. Eylül ayı yavaş yavaş bizlerden ayrılıyor. Ben ve benim gibi hasta olanlar yavaş yavaş iyileşme sürecine geçiyor olabilir. Bir haftadır gündüzleri dahil uyuyorum. Halsizliğim ve yorgunluğum olsa da şükür bugün daha iyiyim. Mevsim geçişlerini dikkat etmeliyiz. Giysilerimizi ve yediklerimizi dikkat ettiğimiz takdirde sanırım hastalanma olasılığımız azalır. 

Geçen hafta meydana gelen yağmurla beraber fırtınalı günden bahsetmiştim. O gün yaşanan olayı sizlere ayrıntılı olarak anlatmaya çalışacağım. Bizim elma ağaçları fidan olduğu için mahsul az oldu. Elmaları toplama süresi sıka oldu. Abimgiller ufak tefek kalan işler olduğu için bahçeye gittiler. Sonra da ceviz ve börek eriği toplamayı düşünüyorlardı. Gel gelelim böyle bir fırtınayla karşı karşıya kalınacağına hiç birimizin düşünmemiştik.

Abim bahçeden traktörü getiriyorken köprü başı mevkisinde birden bir yağmur fırtına meydana gelmiş. "Abim  göz gözü görmüyordu neredeyse dedi." Yağmurdan sırılsıklam ıslanmış. Eve girer girmez duşa girdi. Babamgil bahçede kalmış." Hemen bağ evine girmişler. Yeğenim yaşadıkları olayı videoya çekmiş bana yolladı. Videoyu sizlerle paylaşıyorum.




  

Börek ağacı ve erikler yerlerde sere serpe duruyorlar. Bizde toplamakta geç kalınca haliyle böyle bir manzarayla karşılaştık. Resim eşliğinde sizlere göstereyim.


Aynı şekilde cevizleri de toplamakta geç kaldık. Daha doğrusu zaman ve durumlar elvermemişti. Nasip bu sene de böyleymiş olanlara bereket.
                                                                            

Eğirdir Elması Eğirdirin geçim kaynaklarından bir tanesidir. Çiftçilerin can damarı olan Eğirdir elması bu yağmurla gelen fırtınadan etkilendi. Elmalar yere düşerken yağmurdan daha önce düştükleri görülmüş. Elma ağaçları dallarından ayrılarak yan yatmış. Bu durum ilçemizde bazı yerlerde de meydana gelmiş. Ağaç köklerinin toprağın üzerine çıkmış. Ağaç ve dallar kırılmış.          



Böylece Mahsulde kalite seviyesi düştü.  Buna bağlı olarak dekolte azaldı. Zaten iç ve dış piyasada ürettiği elmayı satamayan çiftçi zor durumda kaldı.

Benim çocukluğumda ve gençliğimde Eğirdir elması elmas kadar değerliydi. O günleri bütün üreticiler aramaktadır.



Umarım Eğirdir Elması hak ettiği yerlere bir an önce gelir. Eğirdir Elma Üreticisine ve bütün üreticilere bereketli, kazançlı, hayırlı işler diliyorum. Saygılarımı sunuyorum.

                                                 

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

9 yorum:

  1. Yağmur bereket ama afet hali de ekinlere zarar veriyor. Yine de Allah'tan gelen engellenemiyor maalesef. Elmalar, erikler, cevizler ne kadar güzelmiş. Sağlıkla yiyin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur bereketli zararsız ziyansız olsun inşallah. Aynen öyle Allah'tan gelene yapacak bir şeyimiz yok. Teşekkür ederim. Eş ile dostla yedirmek nasip etsin Allah'ım.

      Sil
  2. Öncelikle geçmiş olsun. Bir an önce iyileşmeniz dileğimle 😟. Yağmurun şiddetli gelmesi kötü olmuş ama dilerim ürünleriniz fazla zarar görmemiştir. İnşallah dilekleriniz gerçekleşir de Eğirdir elması hakkettiği yeri bulur. Bu arada börek eriğimi o eriğin adı ilk defa duydum. Çok ilginçmiş benim en sevdiğim erik türü ama ben onun adını mürdüm eriği diye biliyordum. Paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şuan iyiyim. Bizim ürünler zarar görmedi. Ama çiftçinin mahsulün %70 zarar gördü. Eğirdir elması hak ettiği yerine bulması için önemli adımlar atılması şart. Bu durum çiftçi haricinde işine gelmiyor.Börek eriği farklı. Mürdün eriği farklı. Mürdün eriği daha fazla seviliyor ve piyasada daha fazla yer tutuyor. Yorumunuz ve dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Sonbahar yağmurları sana şifa getirsin inşaallah. Cevizler daha sonra yerden de toplanırlar ama elmalara ve elma üreticisi çiftçiye çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Bu senede nasibimiz böyleymiş. Buna da şükür. Yorumunuz için teşşekür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Elmalara bayıldım :) Öyle güzel ki mahsulun bereketi tadı Emekleriniz boşa gitmesin. En iyi mahsulu hep alın katla katla gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Eğirdir Elmasının tazı, lezzeti, aramosı güzeldir. Bütün emekçilerin emeklerine alması dileğimle. İnşallah mahsul bereketli ve kazançlı olur. Güzel temennileriniz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.