20 Mart 2016 Pazar

Trafik Kazalarında Yaşanan Bilançolar

   
 Trafik kazaları hakkında bahsetmeden geçemeyeceğim. Türkiye'de kazaların dünyada kaçıncı olduğu, bazılarınız ne kadar uç bir konudan söz ettiğimi farz edebilirsiniz, kaza lafını duymak, okumak, görmek istemez bir çoğumuz veya sıkılıp dudak bükebilir. Bir elinizin işaret parmağı zaten farenin üzerinde değil mi? Ona bir tık dokunup başka bir sayfaya hatta interneten de çıkabilirsiniz. Tercih sizin. Ya da merak duygunuzu tatmin etmek için okumaya devam ederek katlanmayı tercih edebilirsiniz.

 SİZLERE TÜRKİYE'DE 2013 YILINDA GERÇEKLEŞEN Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK)'ten alınan verilere göre bir milyon 207 bin 354 trafik kazası meydana geldi.

 Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK)'ten alınan verilere göre, Türkiye’de 2013 yılında bir milyon 207 bin 354 trafik kazası meydana geldi. Kazalarda 2 bin 866 maddi hasarlı, 442 ise ölümlü yaralamalı trafik kazası gerçekleşti.

Geçen yıl meydana gelen kazalarda ölümlere ve yaralanmalara yol açan 183 bin 30 kusurun, yüzde 88,7’sini sürücü, yüzde 9’unu yaya, yüzde biri yol, yüzde 0,9’unu taşıt ve yüzde 0,4’ünü yolcu kusuru oluşturdu. Kazalarda 162 bin 327 sürücü kusurunun yüzde 41,2’sini “Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak” oluştururken, bunu yüzde 12,7 ile “Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak” izledi.

 Ölümlü yaralanmalı kazaların gerçekleştiği yol tiplerine bakıldığında 2013 yılındaki toplam 161 bin 306 kazanın yüzde 61,4’ünün cadde ve sokaklarda, yüzde 21,7’sinin devlet yollarında, yüzde 7,5’inin köy yollarında, yüzde 5’inin il yollarında ve yüzde 4,4’ünün otoyol, bağlantı yolu, orman yolu, diğer yol tiplerinde meydana geldiği bildirildi.

 Dünya Sağlık Örgütü'nün raporuna göre, 15-29 yaş grubunun hayatına kasteden bir numaralı tehlike, ölümcül bir virüs veya hastalık değil, trafik kazaları. Dünyada her yıl trafik kazalarından 1 milyon 300 bin insan ölüyor.

 Aynı kazalarda 50 milyona yakın insan, birçoğu kalıcı hasarlar alarak, yaralanıyor. Trafikte ölümlerin sayısı 2020'de 1 milyon 900 bine çıkacak. Tüm dünyadaki ölümlerin nedenleri sıralandığında trafik kazaları bugün 9'uncu sırada yer alıyor.

 Bana göre rapordaki en çarpıcı bölüm Türkiye ile ilgili. Dünyada meydana gelen trafik kazası kaynaklı ölümlerin yarısı, 10 ülkede meydana geliyor. Bu 10 ülkenin arasında Türkiye de var. Toplam ölümlerin yüzde 48'inden sorumlu diğer ülkeler ise Brezilya, Kamboçya, Çin, Mısır Hindistan, Kenya, Meksika, Rusya ve Vietnam izlemektedir.

 Uzun araştırmalarım sonucunda sizlere böyle bir yazı yazmaya çalıştım. Umarım bilgi sahibi olmuşuzdur. Daha önemlisi olayı kavrayıp ortadaki fehameti görüp çevremizdeki bulunan kişilere anlatmamızdır. Bilinçli günler dileğimle...

                                       

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.