20 Mart 2016 Pazar

Ne Oturmakla Ne De Yatmakla Dinlenilmiyor


                               

                              




     Kendimize dönüp, sahip olduklarımıza ve nasıl vakit geçirdiğimize bakalım…  evde boş oturup tv izlemek mi yoksa bilgisayar başında sörf mu yapıyoruz? Ve ya zamanı daha iyi kullanmak için bir şey yapmak mı istiyoruz?
Önce boş boş oturmaktan vazgeçmemiz gerekmekte… evet otururken de düşünebiliriz ama tabi ki bu kısa süreli olmalıdır. Çünkü sürekli oturmakla,  yatmakla dinlenilmiyor. Düşünmüş iseniz, karar verdiniz demektir. Eyleme geçmek için neyi bekliyoruz? Hemen eyleme geçmeli ve çalışıp çabalamamız gerekmekte…

    Belki sonuç elde ettiğimiz gibi değil ama belki de sonuca çok yaklaşmışsınızdır bilemeyiz ama her iki türü de bir şey elde etmiş oluyoruz. Deneyim, tecrübe, bilgi, beceri kazanma olasılığımız oluşmuş oluyor.
Boş boş oturmakla bunları kazanabilir miyim veya kazanırım derseniz işte bunun kararını yine siz vereceksiniz. Ama yeni hobiler edinme gibi kendimize zaman ayırmak için yapılabilecek işleri odaklanmakla daha fazla kazanç elde edebiliriz. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak, küçük notlar alarak yazı yazmaya başlamak sonrasında ise  şiir, blog yazılarıyla kendimizi geliştirebilir ve ya el işleri yapabilir, yeteneğiniz varsa müzik enstrümanları çalmak isteyebilirsiniz…

    Belkide aile bütçesine katkı için evde boş oturmak yerine evde bilgisayarınız varsa internet aracılığı ile  iş bulabilirsiniz.. Dikkatli ve titiz çalışarak evde boş boş oturmak yerine bir iş yapabilir ve yeni bir iş arkadaşları edinebilirsiniz. Bu durum sizin istek ve arzularınıza bağlıdır.

   Yukarıda bahsettiklerim çerçevesin de bende şu anda internetten iş yapmaya basladım ve bu durumda dikkat etmemiz gereken hususlar var… Mesela internette iş yapayım, para kazanayım derken sizleri kullanan ve kötü amellerine alet eden kişilerde olabiliyor, Paranızı ve vaktinizi de çalabiliyorlar. Böyle kişilere karşı çok dikkatli olmalısınız.
Bu isin kazancı nedir diye sorarsanız, ben bu işe başlayalı 1,5 ay oldu ama hiçbir kazanç elde edemedim. Hemen hemen her gün ortalama 3 saat veya 4 saat çalıştım. Yaptığım iş, network sistemli bir iş ve benim sponsorum maddi yönden bana destek olmuyor. Onun yerine, iş hakkında bilgi ve tecrübelerini anlatıyor ve neler yapmam gerektiğini tavsiye ediyor.
    Sıkı çalışmama rağmen sonuç maddi yönden sıfır ama manevi yönden değerlendirdiğim de ise bana çok katkıları oldu. İlk olarak network’un ne olduğunu öğrenmiş oldum. Sonrasında ise, ikili ilişkilerimi geliştirmek ve yeni kişilerle tanışmak oldu. Bir de maalesef insanların etik değerlere çokta önem vermediklerini gördüm ve birebir yaşadım.
Şu sözlerle yazıma kısaca son vermek istiyorum… “İnsan beyni değirmen taşına benzer. İçine yeni bir şeyler atmazsanız, kendi kendini öğütür durur.” (İbn-i Haldun)
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.