20 Mart 2016 Pazar

Mutluluk Bir Eylemdir




  Mutluluk kendi seçimlerimizle oluşuyor… Ve de düşüncelerimiz ile birlikte bu mutluluk ve mutsuzluk bulutların şekillenmesi sağlıyoruz. Hayatımızda her zaman bu bulutlar vardır ve olacaktır. Onları yönlendirmek için de doğru adımları atmamız gerekiyor. Düşünmek, sorgulamak, kendimizle veya bir başkasıyla konuşmak bile bazen işe yaramıyor. Kafamız karıştığında, yaşam şeklimiz değiştiğinde, gerçek güzelliklerin ve mutlulukların gelmesi istiyorsak bir eylem planı yapmayı denemeliyiz.

  Bu, aslında nasıl bir ruh halinde olduğumuzu anlamak için de küçük bir adımdır. Bu plan, hatalarımızı, başarısızlıklarımızı ve davranışlarımızı farkına varmamızla başlıyor. Bunları fark etmek ve bulmak için bu ruh halini de devamlı yaşıyorsak profesyonel bir yardım almak yardımcı ve gerekli olabilir. Değişime ve gelişme yeni ufukları keşfetmemizi sağlayabilirken, hep aynı olumsuzlukları yasamak ve tekrarlamak güneşli günleri görmemizi engelliyor.

 Güneşli günler için yapacağımız eylem planı öncesinde karar vermemiz gereken şey, ne istediğimizi bilmemizdir. Kendimize sorular sorup nelerden mutlu olduğumuzu, nelerden mutsuz olduğumuzu bilmemiz için tespitlerde bulunmalı ve bunların üzerine odaklanmalıyız. Bu süreç içerisinde de, kararlı, sabırlı ve azimli olmalıyız. Bulutlu, yağmurlu havalar olabilir ama güneşli günlerin görmemiz için davranışlarımızı, çevremizde olan ilişkileri bilmeliyiz.

 Olumsuz ortamlardan, kişilerden, davranışlardan uzaklaşmalıyız. Sonra kendimizi nerede görmek istiyorsak o adımları atmalıyız. Çoğu zaman, maddi ve manevi sıkıntı içerisinde olabiliriz ya da negatif bir ruh halinde olabiliriz ama bu zamanlarda da onlara nasıl tepkiler verdiğimizi bilmeliyiz. Bu bilinç ile de güzel şeylerin, sevdiğimiz şeylerin ve bize mutlu yapan işlerin üzerine odaklanmalıyız.

  Ben önceden eylem planlarımı hep zihnimde düşünerek yapardım. Simdi ise önümde bir defter ve kalem var. Kalemim deftere eşlik etmeye devam ettikçe, önümdeki kitap şema eşliğinde yön vermek için beni davet ediyor. Kafamın karışık olması defter üzerindeki yazılarıma da yansıdı. İlk başta sıkılsam ve zorlansam da yapmış olduğum eylem planı için kararlıydım. Uykusuz kaldığım ve devamlı çalışarak yorulduğum, öfkelendiğim zamanlar olsa da bir şeyler yaptığımı inanıyordum. Sonra ise ortaya çıkan mutluluğu yaşamam gerektiğini fark ettim.

  Zorlanarak doğru adımları atmak, kendimize vermiş olduğumuz sözleri de yerine getirmemize sağlıyor. Bulutların yerine güneşi görmeme sebep oluyor. Bu durum beni heyecanlandırıyor… bazen de şaşkınlık içinde kalıyorum… ama sonra güneş birden parlıyor, ve sanki sıcaklığı yavaş yavaş vücudumu ısıtıyor. Bunu devamlı tekrarlayarak yapabildiğim sürece mutluluğu seçmiş de oluyorum. Yani, eylemlerimizi ve ruh hallerimizi bilmemiz gerçek mutluluğu elde edebilmiş olmamızı ve kendimiz olmamızı sağlıyor.

 Sizlere olumlu eylemlerinizin ve mutluluklarımızın olmasını temenni ederim.

                                       
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.