21 Mart 2016 Pazartesi

Mim Nedir? Mimleyen Kişi Neler Yapar?




   Mim nedir diye merak eden değerli blog okuyucularım. Mim blog sahibi olan kişilerin kendi aralarında düzenlediği bir etkinliktir. Amaç daha fazla blogu tanımak ve tanımaktır. Tecrübeli bloggerların yeni blog sahibi olmuş kişilere yol göstermeleridir. Blog yazan fakat blog hakkında fazla bir bilgisi olmayan blogunu tanıtamayan kişilere için güzel bir etkinliktir.

   Bu şekilde blog yazan kişiler yani bloggerlar bir birlerine sahip çıkmaları, birbirlerine jest yapıp, gururlandırmaları, takdir etmeleri blogger dünyası için önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Mim etkinliğinde iki defa haftanın blog seçildim.

   Yazılarımı okuyan kişilerin arasında mimin ne olduğunu bilmeyenler için bir yazı yazacağıma bir önceki yazımda yazmıştım. Böylelikle mim nedir sorusuna cevaplamış oldum.

   Mim etkinliğine nasıl katılırız? Mimleyen kişi neler yapar? Mimlenen kişinin üzerine düşen görevle nelerdir? Bu sorulara kısaca cevap vermek istiyorum.

   Mim etkinliğine nasıl katılırız?

   Mim yapmak isteyen kişi kendi blogunda mim keşif etkinliği düzenleyeceğini belirten bir duyuru yapar. Mim etkinliğine katılmak isteyen blog sahiplerinden blogları hakkında kısa bir tanıtıcı bir yazı yazmalarını ister.

   Sonra mim etkinliğine katılmak isteyen blog sahiplerinden tanıtıcı olarak yazdıkları yazıyla birlikte blog linklerini  bırakmaları ister. Bu şekilde mim yapmak isteyen o blogu rahatça tanıtır hemde blogu tanıtmak isteyen blog sahibi linkini vererek hemde mim etkinliğine resmen takıldığını beyan etmiş olur.

         Mimleyen kişi neler yapar? 
  • Mim etkinliğine katılmak isteyen bloggerlar arasından önce isteği bir blogu seçer.
  • Seçtiği blog hakkında kendi blogunda kısa bir bilgi verip neden o blogu tavsiye ettiğini açıklayan bir yazı yazar.
  • Mimi düzenleyen blog sahibi bir takım sorular sorar ve bu sorularının cevaplanması bekler. 
  • Mimlemek istediğiniz blog arkadaşlarınızı aynı etkinlik için de mimleye bilirsiniz.
  • Mimlemek tamamen size kalmış bir şey ister kura ile yapabilirsiniz. İsterseniz blogunuzu devamlı ziyaret eden takip eden kişilere öncelik vererek yapabilirsiniz.
  • Gelelim seçmiş olduğumuz blogu nerede tanıtacağız kısaca anlatayım.
  • İstediğiniz bir gün seçiyorsunuz.
  • Her hafta bir blog seçiyorsunuz.
  • Seçtiğiniz blogu kendi blog sayfanızın sağ üst köşesinde yer veriyorsunuz. ''Haftanın Blogu'' diyerek paylaşıyorsunuz.
  • ''Haftanın Blogu'' başlığı altında o blogu tanıtan kişi mimlemiş olduğu blogu ister logosuyla isterse blogun ismiyle belirtebilir.
  • O tamamen size kalmıştır. İsim olarak örnek vermem gerekirse ''Engelsiz Renkler'' gibi.
           
            Mimlenen kişinin üzerine düşen görevler nelerdir?
  •  Mimleyen blogger sahibinin sormuş olduğu soruları mim alan blog sahibinin sorulara içten, yalın bir şekilde cevaplar yazmasıdır. Yorumlar kısmından eğer bu mim etkinliğinde memnun ise onu belirtip teşekkürlerini sunabilir. Mim etkinliğine kendi blogu olarak da katkı sağlamalıdır.


   Not : Engelli bir birey olarak blogum da engellerin yaşamış oldukları sorunları dile getirip farkında-lığı artırmak istiyorum.  Amacım sade ve özgün içerikli yazılar yazıp hem engelli hem de engelli aileleri için hemde duyarlı ilgili ilgisiz vatandaşlarımızın hepsini bir arada  buluşturup çözüm yolları bulmaktır.

 Belkide mim keşif etkinliği bu düşüncelerime vesile olup daha fazla kişiye ulaşmamda yardımcı olur. Bu yazımdan sonra benim yazılarımı okuyan ve yorumlar kısmında düşüncelerine belirten bloggerlara daha çok önem vereceğim.

  Bloggerlar içerisinde engelli kardeşlerim olursa veya engelli yakınları yada engellilere destek olmak amaçlı girişimlerde bulunan bloggerları daha çok bu etkinlikte öncelik vereceğim.

  Yani blogumu ziyaretçi gibi gelip birkaç defa yorum bırakıp kayıplara karışan bloggerlar olursa hiç kusura bakmasınlar blogumda onlara yer vermeyi düşünmüyorum. Takip ediyormuş gibi yapıp takip etmeyenlere bu etkinlikte yer vermeyeceğim. Böylelikle de hiç kimsenin hakkını yememiş olabileceğimi düşünüyorum.

 ''Haftanın Blogu'' etkinliğine hafta içi salı günleri yapmayı planlıyorum. Yorumsuz Kalmayın Blogger Dostlarım Mimsiz Kalırsınız.:)

   Sevgi ve saygılarımla.

                                 


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

10 yorum:

  1. Günaydın yazın için teşekkürler oldukça bilgilendirici,güzel ve samimi. Çok hoşuma gitti.Çokta yararlı olduğuna inanıyorum.Lakin ben gerçekten her şeyi ile yeniyim daha üç aylık bebek gibiyim. Elimden geldiği kadar önceliğim bloğumu geliştirmek için bilgilendirici yazılar çünkü daha bloğumun şemasını bile oturtamadım. Örneğin diyorsun ki min yapacak kişiler haftanın bloğunu kendi bloğumun sağ üst köşesinde paylaşırlar. Ben oraya nasıl koyacağımı bile bilmiyorum. Oraya geçenlerde bir şey koyayım derken facebook beğen tuşumu kaybettim onu bile tekrar yerine koyamıyorum.Açıkça söylemem gerekirse bloğumu açmamdaki amaçlarım öncelikle yazmak istediğim kitabımı belirli bir seviyeye gelene kadar tanıtmak ve tanıtırken de adsense hesabı ile ekonomik destekte sağlamak ama adsensense altı ayı dolmayan bkoglara reklam vermiyormuş ilk önce onu öğrendim ama benim adsense hesabımı aktifleştirdiler bloğumda reklem için bir şekilde yer açtım ama orya reklamı benmi koyacağım onlarmı koyacak bilmiyorum gmail hesabıma reklamlar geliyor onları alıp oraya benmi koymalıyım hiç bir bilgim yok hedi benim koymam gereksin iyi de ben oraya nasıl koyacağımı bilmiyorum ki. Kısaca arkadaşım önce öğrenmem lazım. O yüzden çok fazla yazı okuyamıyorum senin bir kaç paylaşımını okudum buda bunlardan bir tanesi. Açıkçası yardıma ihtiyacım var.Yardım edermisin. Şimdiden sağol

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Yardım etmek isterdim. Rahatsız olduğum için ilgilenemiyorum blogumla zaten fazla bir bilgimde yok. Size kolay gelsin başarılar dilerim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle yazını bi çırpıda okudum çok güzel ve akıcı bir dilin var. 2. olarak blog tasarımından az çok anlıyorum isteyen yardıma ihtiyacı olanlar varsa seveseve yardımcı olurum ben sitem olan viptema.com'dan hazır şablon indirip dilerseniz kendinizde kurabilirsiniz veya benimle iletişime geçerseniz ben boş bi vakitte şablonu ve eklentileri ayarlayıp teslim edebilirim. Ek olarak size balık vermem tutmayı öğretirim yani şablon ayarlamasını ve yeni eklenti (yazı resim vb. ögretebilirim.) şimdi sen bizden para felan istersin derseniz benim için bi teşekkür demeniz yeterli :) hoşcakalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kelimeler eksik yazılmış kusura bakmayın :)

      Sil
    2. Öncelikle hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Sanırım bloguma inceleme şansınız olmuş. Beğenmiş olmanıza sevindim.

      Ayrıca üzüldüğü bir konuyu da sizle paylaşmak istiyorum. Şablon konusunda iki tane post yazılarımın içerisinde kısaca bahsetmek istemiştim.

      Yaşamış olduğumu durumu ve aynı şeyleri farklı şekilde yaşayan arkadaşlarımın söylediklerine göre böyle bir kısa yazı yazmıştım.

      Keşke onların altına yorumunuzu yazsaydınız memnun olurdum. Mim konusunu bahsettiğim bir paylaşımın altına yorum yazmanız bu konuyu fazla önemsemiyorsunuz gibi algıladım.

      Sizinle daha önce tanıştık mı bilmiyorum. Sanırım benim için bir ön yargınız olmuş. Gerçekten sizinle tanışmak iletişime geçmek isterim.

      Yanlış bir şey yapmış isem özrümü de dilerim. Şablon konusuna geldiğimizde ben fazla anlamıyorum. Bazı şeyleri yeni yeni öğreniyorum. Benim şablonu ben yapmadım.

      Size ilk defa söylüyorum. Blogger semti sahibi Teo kardeşim yaptı. Sağ olsun yardımcı oldu. Ben den hiç bir şey talebin de bulunmadı.

      Demek istediğimde o post yazılarımda blog dünyasında böyle güzel insanlarında olduğu idi. Doğru insanı bulduğunuzda işlerinizin daha kolay ve verimli olduğunu anlatmaya çalışmaktı.

      Kendisinin hiç bir talebi olmadığını söyleyen bir kişiye de sanırım. Böyle bir şekilde hitap edemezsiniz.

      Şimdi sen bizden para falan istersin derseniz söyleminde bulunamazsınız.

      En azından ben demem. Teo kardeşime de demedim. Bilmem anlatabiliyor muyum.

      Eğer siz de Teo kardeşim gibi düşünüyorsanız ve bu doğrultuda hareket ediyorsanız. Sizinle de mutlaka konuşmak isterim.

      Gmail adresim : kenanevren20@gmail.com
      Saygılarımla.

      Sil
    3. Sizin için sorun olmayan benim için de sorun olmaz. Sanırım düzeltmeniz bir kaç saniyenizi alır. Düzeltirseniz görsellik açısında güzel olur. Yorumlar için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Merabalar dostum öncelikle bloğuna google'da mim nediri araken buldum kısaca kendimden bahsetmek istiyorum sana izninle ben Malatya İnönü Üni. işletme bölümündeyim ve ileride hayatlarını engellediğimiz insanlar için bir rehabilitasyon merkezi açmayı düşünüyorum (nasipse tabiki). Hayatta en korktuğum şeylerden biride yanlış anlaşılmaktır bu yüzden yazılarımı genelde kafam boşken yani en az düşünceli olduğum anda yazıyordum. Geçenlerde bir blog açtım (kişisel s4hin.blogspot.com) ve biraz araştırma yapayım derken senin hem fikri hem kalemi hemde şekliyle harika olan siteni buldum. Blog açmadan önce sayısız web sitesi açtım ve bu deneyimlerimi insanlara yardımcı olmak için kullanmak isterim. Buarada mobilden yazdığımdanmıdır bilmem yukarıdaki yorumumu düzeltemedim. son olarak benimle tsoyonetim@gmail.com - twitotesi@gmail.com adreslerinden herzaman ulaşabilirsin istediğin zaman. Şuaralar zamanım kısıtlı ve kafam dalgın olduğundan yaptığım işe konstre olamıyorum en kısa sürede bloğundaki her yazıyı okuyup yorumlayacağıma söz veriyorum şimdilik hoşcakal güzel insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet kardeşim öncelikle çok geç cevap verdiğim için özür dilerim. Yoğun boğaz yolu enfeksiyonuyla birlikte kuru öksürük ve grip geçiriyorum. Kendime biraz iyi hissedince blogu girdim. Hala enfeksiyon devam ediyor. İlk yorumunuzda hastalığımın başlangıç idi sanırım.

      Atlatırım derken bir an da hasta oldum. Onun için cevap yazamadım. Mim konusu ararken beni bulduğunuza sevindim. Kendinizi tanıttığınız için teşekkür ederim. Memnun oldum. Samimiyetimle söylüyorum.

      Engelliler hakkında her hangi bir konuda sormak istediğiniz bir soru olursa memnuniyetle ilgim ve bilgim doğrultusunda cevap vermeye hazırım. Bunu bilmenizi isterim.

      Engelliler için bir şeyler yapmak isteyen insanları kolay kolay rastlanmaz. Allah bu yolunuzda kolaylık versin. Açıklıkla söylüyorum. İlk yorumunuzu farklı algıladım. Böyle bir yorum yapsaydınız. Sizinle daha iyi bir iletişim kurmaya çalışırdım.

      Dediğiniz gibi yoğun olduğumuz zamanlar kafalarımız bazen dağılıyor. Önemli değil Mehmet kardeşim. Hayırlı uğurlu olsun blogunuz. Ben de ziyaretinize geleceğim inşallah. Bloga beğendiğinize sevindim.

      Öğrenmeye yeni başlayan bir kişi olarak deneyimleriniz de beni için ve blog dostlarımız için de güzel bir rehber olur inşallah. Size özelden müsait olduğum zaman muhakkak ulaşmaya çalışacağım.

      Mehmet kardeşim, her daim blogu takip etmeniz, yorumda bulunmanız gerçekten mutluluk verir.

      Saygılarımla.

      Sil
  5. Büyük geçmiş olsun dostum herşeyin başı sağlık en kısa zamanda sağlığına kavuşursun inşallah. Bu durumda bile cevap yazman senin bloğuna ve okuyucularına verdiğin değeri göstermeye yeterde artar bile birde üstüne bloğumda yorum yapman beni çok mutlu etti. Tez zamanda yeni yazılarınla buluşmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum teşekkür ederim. Her şeyin başı sağlık gerisi teferruat. Mümkün oldukça blogumla ve okuyucularımla ilgilenmeye çalışıyorum. Umarım yardımcı olabiliyorumdur. Biraz iyi hissedince bakmak istedim.

      Sadece bir yorum yapıp çıkabildim. Umarım daha çok gelirim. Mutlu olduğunuza sevindim. İnşallah dosttum yeni yazılar da buluşmak dileğimle :)
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.