20 Mart 2016 Pazar

Israrlı Kararlı Ve İkinci Sağlık Raporu Başvurusu



   Değerli engelsizrenkler.blogspot.com okurları sut kanunu ve fizik tedavi ve rehabilitasyonu hakkında sizlere geniş bilgiler veriyorum aslında bende bazı şeyleri araştırarak yaşayarak yeni bilgiler yeni şeyler keşfediyorum çünkü size hiç kimse yatmış olduğunuz yerden yaşamış olduğunuz yerden bakamaz biz engelliler olarak önce kendi ihtiyaçlarımızı sorunlarımızı hayattan ne bekliyoruz onları bilmemiz lazım bizlerle birlikte yaşayan ister ailemiz olsun ister eşimiz dostumuz olsun isterse en yakın arkadaşlarımız olsun onlara isteklerimizi arzularımızı nasıl bir mücadele verdiğimizi söylemeliyiz biliyorum ki zor bir durum o zaman anlatmakla birlikte neler yapabildiklerinizi görmelerine sağlayın inanın imkansız değil onun için yapmamız gerekenleri önce kendimiz belirlemeliyiz bunun içinde ilk yapmamız gereken bence akıl sağlığımız korumalıyız sonra haklarımızı bilmemiz gerektiğini düşünüyorum diyeceksiniz ne hakkımız var ki  elle tutulan gözle görülen doğru söylüyorsunuz. :)

   Peki nasılsa hiç bir şeyimiz yok diye bize canları ne isterlerse ne zaman yanlarına görmek ve sosyal medyada boy boy resimler çektirip ve biz engellilerin yanındayız deyip kalitesiz akülü sandalyeler verip sanki engellilerin her ihtiyacı giderilmiş hiç bir eksikleri yok veya yapılacak bütün düzenlemeler yapılmış yollar ve binalar  engellilerin sanki ulaşabilirlik sorunları ortadan kalkmış gibi gösterilmesi sonucunda her şey güllük gülistanlık ise mimarı düzenlemelerde yapılmış ise o zaman bende şöyle demek istiyorum engellilere haydi akülü sandalyelere atlayın bulunduğunuz yer neresi ise şehir, semt, il, ilçe, köy akülü sandalyeyi sizlere cömertçe veren yada dağıtan kişi yada kurum yetkilileri ile beraber bir dolaşın gezin istediğiniz şeyleri yapmaya çalışın bakalım ne kadarını yapabileceksiniz bir durak gördüğünüzde bunun doğrumu yoksa yanlış mı olduğunu anlamazsanız hep son durakta inersiniz. Bir bakmışsınız sizinle aynı yolculuğu yapanlar son durak diye indiriverir sizi evet sizde inmiş-sinizdir ve olduğunuz yerde kala kalırsınız bir de nereye gideceğiniz bilmiyorsanız teknolojinin nimetlerden yararlansak faydası olur mu yani akıllı telefonlara mı bakalım yoksa akülü sandalyeler de GPS cihazı (cipies ) varda ben mi bilmiyorum gideceğimiz yolu göstersin böyle bir şey yoksa neylerim ben böyle akülü sandalyeyi : ) onun için akülü sandalyeyi alırken dikkat edin üzerine oturup gezmek istiyorsanız dolduruşa gelip son durakta inmeyin yolunuzu ve durağınızı kendiniz belirleyin .

   Genelde engelli ve engelli ailelerin ihtiyaçları her zaman vardır maddi yada manevi güçleri olsun yada olmasın bu bir gerçektir bazı durumlarda bunlardan da nemalanan kişiler veya kurum yetkilileri olabiliyor bunların içinde gerçekten samimi olan ve yardımsever olan kişiler de var olduğunu düşünüyorum onları bu olayın dışında tutuyorum yalnız şu noktayı da belirtmeden geçemeyeceğim egolarını mevkilerini maddi güçlerini kullanarak kendileri için çerez harçlığı olarak gördükleri sizin ihtiyaçlarınız yapacakları maddi destek o an geçerlidir veya belki de iyi günlerinde olabilirler artık orasını bilmiyorum onun için değişmez sizin ölünüze akarsuyu getirirler sadece bu akarsudan su içen orayı yaşanır hale getiren mutluluğu huzuru getiren kişiler niye sadece bundan bir engelliye yada ihtiyacı olan bir kişiye sağlarlar diğer engelliler için aynı duyarlılık hassasiyet askıda ekmek misali asılı kalır ve yeni bir ihtiyaç sahibi gelip o askıdan ekmeğini alması beklenir yani başka bir bahara bırakılır sonra burada bir çark oluşur kendiliğinden insanoğlunun olduğu yerde ihtiyaçlar bitmez her zaman başka ihtiyaçlar çıkar ve karşılanır birileri çıkar bunu bir görev bir sorumluluk adı altında sadaka misali bir şeyler dağıtırlar bu durum sizlere ne kadar doğru geliyor bilmiyorum zaten bu konu çok farklı derinlemesine eni boyuna ele alınacak bir konu.

   Biz kendi çarkımızı çevirirken Avrupa Ülkesi bisikletin çarkını çeviriyor.




   Artık kaptırmışım kendimi freni boşalmış yokuş aşağı inen kamyon gibi yazdıkça yazıyorum bir türlü duramıyorum aklıma geldikçe yazıyorum sizlerde sıkılmıyorsunuz umarım asıl konumuza geldiğimizde yukarıda bahsettiğim konuların başka yerden başka bir fon bakış açısı ile baktığımızda söyle bir  bağlantısı var çünkü biz ortopedik engelliler bir yere gitmek için  temel ihtiyacımız tekerlekli sandalyedir mesela  ben hastaneye gitmek istiyorum sizler de istediğiniz yere gidebilirsiniz tabi şartlarınız imkanınız varsa bunlar çok basit aslında önce manuel veya akülü sandalyeye ihtiyaç vardır daha sonra engelli için özel donanımlı veya normal bir araç olmalı asıl önemli olan engellilerin gidebileceği yolların binaların mimari düzenlenmiş olması gerekmektedir bunları yaparken benim gibi size eşlik edecek gideceğiniz yere götürüp getirecek iki tane refakatçiye ihtiyaç duyulmakta nedeni de çok basit her önünüze geleni yardım isteyemiyorsunuz böylelikle ilk etabı geçmiş oluyoruz ikinci etapta ise hastane içerisindeki sorunları ele alıp paylaşmak istiyorum.

  Yaşa ki yaşadıklarını öğren öğrendiklerini öğretesin felsefesinden hareket edecek olursak önce kendimizden başlamalıyız demiştim hatırlarsınız yada yok biz Pretty Llittle Liars dediği gibi hayatımın geri kalanını yatağımda geçirmek istiyorum diyenlerdenseniz size bir şeyler söyleyecek değilim çünkü düne kadar bende bu düşünceyi benimsemiştim hayatımın son sekiz senesini böyle düşünerek sürdürmüş ve yaşamış bir kişi olarak hayatın akışını hiç müdahale etmeden yaşadım.bence bu durum sadece kendi hayalim içinde yaratmış olduğum büyük bir deniz idi veya yatağın üzerinde oturduğum zaman kısa sürelide olsa karşımda mavi ve yeşilin uyumunu görüyordum evet bir göl orman dağlar uçsuz bucaksız hayaller düşünceler içinde özellikle kendi iç dünyam içerinde  boğuluyordum :) Taki bunu dur diyene kadar.

   Şimdi burada yazılarımı yazıyorum umarım keyifli verimli bir zaman geçiriyorsunuzdur.Gelelim fizik tedavi ve rehabilitasyonu için Isparta Tıp Fakültesi Hastanesine gidecektim gittim bir bakalım niye gittim. Hem bazı rahatsızlığım olması sebebi ile hemde fizik tedavi için sağlık raporu alabilecek miyiz diye soralım ve tedavimizi olalım dedik abim eniştem ve ben.Önce muayene oldum doktorum da aynı zamanda uzaktan akraba olmamız sebebi ile konuşmalarımız samimi bir ortamda geçiyordu Beni muayene ettikten sonra bir takım tetkikler ve ultrason istedi bir yandan da bana bazı sorular soruyor sohbet ediyoruz. Kendisi de şuan başhekim yardımcısı olmuş buradan kendisine tebrik ederim yeni görevinde ve çalışma hayatında kolaylıklar ve başarılar dilerim sevgi ve saygılarımı sunarım.

 Benim fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavisi gördüğümü ve en son tedavim için sağlık rapor aldığımı kendisi de biliyordu şimdi neler yapıyorsun dediğinde fizik tedavim sağlık raporunun süresi doldu onun için hastaneye gitmiyorum. Yalnız internetten araştırdığıma göre bir kez daha fizik tedavi için sağlık raporu veriliyormuş dedim Taylan bey sağ-olsun hemen kendisinin de arkadaşı olduğu fizik tedavi doktorunu cep telefonunu masanın üzerinden alarak aradı durumumu anlatırken  zaten sizin de hastanız daha öncede fizik tedavi için bir otuz seanslık bir sağlık raporu almışlar şimdi otuz seansın süresi dolmuş bir otuz seans daha sağlık raporu almak istiyorlarmış kendilerine bir daha sağlık raporu verilmiyor denilmiş interten araştırdıklarında sonucunda sağlık raporu alabilecekleri bilgisini alma imkanları var mı böyle bir durum söz konusu mu diye Taylan Bey telefonda soruyordu sonra fizik tedavi hocası tam bir bilgim yok ama bazı durumlarda bir ikinci kez sağlık raporu verilebiliyor ben bir bakayım sekreterime söylerim onlar sekreterime gitsinler oradan bilgi alabilirler demiş.

  Taylan Bey bize yarım saat sonra sekretere gidip oradan bilgi alabilirsiniz dedi sonra abim eniştem ve ben Taylan Beyle vedalaşıp tetkikleri yaptırmak için tek tek hastane içerisinde dolaştık ultrason için üç gün sonraya randevu vermeye kalktılar dedik biz Eğirdir'den geliyoruz gelip gitmemiz zor olacak engelli olduğum için daha da zor olacak diye ricada bulundu abim sekreter içeriye girin bir sorun ultrason çekebilirlerse alalım dedi. Abim ultrason çekilen yere gitti bir tane bayan vardı onunla konuşmuş çok yoğun olduklarını kattan yatan hastaların olduğunu onlarında ultrason çekileceklerini beklerseniz saat 15.00 veya 15.30 arasında boşluk olursa ultrason çekilebiliriz dediğinde saat 11.45 idi tamam dedik bekleyelim vaktimizi değerlendirmek için abim eniştem ve ben fizik tedavi sekreterine gidelim fizik tedavi hocası bir bilgi vermiş mi soralım sonra ona göre bir daha değerlendirme yaparız diye kendi aramızda konuştuk sonra hastane içerisinde bizim yine başladı koşuşturmamız fizik tedavi sekreterine yanına gittik hocanın sekreteri  kendisine geri dönmediği durumdan haberdar olduğunu bize saat 13.30'dan sonra gelmemizi söyledi oradan da tamam deyip ayrıldık ne yapacaksınız el mahkum. :)

   Abim eniştem ve ben yine üçlü bir koalisyon kurarak yine ince derinlemesine bir plan yaptıktan sonra fizik tedavime destekleyen veya yararı olabileceğini düşündüğümüz havuzun içerisinde suyun kaldırma kuvvetinden yararlanarak kas eklem ve iskelet sistemime ilerlemeler gelişmeler olabilir diye araştırmalar yapmak için havuzun bulunduğu yere doğru yola çıktık daha önce hiç denemediğim bir şey olmasına rağmen böyle bir şeye karar vermiştik abimle ve ben bu konu ile ilgili daha ayrıntılı yazmayı düşünüyorum neyse ki havuza ve havuzun koşullarına inceledik gördük sonra yemek yedik derken saat 13.30 oldu fizik tedavi sekreterine gitti abim stajyer doktorun odasını girdi.

   Eniştem ve ben oturma koltuklarının bulunduğu yere geçtik eniştem koltuğa oturdu beni de
tekerlekli sandalyem ile yanına çekti beraber oturmaya başladık.Abim stajyer doktorla konuşmuş elinde bir yazılı kağıt ile yanımıza geldi ne oldu diye abime sorduk ikinci kez sağlık rapor verebiliyorlarmış istediğiniz zaman alabilirsiniz demiş stajyer doktor herhalde yeşil kartlı olduğumuzu  unuttu sevkle başka bölüme giriş yaptığımız için bir on gün sonra bir daha gelmemiz gerekiyor neyse ki bu sefer kardeşinizin gelmesine gerek yok demiş stajyer doktor abime siz kendiniz gelin sağlık raporunu alabilirsiniz abim de teşekkür edip ayrılmış.Evet şimdi ikinci kez fizik tedavi ve rehabilitasyonu tedavisi için sağlık raporu alınabiliyormuş o zaman sormak istiyorum ilk sağlık raporu alırken sorduğumuzda böyle bir şey söz konusu yok demişlerdi şimdi ne değişti de sağlık raporu verildi birincisi benim araştırma yaparak bilgi sahibi olmam ikincisi bunu ısrarlı ve kararlı bir şekilde çevremdeki herkese söylemem asıl önemli olan bir başhekim yardımcı tanıdığınızın olması lazım sanırım artık gerisini siz düşünün tedavinizi gerçekleştirmek için neler yapmanız gerekli daha macera bitmedi.

  Buradan sonra ultrason çektirmek için zikzaklar çizerekten hastanenin bir köşesinden diğer köşesine gidiyoruz koridorlarda biraz yolculuk yaptıktan sonra sekreterin masasına vardık aslında burada yaşadıklarım bana göre çok komikti onun için bu konuyu bir sonraki yazımda paylaşayım. :) hoş çakalın sağlıklı kalın.

                               
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.