20 Mart 2016 Pazar

Fizik Tedavisinde Sağlık Raporu Trafiği



   

  Sizlere yaşamış olduğum sıkıntıları, sorunları, önümüze çıkarılan bir çok prosedürleri mücadele arzumuzla aştığımızı yazmıştım. Kendi adıma şimdilik aştık diyorum fakat böyle mücadeleyi bazı hasta grupları içinde geçerli olmasını anlamış değilim. Sut kanunu diye bizlere sunulan tebliğ,30'ardan 60 seans veriyor.

 Sağlık raporu almamız için bir tıp fakültesi hastanesine müracaat ediyoruz. Benim yeşil kartlı olmamdan dolayı sistem sorun çıkarmıştı. 10 gün bekledikten sonra sağlık raporu almak için bir 40 km daha özel arabamızla gidip gelmek zorunda kalmıştık. Sanki yeşil kartlı olmak bir suç.

  Evet ben bir engelli olarak yıllar sonra fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavisine yeniden başlamıştım. İki ay tedavi gördükten sonra tedavimin devam etmesi için sağlık raporu istemişlerdi. Bu durum sadece fizik tedavi gören kişilere mi mahsustu ? Tabi ki hayır. Araştırmalarım sonucunda birçok hasta grupları için geçerli olduğunu öğrendim bu hasta grupları şunlarmış.

  Felç grubu olarak bilinen omurilik felci, beyin felci geçiren  hastalar ve parkinson,Ms hastaları  bu kişiler hastalıkları tedavi yapılmasını beklerken tedavilerinde ya kısıtlamaya gidiliyor ya da skg kapsamı dışında kalıyorlar. Bunlara eşlik eden hasta grupları ise, başarısız yapılan cerrahi ameliyatları sonucu ağrılarına dayanamayan morfin bağımlıları ve ameliyat yüzünden eklem bozukluğu olan hastalardır.

   Bir de vücudumuzun yapmış olduğu veya yaşlılığa bağlı gelişen topuk dikeni, kireçleme, tenisçi dirseği, sırt ağrılarımız veya ayak bileği burkulmaları sonunda gelişen rahatsızlıklar. Bu kişilerde tedavi giderlerini kendi ceplerinden yapmak zorunda kalıyorlar.

  Sağlık raporu nasıl alınır? Sağlık raporu almak aslında çok basit tabi şunları yaparsanız. İlk önce sabah erken kalkacaksınız. Ağır engelli bir kişiye tedaviye götürecekseniz hastane bulunduğunuz yerle gideceğiz yer arasındaki mesafesi uzaktaysa bir otomobile ihtiyaç vardır. (Sağlık hizmetlerini ben beklerim derseniz hastaneye ambulans ile de gidebilirsiniz.)

   Sağlık raporu alacağınız bir engelli ise özel tertibatlı bir aracınız yoksa o zaman engelli kişiyi her aşamasında onu indirip bindirecek gücü kuvveti yerinde tecrübeli iki kişiye ihtiyaç duyulmaktadır.

  Yol, su, yemek, yakıt için giderlerde engelli veya engelli kişinin ailesi tarafından karşılanır. Birde sosyal güvencen yoksa veya benim gibi yeşil kart çıkarmak zorunda olan bir kişi iseniz üzerinize daha fazla yük binmekte.  Daha fazla sorunlarla karşılaşmak zorunda kalıyorsunuz.

  Diyebilirsiniz ki, bunlar bir sağlık raporunun yanında hiç bir şey değil. Önemli olan bizim tedavimiz biz zaten bu kısıtlamalara, zorluklara, imkansızlıklara rağmen mücadelemizi devam ediyoruz. Böyle düşünenler varsa da saygı duyarım tercih sizin.

 Tabi ki mücadele yapalım ve bunun yanında da hakkımızı arayalım ki bu mücadeleye imkanları olmadığı için bizim yanımızda olmayanlarında umudu olalım. Yaşam kalitelerini üst seviyelere çıkartıp hayat enerjilerini hayata bakış biçimlerini geliştirip bulundukları ortamları sağlıklı , mutlu, huzurlu bir şekilde yaşamlarını sürdürmelerine katkıda bulunmalıyız. En azında bir sağlık raporu için zamanımızı bir günümüzü enerjimizi yani maddi ve manevi gücümüzü bu kadar çok çabuk harcamamalıyız.

 Gelelim sağlık raporu nasıl aldığımıza ben aynı işlemleri tekrar sil baştan bir daha yaptığım için önce devlet hastanesine gittim. Ben yeşil kartlıyım diye başvurdum. ( Sistem yeşil kartlılara çift dikiş olarak çalışıyordu.) Sağlık raporu almamız için bulunduğumuz ildeki devlet hastanesine gidip sevk talebinde bulunduğumuzu beyan ediyoruz.

 Onlarda bu talebimizi hemen gerçekleştiriyorlar. Oradan dost doğru tıp fakültesinin yolunu tutuyoruz tabi bu işlemleri yaparken bir araç ve iki kişi olması gerektiğini unutmamalıyız. ( Ağır engelliler için.)

  Tıp fakültesine vardığımızda tekrar aynı sıkıntılar başlıyor. Engelli kişiyi arabadan tekerlekli sandalyeye oturtmak için iki kişi gerekiyor. Sanki özel korumalar etrafınızda saf tutuyor. Ağır engelli kollarda taşınmasıyla hastaneye ulaşması sağlanmış oluyor. Sekreter daha önceden bizi tanıdığı için hemen ilgilendi. Kimliğimi aldı girişimi yaptıktan  hemen sonra stajyer doktorun odasına girmemize izin verdi.

 Stajyer doktora sağlık raporu almak için geldiğimiz söyledik. Bizi tanımaya çalışır gibi biraz düşünceli ve tebessümle birlikte siz daha öncede gelmiştiniz sanırım dedi. Abim de evet deyince işlemlerimizi başlattı. Hocalarımla konuşayım ben size haber veririm. Siz dışarıda bekleyebilirsiniz.

  Bir süre sonra sekreter, abime doktorların isimleri yazan bir kağıt verdi. Bunları üzerilerinde yazan doktorlara imza atıp mühürletip bana getireceksiniz dedi. Sağlık raporu verecek hocaların hepsinin de fizik tedavi ve rehabilitasyon hocaları olması bana tuhaf geldi.

  Evet yanlış duymadınız sağlık raporu alabilmek için üç tane fizik tedavi hocalarının imzası gerekiyor. Hepsi de bir üst katta ve hepsine ayrı ayrı laf anlatmak zorunda kalıyorsunuz. Nedense ben bu hocalarla hiç görüşmedim.

  Biz bir önce ki gelişimizde sormuştuk benim tekrar gelmeme gerek var mı? Şimdi gördünüz beni dememize rağmen benimde gelmem gerektiğini söyleyenler beni görmek istemediler. Abim de bir hizmetli gibi kapı kapı hocaların odalarını dolaştıktan sonra en son hastane müdürünün odasına gitmiş.

  Abim sekreterin yanına gidip işlemleri yaptığını söyleyince sekreter abime sağlık raporu aslını elline verip sağlık raporunun çıktıları için fotokopi çektirmesini söylemiş. Bu sağlık raporların bir tanesi bizde bir tanesi sizde diğeri ise fizik tedavi ve rehabilitasyon gördüğünüz hastanedeki fizik doktorunda bulunacak demiş. Abim son işlem olarak sağlık raporu fotokopilerini çektirdikten sonra bir tanesini sekretere verdikten hemen sonra oradan ayrılmış benim yanıma geldi.

   Abime ne yaptın hallettin mi diye sordum evet hallettik dedi abim ve eniştem. Beni görmeden nasıl oldu bu iş hocalar beni görmek istemediler mi deyi sordum. Yok sadece bazı sorular sordular dedi. Abim ve eniştem bu işlemleri yaparken ben de hastanenin bir köşesinde bekliyordum ve bu işlemler sadece bir saat gibi kısa bir sürede yapıldı.

   İyi de benim hastanede köşesinde ne işim var bu kadar zaman kaybına ne gerek vardı. Neyse ki en sonunda vermiş olduğumuz mücadelemiz sonucunda hastaneden azim ve kararlı bir şekilde amacımıza ulaşmış olarak ayrıldık. Sizlere tavsiyem hastaneye giderken durumunuzu belirten, ister heyet raporu olsun, ister sağlık raporu, isterse tahlil raporlarınız olsun muayene esnasında yanınız da bulundurmanız, tedaviniz ve durumunuz hakkında daha net bir şekilde ilerlemenizi sağlayacaktır.

                                       
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.