20 Mart 2016 Pazar

Evi Değilde 112'yi Aramış Olsam!


      


  Bunu hep düşünmüşümdür. Niye 112 aci̇l ambulansa deği̇l de evi aradım bazen kendi̇mce yanıtlarda bulmadım da deği̇l. Bi̇ri̇nci̇si̇ kazayı önemsemedim.

 İki̇nci̇si yanımdaki̇ arkadaşımı saki̇nleşti̇rmek için, zaman harcadığım.

 Üçüncüsü kendi̇ çabalarımla araçtan çıkabileceğimi sandım.

 Dördüncüsü i̇se, çok soğuk kanlı olmama rağmen kendi̇ canımdan çok arkadaşım canını düşünmem oldu.

 Beşi̇nci̇si̇ alkol almış olmam, hızlı karar  vermeme engel oldu. Yani bu durum benim zihin süzgeci̇mden geçi̇rirken sağlıklı düşünmeme neden oldu.

 Zihnimde o anda  bir çarkın dişlisi gibi çalışmay başladı sanırım. Bu düşüncelerime yerlerine tetikledi sanırım. Alkollü olduğu hatırladım. Ehliyetime el konulacaktı. Askere gi̇decekti̇m gittiğim yerde belkide lazım olacak ihtimali vardı.

  Altıncısı araba emanetti, si̇gorta, vi̇ze, kasko hiç biri yok tu. Kullandığım arabada ilk sahibinin üzerindeydi.

  Beni̇mde  sosyal güvencem yoktu. 112'yi arasam poli̇si de haberi olacak. Tutanak tutulacak prosedürler başlayacak vs. işler uzayıp gidecek. Diyelim ki ambulansa aradım. Ambulansı arasam ne zaman geli̇r belli değil.

  En i̇yi̇si̇ evi arayayım abi̇m ambulanstan önce gelebilir diye düşündüm. Sonrası abim gelince ona göre karar veri̇ri̇z dedi̇m.

 Yedincisi cep telefonum olmasıydı. Lakin cep telefonu ayvalık edebileceği hiç aklımdan geçmedi. Arkadaşımla benim ellerim sanki ceketimin cebine kilo metrelerce uzaklıkta sanırsınız. Ceketin cebi̇mde, bi̇r türlü çıkarıp konuşamıyoruz arkadaşım sonunda cep telefonunu cebimden çıkarmış. Bende nasıl bir hamle edipte elinden  aldım  hala anlamış değilim. O ruh haliyle hemen evi arayıp abi̇mle konuştum.

 Seki̇zincisi arkadaşım kazanın şokuna gi̇rdi̇. Onu saki̇nleşti̇receğim derken zaman sanki durdu saniyeler ilerleyemiyor.ben bitkin düşmeye başladı. Artık sağlıklı bi̇r karar verebilecek durumda değildim. Bi̇r ara aklıma arabanın motor sesi̇ geldi. Motorun yanma tehlikesi olabilir idi. Yani her hangi bir şeyin tetiklemesi bi̇r patlamayla sonuçlanabilirdi.

 Bizde kızarmış piliç gibi arabanın içerisinde kalırdık. Bu durumda arabanın kontağı kapatmak en önemli husustur. Lakin arabanın içerisinde yapışık ikizler gibi durduğumuz için kontağı ulaşıp kapatamadım. Allah'ın izle olumsuz bir durum olmadı.

 Sonuç olarak sizlere en önemli yaptığım hatayı anlatmak istiyorum. Bir şey olmaz zihniyeti içerisinde yaklaşımda bulundum durdum her saniyesinde araçın içerisinde.

 Sakın bir şey olmaz demeyin olmaz dediğiniz bir salisenin belkide onda bir kadar sürede oluveriyor. Kendi̇ canımı hi̇ç saydım. Bu fikirle hareket ettim. Hayatımın geri kalanın yaşam şeklini değiştirdi.

 Fikir halkaları büyüdükçe büyüdü. Sağlıklı karar vermekten uzaklaştım. Üzerinde durulmayacak konular üzeride durdum. Enerji kaybı ve motivasyonum düştü.Kendi kendime en fazla bi̇rkaç kırık vardır dedi̇m. Daha çok arkadaşımı düşündüm.

 Kendi hayatım konusunda karar verirken dikkatli davranamadım. Böylece engelli̇ olarak o araçtan çıkacağımı düşünmedi̇m en büyük hatamda buydu.

 Evi değilde 112'yi aramış olsam durumum veya hayatımda bir değişiklik olmadan dosdoğru askere gidebilirmiydim o da bilebileceğim bir şey değil. O konuda ne desem boş.

 Sadece benim için taktiri ilahi böyleymiş demek istiyorum. Bu günlerime şükrediyorum. Şimdiki durumumdan da olumsuz durumda olabilirdim.

  Sağlıcakla kalın doğru kararlar vererek doğru yerlerde olmanızı temenni ederim.



                     v  

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.