20 Mart 2016 Pazar

Dikkatsiz Sürücülerin Trafik Kazaları




 

 Trafik kazası deyince aklıma hemen kendi yaptığım kaza geliyor. Trafik kazasının tanımını kısaca anlatmak istiyorum. Bir kara yolu üzerinde meydana gelen ve en az bir motorlu aracın karıştığı kazalardır. Trafik kazalarına %95 oranında insan hataları yol açar. Genellikle insanların trafik kuralları benim gibi uymadan yola alkollü veya uykusuz olarak araç kullanmalarıdır.

 Seyir halinde giderken aniden önünüze bir araç, bir insan veya hayvan çıkabilir.

 Herkes kara yolunda arabalarıyla Allah'a emanet gider. Bir yol çalışması olabilir. Yağmur veya don yemiş bir yol varsa sürücülerin dikkat etmedikleri gerekir. Yoksa araçlar bu yolda kayma tehlikesi yaşarlar.

 Trafik ışık ve levhasının bulunmadığı yerlerde olumsuz sonuçlar olabilir.

 Karşı yönden gelen aracın  içindeki şoförün dikkatsizliği kazaya neden olabilir. Birde üstüne kaza yerinin güvenliği sağlanmamışsa diğer araçların kaza yapmasına sebep olur. Böylece bir kaza bir çok kazalara sebep olur.

 Kafanız dalgın olabilir depraj yerine aniden frene bastığınızda arkanızda bulunan araçların bir birine vurmasına neden oluruz. Bu durum zincirleme kaza dediğimiz kazalardır.

 Her zaman arabamızın genel  bakımlarını yaptırmayız. Bakımını yaptırmadığımız her fren, motor, depreş lastikler, eksoz  kontrollerine önemsemediğimiz her araç  kara yoluna çıkarsa birçok kazalara yol açma ihtimalleri vardır.

 Trafik kurallarını hemen hemen hepimiz biliriz uygulamaya gelince önemsemeyiz çünkü ön yargılarımız her zaman öne geçer trafik kazası deyince önce aklımızdan  ön yargılar geçiyor. Pert olan aracın içinden ceset olarak çıkarsak toprağa, sağ olarak çıkarsak senin verilmiş sadakan varmış denilir.

 Bizler kara yolunda dikkatli olmalıyız. Kullanmış olduğumuz araçlarında bakım ve sorumluluğunu yerine getirmeliyiz. Aracın güvenliği sizin güvenliği olduğunu unutmadan yolumuza devam edelim.

 Yolunuz düzgün, keyfiniz yerinde, hayırlı yolculuklar dilerim. 

                             



Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.