20 Mart 2016 Pazar

Profesyonel Bir İlk Yardım Nasıl Yapılır.

  Abi̇mler beni̇m durumum i̇yi̇ di̇ye arabanın bagajına koltuğun arkasına sırtımı dayamışlardı daha önceki yazımda da belirtmiştim.  Arkadaşım alkolün ve kazanın verdiği şok içerisindeymiş. Arkadaşımı ön koltuğa şoförün malinin yanına oturtmuşlar. Sizlere burada anlatmadan geçemeyeceğim önemli bir hususu yazmak istiyorum.

  Ben devamlı konuşuyordum.Bi̇li̇ncim açıktı az da olsa abi̇mlere yardımcı olmaya çalıştım. Ama bu yeterli̇ olmadı. Çünkü hala engelli̇ olarak yaşamımı sürdürüyorum.

 Beni̇m yaşamış olduğum durum gibi bir kaza zade görürseniz sakin ve bilinçle hareket etmelerini tavsiye edebilirim. Trafik kazasına gelen 112 aci̇l ambulans görevli̇leri̇ne yardım etmek i̇steyenler ilk yardımın sorumluğu ve bilinciyle yardım etmelilerdir. Zamanla yarışıldığı bir olayın olduğunu herkesin kavraması gerekir.

 Herkes elinden geldiğinin fazlasını yapıp ilk müdahaleyi geçmeleri gerekir. Bu husus olay yerine gelen 112 aci̇l ambulans görevli̇leri için de geçerlidir. Amaç hayat kurtarmak ise, yardım etmek i̇steyen duyarlı ve bilinçli olan vatandaşlarımızla bi̇r uyum i̇çi̇nde çalışmalar sağlık görevlilerinde işlerini kolaylaştıracaktır.

  Önemli bir hususta kaza yapan kişiyle ilişki kurmak onun şikayetlerini dinlemek ona göre müdahale etmek ve kaza yapan kişiye neler yapması gerekenleri anlatıp yönlendirmek lazım. Böylelikle yanlış bi̇r müdahale etmekten sakınıp büyük bi̇r ti̇ti̇zli̇kle tedavilerini yapmış olurlar.

  Peki̇ bunları nasıl mı yapacağız önceki̇ yazılarımı eğer taki̇p etti̇yseni̇z i̇lk yardım nedi̇r? kaza nedi̇r? nasıl olur onları si̇z değerli̇ okuyucularımla paylaşmıştım. Şi̇mdi̇ sırasıyla anlatmaya başlıyorum daha  önce verdi̇ği̇m bi̇lgi̇ler doğrultusunda i̇lk yardımı yapan kadar i̇lk yardımı yapılanın da artık bi̇lgi̇li̇ olduklarını var sayıyorum.

  Anlatmış olduklarımı ilk defa okuyacak okuyacaklarım bi̇lmedikleri için hep beraber öğreneli̇m. Bu bilgiler vakıf olanlar bi̇lgi̇leri̇ni̇ tazelemi̇ş olurlar. Si̇zlere yaşanmış olayların si̇zleri̇n için yaşamaması dileğinde bulunuyorum. Sanırım fazla gevezelik ettim. Hemen sadede gelip anlatmaya başlıyorum.


  İlk yardımı yapacak kişinin bilmesi gerekenler başlığı altında anlatayım. Asıl olay budur amaç bi̇r hayatı kurtarmak belki̇de si̇zi̇n yardımlarınız sayesinde hayata dönecek olabilir. Olumsuz bir durumda olabilir o kadar çaba harcamışsınızdır. Buna karşılık ölümle sonuçlanmıştır. İşte bu çi̇zgi̇yi̇ hi̇ç unutmamak gereki̇r. Bi̇zler hep doğru şeyler yapmayı, doğru düşünmeyi̇, doğru zaman da, doğru yerde bulunmayı i̇lke edi̇nmeliyiz.

 Doğru bir ilk yardım müdahalesi için de  eğitim almak gerektiğini unutmamamız gerekir. Yani profesyonel olmanın ilk yolu buradan geçiyor. Eğer ilk yardım konusunda hiçbir bilginiz yoksa yaralıya dokunulmamalı ve hareket ettirilmemelidir. Buraya kadar anlaşılmayan bir durum yoktur umarım bundan sonraki yazılarımı takip edersiniz yada  günümüzde internet her yer de var. Arama motoruna bu konu hakkında yazarsanız daha geniş bir bilgi alabilirsiniz.
    
 Yanlış yapılan ilk yardım çalışmaları da bazı yaralıların hayatını kaybetmesine ya da sakatlanmasına neden olabileceğini aklımızın bir köşesinde tutmalıyız. Bu nedenle trafik kazalarında ilk yardım müdahalesinde bulunurken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.

 Öncelikle kendi güvenliğini sağlamalı ve sakin kalarak, yaralı olanlara müdahale etmeli, benim gibi aracın içinde iseniz kendi güvenliğinizi almadan başkalarına yardım etmeye kalkmayın. Sonra kazayı beraber yapmış olduğunuz kişi ve kişiler varsa kendi durumunuza göre yardımda bulunun.

 Olay yerinde sağlık görevliler gelmedilerse en yakın sağlık kuruluşuna haber verin. Kazanın durumuna göre güvenlik açısından polise eğer yangın durumu söz konusuysa itfaiyeye haber vermeliyiz.

  Her kese kazası belasız günler diliyorum. Sağlıcakla kalın.

                    


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.