21 Mart 2016 Pazartesi

Bilgisayarı Hızlandırma Yollarının Püf Noktaları


   2016 Ocak ayını bir çalışma saatleri içerisinde yaşadım. Geceleri saat 03.00 kadar bazen daha uzun çalıştım. Kendime bir amaç bir hedef belirlemiştim. Bu doğrultu da verimli çalışmalar yaptığımı düşünüyorum.

   Çalışırken zihnim allak bulak oldu. Sanki zihnim bir kazanın içerisinde curcuna yaşıyordu. Kah kitap okurken müzik dinliyordum. Kah blog hakkında araştırmalar yapıyordum, kah blogger hakkında yeni bilgiler öğreniyordum.  Kah blog içeriği hakkında konu seçip yazacaklarımı düşünüyordum. Bütün bu işlemleri yaparken unuttuğum bir şey vardı.

   Zihnim devamlı beyin fırtınası yaparken bir çalışma programı yapıyordu. Bilgisayarım ise günden güne yavaşlıyordu. Bazı şeyler bilgisayarım adına doğru gitmiyordu. Her gün, her saat bir işlem yaparken beni bekletme süremi artıyordu. Bilgisayarın hızı benim düşünme hızıma yetişemiyordu.

   En sonunda işlem yapamaz hale geldim. Konu hakkında hiç bir bilgim yoktu. Ne yapacağım hakkında düşünmeye başladım. Öncelikle  google bilgisayarı hızlandırmanın yolları diye  yazayım dedim. Google yazdım çıkan sayfadan ilk üsttekilerden başlayarak konu hakkındaki yazıları okudum.
Sonra onları uygulamak için yuotebe videolar izledim.

   Bilgisayarımda görmüş olduğum işlemleri tek tek uygulamaya çalıştım.Ne yazık ki ilk aşamada pek başarılı olduğumu da söyleyemem. Neler yaptım temel olarak ne gibi bilgilere ulaştım önce onları yazayım.


         Google amcaya bilgisayarı hızlandırma yolları diye yazdım. 


  • Bilgisayarın yavaşlamasını sebep olabilecek bir çok sebepler olduğunu öğrendim. Hepsini tek tek konu olarak almak çok uzun sürer. Sizlere burada dikkat etmemiz gereken bir püf noktadan bahsetmek istiyorum.
  • Teşhisi doğru koyabilmemiz ve yavaşlayan bilgisayar hakkında bir fikir yürütmeniz gerekiyor. Herkes kendi bilgisayarın da ne gibi işlemler yaptığını kendi daha iyi bilebilir. Ben kendi bilgisayarımda yaşamış olduğum sorun hakkında bir fikir yürüttüm.
  • Donanımsal bir sorun yoktu. Peki sorun o zaman ne olabilirdi? Ben bir ay boyunca devamlı yazma okuma işlemlerinin yanı sıra devamlı video indirmiştim. C dosyası neredeyse sonuna kadar kıp kırmızı nefes alacak yeri yoktu.:)

    Birinci sorunu teşhis etmiş oldum. Bir sorun oldu mu sakin olun illaki bir donanımsal bir hata olması gerekmiyor.Bilgisayarı ilk aldığımız günden itibaren bilgisayarımızda bir çok işlemler yapıyoruz.

  • İlk aldığımız bilgisayarın hızı çok çok iyi olsa dahi aradan zaman geçtikçe yavaşladığını bazen takıldığını gözlemleriz. Bilgisayarı her geçen gün daha fazla kullandığımızı varsaydığımızda bilgisayarın hızının yavaşlamasına sebep olabiliyor.Bende önce bilgisayarıma indirmiş olduğum videoları harddisk ve usb aktardım. Önemsiz olduğunu düşündüğüm yazıları ve videoları sildim. 

    Günlük e mail kutumuza gelen e mailleri takip edip okumuş olduğumuz e mailleri önemsiz bulduklarımızı silmek önemli yani onları biriktirmekte bilgisayarın hızını yavaşlatıyor.
Google arama motoruna bir şeyler araştırmak için yazdığımız yazıları da belli meriyodlar silmemiz gerekmektedir. Silmediğimiz yazılar bilgisayarın hızını yavaşlatıyor.

         Diğer bir konu işlemcinin ısınması

   Ben bilgisayarı yaklaşık günde ortalama on iki saat kullanırım. Bazı günler gün boyu bilgisayarın fişini hiç çıkarmazdım prizden. Yani işlemci çok ısınmış olabilirdi.
  • Şimdi onuda dikkat ediyorum fazla fişte takılı durdurmuyorum. Bilgisayarımı arada dinlendirmeye soğumaya bırakıyorum. Ben şuan kendi bilgisayarımda bir soğutma sorunu olduğunu düşünmüyorum.Sizlerde böyle bir sorun varsa bilgisayar soğutma donanımları için bir çok alternatiflerin olduğunu belirtebilirim.
  • Yeni bilgisayar alacaklar içinde özellikle son sistem bilgisayarlarda ana kartlar işlemcinin ısı kontrolü edip bazı programlarla rapor veriyormuş. İsteyenler bunları internetten araştırabilir.



  • Bilgisayarınızı temiz tutmak bilgisayarınızın hızının yüksek olmasına sebep olabiliyor. Dikkat etmemiz gereken ilk şey bilgisayarımızın tozlanması engel olamak.Tozlar fanların dönesi engel olabilir. Onun için sık sık temizlememiz gerekli.


         Bilgisayarınız tozlandığını nasıl anlarız.

  • Bilgisayarın kapağını kapalıyken çıkan gürültü sesinden veya kasaya dokunduğumuzda hissedeceğimiz titreşimden rahatlıkla anlayabiliriz. Böyle bir durumla karşılaştığınızda hem işlemci, hem de güç ünitesinin fanlarını temizlemeye çalışın.Temizleme işlemi yaparken çok dikkatli olmamız gerekiyor. Ben daha önceden bilgisayarımı temizlemek için internetten sipariş verip bir tane sprey almıştım arada bir onunla temizliyorum.


                                               


  • Bilgisayarınızı fanı çok ısınıyorsa yedek bir fan alabilirsiniz.Ben almadım. Çünkü benim bilgisayarım çok eski modellerden çok uzun süreli kullandığımdan dolayı  yavaşlamalar olması normal şuan işlerimi yapabiliyorum. Sanırım bilgisayarım zamanını doldurmasına bekleyeceğim.

  • İnternetten daha önce indirmiş olduğum antivürüs programı vardı. Programın süresi bitmiş onu tekrar güncelledim. Virüs taraması yaptım. İnternetten ilk defa bir tane antivürüs programı indirdim onunla da bir daha temizleme işlemi yaptım.

   Benim bilgisayarımda yapmış olduğum değişiklikler böyle idi. Belkide bir çoğumuz bunları biliyorsunuzdur. En azından tekrar hatırlamış olursunuz. Benim gibi yeni öğrenenler içinde umarım faydalı bir bilgi vermişimdir.

    Şuan yapmış olduğum bu işlemler bilgisayarımın hızı artırdı.


   Kendi bilgisayarımda yaşamamış olsam da bilgisayarı hızını yavaşlatan başka sebepler de var. Kısaca onları da belirtmeden yazımı tamamlamak istemiyorum,


Hafıza sorunları da bilgisayarımızın yavaşlama hızını sebep olabiliyor.
Disk temizle ve disk birleştirme işlemleri yaptığımızda bilgisayarın hızını artıyor.
Güç tasarrufundan yüksek performansını işaretlediğimizde bilgisayarın hızı artıyor.

Not : Şuan için öğrendiklerim bu kadar umarım güzel bir şekilde yazıp anlatabilmişimdir.Bu konu hakkında bilgisi olan kişiler varsa daha fazla bilgi verebilme adına yorumlarda bilgilerini  yazarlarsa mutlu olurum. Yazılarımı okuyan kişilerin yorumlarda bulunurlarsa sevinirim.





Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.