21 Mart 2016 Pazartesi

8 Eylül Dünya Fizyoterapistler Günü Kutlu Olsun


   8 Eylül Dünya Fizyoterapistler günü olarak kutlanır ve Türkiye'de fizyoterapistler günü olarak kutlamaya çalışan bu gün için fizyoterapist mesleğine ve fizyoterapistlere gerekli önemin verilmediğini düşüyorum.Bunu bir engelli olarak uzun yıllar boyunca fizik tedavi ve rehabilitasyonu hastası olduğum için rahatça söyleyebilirim Böyle bir süreci yaşarken bir çok değerli fizyoterapistler ile tanıştım ve onları tanımış olmaktan mutluluk duyuyorum onun için kendimi bu hususta şanslı olan kişiler arasında olduğumu düşünüyorum aynı zamanda o yürekleri güzel gönülleri güzel insanlarla çalışma imkanı buldum.

   Bu özel günlerini kutlamak için  tanımış olduğum fizyoterapistlerle bir arada birlikte olmayı isterdim şuan için böyle bir şey söz konusu olmadığı için cep telefonu aracılığı ile ulaşarak kutlayacağım inşallah bu yazımı da bütün fizyoterapistlere hitaben yazıyorum. İlk olarak bir dokunuşu ile karşısındaki kişinin ruhuna, kalbine, zihnine dokunan, şefkati, sevgisi, saygısı, cömertliği, güler yüzü, tatlı dili ile bir güneş gibi insanın içini ısıtan ve bilgisi, tecrübesi ile hastalarını veya hasta yakınlarını yansıtan göstermiş olduğu ilgiyi, alakayı her daim girmiş olduğu birebir ilişkilerinde gösteren aynı zamanda dostluğu, arkadaşlığı ile insanların kalbinde taht kuran hem insani değerleri hemde fizyoterapistliği örnek olan değerli Fizyoterapist Banu Ablacığımın fizyoterapistler günü kutlarım ve buradan her şey gönlünce olmasını sağlıklı mutlu huzurlu bereketli bir şekilde ailesi ile birlikte bir arada yaşaması dilerim.



 Tedavi sürecim de yardımları desteklerini her daim yanlarında hissettiğim benim moral motivasyonumun yükselmesinde bir aile ortam sıcaklığı içerisinde geçmesini sağlayan ve mesleklerini en iyi şekilde icra etmeye çalışan bilgileri, tecrübeleri tedaviyi almış oldukları hastaları yansıtan  kişiler arası ilişkilerinde insani boyutların üzerinde gösteren değerli Fizyoterapist Osman Abimin, Fizyoterapist Berna Ablamın, Fizyoterapist Erkan Abimin, Fizyoterapist Şule Ablamın, Fizyoterapist Arzu Ablamın, Fizyoterapist Ceylan Abimin ve isimlerin zikredemediğim tanışmış olduğum ve tanımadığım fizyoterapistlerin ayrıca yeni fizyoterapist olacak adaylarının da 8 Eylül Fizyoterapistler günlerini kutlar en içten dileklerimle her şey gönüllerince olmasını temenni ederim.

 Sizlere ülkemizde fizyoterapistlerin gerekli ilgi ve alakayı kanunlar tarafından verilmediğini fizyoterapistlerin haklarını savunulacağı yere devamlı yontulmaya budanmaya yok sayılmaya çalışıldığını uzun yılardır bende fizyoterapistlerle görmekteyim ve onlarla birlikte yaşamaktayım Her şeye rağmen mesleğini icra etmeyi çalışan fizyoterapistlerin hala  önlerinin kesilmeye eksiklerin ve sorunların olmasına rağmen yılmayan tedaviyi için almış oldukları hastaları ilkel koşullarda da olsa almış oldukları dört yıllık lisans eğitim ile bilgilerini ve tecrübelerini yansıtmaya çalışıyorlar bütün bunlar yetmezmiş gibi 28 Ağustos günü televizyonun ana haber bültenlerinde seyretmiş olduğum ve aynı zamanda sosyal medyada okumuş olduğum haber yazılarında sağlık bakanlığının uzaktan eğitim terapi adı altında üniversitelerin eğitim vereceği haberini okuyunca ve duyunca bu kadarda olmaz dedim insanların hayatlarını sağlıklarını ilgilendiren bu kadar önemli bir konuda işini iyi yapan bir fizyoterapist yetişebilir mi ve birçok fonksiyonunu kaybetmiş bir kişiye önceki becerilerini tam olmasa da hareket kabiliyetini sağlanması için nasıl bir yol izlenir ve işinde ehil olmayan birinin de hastaya kalıcı zarar verebilme ihtimalinin olması sebebi ile nasıl emanet edilebilir kaldı ki şuan ki aldıkları eğitim sistemininde yeterli olmadığı görülmekte böyle bir anlayışla nasıl bir yere varılana-bilinir.

  
Not : Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde uzaktan lisans tamamlama durdurulsun istiyoruz kampanyasına katılmak istiyorsanız aşağıdaki linke tıklayıp imzalamanız için illa fizyoterapist, hasta veya hasta yakını olmanıza gerek yok. Adaletsizliğin ve haksızlığın karşısında olup tepki verecek bir vicdana sahip olmanız yeterli.






Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1. Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
2. İstediğiniz her konuya öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
3. Rica ediyorum yorum yapmak için yorum yapmayın.
4. Ben takipteyim ve yorum yapıyorum size de beklerim demenize gerek yok ! zaten arif olan anlar ve gereğini yapar.
5. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
Saygılarımla.